hahah yesss

• Thread starter axelsson_vpg
  • Start date
Status
Ej öppen för fler svar.

TomasG

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Vit/Röd R1:a 09:a
Nja, du har ju faktiskt ganska fel här Tomas. Det finns något som heter TrafikFörsäkringsFöreningen här i sverige, och det är till dem en stor del av våran trafikpremie går. Några miljoner i skadestånd/böter blir det tyvärr inte för folk som förolyckas utan försäkring, för då går nämligen TFF in och betalar ersättning till motparten. Samma gäller vid smitningsolyckor och liknande!

Att köra oförsäkrat/oskattat är upp till var och en, men man får ju stå för sina handlingar och ta konsekvenserna, dvs böter. Om det sedan är så smart att skryta om det vetifan :)

Mjo, scenariot håller bara förutsatt att han överlever kraschen. Även om tff betalar ut ersättning till "offret" så kommer de att driva in pengarna på den skyldige förutsatt att han åker fast o döms.

Om ingen betalde försäkring o TFF ändå skulle ge ersättning, vart skulle då pengarna komma ifrån?

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Jag avundas dig som vågar trotsa systemet o gå din egen väg.

Det finns ett ordspråk som säger: Dumma lär sig av sina egna misstag (om ens det) medans de smarta lär sig av andras.
Måste tyvärr rätta dig här;

Smarta människor lär sig av sina egna misstag, Intelligenta människor lär sig av andras misstag. Dumma människor lär sig aldrig.

:mattias :)

Nexor

Full gas, mera ras?
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Ruski motard
Mjo, scenariot håller bara förutsatt att han överlever kraschen. Även om tff betalar ut ersättning till "offret" så kommer de att driva in pengarna på den skyldige förutsatt att han åker fast o döms.

Om ingen betalde försäkring o TFF ändå skulle ge ersättning, vart skulle då pengarna komma ifrån?

Jag ställer en rimlig motfråga: ALLA betalar många tusen kronor till TFF varje år, hur jävla många idioter måste det då inte finnas om de lyckas betala ut alla pengar? Eller det kanske är så att de tjänar pengar på oss, hemska tanke?

Jag har smällt utan försäkring i mina yngre dagar och jag fick tom. ersättning för sveda o värk av TFF, jag var vållande dessutom. Har du koll på vad du pratar om?

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
HD superglide sport
En undran till de som sköter sajten

Kan det inte vara bra att börja som många andra sajter redan har, att när man registerar sig så måste man använda sitt personnr, eller iaf ett personnr, det brukar ju vara lite svårt ibland att hitta de 4 sista för vanliga personer.

Kan ju förminska dessa nyregisterade töntar som larvar sig o spammar trådar.

Bara en tanke jag fick nyss.

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Usch vad jag skulle vilja kunna banna folk. Skulle direkt banna alla utom mig själv isf:crash

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Hoj
Radfyror o V-twin.
Enklaste sättet att täppa till truten på flametroll är att inte svara öht.

Mata inte trollen...

Spliffmaster

Davie Boiii
Gick med
29 Dec 2006
Hoj
Suzuki gsxr 600 2003
Vart har yttrandefriheten försvunnit? Tycker att han inte säger nått fel som helst. Bara för det finns andra som misstycker så ska man inte behöva bli bannad för de!

Ibland undrar jag om det egentligen finns någon yttrandefrihet här i sverige?!?!:va

LowFlyer

Gick med
24 Aug 2005
Hoj
1098S '07, 749S '05, 750 SS.i.e '99
Vart har yttrandefriheten försvunnit? Tycker att han inte säger nått fel som helst. Bara för det finns andra som misstycker så ska man inte behöva bli bannad för de!

Ibland undrar jag om det egentligen finns någon yttrandefrihet här i sverige?!?!:va

Inget fel på yttrandefriheten i Svergie, vill han framföra sina åsikter genom att ställa sig på en skolåda på torget så är det nog ingen som hindrar honom.

Däremot är det här en sajt ägd av en privatperson och allt material ägs av den personen, och vad denne gör med materialet eller medlemmarna (inte personen i sig då, bara kontot :)) på den sajten är helt upp till den personen.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM