Hakrem köpes(Dubbel D-ring), alt kraschad hjälm

Status
Ej öppen för fler svar.

KidNasty

Inte bara tuffa killar som har tatuering
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
Hojlös... Men drömmer om en R1-07 eller nyare.
Jag läste Harem köpes....

BlueBull

Guest
Om nu den gamla pottan är dig SÅÅ kär så släng ett par slantar på en billig moppekruka, klipp av snodden på den å skicka in...:3freak

Skyltar du med dina olagligheter får du väl tåla en å annan moralkaka.. :arsele

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1...lättare att köpa än sälja.
Gulleplutt skrev:
2328683 För att den blev ful????

Den går ju dock fortfarande att använda om jag tex skulle få för mig att skjutsa någon.

Du hade antagligen också gjort samma sak som jag.

Anledningen till att du svarar som du gör är att du är en dryg idiot. Men det är ju iof din rätt att vara det. Synd bara att det är sånna som dig såm förstör alla trådar på SH.

Så du vill skjutsa någon du känner med en hjälm som ditt f-bolag dömt ut...jävla schysst polare du verkar vara.

Jag hade inte gjort som du OK, kalla mig inte dryg idiot bara för att jag tycker man skall vara ärlig.

sandstream

Guest
Gulleplutt skrev:
Anledningen till att du svarar som du gör är att du är en dryg idiot. Men det är ju iof din rätt att vara det. Synd bara att det är sånna som dig såm förstör alla trådar på SH.
Tycker det är värre när folk inte klara av att uttrycka sig ordentligt utan måste ta till personangrepp.
Lugna ner dig ett par hekto så ska du se att allt blir bättre:tummenupp

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
CBR1000RR -08
Hårding skrev:
2328703 Så du vill skjutsa någon du känner med en hjälm som ditt f-bolag dömt ut...jävla schysst polare du verkar vara.

Jag hade inte gjort som du OK, kalla mig inte dryg idiot bara för att jag tycker man skall vara ärlig.

Du är ju bara för mycket. Du käftar emot bara för att du tycker om att käfta emot. Som jag sa tidigare. Hjälmen är inte trasig. Då kommer ditt nästa gnäll = jaha hur kan du veta det då??? Jo, vissa saker kan man veta.

Nä, det är inte så att jag skulle be nån av mina polare åka med en hjälm som jag tycker inte duger åt mig själv.

Jag anser inte ens att jag gör nått fel. Som jag sa så är de skyldiga att ersätta den. Jag råkar dock veta att den fortfarande går att använda och det är synd att slänga den.

Dessutom kallar jag dig dryg för att du är dryg.

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
CBR1000RR -08
sandstream skrev:
2328710 Tycker det är värre när folk inte klara av att uttrycka sig ordentligt utan måste ta till personangrepp.
Lugna ner dig ett par hekto så ska du se att allt blir bättre:tummenupp

Tack för tipset. Dock tror jag du har fel.

w00t

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2006
Hoj
R6 99a
Hade gjort samma sak som du, och hade ja haft en skrotad hjälm hade du fått min rem! :tummenupp

Och sen blir det väl lite onödigt att köpa en hjälm direkt och klippa sönder när någon här skulle kunna sitta och trycka på en rem

Hur som helst lycka till, och i värsta fall får du väl skicka in den.

Ps nästa gång skit i att skriva varför du vill ha en så blir det kanske inge livat i luckan :rolleyes:

Last edited:

Helldriver

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
Italiensk 2010:a på nästan 1200 cc
Hårda ord här.....

Jag tror inte det är din hjälm i sak som får folk att gå igång utan själva grundinställningen. (Om du kör med en utdömd hjälm skiter nog 99% i) Att ligga i gråzonen av moralen och plocka ut pengar för en sak som man behåller i alla fall retar nog mera.

Min sambo jobbar på försökringsbolag och utgifterna verka ju skena för att alla plockar ut mer och mer, inte bara ägarna utan också verkstäder saltar räkningarna mer och mer. Snart har inte en djävel råd att ta en försäkring.

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Gulleplutt skrev:
2328683 För att den blev ful????

Den går ju dock fortfarande att använda om jag tex skulle få för mig att skjutsa någon.

Du hade antagligen också gjort samma sak som jag.

Grabben är du fjortis lr?

Vafan ska du med en ny till om den andra är perfekt? Det är detta som gör att premierna blir dyrare men din hjärna kanske inte kan få ihop det?

Det är ju just att låta den du skjutsar få en eventuellt värdelös hjälm på skallen :3freak

Så ta det lugnt nu och behåll din gamla hjäm. puss å kram

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Anderzzon skrev:
2330324 Grabben är du fjortis lr?

Vafan ska du med en ny till om den andra är perfekt? Det är detta som gör att premierna blir dyrare men din hjärna kanske inte kan få ihop det?

Det är ju just att låta den du skjutsar få en eventuellt värdelös hjälm på skallen :3freak

Så ta det lugnt nu och behåll din gamla hjäm. puss å kram

Lägg ner, du förstår vart han vill komma och han vill inte läsa fler sådana inlägg antagligen.

Gulleplutt, mina var endast snabbfästen dessvärre. Kollat Biltemas krukor? Kanske finns med dubbelD-fästen om du har tur...

Dal-Mausen

Knäskrap året om
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6 '06 Förstörd av Pundar-granne. + 2 1/4 Häst + WR450 '04 + 2 DvärgSchnauzrar
Dee_cati skrev:
2330463
Gulleplutt, mina var endast snabbfästen dessvärre. Kollat Biltemas krukor? Kanske finns med dubbelD-fästen om du har tur...

Uppmuntran till försäkringsbedrägeri:fatta!

Som trådskaparens inställning är så skulle han inte känna att det är fel att gå in på en mc-affär, klippa av en hakrem från ett vurpollon på hyllan, skicka in den, få pengar och sen gå och köpa en hjälm från samma affär:3freak

Dal-Mausen

ps. Personliga påhopp anmäls lätt via knappen tlii vänster:7peta

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Dee_cati skrev:
2330463 Lägg ner, du förstår vart han vill komma och han vill inte läsa fler sådana inlägg antagligen.

Jo det förstår jag, men jag undrar hur man kan gå i sådan försvarställning direCt med påhopp osv, skit samma, kände för att retas, men det var väl kanske onödigt..

Men eftersom bolaget har en nolltollerans policy så kommer de ersätta den vare sig han vill eller inte.

Dock vill de ha in hakremmen för att försäkra sig om att inte någon kör med en undermålig hjälm.

Detta är dock inte Gulleplutt beredd att gå med på utan han vill ha en ny hjälm från bolaget samt behålla sin gamla hjälm.

Alltså äta lite av kakan men ändå ha den kvar..

Vilket jag tyvärr tycker är fel.

Han kan väl ringa till bolaget och fråga om han kan få behålla den för att lajja runt med ist för att skicka in den, eller dra av ett par hundringar för att behålla den?

Skadereglerare brukar inte vara totalt omöjliga...

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
hoj hoj
Anderzzon skrev:
Skadereglerare brukar inte vara totalt omöjliga...

Luktar självriskreducering lång väg.

Dock skulle jag tveklöst tagit en ny hjälm.
Gulleplutt, för din del spelar det nog ingen roll om du har en hakrem eller inte...

/fredde

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
CBR1000RR -08
Tja vad ska man säja.....först blev jag irriterad men nu börjar jag gilla tråden.

Ju fler inlägg jag läser här på SH desto dummare blir jag. Men som någon skrev i en annan tråd.....Hjulet snurrar men hamstern är död.

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Äh vad fan. Gå in i närmsta MC-butik och sno en hjälm, klipp av remmen på den och skicka in. Det är helt OK att göra så eftersom din egen bara är lite skrapad :tummenupp

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Helldriver skrev:
2330281
Min sambo jobbar på försökringsbolag och utgifterna verka ju skena för att alla plockar ut mer och mer, inte bara ägarna utan också verkstäder saltar räkningarna mer och mer. Snart har inte en djävel råd att ta en försäkring.

f-bolaget har ju redan ersatt hjälmen, så det blir ju knappast dyrare för f-bolaget hur han än gör...

Sen kan man ju snacka om det är rätt att göra så eller inte, orka bry sig.

Jag har en "oanvändbar" hjälm med dubbel d-ring liggande. Vet dock inte ifall jag vill göra mig av med den. Kanske hamnar i samma sits som dig någongång :gnissla

Dicken32

Ny medlem
Gick med
31 May 2005
Hoj
zx9r
Gulleplutt skrev:
2331591 Tja vad ska man säja.....först blev jag irriterad men nu börjar jag gilla tråden.

Ju fler inlägg jag läser här på SH desto dummare blir jag. Men som någon skrev i en annan tråd.....Hjulet snurrar men hamstern är död.
Jag kan inte fatta varför alla är så jävla duktiga på det här forumet, jag hade inte tvekat en halv sekund, fsb säger att hjälmen inte får användas och dom vill ersätta hans gamla, varför stör sig folk på att han vill behålla den gamla hjälmen? jag kan inte fatta hur det drabbar någon annan om han vill ha den gamla till åkgräsklipparen eller vad fan som hellst, nej fsb blåser oss på pengar, likaså staten, lura bägge 2 så mycket det bara går.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S