Halmstad

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Är här någon som vet om det finns meckargarage att tillgå någonstans i stan? Där jag kan hyra in mig över vintern? Behöver inte vara så stort, bara jag kommer åt att skruva. Jag får inte skruva där jag har hojen nu, och där är inte plats till det heller. Jag har blivit erbjuden en hörna i ett garage en mil utanför stan, men det är lite väl långt om jag ska köra dit varje dag. Där finns värme mm, men det är lite för långt. Eller, ja, det går ju, men det blir dyrt och tar tid att pendla. Så finns det någonting närmare så hade det varit bra!
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Är här någon som vet om det finns meckargarage att tillgå någonstans i stan? Där jag kan hyra in mig över vintern? Behöver inte vara så stort, bara jag kommer åt att skruva. Jag får inte skruva där jag har hojen nu, och där är inte plats till det heller. Jag har blivit erbjuden en hörna i ett garage en mil utanför stan, men det är lite väl långt om jag ska köra dit varje dag. Där finns värme mm, men det är lite för långt. Eller, ja, det går ju, men det blir dyrt och tar tid att pendla. Så finns det någonting närmare så hade det varit bra!
Hrm.. Jag meckar en bra bit utanför stan, men det har ju sina nackdelar. Ska försöka få ena garaget i källarn här i stan och då blir det plats till två. Nu ska det ju dessutom byggas turbo heeele vintern :yoparty
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Hrm.. Jag meckar en bra bit utanför stan, men det har ju sina nackdelar. Ska försöka få ena garaget i källarn här i stan och då blir det plats till två. Nu ska det ju dessutom byggas turbo heeele vintern :yoparty

Ja, det blir lite långt om man ska köra varje dag... Jaså, du har garage utanför stan? Får du garaget i källaren och vill ha en till som meckar där i vinter så säg till! Jag hyr gärna in mig över vintern! Då blir det ett nytt turbobygge och ett färdigt turbobygge som får sig ordentliga ombyggnationer i vinter :) Jag har ju garage 200 meter från där jag bor, men där får jag inte skruva så det får vara sommargarage :)


Förresten, du har pm som jag skickade innan jag läste detta inlägg :näsblod
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Hrm.. Jag meckar en bra bit utanför stan, men det har ju sina nackdelar. Ska försöka få ena garaget i källarn här i stan och då blir det plats till två. Nu ska det ju dessutom byggas turbo heeele vintern :yoparty

Du kanske vill ha ytterligare ett turbobygge till granne? :) Hade varit coolt med 3 turbohojjar i samma garage.

Har 12km till min mekplats nu.
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Jag har ett garage där det borde finnas plats för en hoj till, har min nuvarande och min gamle hoj där just nu.
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Jag har ett garage där det borde finnas plats för en hoj till, har min nuvarande och min gamle hoj där just nu.

Kan vara bra att veta! :tummenupp Löser det inte sig med det som är på gång så hör jag av mig. Finns det plats att skruva också? Jag ska skruva mycket i vinter... Och möjlighet att komma dit när man vill?
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Blev 15 mil idag! Gött väder, men det var lite slirigt här och var när turbon jobbade lite. Jaja. Hade med mig mobilen, så jag kan väl liva upp med lite bgilder så här i höstmörkret!

Bild 1: Utsikt mellan Förslöv och Båstad.
Bild 2: Samma som ovan.
Bild 3: Ängelholm! Fan vad det blåste.
Bild 4: Den obligatoriska pissepausen. Man börjar ju bli gammal...
Bild 5: Vad är det som skymtar där inne i mitt långa långa avgasrör?
 

Bifogat

  • Bild1.jpg
    Bild1.jpg
    71 KB · Visningar: 73
  • Bild2.jpg
    Bild2.jpg
    62.6 KB · Visningar: 64
  • Bild3.jpg
    Bild3.jpg
    74.3 KB · Visningar: 63
  • Pissepaus.jpg
    Pissepaus.jpg
    96.3 KB · Visningar: 66
  • Avgasror.jpg
    Avgasror.jpg
    65.3 KB · Visningar: 63

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
12mila sväng idag, men bara blyslädar ute på vägarna.. Alla andra bakis? :D

Nädå, jag var också ute, blev ca 10 mil! :) Inte alls bakis, blev ingen dricka för mig igår. Japp, bara blyslädar ute annars... men några vinkade iallafall.
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Kan vara bra att veta! :tummenupp Löser det inte sig med det som är på gång så hör jag av mig. Finns det plats att skruva också? Jag ska skruva mycket i vinter... Och möjlighet att komma dit när man vill?


Jo det borde finnas plats att skruva på trots två hojar. Installerat nytt ljus också och egen nyckel går att ordna. Om du är sugen att kolla på det, hör av dig.
 

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Xtra Terrestrial 660
Tjenare!
Kompisen har blivigt knutte och letar nu efter någonstans att ha hojen. under våren, sommaren 08. Om jag inte missminner mig så var det några här som delade plats i parkeringshuset på radioplan, vet någon om det finns något ledigt där eller om det rentav finns någon som har en ruta som är förstor?

gracias så länge
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Kan det inte bli sommar snart? :huvet :huvet Kallt som fan nu ju.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Va i helsefyr? Är Harry Haffa & Bosse Batong fulla av Hybris ? Var nere på stan och tog en bit mat idag, knallar på Brogatan neråt korsningen Brog.-KarlXI. Där står två "trafipax"-kärror(inbackade på tvärgator för att inte synas...) och en hög med odefinierbar DNA (diverse folk) på trampcykel. Det som pågick skulle kunna liknas med en mindre rassia mot cyklister som inte hade korrekt mörkerutrustning på sina åkedon. Va ända in i? När storgatan utsetts till västsveriges farligaste plats, borde man inte hålla på med annat? Vad ääär det här för ställe? :D :D Längre ner utanför Sibylla stod civilkärran och spanade. Diskreeet..:yoparty Jaja, de verkar ha lite att göra nu när de riktiga hojarna står i vintervila... Undrar om de är hungriga till våren :va
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
bengen trålar...

De gjorde likadant förra helgen. Länsman både vid högskolekorset och stora torg. Och i går så stog de utanför sats å plockade folk. Men de missade mig 2 ggr hehe (hade glömt bort dem när jag skulle cykla hem igen...)
Va i helsefyr? Är Harry Haffa & Bosse Batong fulla av Hybris ? Var nere på stan och tog en bit mat idag, knallar på Brogatan neråt korsningen Brog.-KarlXI. Där står två "trafipax"-kärror(inbackade på tvärgator för att inte synas...) och en hög med odefinierbar DNA (diverse folk) på trampcykel. Det som pågick skulle kunna liknas med en mindre rassia mot cyklister som inte hade korrekt mörkerutrustning på sina åkedon. Va ända in i? När storgatan utsetts till västsveriges farligaste plats, borde man inte hålla på med annat? Vad ääär det här för ställe? :D :D Längre ner utanför Sibylla stod civilkärran och spanade. Diskreeet..:yoparty Jaja, de verkar ha lite att göra nu när de riktiga hojarna står i vintervila... Undrar om de är hungriga till våren :va
 

gearhead

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2004
Ort
Halmstad
Hoj
Blitz-liter
De gjorde likadant förra helgen. Länsman både vid högskolekorset och stora torg. Och i går så stog de utanför sats å plockade folk. Men de missade mig 2 ggr hehe (hade glömt bort dem när jag skulle cykla hem igen...)

Dom kör den där räden varje år, dessutom vet jag (då min svåger är sheriff) att bylingen i Västra Götland skall ta ett antal trafikbrott varje månad, så därför kan man även här i Halland se poliser som hugger folk på trafikbrott framförallt i början och slutet av varje månad. Då jag antar att en del försöker diska av det i början av månaden, och en del tar det i slutet. Här i Halmstad brukar man ju kunna se den vanliga ordningpolisen jaga trafiksyndare i industriområdena kring högskolan, kanske inte riktigt det området som Rikspolisen hoppades att man skulle trafik övervaka mer. Men antar att typ rakan vid Järnvägsgatan är en riktig guldgruva....
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top