Handla PÅ Lelle? Aldrig Mer!

Lundh

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2004
Hoj
KTM 950 SM
Aprilia RSV/R skrev:
Finns en som har koll och det är RAGNAR almighty....
Köpte min första KTM där LC 4 -00 ny har sen haft olika cyklar..
Har nu en 660-04 och en 950 S-03 ingen av dom köpta där och
jag handlar alla mina delar där,och har aldrig fått fel...Perfekt service,
tips och ett JÄVLA fint bemötande än fast jag aldrig varit där
och bor 70 mil därifrån....Keep up the good work..
Edvard-vilhelmina :yoparty

Det är mycket skitsnack om orderhanteringen hos lelles men här måste jag hålla med, Ragnar är suverän. Iaf om man kör KTM. Han har grym koll, utan honom skulle firman gå omkull. Kanske inte men dom skulle fan inte vara lika stora på KTM.

rrp

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En sån där svart sak
Lelles problem

Hej
Nu är det ju så att man handlat bromsskivor på lelles och det visade sig att endast en var rätt.
Skickade tillbaka den med rekommenderat brev och dun som man var så fixade man inte retursedel.
Jag betalade frakten..
Vad rekommenderas att göra..
Inge roligt att ligga ute med pengar när man ska på sigtheseeing
Ska på semester den 14/5 till tunisien och behöver rätt grejer..
Ska jag åka ner och kräva pengarna tillbaka o handla på annat ställe eller
ska man chansa?
Vad är bäst att göra för att lösa det på bästa sätt..
Ska ner till uppsala den 2/5 inom jobbet tänkte svänga in där då!!

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
Jag har beställt från Lelles 2 ggr. Första gången fick jag fel bakdrev. Andra gången fick jag vänta ett halv år o när paket kom till posten hade jag sålt hojen.
Sen när jag har vart inne i butiken har dom varit bra otrevliga. När jag köpte min cross stövlar var jag tvungen övertala expediten att låta mig betala, hon sa att kl var 5 min över stängning o hon ville gå hem. Det var iaf säkert 5-7 personer efter mig i kön.

COBRAN

Raket GET
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
KTM 660 SM/ENDURO
Lelles

Jag har bara goda erfarenheter av LELLES dock har jag aldrig beställt på postorder! Det är nog lite sant som nån skrev att det är nog inte killarna med mest kompetens som sköter postorder.
Jag visar Ragnar m crew den här tråden så kanske dom skärper till sig!?
Vissa grejjer styr dom ju inte riktigt själva över som tex när nåt är restat ifrån fabrik och så.
LELLES är ett etablerat och bra företag som jag inte tycker att man ska bojkotta i onödan!!
MVH Nicklas Carlsson

gurra snurra

Lagen är lika för alla !!!
Gick med
30 Jan 2005
Hoj
URAL och en BMW1150
Så här är det

Lelles suger pga av att han vill ha era pengar därför anställer han personal som är unga och underbetalda
Detta ingår i deras policy att sälja billigt och då är även personalen billig och likaledes inkompetent.

Hade göra med den där Lelles när han höll hus i stockholm , han e en typisk bilhandlar typ.Dvs fet ful +förtio och lämnar bara garanti runt hörnet.

Vill ni ha bra service ska ni inte handla där :fatta!

"Jimbo"

janos
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
TL1000S
Lelle har fel!

turken skrev:
Har inte haft nåt emot Lellesmc i uppsala tills igår... Började med att jag köpte ett drivpaket till min gixxer. Fick fel bakdrev varpå jag skickar tillbaka det och står för frakten. De skickar ner det rätta efter 3 dar med brev(?) och naturligtvis försvinner skiten. Jag ringde lelle och postkontor och kollade om det hade gått sönder eller nåt men det var borta. Nu hävdar en av ordermottagarnissarna att det minsann inte skickas nåt nytt om inte jag betalar för det... :kocko Verkar som ett seriöst företag, här är det principen och inte pengarna det handlar om... Firman har funnits sen stenåldern och att skicka nåt som inte går att spåra utan att upplysa om det... :va Nej som tur e finns det andra ställen man kan vända sig till!!! Blir bara så jävla :mad:

lelles kan kyssa min :arsele
Som den institutionsskadade jurist som man är kan jag konstatera att Lelle är helt fel ute!

Lag(2000:274)om konsumentskydd vid distansavtal och hemförsäljningsavtal är tillämplig i det här fallet. Kolla även Konsumentköplagen. Lagarna är designade till konsumentens fördel. Jag kan tala om så mycket iallafall att "risken" för en vara går inte över på konsumenten förrens varan är avlämnad vilket inte har skett i det här fallet. Torde vara ganska enkelt att bevisa. Använd din ångerrätt vilken skall hävdas inom 14 dagar från ingånget avtal! Köp därefter dina prylar någon annanstans!

Lycka till!

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
fick en räkning för nån vecka sen på en grej som jag redan ahr betalat.....för ett halvår sen! :död

tycon1

nkka
Gick med
14 Mar 2004
Hoj
Ingen...
Har beställt en 7-8ggr från dom, och det har varit strul på kanske 5-6 av dom ordrarna...En gång tog det dock bara en dag att få min order! :banana

Men jag drar mig in till det j*vligaste minsta vrå innan jag beställer på postorder till dom! Men när allt kommer omkring så beställer man oftast från dom iaf, än andra firmor..då dom har ett så pass konkurrenskraftigt pris! Men det är kanske värt 50-100kr att slippa allt jävla strul, och 5-6telefonsamtal till dem!

Dåliga, men billiga brukar jag sammanfatta dom!

R.Lehtipalo

Gasar tills det hasar..
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Cannondale med dubbla överliggande trampor, mina 8-hjulingar och en Gixxer 1000 -04
turken skrev:
Har inte haft nåt emot Lellesmc i uppsala tills igår... Började med att jag köpte ett drivpaket till min gixxer. Fick fel bakdrev varpå jag skickar tillbaka det och står för frakten. De skickar ner det rätta efter 3 dar med brev(?) och naturligtvis försvinner skiten. Jag ringde lelle och postkontor och kollade om det hade gått sönder eller nåt men det var borta. Nu hävdar en av ordermottagarnissarna att det minsann inte skickas nåt nytt om inte jag betalar för det... :kocko Verkar som ett seriöst företag, här är det principen och inte pengarna det handlar om... Firman har funnits sen stenåldern och att skicka nåt som inte går att spåra utan att upplysa om det... :va Nej som tur e finns det andra ställen man kan vända sig till!!! Blir bara så jävla :mad:

Hur F-N kan den här tråden få finnas? Min K&K-tråd blev ju brutaliserad! :kocko

R.Lehtipalo

Gasar tills det hasar..
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Cannondale med dubbla överliggande trampor, mina 8-hjulingar och en Gixxer 1000 -04
Mattias för helvete! Fram med censuren! Här är det någon som uppenbart förtalar en handlare! :7peta :tungan

R.Lehtipalo

Gasar tills det hasar..
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
turken skrev:

Fan, det här påminner om min "ni vet vilken"-tråd. :hihi

Snacka med Konsument Jönköping så är jag 100% säker på att dom ger dig rätt i tvisten!

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld... :(
En av reservdelsmupparna lyckades inte ens plocka fram rätt oljefilter till en så vanlig hoj som 660, han fick springa upp och fråga ragnar. :brinnerup Så att beställa via postorder lär jag iaf aldrig göra.

Slinke

.....B2.....
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
KTM 950 Supermoto ( SÅLD !!!), KTM SXF/EXC 250 & en liten en!
Lundh skrev:
Det är mycket skitsnack om orderhanteringen hos lelles men här måste jag hålla med, Ragnar är suverän. Iaf om man kör KTM. Han har grym koll, utan honom skulle firman gå omkull. Kanske inte men dom skulle fan inte vara lika stora på KTM.

På På På På På ;-)

Interceptor

Wheelie addict
Gick med
30 Apr 2003
Hoj
Harley Davidson Night Train -07
Bra att sånt här kommer fram.
Vore intressant med en kommentar från Lelles själva om det som inträffat.
Mänskliga faktorn + datorer = :argpådato (ibland) så det kan ju spela en viss roll.

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Ragnar är den enda på stället som är bra, han är dessutom så bra att han får en att överse med de andras otroligt dåliga kvalitet.
Tro inte att du får rätt grejer bara för att du handlar i butiken.
Jag har pratat med många av reservdelsförsäljarna, ingen kan särskilt mycket om hojar! Jag har de gånger jag varit där i butiken fått 50-60%varor felaktiga med mig hem, det hade varit ännu mer om jag inte kunnat lite om min nya hoj iaf.
Man måste veta vad det är man ska ha om man ska handla där. Jag ska snart tillbaka och lämna tillbaka felaktiga grejer från sista rundan, det enda positiva är att man lär sig vad som passar till ens hoj...
Men som sagt, Ragnar är suverän på alla sätt och enda anledningen till att handla där.

Gick med
10 Nov 2005
Hoj
Yamaha FZR 600 91 V&H
glenoyne skrev:
LELLE´S är den överlägset bästa postorderfirman enligt mig!!

MVH Martin

hahahaha förlåt men det lät så himla roligt efter vad jag har fått erfara :pannkyss inget illa ment

Det började för cirka 3 år sedan när jag skulle beställa 2 däck till min suzuki RG 125, sagt och gjort jag tog reda på vilka dimensioner jag skulle ha och beställde. Efter helt sjukt lång tid (över en månad för sent har jag för mig) så kom ETT däck.. jag väntar fortfarande på det andra..

Min andra och absolut sista erfarenhet av lelles var nu i höstas. Jag funderade på att köpa polarens suzuki RG 125 men den hade skurit. Jahapp tänkte jag det är väl inte hela världen och efter lite tvekan beställde jag ett kolvpaket med packningar av lelles.

Beställningen kanske inte var så smart imed att jag inte hade tittat på motorcykeln än och det fick jag lida för. min polare är nämnligen lite speciell (inte så noga med saker och inte sådär jätte stor koll på detaljer). Det visade sig att det behövdes betydligt mer delar för att få den att rulla vilket jag inte var beredd att pröjsa.

Så jag ringde till lelles för att avbeställa, jag måste medge att jag var lite halvt nervös när jag ringde eftersom jag inte visste om man kunde ringa och avboka sådär när dom kanske hämtat hem och betalat inköpspriset med mera. Men sagt och gjort jag ringde o ta mig fan!! Dom hade inte någon order registrerad överhuvudtaget!! Ska det va så jävla svårt att beställa hem en liten kolv, till råga på allt så hade jag förklarat ovanstående historia om däcket för killen som jag först beställde kolvsatsen av och han FÖRSÄKRADE mig om att allt var i sin ordning, bara luta mig tillbaka och vänta på paketet.

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
bara köpt därifrån 1 gång. Paketet (Lindstrands-byxor) kom efter 3 dagar, frakten var bara ett par kronor, nästan gratis. :tummenupp

LocDog

Kärlekspilot
Gick med
31 Jul 2004
Hoj
Harley Fyrtioåtta
Jag har sagt det förut men jag säger det igen....säger Lelles att en vara som inte finns i lager kan tas hem på 3-4 dagar så blir det i verkligheten 3-4 månader :fakta

Det har hänt 1/2 gång att jag fått rätt pryl....det var nämligen så att jag skulle köpa ett röktonat visir och när jag kom in första gången så hade de inga hemma, de lovade som vanligt (enl. standardprotokollet) 3-4 dagar lev. tid. -Vi ringer när den kommit in, säger dom.

Men sen 5 dagar senare åker jag tid i ett annat ärende men tänkte passa på at kolla om den inte har kommit in ändå.

De hade den såklart inte....men då visar det sig att det fanns ett exakt likadant liggandes bakom kassan, någon hade tydligen beställt en men valt att inte köpa loss den....så jag fick köpa den istället :)

Vi strök min order och allt var frid och fröjd...tills 3 månader senare senare då Lelles ringer upp och berättar att de har fått in det visir jag önskade.... :huvet :fyllisar

Och Lelles via postorder vågar jag inte ens föreställa mig hur bra de kan funka....galet...

Dr.Bike

Guest
-PLM- skrev:
Ragnar är den enda på stället som är bra, han är dessutom så bra att han får en att överse med de andras otroligt dåliga kvalitet.
Tro inte att du får rätt grejer bara för att du handlar i butiken.
Jag har pratat med många av reservdelsförsäljarna, ingen kan särskilt mycket om hojar! Jag har de gånger jag varit där i butiken fått 50-60%varor felaktiga med mig hem, det hade varit ännu mer om jag inte kunnat lite om min nya hoj iaf.
Man måste veta vad det är man ska ha om man ska handla där. Jag ska snart tillbaka och lämna tillbaka felaktiga grejer från sista rundan, det enda positiva är att man lär sig vad som passar till ens hoj...
Men som sagt, Ragnar är suverän på alla sätt och enda anledningen till att handla där.

Det du talar om i fallet "övriga säljare" är oxå MIN exakt identiska upplevelse och känsla av Lelles.
Tyvärr.
För jag har gett dem chansen FLERA ggr.

För att göra en lång historia kort kan vi ta ett exempel:

Vill ha delen X.
För att slippa åka i onödan RINGER jag först.
jodå delen X finns!
Lycka. (alla anar redan...ok)
SÄtter mig i bilen när man har tid, d.v.s inte samma dag, i detta fallet = ett tidstapp på två dagar redan där.
KOmmer upp. Delen givetvis "slut" eller det troliga, ingen hittar den... Och NEJ, det är ingen del som folk köper till vardags + att den hör till en hoj som knappt existerar = ingen annan hAR köpt den.
Trött.
3 dagar åt helvete, 8 mil i bil, en halv dag på resdagen åt helvete, och jag har ff ingen del!
Åker in till Biltema och trösthandlar för 1000 spänn... :gnissla

Modell nummer 2:

Går in på kvällen på David Silver Spare parts Co.uk (England)

Klickar i de delar jag vill ha, får detta bekräftat att lagerstatusen är 100%, stänger datorn. Tid 22 minuter.
Jag har inte ens lämnat hemmet.
2 dagar senare ligger ett postpaket från England i postlådan!
Wheee!! :banana
Öppnar detta: ALLT är med!
Priset 50-70% av vad det hade kostat hemma.
+ att jag sparde bensinpengar och en vistelse på nervcentret (Lelles) och gubbdagis (Biltema).
Klockrent!!

Går ut i garaget visslandes på "Rule Brittannia!"
;)

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...