Han måste ju vara riktigt dum.....

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
han kan ju inte va frisk... så dom som skänker pengar är svin som gör det för egen vinning om jag fattar han rätt.. :va

Och som handikapsombudsman börde han ju istället se allt bra som dom extra pengarna gör för att hjälpa handikapade med dom dyra hjälpmedel som är nödvändiga för dom.... :)

Att må illa av att nån som berör någon och visar medkänsla är ju inte friskt... :kocko

IDIOT :fatta!

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Han e väl bara avis bara för att ingen vill klappa på hans skalle?

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Tja, jag förstår många handikappade som blir irriterade när de blir behandlade som små barn som inte förstår något. Eller det ska tyckas synd om..
Ok om man ger en person som är ledsen en klapp på huvudet för att trösta, men ett klappa en rullstulsbunden tjej på huvudet på krogen och samtidigt säga "lilla gumman, vad synd det är om dig" kan vara jävligt nedvärderande..

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Klart att han har rätt. Det är motbjudande att se en prinsessa som har fått allt gratis göra studiebesök hos fattiga. Jag skulle ha respekt för Victoria om hon bodde med dessa människor och gjorde personliga uppoffringar för att hjälpa dem. Men vad kostar det henne att lägga huvudet på sned och klappa någon på huvudet? Inte ett skit. Den som köper detta "medkännande" och "engagerade" beteende är rejält blåögd.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Inte för att vara sådan, Victoria gör säkert detta i all välmening, men det ser bara fånigt ut. Ge creds till all FN-personal och hjälparbetare, som åker ner och riskerar livet för folk i fattiga och krigsdrabbade länder, istället för kungafamiljen som åker ner, går runt en minut i en by och poserar med några svältande ungar.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Nyteknik skrev:
Klart att han har rätt. Det är motbjudande att se en prinsessa som har fått allt gratis göra studiebesök hos fattiga. Jag skulle ha respekt för Victoria om hon bodde med dessa människor och gjorde personliga uppoffringar för att hjälpa dem. Men vad kostar det henne att lägga huvudet på sned och klappa någon på huvudet? Inte ett skit. Den som köper detta "medkännande" och "engagerade" beteende är rejält blåögd.

Larv!

Hon hade kunnat göra noll också. Nu gör hon något. Jag har inga problem med att tro på att hon lär sig något på sina resor. Något som sedan hjälper henne att fokusera sina hjälpinsatser på ett sätt som vi vanliga nissar inte kan.

Finns ingen anledning att hon ska leva på jordgolv bara för att rättfärdiga en vilja att hjälpa.

Handikappsombudsmannen är bara överkänslig. Han får titta på andra bilder. Precis som Filip säger kan en klapp på huvudet vara fel om det görs av fel anledning, men på det stora hela är det en vänlig gest som faktiskt betyder något. ....tycker jag.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Chris Ash skrev:
Inte för att vara sådan, Victoria gör säkert detta i all välmening, men det ser bara fånigt ut. Ge creds till all FN-personal och hjälparbetare, som åker ner och riskerar livet för folk i fattiga och krigsdrabbade länder, istället för kungafamiljen som åker ner, går runt en minut i en by och poserar med några svältande ungar.

Det är just biten med klappandet på huvudet. Hennes engagemang med att samla in pengar etc är bara bra, men posandet blir bara löjligt och i detta fall, kan det bli förnedrande. Inte nog med att man ska vara fattig och handikappad, man ska bli klappad på huvudet av någon som har det ofattbart bra ställt..

Diversion

Guest
Hon gör ju iaf. något. Även om det inte räcker på långa vägar så är det ju ett steg på vägen.

Slår vad om att många här som hackar på henne, tittar rakt fram när dom passerar frälsningsarmens sparbössebeväpnade rekryter på stan. Tyvärr gör jag ofta så själv.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Chris Ash skrev:

Då ska inte B Bates heller ha nån cred, för han ger bara bort miljarder, men inte fan skitar han ner sig eller riskerar livet.

De här rika mediapersonerna spelar en långt viktigare roll än om jag åker iväg med Sida och blir skjuten i Afrikas djungler. Visst är mitt offer kanske större men utan de rika och de mäktiga så hade jag aldrig kunnat åka iväg med nåde resurser som ändå finns i vissa sammanhang.

Min motfråga är: Ska B Gates och Victoria stanna hemma o bränna sina pengar på hattar eftersom de inte offrar sig tillräckligt?

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Härligt att några på forumet inser vad handikapsombudsmannen syftar på även om hovet och Aftonhoran gör allt vad de kan för att blanda bort korten.
Det som inteframkommer heller är att handikappsombudsmannen mellan raderna pekar på ett system där de förfördelade blir tvugna att förlita sig på välgörenhet istället för att få sin grundtrygghet tillfredställd genom säkrare system, såsom sociala försäkringssytem.

Välgörenhet i all ära, men det ligger ett stort mått av godtycke bakom givarens givmildhet. Detta är det många organisationer som insett och anpassat sin marknadsföring därefter. Det är inte fel att ge, men att det ska behöva finnas visar egentligen på ett riktigt avgrundsdjupt systemfel.

gladh

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
oFFkeFF skrev:
Det är just biten med klappandet på huvudet. Hennes engagemang med att samla in pengar etc är bara bra, men posandet blir bara löjligt och i detta fall, kan det bli förnedrande. Inte nog med att man ska vara fattig och handikappad, man ska bli klappad på huvudet av någon som har det ofattbart bra ställt..

Jag är helt med, Victoriafonden eller vad den heter har jag inget emot såklart. Men bilder som denna i tidningar ger bara ett övertydligt och töntigt intryck.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Chrille skrev:
Larv!

Handikappsombudsmannen är bara överkänslig. Han får titta på andra bilder. Precis som Filip säger kan en klapp på huvudet vara fel om det görs av fel anledning, men på det stora hela är det en vänlig gest som faktiskt betyder något. ....tycker jag.

Faktiskt gjorts lite undersökningar om vad handikappade tycker är jobbigt. Och just klapp på huvudet och ett förstående leende med lutande huvud anser väldigt många är irriterande och förudjmukande.
Som tröst ja, av någon jag anser har "rätt" att trösta mig, men av en vilt främmande rik dam, nej tack..

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Chrille skrev:
Min motfråga är: Ska B Gates och Victoria stanna hemma o bränna sina pengar på hattar eftersom de inte offrar sig tillräckligt?

En inkomstskatt som är värd namnet samt avskaffandet av monarkin så man kan använda appanaget till vettigare saker är svaret på din fråga. Men att de ger är i sig inte fel, nu när de har pengarna.

gladh

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Bistånd handlar inte ens om "välgörenhet" - det är snarare det allra minsta vi kan göra utifrån rådande situation. Dagens världsekonomi drivs i mångt och mycket runt av råvaror som dräneras från de fattiga länderna. Stora delar av WTO:s handelspolitik går i mina ögon ut på att "hålla u-länderna på mattan". Vi skulle inte kunna ha det så här bra i väst om det inte berodde på orättvis handel, så enkelt är det. Ur det perspektivet är det en ren perversitet att säga: "Vadå bistånd, de får väl lära sig att rå om sig själva där borta".

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
gladh skrev:
Härligt att några på forumet inser vad handikapsombudsmannen syftar på även om hovet och Aftonhoran gör allt vad de kan för att blanda bort korten.
Det som inteframkommer heller är att handikappsombudsmannen mellan raderna pekar på ett system där de förfördelade blir tvugna att förlita sig på välgörenhet istället för att få sin grundtrygghet tillfredställd genom säkrare system, såsom sociala försäkringssytem.

Välgörenhet i all ära, men det ligger ett stort mått av godtycke bakom givarens givmildhet. Detta är det många organisationer som insett och anpassat sin marknadsföring därefter. Det är inte fel att ge, men att det ska behöva finnas visar egentligen på ett riktigt avgrundsdjupt systemfel.

gladh

Right on!

Och en bra replik till Chrille.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Chris Ash skrev:
Jag är helt med, Victoriafonden eller vad den heter har jag inget emot såklart. Men bilder som denna i tidningar ger bara ett övertydligt och töntigt intryck.

Vad skall hon göra?? Hålla sig på behörigt avstånd? Kramas?? Stanna hemma?

Oftast klappar hon ju barn på huvudet vilket alltid måste vara ok och sen finns det många av oss som ser en utsträckt hand som tröst. En gest som tyder på mer än bara närvaro.

I vårt homofoba land klappar jag inte en man på huvudet men en gråtande tjej eller barn?

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
oFFkeFF skrev:
Faktiskt gjorts lite undersökningar om vad handikappade tycker är jobbigt. Och just klapp på huvudet och ett förstående leende med lutande huvud anser väldigt många är irriterande och förudjmukande.
Som tröst ja, av någon jag anser har "rätt" att trösta mig, men av en vilt främmande rik dam, nej tack..

Naturligtvis, men hur många av oss har verkligen lärt sig hur man umgås otvunget med handikappade. Handikappade måste lära sig att förstå varför folk är klumpiga. Håller jag upp en dörr för en kille i rullstol så är det mycket möjligt att han blir sur, men varför gör jag det?
A. För att förringa honom och hans förmåga att ta hand om sig?
B. För att hjälpa till om jag kan.

Vem av oss är löjliga?

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
gladh skrev:
En inkomstskatt som är värd namnet samt avskaffandet av monarkin så man kan använda appanaget till vettigare saker är svaret på din fråga. Men att de ger är i sig inte fel, nu när de har pengarna.

gladh

Inkomstskatt för vem? För Vickan? Vad skulle det göra för skillnad? De rika betalar ju alltid minst skatt ändå, såvida de inte VILL skatta.

Vickan och B Gates finns, måste de bli skitiga när det hjälper till?

50 miljoner mer i statskassan genom avskaffande av kungahuset lär inte hjälpa svältoffer i Eritrea, men det tror jag att Vickan kan göra...

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...