Handla från GP moto

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Sådärja! Ett par brallor beställda från gp-moto.

07tekerproq23026.jpg

Ska betala med paypal, men fattar inte riktigt hur det funkar? Har fått en orderbekräftelse ("Invoice"), men där står inget om hur man ska betala. Antar att det kommer mer info om hur betalningen ska gå till, eller vad säger ni som handlat där förut? :confused:

Invoice är Faktura på engelska...Det är allt du behöver
På fakturan ska det stå hur mycket du betalar o sedan står bankuppgifterna samt Paypal adress högt upp på höger sida.

Sjödda

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX6R -97
Invoice är Faktura på engelska...Det är allt du behöver
På fakturan ska det stå hur mycket du betalar o sedan står bankuppgifterna samt Paypal adress högt upp på höger sida.

Jorå, att invoice betyder faktura fattar jag, men det är ju en rätt usel faktura eftersom det inte står på den hur man ska betala. Alltså ingen paypal-adress finns, och bankuppgifter vet jag inte, finns ju lite siffror här och där.

Men ok, kanske bara är att använda den adressen som de mailat ifrån (shop@gp-moto.de) och sen fylla i ordernumret där man kan lämna meddelande till mottagaren. Borde väl funka?

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Jorå, att invoice betyder faktura fattar jag, men det är ju en rätt usel faktura eftersom det inte står på den hur man ska betala. Alltså ingen paypal-adress finns, och bankuppgifter vet jag inte, finns ju lite siffror här och där.

Men ok, kanske bara är att använda den adressen som de mailat ifrån (shop@gp-moto.de) och sen fylla i ordernumret där man kan lämna meddelande till mottagaren. Borde väl funka?

Ursäkta för att jag var otydlig men ska du betala via PAYPAL så är adressen : hensel@damon-racing.de

Såhär står det på sidan,

För banköverföring:
Bank Stadtsparkasse Bocholt
Bank code: 42850035
Bank account: 145243
Iban-Code: DE72428500350000145243
SWIFT-Code: WELADED1BOH

För paypal:
BankUnsere PAYPAL Adresse
Bank code: hensel@damon-racing.de
Bank account: hensel@damon-racing.de

Sjödda

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX6R -97
Ursäkta för att jag var otydlig men ska du betala via PAYPAL så är adressen : hensel@damon-racing.de

Såhär står det på sidan,

För banköverföring:

För paypal:

Du det är ingen fara! Grymt att du har koll, särskilt som det var rätt otydligt mail från dom. Men är det inte skumt att de här grejerna inte stod på min Invoice? Frågan är ju om man ska avvakta och maila och kolla så att allt är rätt, eller om man ska skicka iväg 3000 spänn och utgå ifrån att det funkar... :va

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Du det är ingen fara! Grymt att du har koll, särskilt som det var rätt otydligt mail från dom. Men är det inte skumt att de här grejerna inte stod på min Invoice? Frågan är ju om man ska avvakta och maila och kolla så att allt är rätt, eller om man ska skicka iväg 3000 spänn och utgå ifrån att det funkar... :va

Om de uppgifterna inte står på ditt e-mail från dom så är det skumt. Men står summan du ska betala så gör det inget. Bara att betala och skicka ett mail att pengarna är skickade via paypal

Men såhär stod det exakt iallfall på min faktura, på höger sida (priset samt vad för produkt jag beställt var skrivet längre ner;

"RECHNUNG/VORGANG
GPMOTO/Motorradwelt GmbH
Nordwall 6
46399 Bocholt
Deutschland

Phone: 02871-2397730
Fax: 02871-2397835
eMail: shop@gp-moto.de
www.gp-moto.de

Geschäftsführer
Gorden Hensel"

Sjödda

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX6R -97
Om de uppgifterna inte står på ditt e-mail från dom så är det skumt. Men står summan du ska betala så gör det inget. Bara att betala och skicka ett mail att pengarna är skickade via paypal

Men såhär stod det exakt iallfall på min faktura, på höger sida (priset samt vad för produkt jag beställt var skrivet längre ner;

"RECHNUNG/VORGANG
GPMOTO/Motorradwelt GmbH
Nordwall 6
46399 Bocholt
Deutschland

Phone: 02871-2397730
Fax: 02871-2397835
eMail: shop@gp-moto.de
www.gp-moto.de

Geschäftsführer
Gorden Hensel"

Ok, men då har de ju klantat sig med mitt mail, för där finns inte alls de grejerna med.

Men sedan kommer namnet på brallorna, pris, skatt order-ID osv. Men fan, är kanske lika bra att man mailar till dem och får uppgifterna direkt därifrån. Om något skulle gå fel är det ju bäst om jag fått detaljerna direkt från dem. Man blir lite frustrerad bara ju eftersom man vill att grejerna ska skickas ASAP.

Men du tack för hjälpen! Var nära att skicka iväg pengarna till fel adress där...

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept