Handla PÅ Lelle? Aldrig Mer!

jesper

#72 Rookie 600
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
660+r6
Tom skrev:
Hade man bott så nära att man kunde handla över disk så hade det antagligen fungerat bra

Nja, jag jobbar några hundra meter från lelles men att tro att man ska hinna springa in en sväng på lunchen är bara att glömma. Kötid på ett par timmar är mer regel än undantag... okejdå, lite överdrivet överdrivet kanske men det händer faktiskt att man får köa både två och tre timmar ibland :mad: Om man sen kombinerar det med att man får fel grejjor ett par gånger så har man snabbt samlat ihop en hel arbetsdag i kötid :gnissla dock slipper man ju fraktkostnaden :3freak
 

glenoyne

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Ort
Söderköping
Hoj
ZX7-97 RGV 250-90 RMZ 250-06
Jag har köpt mängder med delar från Lelles, både till crossen och mc:n. Kan bara säga att det ALDRIG blivit fel på mina leveranser. Beställde en kolv i torsdags förra veckan efter lunch. På fredagen hämtade jag ut den!! :tummenupp

LELLE´S är den överlägset bästa postorderfirman enligt mig!!


MVH Martin
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
glenoyne skrev:
Jag har köpt mängder med delar från Lelles, både till crossen och mc:n. Kan bara säga att det ALDRIG blivit fel på mina leveranser. Beställde en kolv i torsdags förra veckan efter lunch. På fredagen hämtade jag ut den!! :tummenupp

LELLE´S är den överlägset bästa postorderfirman enligt mig!!


MVH Martin


Jag har aldig hört NÅGOT BRA om LELLES!,blir bara fel hela tiden tydligen.Dom borde kanske sadla om och börja med torghandel istället? sälja blinkande tändare mm.
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Det är väl ok att åka dit gå in o köpa det man ska ha direkt så att säga, risken för trassel när man handar på postorder från dem är tydligen stor.
 

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
Silwer skrev:
Det är väl ok att åka dit gå in o köpa det man ska ha direkt så att säga, risken för trassel när man handar på postorder från dem är tydligen stor.

Jepp, över disk är dom guld. Om man vet hur dom rätta grejorna ska se ut vill säga. :hihi
 

glenoyne

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Ort
Söderköping
Hoj
ZX7-97 RGV 250-90 RMZ 250-06
twinner skrev:
Jag har aldig hört NÅGOT BRA om LELLES!,blir bara fel hela tiden tydligen.Dom borde kanske sadla om och börja med torghandel istället? sälja blinkande tändare mm.


Man hör ALDRIG det bra, BARA det DÅLIGA, tyvärr!!! Jag kommer fortsätta att handla från Lelle´s så länge det funkar för mig!!


MVH Martin
 

Hygglo

Solskens knutte...
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Hyttö rakan
Hoj
XV1600
Lelles ÄR skit...

För något år sedan så behövde jag däck till min xt600. Ringde och kollade med dom att däcken jag skulle ha fanns hemma, det gjorde dom.
Dom skulle även montera däcken för priset vi hade kommit överäns om..
Hoppade på hojen och åkte dit direkt..
Väl framme så fick jag höra" att det måste blivit nå fel" dom hade inte däcken jag skulle ha!!!!
HMMM ok jag tog ett par andra däck som jag skulle få bra pris på istället....
Då dom ska byta däck åt mig så säger den J-a tok f-n att dom inte kunde byta på plats... meckanikern och en till snubbe tog mina hjul och nya däck till en firma "i närheten" fick vänta i 2 timmar innan dom kom....När jag frågade varför det tog så´n j.a tid så sa den f-n att det blev ju lunch!!!!så dom stannade och käkade fast dom visste att jag väntade...+25 grader ute....
Som om det inte var nog så drog meckanikern gäng paj på 2 av framhjuls skruvarna (det sitter 4 st m10 skruvar på gaffeln mot hjulbulten)..
Det märkte jag inte förns jag var hemma då jag såg att det såg konstigt ut vid hjul bulten...Ringde direkt till Lelles och klagade men dom sa att jag hade inga bevis för att dom gjort nå fel....Nä fyy fan för LELLES :kocko :kocko :mad:
 

CoSmoZ

Skitskraj MC
Gick med
1 May 2004
Ort
Hemma
Hoj
Suzuki 1000 Gsxr
wdac skrev:
men va håller ni på med?? man skickar ALDRIG tillbaka något till en firma om man måste betala frakten själv.. se till att de skickar en retur sedel.. då behöver ni bara packa ner produkten tejpa igen den ordentligt å på med retursedeln å springa till posten å bara dumpa den där..

som sagt regel nr1 skicka aldrig tillbaka något om ni inte fått en retursedel av företaget...

- Exakt så har jag gjort ett par gånger.. funkar fin fint! :)
- & Lelles har oxå funkat bra för mej.. när dom inte hade prylarna hemma som
- jag ville ha när jag var där.. så fick jag det hem skickat gratis.. & det tog
- inte många dagar...


.
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Jag anser att deras standard sjönk betänkligt när de började ta in skitungar och problempersoner som daglönare eller vad det är.
Antar att de spar pengar på att ha sånt folk lekandes där men i stället får de ju en del kritik, för som sagt det är ju inte alla företag som det låter så här om.
De tycks dock klara sig bra så jag antar att de har nöjda kunder.
 

twiZt

SpaceMonkey!!!
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Östra Götaland
Hoj
SeeBeAreNajnOhOhAreAre
Inga problem här...

Köpte nya lameller o fjädrar för ngt halvår sedan. Tog ett par dagar att få grejjerna. Innan hade jag mailat fram o tillbaka ett par ggr o ställt lite frågor och fått svar nästan samma dag.

Kanske var för att det var lågsäsong men tyckte ändå att servicen var fullt godkänd.

:tummenupp

Men allmänt kan man ju säga att har det strulat till sej över postorder och man inte fått pengar man ska ha osv. så gäller det att stå på sej. Ringa som en tok och vara allmänt till "besvär", det vinner du på i längden.
 

PULKA

Groda
Gick med
9 Mar 2004
Ort
sthlm
Hoj
gsx 1400
turken skrev:
Har inte haft nåt emot Lellesmc i uppsala tills igår... Började med att jag köpte ett drivpaket till min gixxer. Fick fel bakdrev varpå jag skickar tillbaka det och står för frakten. De skickar ner det rätta efter 3 dar med brev(?) och naturligtvis försvinner skiten. Jag ringde lelle och postkontor och kollade om det hade gått sönder eller nåt men det var borta. Nu hävdar en av ordermottagarnissarna att det minsann inte skickas nåt nytt om inte jag betalar för det... :kocko Verkar som ett seriöst företag, här är det principen och inte pengarna det handlar om... Firman har funnits sen stenåldern och att skicka nåt som inte går att spåra utan att upplysa om det... :va Nej som tur e finns det andra ställen man kan vända sig till!!! Blir bara så jävla :mad:

lelles kan kyssa min :arsele



har själv bestält ett röktonat racingkåpglas till min gixxer när jag talade med dem så skulle det ta 1 vecka 10 dagar efter 4-5 veckor så dimper det ner på posten 2 veckor innan hojsemestern o allt så det var ju perfekt när jag sedan öppnar paketet då redan i garaget med verktyg o allt för o mecka dit det så visar det sig att de jag har fått är ett helt svart orginalglas
ringde o klaga och de sa att ett nytt skulle åter ta 1 vecka 10 dagar...vart sur och tog hojen o åkte dit dagen efter ..fick iofs slantarna till bax utan problem
men var inte nöjd så aldrig mera beställa där för min del iaf
 

Kickic

Tjofräs!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
2,5 km från Sviestad
Hoj
Har sålt rubbet!
Har också råkat ut för Lelles negativa sidor.
Beställde 2 st bromsskivor 1 juni, fick hem dem väldigt snabbt
men kunde konstatera att bara en passade min hoj.
Felmärkt i lagret alltså...
Returnerade den och fick hem en ny 2 veckor senare.
Den jag fick hem då var inte ens komplett.
Fick bara en repig skiva som saknade själva innernavet.
Returnerade den och här står jag...
Har inte sett röken av den andra skivan trots att jag ringt
ett antal gånger.

Har inte heller fått tillbaka för frakten jag lade ut.
Med facit i hand borde jag ju bett om returfraktsedlar :kocko

/Kickic
 

Nalken

#48
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CRF 450
Jag har handlat en hel del grejor från Lelles och kan faktiskt inte säga mycket negativt om dom faktiskt..
Speciellt Anita, Ragnar och Per är jättebra att ha att göra med!
 

glenoyne

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Ort
Söderköping
Hoj
ZX7-97 RGV 250-90 RMZ 250-06
Nalken skrev:
Jag har handlat en hel del grejor från Lelles och kan faktiskt inte säga mycket negativt om dom faktiskt..
Speciellt Anita, Ragnar och Per är jättebra att ha att göra med!


Äntligen!! Någon som pratar bra om Lelle´s!! :Bugar :Bugar


MVH Martin
 

Hygglo

Solskens knutte...
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Hyttö rakan
Hoj
XV1600
Nalken skrev:
Jag har handlat en hel del grejor från Lelles och kan faktiskt inte säga mycket negativt om dom faktiskt..
Speciellt Anita, Ragnar och Per är jättebra att ha att göra med!

PER det är väl han som är Lelle junior? det var den f-n som tog "hand om mig" när jag köpte däck.... Lelles SUUUGER... :FU
Ok alla kan väll ha en dålig dag men för en tid sedan så diskuterades samma firma på Bike.se och det var samma sak där ca:10% av kunderna var nöjda....
Synd att dom har skapliga priser så fattiga jon som jag är "tvungna" att handla hos dom...
 

Ulf G

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vimseby
Hoj
Gott och blandat
Jag har beställt från dom fyra eller fem gånger, och på den positiva sidan så kan jag säga att en order har varit helt felfri. I alla övriga har det varit fel grejer eller saknade grejer, men jag har inte käbblat med dom (orka, när det inte ens går få svar på telefonen?), det har alltid rört sig om småprylar som kommit till användning ändå förr eller senare.
 

GrusDan

Grusnörd
Gick med
19 Nov 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
-82 Suzuki GSX1100E, -88 Suzuki TS250X, -80 Yamaha XS850
Lelles ... USCH! Nu vart jag på dåligt humör... :mad:
Sluta handla av de dära kvacksalvarna!
Vänd er till seriösa handlare istället...!

Såja, puh... Nu fick jag det ut mig :tungan
 

Aprilia RSV/R

Jag kör hellre snöskoter....
Gick med
17 May 2003
Ort
Vilhelmina
Hoj
KTM SD/R -08 Snart i mitt garage....
lelles?!?!

GrusDan skrev:
Lelles ... USCH! Nu vart jag på dåligt humör... :mad:
Sluta handla av de dära kvacksalvarna!
Vänd er till seriösa handlare istället...!

Såja, puh... Nu fick jag det ut mig :tungan
Finns en som har koll och det är RAGNAR almighty....
Köpte min första KTM där LC 4 -00 ny har sen haft olika cyklar..
Har nu en 660-04 och en 950 S-03 ingen av dom köpta där och
jag handlar alla mina delar där,och har aldrig fått fel...Perfekt service,
tips och ett JÄVLA fint bemötande än fast jag aldrig varit där
och bor 70 mil därifrån....Keep up the good work..
Edvard-vilhelmina :yoparty
 

Rigor Mortis

Posör och materialspelare
Gick med
24 Jul 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Ducati 996
Ringde och beställde ett par stövlar stl 42 som jag provat vid ett tidigare besök
Fick storlek 43 som iofs passade med en xtra sula,men iallfall fel vart det!
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Rigor Mortis skrev:
Ringde och beställde ett par stövlar stl 42 som jag provat vid ett tidigare besök
Fick storlek 43 som iofs passade med en xtra sula,men iallfall fel vart det!
fattar inte att de är så jävla svårt för dem å skicka rätt..

är det för att dem resonerar "fan 42orna är slut, vi skickar 43 istället är ju inte så stor skillnad plus att vi får sälja"
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top