Hahaha vilket orginal!!

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Numera Linköpejng
Hoj
cbr600
Och här kommer han igen! I full gång med diverse "hitte-på"...
 

Bifogat

  • nyheter-12s16bosse1_368.jpg
    nyheter-12s16bosse1_368.jpg
    27 KB · Visningar: 367

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Han verkar vara kunglig iaf. :D

När e han på TV?

750RR
 

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Avesta
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Bosse bildoktorn rokkar fett!
Är man som jag, utbildad så ser man igenom när han säger nåt knasigt. Han är helt klart en entertainer, missar aldrig ett avsnitt :tummenupp

Sen är han ganska lik en av mina fordonslärare, båda är grymt säkra mekaniker men dom är lite skumma båda två.
 

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Honda CBR1000RR -04, Husqvarna 258 -80, Kuberg -16, Goes 625 -16
Nu är det dags igen.
Det förbannade puckot är på tv två... 2250

Blev så irriterad sist jag såg honom så jag måste titta igen. :)
 

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Avesta
Hoj
Mellan två hojjar just nu
zykl0n skrev:
Nu är det dags igen.
Det förbannade puckot är på tv två... 2250

Blev så irriterad sist jag såg honom så jag måste titta igen. :)

Grrr.. våga inte dissa bosse bildoktorn :mad:
Han är för skön ;)
















;)
 

Optimus Prime

:Þ(Ÿ)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
CRF 450
han är ju helt jävla kass!!! inte nog med att han är dum i huvet han lär ju ut fel oxå!!! som i senaste(?) programet säger han att man ska ha koppar pasta på alla fälgar, fel ALDRIG koppar pasta på alu det blir som klister... i programet innan sa han att man skulle byta hela oket om damasken var sönder? jag menar WTF! stäng ner skiten :fakta visa lite Motard istället!
 

Limstift

Flooork!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lessebo Kommun
Hoj
VTR 1000F Firestorm
Optimus Prime skrev:
han är ju helt jävla kass!!! inte nog med att han är dum i huvet han lär ju ut fel oxå!!! som i senaste(?) programet säger han att man ska ha koppar pasta på alla fälgar, fel ALDRIG koppar pasta på alu det blir som klister... i programet innan sa han att man skulle byta hela oket om damasken var sönder? jag menar WTF! stäng ner skiten :fakta visa lite Motard istället!

Då är det inte bara jag som stör mig på att han är kåt på kopparpasta, det är oldschool. Jag skickade in ett påpekande till hans hemsida igår, där jag upplyste honom om att de duktiga forskarna har kommit fram till att koppar offrar alu'n till sin egen fördel då den blir korrosions-skyddad. Man ska för helsike använda aluminiumpasta till sådana ändamål!
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
nån som har en liten film av denna underliga varelse? vore kul å se vad ni snackar om.
 

Ulf G

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vimseby
Hoj
Gott och blandat
Limstift skrev:
Då är det inte bara jag som stör mig på att han är kåt på kopparpasta, det är oldschool. Jag skickade in ett påpekande till hans hemsida igår, där jag upplyste honom om att de duktiga forskarna har kommit fram till att koppar offrar alu'n till sin egen fördel då den blir korrosions-skyddad. Man ska för helsike använda aluminiumpasta till sådana ändamål!
Han tog upp det där en gång, på radion tror jag att det var men är inte säker. Hur som helst, det han sa var att "det finns särskild aluminiumpasta till aluminiumdetaljer, men jag har aldrig haft några problem med kopparpasta under alla de år jag har varit mekaniker" (med viss reservation för att jag kan ha fått fel ord, men innebörden är densamma iaf). Jag misstänker att ditt polerande på dina alu-fälgar tar bort mer alu än vad den kemiska reaktionen på grund av kopparn kan göra...
 

Limstift

Flooork!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lessebo Kommun
Hoj
VTR 1000F Firestorm
Flummo skrev:
Han tog upp det där en gång, på radion tror jag att det var men är inte säker. Hur som helst, det han sa var att "det finns särskild aluminiumpasta till aluminiumdetaljer, men jag har aldrig haft några problem med kopparpasta under alla de år jag har varit mekaniker" (med viss reservation för att jag kan ha fått fel ord, men innebörden är densamma iaf). Jag misstänker att ditt polerande på dina alu-fälgar tar bort mer alu än vad den kemiska reaktionen på grund av kopparn kan göra...

Just med fälgar är det väl inte så noga, det är ju ingen direkt passning där och dom är väl i regel eloxerade. Däremot när det gäller t.ex. tändstiftshål så ska man nog vara lite försiktigare, det är ju inte SÅ ovanligt att gängorna försvinner pga. kopparpasta. Oftast så drar man väl sönder gängorna, men kopparpastan är ju en bidragande orsak.


Hur går det med tröjorna förresten?
 

pini

full fart spar tid
Gick med
7 Mar 2003
Ort
hjo
Hoj
R1 me lite godis
stör mej lite på honom en lyssnare ringer in å frågar varför hans 760 diesel inte startar när den står i uppförsbackar
de första han frågar

1 är de wolkswagen/audi diesel motor ?

om han e mekaniker så borde han veta att de inte finns nån annat fabrikat på diesel motorer i vovlo 240-740-940

2 nästa ja då e de nog backventilerna som inte är hela så bränslet i rinner tillbaka till tanken

de finns inga backventiler de bränslepumpen som e sliten felet åtgäradas genom att montera en elektriskbränslepump

nästa lyssnare ja har en audi 90-talar som de inte blinkar på ifram då menar han på att man ska stoppa in näven i hjulhuset å lirka i sladdarna
de finns ju inga sladdar i hjulhusen!!!
 

Limstift

Flooork!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lessebo Kommun
Hoj
VTR 1000F Firestorm
Han är på TV ikväll, nu jävlar ska han granskas :lol



Undrar om han tar upp mitt "ilskna" brev om galvanisk korrosion? :lol
 

Henken

Guest
Jag lyssnar aldrig på det han säger utan är mest fashinerad av hur han säger det. Klockren entertainer!

P.s Hur stavas fashinerad? :confused:
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top