Halstra en råbiff! Steka Sushi?

• Thread starter Thread starter Dr.Bike
  • Start date Start date

Är en halstrad råbiff fortfarande en råbiff?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Mitra skrev:
2327399 Jag måste vara blind eftersom jag inte kan se VEM som har röstat på vad i pollen.

Det kan man visst det, klicka på antalet röstande i varje alternativ. Där ser man vilka som röstat. Mc Brud på våran sida, starkare argument kan man ju kanppast inte få. Solen kanske går upp imorgon också. :tungan

Thermal skrev:
2327451 Det kan man visst det, klicka på antalet röstande i varje alternativ. Där ser man vilka som röstat. Mc Brud på våran sida, starkare argument kan man ju kanppast inte få. Solen kanske går upp imorgon också. :tungan

Bara kanske JAG vet att den aldrig går och lägger sig även om du inte kan se den :tungan

Mitra skrev:
2327459 Bara kanske JAG vet att den aldrig går och lägger sig även om du inte kan se den :tungan

Nu är vi :felämne Alla VET ju att jorden är platt, att solen verkligen inte alls lyser när den gått och lagt sig...och att råbiff kan vara halstrad!!

VSB!

:rofl :rofl

:backontop

Dr.Bike skrev:
2327468 Nu är vi :felämne Alla VET ju att jorden är platt, att solen verkligen inte alls lyser när den gått och lagt sig...och att råbiff kan vara halstrad!!

VSB!

:rofl :rofl

:backontop

:hihi :hihi Var det ett erkännande att jag hade rätt eftersom det andra är gamla läror som vi som har gått i modern skola har fått förklarat för oss att så är det inte.

Men var inte ledsen jag vet att utländska skolor kan vara lite knepiga och lära ut en massa strunt :pannkyss

Thermal skrev:
2327374
Är också nyfiken på vilken sida i råbiffskonflikten du står, du som är kock o allt. :)

fanns ju bara två alternativ och ingen av dem anser jag var rätt. En råbiff ska ju iofs vara helt rå för att vara en råbiff, men jag har aldrig hört talas om att man steker en köttfärsbaserad biff rare. Om man nu halstrar en råbiff så bör ju rimligtvis det heta halstrad färsbiff eftersom råbiffen då inte längre är rå.
förresten har jag aldrig varit med om att man ens KAN halstra en biff då den korrekta halstringen sker på ett halster utan varken fett eller olja och jag skulle vilja se den oxfilébiff som inte fastnar när man steker utan fett.
men om man nu ändå ska halstra en råbiff så är den ju ändå rå på insidan vilket gör den antingen till en rare köttfärsbiff eller en stekt råbiff.

Mitra skrev:
2327506 :hihi :hihi Var det ett erkännande att jag hade rätt eftersom det andra är gamla läror som vi som har gått i modern skola har fått förklarat för oss att så är det inte.

Men var inte ledsen jag vet att utländska skolor kan vara lite knepiga och lära ut en massa strunt :pannkyss

Försök inte att "missförstå" min subtila skrevspark på era baklängesresonemang!
Det jag SA var: :hördu Om man vill tro på en rå biff som är well done, oavsett om den heter råbiff eller inte, så kan man lika gärna tro på Robert Lind i Kramfors! :lol

Mitra skrev:

Precis vaddå? :7peta
Nu tog du ut segern i förskott IGEN!
Du läser som fan läser bibeln!
Se vad hon skrev, och inse att svaret är NEJ!
*himla människa då*

Mcbrud skrev:
2327570 fanns ju bara två alternativ och ingen av dem anser jag var rätt. En råbiff ska ju iofs vara helt rå för att vara en råbiff, men jag har aldrig hört talas om att man steker en köttfärsbaserad biff rare. Om man nu halstrar en råbiff så bör ju rimligtvis det heta halstrad färsbiff eftersom råbiffen då inte längre är rå.
förresten har jag aldrig varit med om att man ens KAN halstra en biff då den korrekta halstringen sker på ett halster utan varken fett eller olja och jag skulle vilja se den oxfilébiff som inte fastnar när man steker utan fett.
men om man nu ändå ska halstra en råbiff så är den ju ändå rå på insidan vilket gör den antingen till en rare köttfärsbiff eller en stekt råbiff.

Nja det är sant och inte sant, för ETT av alternativen anser du ju är rätt, dels i röstningen, och om man läser din text här lite längre ned så står det:
" En råbiff ska ju iofs vara helt rå för att vara en råbiff. Vidare: Om man nu halstrar en råbiff så bör ju rimligtvis det heta halstrad färsbiff eftersom råbiffen då inte längre är rå."

:2cool

Last edited:
Dr.Bike skrev:
2327638 Precis vaddå? :7peta
Nu tog du ut segern i förskott IGEN!
Du läser som fan läser bibeln!
Se vad hon skrev, och inse att svaret är NEJ!
*himla människa då*

Nja det är sant och inte sant, för ETT av alternativen anser du ju är rätt, dels i röstningen, och om man läser din text här lite längre ned så står det:
" En råbiff ska ju iofs vara helt rå för att vara en råbiff. Vidare: Om man nu halstrar en råbiff så bör ju rimligtvis det heta halstrad färsbiff eftersom råbiffen då inte längre är rå."

:2cool

fast å andra sidan har jag ju som sagt aldrig varit med om att man steker en färsbiff rare, det finns bara inte! Ska ta upp den här frågan på jobbet bland de andra kockarna och kolla vad de tycker imorgon. återkommer med deras svar.
och som jag sa så är det näst intill omöjligt att halstra en färsbiff så halstrad råbiff som rätt finns inte det heller.

Nursey skrev:
2327167 Öh Biturbo...vad händer om man kokar Tacos då :7peta
:tomten

Det blir kokta tacos såklart! :7peta :rolleyes:

Dr.Bike skrev:
2327319
Det gör du bara för att få en puss av dem!
:pussa

För det första! Jag gillar inte tjejer!

Å sen..

Vad blir surströmming med socker på då? Heter det inte sötad/sockrad surströmming? Eller blir det sötströmming?

Om du har kladdkakan i ugnen tills den blir torr. Vad blir den dådå? Blir det inte en torr kladdkaka eEller förvandals den till torrkaka?

Om du steker sushi vad blir den då? I mitt tycke stekt sushi? Eller vad blir den?

Å om nu den vita blockchokladen tar färg av karamellfärgen heter den inte vit blockchklad då? Jag tycker förgad vit blockchoklad.. Eller blir det grön blockchoklad helt plötsligt?

DÅSÅ!

Mcbrud skrev:
2327692 fast å andra sidan har jag ju som sagt aldrig varit med om att man steker en färsbiff rare, det finns bara inte! Ska ta upp den här frågan på jobbet bland de andra kockarna och kolla vad de tycker imorgon. återkommer med deras svar.
och som jag sa så är det näst intill omöjligt att halstra en färsbiff så halstrad råbiff som rätt finns inte det heller.

Väntar med spänning på deras svar eftersom det finns en rätt som heter Halstad råbiff

Biturbo skrev:
2327704 Det blir kokta tacos såklart! :7peta :rolleyes:

För det första! Jag gillar inte tjejer!
Men pussar gillar du väl?

Å sen..

Vad blir surströmming med socker på då? Heter det inte sötad/sockrad surströmming? Eller blir det sötströmming?
Japp: Sötströmming.

Om du har kladdkakan i ugnen tills den blir torr. Vad blir den dådå? Blir det inte en torr kladdkaka eEller förvandals den till torrkaka?
Det blir en förstörd kladdkaka. Men ge hit! Jag "offrar" mig på en sån oxå!

Om du steker sushi vad blir den då? I mitt tycke stekt sushi? Eller vad blir den? Det blir stekt fisk. Inte sushi.

Å om nu den vita blockchokladen tar färg av karamellfärgen heter den inte vit blockchklad då? Jag tycker förgad vit blockchoklad.. Eller blir det grön blockchoklad helt plötsligt?
Kanske grön... men inte vit iaf.

DÅSÅ!
DÅSÅ!

Som sagt, bara för att man kan SÄGA ordet tulipanaros, så betyder det inte att det existerar! ;) *häpp*

Mcbrud skrev:
2327692 fast å andra sidan har jag ju som sagt aldrig varit med om att man steker en färsbiff rare, det finns bara inte! Ska ta upp den här frågan på jobbet bland de andra kockarna och kolla vad de tycker imorgon. återkommer med deras svar.

Så hur går det?? Har du fått något svar???

Är rätt nyfiken på svaret :)

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...