Handla PÅ Lelle? Aldrig Mer!

"turken"

japaner, japaner...
Gick med
20 Jul 2004
Ort
JÖNKÖPING
Hoj
gixxer750-98, köp den!
Har inte haft nåt emot Lellesmc i uppsala tills igår... Började med att jag köpte ett drivpaket till min gixxer. Fick fel bakdrev varpå jag skickar tillbaka det och står för frakten. De skickar ner det rätta efter 3 dar med brev(?) och naturligtvis försvinner skiten. Jag ringde lelle och postkontor och kollade om det hade gått sönder eller nåt men det var borta. Nu hävdar en av ordermottagarnissarna att det minsann inte skickas nåt nytt om inte jag betalar för det... :kocko Verkar som ett seriöst företag, här är det principen och inte pengarna det handlar om... Firman har funnits sen stenåldern och att skicka nåt som inte går att spåra utan att upplysa om det... :va Nej som tur e finns det andra ställen man kan vända sig till!!! Blir bara så jävla :mad:

lelles kan kyssa min :arsele
 

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Avesta
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Du är inte ensam om att ha haft problem med dom stollarna.
När jag åkte 125:a för ett par år sedan skulle jag beställa ny kolv till den.
I katalogen stode det bara kolv ns125f och sedan ett artikelnummer som inte sade nåt om klassningen utan bara ett nummer. Så jag ringde till dom för att försöka få hjälp att lista ut det, efter mycket om och men så kom jag fram till en kille som tydligen var nån sorts semestervikarie fick jag reda på.
Jag läste upp samtliga artikelnummer och bad honom ta reda på vilken som var klassad "C" och sedan skicka den.
När jag hämtade ut grejorna reflekterade jag över att det var så dyrt och mycket riktigt så hade dom skickat samtliga kolvar som fanns.
Efter mycket krångel fick jag till slut skicka tillbaka grejorna och dom skulle stå för frakten, Inte då.
Den fick jag i slutändan stå för själv trots att det var dom som gjort fel.
Jag fick iallafall tillbaka pengarna.
Kanske inte lelles mc:s fel men lite ordning och reda kan man ju kräva tycker jag iallafall.
 

sweborn

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Fido/Bulle
turken skrev:
Har inte haft nåt emot Lellesmc i uppsala tills igår... Började med att jag köpte ett drivpaket till min gixxer. Fick fel bakdrev varpå jag skickar tillbaka det och står för frakten. De skickar ner det rätta efter 3 dar med brev(?) och naturligtvis försvinner skiten. Jag ringde lelle och postkontor och kollade om det hade gått sönder eller nåt men det var borta. Nu hävdar en av ordermottagarnissarna att det minsann inte skickas nåt nytt om inte jag betalar för det... :kocko Verkar som ett seriöst företag, här är det principen och inte pengarna det handlar om... Firman har funnits sen stenåldern och att skicka nåt som inte går att spåra utan att upplysa om det... :va Nej som tur e finns det andra ställen man kan vända sig till!!! Blir bara så jävla :mad:

lelles kan kyssa min :arsele

Konstigt. När jag beställde visir förrförra veckan från lelles så fick jag ett trackingnummer jag kunde mata in på posten. Har du frågat efter det?

Edit. De skickade med brev.... OK.... my bad
 

see ya

Ny medlem
Gick med
13 May 2004
Ort
VAGNHÄRAD
Hoj
ingen just nu
turken skrev:
Har inte haft nåt emot Lellesmc i uppsala tills igår... Började med att jag köpte ett drivpaket till min gixxer. Fick fel bakdrev varpå jag skickar tillbaka det och står för frakten. De skickar ner det rätta efter 3 dar med brev(?) och naturligtvis försvinner skiten. Jag ringde lelle och postkontor och kollade om det hade gått sönder eller nåt men det var borta. Nu hävdar en av ordermottagarnissarna att det minsann inte skickas nåt nytt om inte jag betalar för det... :kocko Verkar som ett seriöst företag, här är det principen och inte pengarna det handlar om... Firman har funnits sen stenåldern och att skicka nåt som inte går att spåra utan att upplysa om det... :va Nej som tur e finns det andra ställen man kan vända sig till!!! Blir bara så jävla :mad:

lelles kan kyssa min :arsele

har bara BRA erfarenheter av Lelles.
 

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Röfors
Hoj
390, 570, 660, 1300
Jag har provat att beställa prylar ett par gånger (drev, delar till Crosstövlar mm.), för det mesta kommer inget eller så är det fel.
Så beställa har jag slutat med. Det verkar dom inte fixa.

Däremot så har dom mycket hemma och när man har dom över disk så kan jag direkt säga om dom hämtar rätt eller fel pryl från lagret, skrämmande ofta är det fel.
Men eftersom de var den största och närmaste MC-butiken för mig då så handlade jag där ibland i allafall.

Nu har jag flyttat och kommer inte att ha mer med dom att göra.
 

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Nu kom jag och tänka på att jag fortfarande inte fått tillbaks pengarna för den förgasare jag skickade tillbaks till dem för längesen. Bäst att slå en signal och höra vad de pysslar med.
 

Nickeshake

Hårdrockare
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Östersund
Hoj
Hornet 900
Beställde ett blinkrelä därifrån.
Stog att det skulle kosta 99kr + 65 kronor frakt (postförskott) =164kr totalt, så skrev att jag att jag ville ha en katalog också.

Beställde på söndag eftermiddag och fick det på tisdag morron hem i postlådan med en faktura på 124 kronor.
Tjänade 40 kr + en katalog och allting gick på 2 dagar.
Kan ju bara säga att jag vart riktigt nöjd! :tummenupp
 

"turken"

japaner, japaner...
Gick med
20 Jul 2004
Ort
JÖNKÖPING
Hoj
gixxer750-98, köp den!
Zayn skrev:
Beställde ett blinkrelä därifrån.
Stog att det skulle kosta 99kr + 65 kronor frakt (postförskott) =164kr totalt, så skrev att jag att jag ville ha en katalog också.

Beställde på söndag eftermiddag och fick det på tisdag morron hem i postlådan med en faktura på 124 kronor.
Tjänade 40 kr + en katalog och allting gick på 2 dagar.
Kan ju bara säga att jag vart riktigt nöjd! :tummenupp

men det är inte jag :mad:
 

Tom

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Sprint ST
Det verkar vara lite si och så på lelles, framförallt när det gäller det administrativa. De har dålig pejl på returer, restförsändelser och annat.
Lite synd, eftersom sortimentet är bra. Hade man bott så nära att man kunde handla över disk så hade det antagligen fungerat bra, men för närvarande bojkottar jag lelles, tills de eller posten rett ut varför jag aldrig blev aviserad för det paket som lelles hävdar att de fick i retur. Inte för att jag vet vems fel det är, men det är knappast mitt jobb att bråka med de leverantörer som lelles väljer att arbeta med.

Innan den senaste rundan har jag faktiskt köpt från lelles via postorder ett antal gånger och varje gång har det blivit rätt. Så ibland fungerar det, men tydligen inte alltid.
 

SuperKnutte

Lägg av!
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Bästerås
Hoj
KTM 525 SM-07 + Yamma WR426F Enduro Edition + Canon EOS 400D + en Caddy pickis och en tuff Transporter. :P
Handla aldrig på postorder från Lelles! ALDRIG!! :fakta
 

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Ort
I en idyllisk barrskog
Hoj
Hade en TLR..
Uhh att man vågar göra så med sitt rykte. Bättre att speca art.nr skriftligt själv har jag märkt när man beställer MC-prylar vill annar bli lätt fel, har aldrig handlat av Lelles dock.. :)

Jag skulle ha skicka tillbaka skiten med PF där man inkluderar frakten och andra utgifter man haft (soppa för att åka till posten mm.) .. skriv en kryptisk avsändare och lägg en spec med ditt namn och vad returen avser etc i själva paketen. Sannolikheten att de löser ut den är rätt stor då de har kassa på plats :D
 

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Ort
I en idyllisk barrskog
Hoj
Hade en TLR..
Ni som inte fått ersättning för frakt etc.. Ring med 10 minuter mellanrum på alla anknytningar (ej växel) ni kan hitta och säg att ni bevakar ert kontot och att ni tänker forsätta ringa tills pengarna dimper in. Är nog lagom populärt i en butik :D
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
men va håller ni på med?? man skickar ALDRIG tillbaka något till en firma om man måste betala frakten själv.. se till att de skickar en retur sedel.. då behöver ni bara packa ner produkten tejpa igen den ordentligt å på med retursedeln å springa till posten å bara dumpa den där..

som sagt regel nr1 skicka aldrig tillbaka något om ni inte fått en retursedel av företaget...
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Tom skrev:
Innan den senaste rundan har jag faktiskt köpt från lelles via postorder ett antal gånger och varje gång har det blivit rätt. Så ibland fungerar det, men tydligen inte alltid.

det är väll ofta på sommarn de blir fel då sommar jobbare får sköta skit görat.. packa order´s
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
johanrehn80 skrev:
och det säger ni nu :huvet hälften fattades i mitt paket jag fick
de e nog värt å åka till uppsala å shoppa över disk.. de är ju bra väg hela vägen så de går ju rätt fort.. *säger jag som e van å pendla mellan Norrtälje och sthlm :)*
 

ziif

Åk före ni, så väntar jag där framme.
Gick med
14 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki gsx 400T -83, 750 sida -43, cb 500 four -75
Lelles suger verkligen röv!!!
Bestälde rätt mycke av dom när jag körde cross,o det blev aldrig rätt :kocko . Man ska nog inte handla av dom om man inte vill ha en jävla massa krångel. Synd bara att dom är billigast...
 

Smile

A HÅLL ÅPP
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Skåneland
Hoj
Katana 1100
Jag har beställt där ifrån en gång och aldrig mer.
Att det ska ta 6 månader att få en plastdetalj levererad
är helt sanslöst....... :kocko
 

croom

Ny medlem
Gick med
25 May 2004
Ort
Blge
Hoj
på g
har beställt av dom några gånger..
Och de har aldrig blivit fel :banana
Men dock har jag rignt in min order och förklarat vilka grejjer jag ska ha
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top