Handla från GP moto

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Hur väljer man att betala vid uthämtning?
Får endast upp Paypal och "PrePaid Bill" som betalningsalternativ, och det senare låter i mina öron som förskottsbetalning?

Eller är jag ute och cyklar?

Vilket alternativ valde du?

Jag valde "Bill, PrePaid" vilket i mina öron låter som räkning/faktura. Fick orderbekräftelse på mailen idag så det verkar på G. Det finns inget alternativ för kreditkort så hur skulle man kunna förhandsbetala? :)

Edit: Nu blev jag osäker då jag såg bankkontouppgifter i orderbekräftelsen. Jag har mailat och frågat. Meddelar svar när det kommer.

Last edited:

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Då fick jag svar:

Hello Patrik,

you can pay by Banktransfer or paypal. Pay by the courier is only in Germany.

Greetings

gorden

Då e det bara att damma av det gamla PayPal-kontot då :)

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
Då fick jag svar:

Hello Patrik,

you can pay by Banktransfer or paypal. Pay by the courier is only in Germany.

Greetings

gorden

Då e det bara att damma av det gamla PayPal-kontot då :)

Ok, det var som jag trodde! Prepaid betyder ju ändå förskottsbetald!
Men då vet jag! tack för info.

Ska iofs inte beställa därifrån nu, hittade hjälmen på ett annat ställe för samma pris. Men då vet jag ifall jag beställer något därifrån i framtiden.

Dyzon

2jump.se
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
ingen
hur går det för alla er som handlat från gp? har ni fått hem grejorna än? Dom har ju riktigt bra priser, kanske för bra?

road_runner

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2007
Hoj
CBR 900RR Fireblade
uppdatering: hämtade ut grejjerna, skorna sidi vertigo svart/svart samt handskarna held phantom svarta. allt sitter perfekt!
3258kr vart det totala priset för kalaset. Jag är mycket nöjd!

hur är dom i storlek. beställde du samma storlek som du har på övriga skor eller tog du en storlek större?

GSX-R-Mikko

Vill mycket, Kan inget...
Gick med
12 Aug 2007
Hoj
Kawasaki ZZR 1400 -07
Hej!

Det bästa är väl att kolla prisskilnaden på just det du är intresserad av. Mitt Berikställ kostar 10K i Sverige och jag gav endast 6700:- inkl frakt från Gpmoto.de.

mvh Micke

Vilket Berikställ var det du beställde därifrån? :va
Kikar oxå Berikställ och spanat in 5832/5831 men får det till 8300:- på Gp..

Speedmaster

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2008
Hoj
-03, Bandit
Jag tog en chansning och beställde handskar därifrån för 2 veckor sedan (Kanonpris)med en kompis (Han beställde lite annat)....Förskottsbetalade...Och har inte hört nånting sedan dess.....Hoppas det dyker upp nånting snart

Speedmaster

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2008
Hoj
-03, Bandit
Egentligen inte....men kompisen övertalade mig....Tiden får utvisa om det var ett vist beslut eller inte.... Jag skulle aldrig beställa dyrare produkter därifrån! Då går jag till svenska handlare såklart : )

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
Nej dem vågar man inte beställa från....Har flera kompisar och även läst här på forumen om folk som haft problem med dem...

Jag tog en chansning och beställde handskar därifrån för 2 veckor sedan (Kanonpris)med en kompis (Han beställde lite annat)....Förskottsbetalade...Och har inte hört nånting sedan dess.....Hoppas det dyker upp nånting snart

Speedmaster skrev:
Egentligen inte....men kompisen övertalade mig....

Måste bara fråga, var det samma kompis som haft problem med dem som lyckats övertala dig att gå med på en beställning?

Till er som funderar på att beställa;
har själv aldrig beställt därifrån, jag har haft kontakt med Gorden(som han heter) och det är alltid snabba svar. Verkar vara många som har bra erfarenheter av dem. Jag skulle inte tveka om de hade något jag behöver. (till rätt pris förstås, men det får jag oftast av min lokala handlare här hemma.)

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007

Jag fick hem mina fina kritvita Sidi Vertigo Corsa idag. Snabba leveranser, snabba svar via e-post, bra priser (en fin påköpet-handduk från Arlen Ness :) ) och en kommentar på kvittot att hanskarna är restade hos leverantören men väntas inkomma första veckan i april.

MYCKET bra service där.

Har skickat ca 10 mail till honom och fått svar på alla inom 24 timmar. Hos fc-moto har jag bara fått ett svar på e-mail av totalt elva försök. Det svaret kom TRE(!) veckor efter att jag mailat. Jag avbeställde alla mina saker därifrån och handlade på från gp-moto istället. Har ännu inte fått bekräftelse på min avbeställan, vilken jag har skickat påminnelse om, så jag antar att grejerna kommer komma hit för att sedan vända tillbaka.:)

gp-moto:
:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp

fc-moto
:tummenner :tummenner :tummenner :tummenner :tummenner

/ Mina 2

Edit:

Fina va? :nicka

Bifogat

• sidi.jpg
    sidi.jpg
    108.8 KB · Visningar: 68
Last edited:

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Jag fick hem mina fina kritvita Sidi Vertigo Corsa idag. Snabba leveranser, snabba svar via e-post, bra priser (en fin påköpet-handduk från Arlen Ness :) ) och en kommentar på kvittot att hanskarna är restade hos leverantören men väntas inkomma första veckan i april.

MYCKET bra service där.

Har skickat ca 10 mail till honom och fått svar på alla inom 24 timmar. Hos fc-moto har jag bara fått ett svar på e-mail av totalt elva försök. Det svaret kom TRE(!) veckor efter att jag mailat. Jag avbeställde alla mina saker därifrån och handlade på från gp-moto istället. Har ännu inte fått bekräftelse på min avbeställan, vilken jag har skickat påminnelse om, så jag antar att grejerna kommer komma hit för att sedan vända tillbaka.:)

Vilken mailadress har du användt ?
Det verkar finnas flera. Har ett par frågor som jag vill ha svar på men han har inte svarat på mail senaste veckan , kanske påsklov...

Graner

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2007
Hoj
2005, Yamaha R6
Hur märker ni eran order i paypal ?
Tänkte betala med en kompis konto... Ska jag märka med mitt kundnummer eller order id eller min mail ?

pont4n

Medlem
Gick med
19 Jun 2006
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 Factory
Jag va nere i affären i bocholt. Riktigt trevliga killar som jobbar där. Bästa servicen jag fått :D

go go go gpmoto

amoniax

Ny medlem
Gick med
20 Dec 2007
Hoj
yamaha r6 -00

MYCKET bra service där.

gp-moto:
:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp

fc-moto
:tummenner :tummenner :tummenner :tummenner :tummenner

/ Mina 2

Edit:

Fina va? :nicka

aah så söta dom va.. blir så avis.. beställde ett par vertigo air därifrån med.. jag är nöjd som fan.. men dina va ännu finare..:D

Graner

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2007
Hoj
2005, Yamaha R6
Hur spårar ni era paket ? Jag fick 2 mail från GP moto när jag beställde, Ett med "Invoice" som rubrik med Order nummer, VAT nummer osv. Vad heter själva numret man spårar med ?

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Hur spårar ni era paket ? Jag fick 2 mail från GP moto när jag beställde, Ett med "Invoice" som rubrik med Order nummer, VAT nummer osv. Vad heter själva numret man spårar med ?

Jag mailade och frågade om trackingnummer. Jag fick det och adressen till speditören. Dessvärre så sa inte den hemsidan så mycket. Man kunde bara se att paketet scannats vid olika stationer men inte var. Man ser även en del koder som saknar beskrivning. :)

Graner

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2007
Hoj
2005, Yamaha R6
Jag mailade och frågade om trackingnummer. Jag fick det och adressen till speditören. Dessvärre så sa inte den hemsidan så mycket. Man kunde bara se att paketet scannats vid olika stationer men inte var. Man ser även en del koder som saknar beskrivning. :)

Okej, tack! Får prova jag också! Tackar! :)

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept