Handla PÅ Lelle? Aldrig Mer!

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Kan man inte ge butiker utmärkelser typ "Årets sämsta MC-butik 2005"?


Gruppköp av graverad pokal och leverans med blombukett kanske? :hihi

Det hade vatt koolt om ni som drabbats lagt ihop till ngt liknande.

Deras/chefens min vid leverans: PRICELESS!!
 

Ulf G

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vimseby
Hoj
Gott och blandat
Det värsta är väl att de inte skulle bli ett dugg förvånade över det.
 

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Radfyror o V-twin.
LocDog skrev:
De hade den såklart inte....men då visar det sig att det fanns ett exakt likadant liggandes bakom kassan, någon hade tydligen beställt en men valt att inte köpa loss den....så jag fick köpa den istället :)

Vi strök min order och allt var frid och fröjd...tills 3 månader senare senare då Lelles ringer upp och berättar att de har fått in det visir jag önskade.... :huvet :fyllisar

Och Lelles via postorder vågar jag inte ens föreställa mig hur bra de kan funka....galet...

Kanske därför de söker ordermottagare och mekaniker just nu? :hihi
http://www.lellesmc.se/lelles/arbet.htm
 

wizlow

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2005
Ort
köping
Hoj
yamaha rd350
Skulle köpa ny drivrem till en gammal moped jag hade för ett herrans antal år sen. Så ja ringde in och beställde remmen som dom påstod sig ha. de tog 2 månader innan ja fick den och när ja väl fick den va de fel rem. men de sjukaste va att dom inte lät mig skicka tillbaka den. dessutom kostade den 600 kr de va en dry rem som ny pryder sin plats i nån låda

skulle aldrig falla mig in att handla hoss den där idioten igen :kocko
 

HumAnyt

fort ibland.
Gick med
17 Mar 2005
Ort
Tidaholm
Hoj
GSXR-1000 K4 enbart :( (räknas monkybike -78 honda?:)
Interceptor skrev:
Bra att sånt här kommer fram.
Vore intressant med en kommentar från Lelles själva om det som inträffat.
Mänskliga faktorn + datorer = :argpådato (ibland) så det kan ju spela en viss roll.

Har inte riktigt med just mc att göra nu men. Har bestället ifrån Netonnet tex, ett antal gånger, minst 10, även fått skicka grejer på repration och sånt. och det har alltid funkat hur bra som helst! man får retursedel direkt, alltid rätt grejer och det går fort! samma sak med cdon, hur bra som helst där med. så det är ingen ursäkt för allt man läser här. En del firmor kan inte postorder bara helt enkelt.
 

mickelin

Guest
.

Handlar på Lelle´s ibland men inte under högsäsong (lååååång kötid i kassan), bara av vissa personer som har koll och inte utan att veta exakt hur delen jag ska ha ser ut. Annars är det ju bra....
 

Interceptor

Wheelie addict
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Någonstans där man är välkommen
Hoj
Harley Davidson Night Train -07
HumAnyt skrev:
Har inte riktigt med just mc att göra nu men. Har bestället ifrån Netonnet tex, ett antal gånger, minst 10, även fått skicka grejer på repration och sånt. och det har alltid funkat hur bra som helst! man får retursedel direkt, alltid rätt grejer och det går fort! samma sak med cdon, hur bra som helst där med. så det är ingen ursäkt för allt man läser här. En del firmor kan inte postorder bara helt enkelt.



Det hade intressant med ett svar från Lelles som sagt...
Jobbar du på Lelles?
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Jag var precis på Poste.. ehrm.. ICA och hämtade ut ett paket från Lelles.

Paketet innehöll exakt det jag beställt, en väldigt trevlig Lindstrands-endurojacka modell Capricorn till halva priset (1500 kr istället för 3000 vilket är ett jävligt bra pris), allting nedpackat i en rejäl kartong.

Jag beställde jackan per telefon i tisdags och det tog alltså två dagar att få hem den och jag betalade 0 kr i frakt, endast 40 spänn för postförskottsavgiften.

Jag kommer fortsätta att handla hos Lelles.
 

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
såld... :(
sgtpepper skrev:
Jag var precis på Poste.. ehrm.. ICA och hämtade ut ett paket från Lelles.

Paketet innehöll exakt det jag beställt, en väldigt trevlig Lindstrands-endurojacka modell Capricorn till halva priset (1500 kr istället för 3000 vilket är ett jävligt bra pris), allting nedpackat i en rejäl kartong.

Jag beställde jackan per telefon i tisdags och det tog alltså två dagar att få hem den och jag betalade 0 kr i frakt, endast 40 spänn för postförskottsavgiften.

Jag kommer fortsätta att handla hos Lelles.

Vänta bara tills du beställer reservdelar... :brinnerup
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Alltid ett jäkla tjafs när man beställer saker av sverige-ägda företag. Därför beställer jag ALLTID frå tyskland/england.

Provade att beställa från lelles en gång, det gick ju pt skogen redan där. Beställde via internet, varan fanns i lagaer m.m. ringde efter 1v bara för att kolla att det blev rätt. Nä då hade den yngre tjejen missat ordern och sa "nu lägger jag den i rätt fack".

Så fan heller, ringde 1v senare, pratade med "old lady":
"Det ligger ingen order här... jo vänta, men den låg i FEL fack! Vem beställde du av?"

- En ung tjej, sa jag

Old lade frågar den ENDA yngre tjejen (som jag så väl minns rösten av) "har du tagit hand om den ordern o lagt den i fel fack?"

-"Nej" svarar hon!!!

TILLOMED JAG FÅR HÖRA HUR HON LJUGER! :4skrika
 

Paco

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Lausanne, Schweiz
Hoj
RSV4 -14
Fy fan asså.....
Vilken j*vla affär det verkar vara, när man har läst allt i denna tråden. Kommer ihåg diskussionen på bike.se för ett tag sen om samma ämne. Kan styrka påståendet om att typ1 av tio kunder verkade vara nöjda. Själv har jag aldrig beställt från lelles (och kommer nog inte göra det i framtiden heller). Har beställt flera gånger från bike i trollhättan och touringbutiken.se. Det är 2 ställen jag kan rekomendera. :tummenupp

Lelles borde ju helt klart skärpa sig med tanke på vilket rykte som håller på att byggas upp. Om dom inte ens kan hämta rätt grejor från lagret när man handlar över disk så har dom allvarliga problem. Kanske ett nytt datasystem skulle hjälpa??
Har själv erfarenhet från att arbeta på lager med returer och postordrar osv. Kan säga att det är datasystemet som står för det mesta av krånglet. :huvet

//paco
 

Gabor

Guest
Paco skrev:
Fy fan asså.....


Lelles borde ju helt klart skärpa sig med tanke på vilket rykte som håller på att byggas upp. Om dom inte ens kan hämta rätt grejor från lagret när man handlar över disk så har dom allvarliga problem. Kanske ett nytt datasystem skulle hjälpa??
Har själv erfarenhet från att arbeta på lager med returer och postordrar osv. Kan säga att det är datasystemet som står för det mesta av krånglet. :huvet

//paco

Rykte?? Lelles ?? ä du ny här eller ?? Bojkotta Lelles dekaler fanns redan i början av 80 talet på var å varannan Mc i sverige.....firman har aldrig gått bättre än nu, 20 år senare....å sen att tro att dom bryr sig vad en handfull SH are tycker på ett forum, skulle inte tro det. :rolleyes:
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Paco skrev:
Fy fan asså.....
Vilken j*vla affär det verkar vara, när man har läst allt i denna tråden.
Alla har olika erfarenheter av olika butiker, Touringbutiken som du t.ex gillar tycker jag är en samling idioter och jag kommer aldrig beställa därifrån igen.
 

Plåtslagarn

Regn är vått!
Gick med
28 Jul 2005
Ort
Väröbacka
Hoj
No hoj just nu...
Beställde ett nytt skinnställ per telefon av Lelles i onsdags,
fick paketet idag! :banana
Rätt storlek och färg var det också..... :tummenupp

Första ggn jag handlar där, men jag är nöjd!
Tyckte det behövdes lite positiv kritik i tråden. F´låt att jag inte hatar dom...
 

HumAnyt

fort ibland.
Gick med
17 Mar 2005
Ort
Tidaholm
Hoj
GSXR-1000 K4 enbart :( (räknas monkybike -78 honda?:)
Interceptor skrev:
Det hade intressant med ett svar från Lelles som sagt...
Jobbar du på Lelles?

längesen som fan denna tråd var uppe nu men.

Men nej!
pendlar inte 40mil till jobbet...
Och sedan försvarar jag väl inte lelles det minsta?
 

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
ziif skrev:
Synd bara att dom är billigast...


VA! Jag tycker att dom är svindyr på allt vad kläder heter iaf. Jag handlar nästan allt mit från Usa och då blir det strax under halva priset inklusive frakt.
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
oh shit..
på varje dålig affär har dom nog haft 100 bra..
jag har beställt 4 ggr o de har aldrig klatrat.
sista ggr tog de 36 tim innan grejerna va hemma :)
 

LILAB

Väntar...
Gick med
29 Mar 2006
Ort
Luleå
Hoj
KTM 450 EXC/SM
Bojkottar härmed Lelles

Beställde ett Akpapovic system och ett KN filter den 30/3-06 och blev lovad leveranstid på ca 3-4 veckor tills jag skulle ha allt hamma.
Nu har det gått 5 veckor och dom vet fortfarande inte när dom kan leverera något till mig, så ordern är makulerad.
Till detta kan sägas att under denna tid har jag mailat dom 4 gånger aldrig fått något svar tillbaka, ringt säkert 15 gånger varav dom svarat 4 gånger.
MEN DET ÄNDA DOM KAN SÄGA ÄR ATT DET ÄR BARA OCH VÄNTA
dom kan ju faktiskt att ringa till sina leverantorer och fråga varat ordern är.

NÄ ALLT JAG KAN SÄGA ÄR ATT VÅGA VÄGRA LELLES MC :mad: :mad: :mad: :mad:

Har aldrig fått sådan dålig service/bemötande och det är inte första gången jag handlar av dom och det har aldrigt fungerat bra.

NU FÅR VI SE HUR FORT BIKECITY OCH ALLRIGHT FIXAR DET, beställde av dom istället (är ju riktigt bra att ha och göra med)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top