Jag körde en fin o rolig runda idag. Inte så snabba vägar alltid men kurviga o backkrön
.
Om vi utgår från Hstd tog jag och körde till Kvibille via flyget, sväng av från kustvägen mot Ågarp. Från Kvibille till Slättåkra, en jämn, bred och lite små kurvig väg. I Slättåkra svängde jag av mot Gräsås. En typisk landsbygsväg, rätt ok ändå. Gräsås mot Asinge, VARNING, kör inte rakt fram i Gräsås, asfalten slutar efter ett inbjudande körn. Sväng vänster mot Asinge. Nu kommer en 11km lång berg o dalbaneväg
.Smal men naggande god. Kör försiktigt, timmerbilar. Finfin asfalt o jämn. 50-70 räcker långt iaf de första gångerna. Asinge till Ablid, tror jag det hette, också en kurvig väg med lite backkrön. Lite större. I Ablid kan man köra antingen mot Torup eller Falkenberg. Det var här i Ablid jag upptäckte at min ena fotpinne höll på att lossna. Jag körde mot Falkenberg o sen kustvägen hem igen.
Idag med det här kanonvädret var det.... jag saknar ord för det. Väl värd att prova nångång. Speciellt Gräsås - Asinge. Det borde vara lag på den sträckan.
Kör försiktigt så kan ni göra det fler gånger.