zykl0n skrev:Nu är det dags igen.
Det förbannade puckot är på tv två... 2250
Blev så irriterad sist jag såg honom så jag måste titta igen.
Optimus Prime skrev:han är ju helt jävla kass!!! inte nog med att han är dum i huvet han lär ju ut fel oxå!!! som i senaste(?) programet säger han att man ska ha koppar pasta på alla fälgar, fel ALDRIG koppar pasta på alu det blir som klister... i programet innan sa han att man skulle byta hela oket om damasken var sönder? jag menar WTF! stäng ner skiten visa lite Motard istället!
Han tog upp det där en gång, på radion tror jag att det var men är inte säker. Hur som helst, det han sa var att "det finns särskild aluminiumpasta till aluminiumdetaljer, men jag har aldrig haft några problem med kopparpasta under alla de år jag har varit mekaniker" (med viss reservation för att jag kan ha fått fel ord, men innebörden är densamma iaf). Jag misstänker att ditt polerande på dina alu-fälgar tar bort mer alu än vad den kemiska reaktionen på grund av kopparn kan göra...Limstift skrev:Då är det inte bara jag som stör mig på att han är kåt på kopparpasta, det är oldschool. Jag skickade in ett påpekande till hans hemsida igår, där jag upplyste honom om att de duktiga forskarna har kommit fram till att koppar offrar alu'n till sin egen fördel då den blir korrosions-skyddad. Man ska för helsike använda aluminiumpasta till sådana ändamål!
Flummo skrev:Han tog upp det där en gång, på radion tror jag att det var men är inte säker. Hur som helst, det han sa var att "det finns särskild aluminiumpasta till aluminiumdetaljer, men jag har aldrig haft några problem med kopparpasta under alla de år jag har varit mekaniker" (med viss reservation för att jag kan ha fått fel ord, men innebörden är densamma iaf). Jag misstänker att ditt polerande på dina alu-fälgar tar bort mer alu än vad den kemiska reaktionen på grund av kopparn kan göra...
Hinkas skrev:Vilken tid är det? Jag slutar inte föräns 20:00, vill gärna veta hur det gick =).
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|