Halmstad

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
F.ö. att kan jag meddela att det va djälvligt kul att se killen (Kaj) på sin CRF 450 totalförnedra alla sporthojar i nya chikanen (ja, eller överallt det svängde). Fan Sporthojarna ser ju ut att stå still när det svänger! :hihi

Någon som har koll på lite varvtider för div sporthojar?

Tåbbä

Meblem
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
Såld
hållundan skrev:
Jao, vet ju att man alltid utgår ifrån det. Men eftersom mina erfarenheter enligt utsago har bekräftat att onsdagskörningarna på falken är "vilda västern", alltså ingen ordning alls, kontra andra bankörningar. Tänkte jag att fallet även var som sådant när det gällde bullerkrav.

Hursomhelst, nu vet jag... Lika bra att köra med originalmufflern.
Jo, enligt Nr18 så var det onsdagskörningarna på falken som myntade uttrycket "allmänhetens avåkning",
så lite vilda västern är det kanske (har dock inte vart på onsdagsträningen själv)
Men den dagen du ska köra hos en arrangör som är mer noggrann med bullernivån,
så kan det vara skönt att ha original pipan på..

Jag hjälpte till på en helgkörning på Anderstorp och reflekterade då över hur folk inte förstod att om det står "Endast Originalljuddämpare" så är det "Endast Originalljuddämpare" som gäller :näsblod

Tåbbä

Meblem
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
Såld
Barrett skrev:
F.ö. att kan jag meddela att det va djälvligt kul att se killen (Kaj) på sin CRF 450 totalförnedra alla sporthojar i nya chikanen (ja, eller överallt det svängde). Fan Sporthojarna ser ju ut att stå still när det svänger! :hihi

Någon som har koll på lite varvtider för div sporthojar?
www.roadracing.se så finns alla tiderna från senaste SM tävlingen!

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
hallå grabbar. idag kör jag hem hojen till småland, och säljer den till farsan. Så tyvärr ses vi nog inte mer på hojen...

Men vi ses säkert ute, och ni vet vart jag bor och ni vet att jag hör er, så det e ba´å gas.

:död :död :död :död :död :död

Men vafan nu ska vi inte sura, hawaii är ju bokat så jag har ju nått att se fram emot :)
Kommer fortfarande hänga här, kommer även att ta hit ställ å hjälm ifall ni vill ha någon där bak :hihi
hej så länge!!! jonte

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
hållundan skrev:
Jag vill ha någon där bak!

:tråkad

SÄLJ DIN CARAVELLE TILL MIG!

Jag har några kompisar som är lagda åt det hållet. Ska jag ge dom ditt nr? :)

Har ingen Caravelle. Går det bra med en Golf GTI special -84:a med div småfix. 1,8 L insprutnings motor med 112 ursinniga hästar som bara vill ut. :tummenupp

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Barrett skrev:

Har ingen Caravelle. Går det bra med en Golf GTI special -84:a med div småfix. 1,8 L insprutnings motor med 112 ursinniga hästar som bara vill ut. :tummenupp
Nä, nån golf är jag inte intresserad av ;)

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
hållundan skrev:
Nä, nån golf är jag inte intresserad av ;)
klart du inte vill ha en golf, utan en golf MANHATTAN edition som jag har. 89a, går illa, besiktas den 20e. We'll pray to god...
:hihi

Tåbbä

Meblem
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
Såld
Barrett skrev:
Golf GTI special -84:a
En sån har jag haft!!! Det är helt klart den roligaste bilen jag kört någonsin! :kär
Om man river ur all onödig inredning och lägger in en störtbur och vässar motorn lite ytterligare så har man en rolig o billig ban-bil! :)

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Barrett skrev:

har din golf gått illa på tomgången?
min tomgång kan hamna på 5tusen varv å stannar där, sen sprutar det svart rök i den. Den kan även gå upp, ner upp,ner, upp ner.... sen går den halv illa, så en gul lampa lyser (avgasreningen eller va det är)
några tips?

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
morecore skrev:
har din golf gått illa på tomgången?
min tomgång kan hamna på 5tusen varv å stannar där, sen sprutar det svart rök i den. Den kan även gå upp, ner upp,ner, upp ner.... sen går den halv illa, så en gul lampa lyser (avgasreningen eller va det är)
några tips?

På min finns inte avgasrening det kan jag lova. 98 oktan blyad soppa är vad den ska ha.
hmmm... har ingen aning om vad det kan vara.

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Tåbbä skrev:
En sån har jag haft!!! Det är helt klart den roligaste bilen jag kört någonsin! :kär
Om man river ur all onödig inredning och lägger in en störtbur och vässar motorn lite ytterligare så har man en rolig o billig ban-bil! :)

Ja det är som en gokart. Lite trött motor men svänger det bara & man håller uppe varvet så kan man köra dom hårt.
Har funderat på att fixa till den så. Har du tips på trim? Är det toppen man ger sig på i första hand?

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Det är lite döfött i denna tråden idag...

Ingen som har någe sköj o berätta?

Och vilka är på till falkenbergs bankörning nästa onsdag?

På-listan ang. Falkenbergs bankörning onsd. 22:e Juni.
1. Zee
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Jag kan berätta att jag eventuellt blir stolt ägare till en Caravelle årsm. '82 svartrollad med flames på torsdag! :banana

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Zee skrev:
Det är lite döfött i denna tråden idag...

Ingen som har någe sköj o berätta?
jo...att min blivande custom-ihop-plockade dirtcykel ser ut så här än så länge:
(däck, framhjul, skivbromsar m.m. kommer på fredag)

och att jag saknar min zx6r....

Bifogat

• bikesofar.JPG
    bikesofar.JPG
    41 KB · Visningar: 288

Tåbbä

Meblem
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
Såld
Jag ska titta på lägenhet i Halmstad imorn! en tvåa på odalvägen 9! :)

I augusti så ska jag troligtsvis till Oschersleben och kolla på 24-timmars endurance, det beror på om jag får tag i nått slags depå-pass eller inte.. :yoparty

Sen så kränger jag förhoppningsvis hojen i helgen, och ev. så blir det investering i en riktig banhoj, men det kanske får vänta ett tag..

Ja just det, jag tänkte starta ett litet företag också som skall tillverka och bedriva handel med racingprodukter...

Annars händer det inte särskilt mycket... :)

ps.
...den 2/7 - 3/7 så är det bankörning på Scandinavian Raceway!
Humlans Endurance Team anordnar, förra gången blev en succe!
Åk tills du spyr :)

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Kan berätta att jag va & rejsade igår! Fy fan va kul det är! :)
men nä, bra gick det inte trotts att jag putsade min bästa varvtid med 4,5 sek! Tyvärr blir jag ju "tvingad" att köra i elit-klass och elit kan man ju inte kalla sig än iaf. :(

Sin vana trogen har man ju nu ännu ondare på fler ställen i kroppen. Någon som har lite fart & en hel kropp att sälja? Allt va intresse :rolleyes:

Check out this pic:
lms-bevikscup2-0768.jpg

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...