hahah yesss

• Thread starter axelsson_vpg
  • Start date
Status
Ej öppen för fler svar.

Eddi

Sporthojsnörd
Gick med
16 Nov 2005
Hoj
BMW s1000rr 2012
hehe... jag skrev en tråd om hur man lagar kåpor och där svara INGEN bara en massa som läste den tråden.

Men när någon skriver sånt här skit, så svara en jävla massa på liten tid. Skumt.......:gnissla

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
hehe... jag skrev en tråd om hur man lagar kåpor och där svara INGEN bara en massa som läste den tråden.

Men när någon skriver sånt här skit, så svara en jävla massa på liten tid. Skumt.......:gnissla

Det kanske inte var någon som visste hur man lagar kåpor!

Edit, du skrev visst om hur man lagar kåpor. Ja, då läste väl alla och tog åt sig av dina kunskaper! :tummenupp

Eddi

Sporthojsnörd
Gick med
16 Nov 2005
Hoj
BMW s1000rr 2012
Det kanske inte var någon som visste hur man lagar kåpor!

Edit, du skrev visst om hur man lagar kåpor. Ja, då läste väl alla och tog åt sig av dina kunskaper! :tummenupp

nä tänkte det med. Kanske ingen alls på detta forumet som har någon som helst aning om hur man lagar kåpor eller var man kan få dom lagade. det är sant :) :confused:

men det var i alla fall en seriös fråga gämfört med denna tråden. :näsblod

axelsson_vpg

Guest
hehe ni kör ändå som kärringar med era gold wings! hahahaha

MestHemlig

När kommer våren?
Gick med
9 Feb 2006
Hoj
ingen
Kan vi inte banna alla som predikar om att köra utan körkort och utan försäkring osv? Jag skiter i om ni gör det men ni kan hålla käft om det och inte förstöra alla andras rykte.

Tack

TomasG

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Vit/Röd R1:a 09:a
fan va jag älskar att köra hojj!!! jag kommer alldrig att försäkra / skatta den! Buhahaha

Jag avundas dig som vågar trotsa systemet o gå din egen väg.

Det finns ett ordspråk som säger: Dumma lär sig av sina egna misstag (om ens det) medans de smarta lär sig av andras.

Den dag du vurpar/smäller med hojjen så kommer du förstå vad försäkringen är bra för.

När du åstadkommer skador på dig, din hoj o ev en o annan motpartner (ett par bilar, personer osv) o när du kommer få betala kalaset ur egen ficka, (med lite tur endast ett par hundra tusen, i värsta fall någon miljon) då kanske tänds en lampa, som indikerar på att du förstått tanken med MC försäkringarna. Notera kanske.

Vill du vara som de "coola" outlaw grabbarna, köra utan körkort, utan nummerplåt, utan försäkring o skatt.. Så visst gör det. Men gör dig själv en tjänst. Ifall du inte visste så är sporthoj.com en väääldigt stor MC community. Det innebär att dagligen så granskas många trådar av: Poliser, försäkringsbolag, handläggare o div annan myndighet. Allt du skriver här kan användas mot dig i eventuell framtida handlingar.

//Tomas

Nexor

Full gas, mera ras?
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Ruski motard
Jag avundas dig som vågar trotsa systemet o gå din egen väg.

Det finns ett ordspråk som säger: Dumma lär sig av sina egna misstag (om ens det) medans de smarta lär sig av andras.

Den dag du vurpar/smäller med hojjen så kommer du förstå vad försäkringen är bra för.

När du åstadkommer skador på dig, din hoj o ev en o annan motpartner (ett par bilar, personer osv) o när du kommer få betala kalaset ur egen ficka, (med lite tur endast ett par hundra tusen, i värsta fall någon miljon) då kanske tänds en lampa, som indikerar på att du förstått tanken med MC försäkringarna. Notera kanske.

Vill du vara som de "coola" outlaw grabbarna, köra utan körkort, utan nummerplåt, utan försäkring o skatt.. Så visst gör det. Men gör dig själv en tjänst. Ifall du inte visste så är sporthoj.com en väääldigt stor MC community. Det innebär att dagligen så granskas många trådar av: Poliser, försäkringsbolag, handläggare o div annan myndighet. Allt du skriver här kan användas mot dig i eventuell framtida handlingar.

//Tomas

Nja, du har ju faktiskt ganska fel här Tomas. Det finns något som heter TrafikFörsäkringsFöreningen här i sverige, och det är till dem en stor del av våran trafikpremie går. Några miljoner i skadestånd/böter blir det tyvärr inte för folk som förolyckas utan försäkring, för då går nämligen TFF in och betalar ersättning till motparten. Samma gäller vid smitningsolyckor och liknande!

Att köra oförsäkrat/oskattat är upp till var och en, men man får ju stå för sina handlingar och ta konsekvenserna, dvs böter. Om det sedan är så smart att skryta om det vetifan :)

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM