-PLM- skrev:
Ragnar är den enda på stället som är bra, han är dessutom så bra att han får en att överse med de andras otroligt dåliga kvalitet.
Tro inte att du får rätt grejer bara för att du handlar i butiken.
Jag har pratat med många av reservdelsförsäljarna, ingen kan särskilt mycket om hojar! Jag har de gånger jag varit där i butiken fått 50-60%varor felaktiga med mig hem, det hade varit ännu mer om jag inte kunnat lite om min nya hoj iaf.
Man måste veta vad det är man ska ha om man ska handla där. Jag ska snart tillbaka och lämna tillbaka felaktiga grejer från sista rundan, det enda positiva är att man lär sig vad som passar till ens hoj...
Men som sagt, Ragnar är suverän på alla sätt och enda anledningen till att handla där.
Det du talar om i fallet "övriga säljare" är oxå MIN exakt identiska upplevelse och känsla av Lelles.
Tyvärr.
För jag har gett dem chansen FLERA ggr.
För att göra en lång historia kort kan vi ta ett exempel:
Vill ha delen X.
För att slippa åka i onödan RINGER jag först.
jodå delen X finns!
Lycka. (alla anar redan...ok)
SÄtter mig i bilen när man har tid, d.v.s inte samma dag, i detta fallet = ett tidstapp på två dagar redan där.
KOmmer upp. Delen givetvis "slut" eller det troliga, ingen hittar den... Och NEJ, det är ingen del som folk köper till vardags + att den hör till en hoj som knappt existerar = ingen annan hAR köpt den.
Trött.
3 dagar åt helvete, 8 mil i bil, en halv dag på resdagen åt helvete, och jag har ff ingen del!
Åker in till Biltema och trösthandlar för 1000 spänn...
Modell nummer 2:
Går in på kvällen på David Silver Spare parts Co.uk (England)
Klickar i de delar jag vill ha, får detta bekräftat att lagerstatusen är 100%, stänger datorn. Tid 22 minuter.
Jag har inte ens lämnat hemmet.
2 dagar senare ligger ett postpaket från England i postlådan!
Wheee!!
Öppnar detta: ALLT är med!
Priset 50-70% av vad det hade kostat hemma.
+ att jag sparde bensinpengar och en vistelse på nervcentret (Lelles) och gubbdagis (Biltema).
Klockrent!!
Går ut i garaget visslandes på "Rule Brittannia!"