Handla PÅ Lelle? Aldrig Mer!

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Falun
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
turken skrev:
847758 Har inte haft nåt emot Lellesmc i uppsala tills igår... Började med att jag köpte ett drivpaket till min gixxer. Fick fel bakdrev varpå jag skickar tillbaka det och står för frakten. De skickar ner det rätta efter 3 dar med brev(?) och naturligtvis försvinner skiten. Jag ringde lelle och postkontor och kollade om det hade gått sönder eller nåt men det var borta. Nu hävdar en av ordermottagarnissarna att det minsann inte skickas nåt nytt om inte jag betalar för det... :kocko Verkar som ett seriöst företag, här är det principen och inte pengarna det handlar om... Firman har funnits sen stenåldern och att skicka nåt som inte går att spåra utan att upplysa om det... :va Nej som tur e finns det andra ställen man kan vända sig till!!! Blir bara så jävla :mad:

lelles kan kyssa min :arsele

Jag tror att lelle gör så med flit!!!
Har en kompis som råkade ut för EXAKT samma sak!!!!
jävlar vad dom måste ha bakdrev på den firman!!!
 

vikto000

El Locko!
Gick med
26 Sep 2004
Ort
Nyköping
Hoj
GS 500E
När jag hade min gamla goda MBX, så beställde jag ett nytt sadel överdrag, Tog 4 månader för det att komma (jag hann sälja MBXn), Sen var jag tvungen att också betala tillbaka skickandet :mad:



//Stenberg
 

Gabor

Guest
LILAB skrev:
2139987 Beställde ett Akpapovic system och ett KN filter den 30/3-06 och blev lovad leveranstid på ca 3-4 veckor tills jag skulle ha allt hamma.
Nu har det gått 5 veckor och dom vet fortfarande inte när dom kan leverera något till mig, så ordern är makulerad.
Till detta kan sägas att under denna tid har jag mailat dom 4 gånger aldrig fått något svar tillbaka, ringt säkert 15 gånger varav dom svarat 4 gånger.
MEN DET ÄNDA DOM KAN SÄGA ÄR ATT DET ÄR BARA OCH VÄNTA
dom kan ju faktiskt att ringa till sina leverantorer och fråga varat ordern är.

NÄ ALLT JAG KAN SÄGA ÄR ATT VÅGA VÄGRA LELLES MC :mad: :mad: :mad: :mad:

Har aldrig fått sådan dålig service/bemötande och det är inte första gången jag handlar av dom och det har aldrigt fungerat bra.

NU FÅR VI SE HUR FORT BIKECITY OCH ALLRIGHT FIXAR DET, beställde av dom istället (är ju riktigt bra att ha och göra med)


precis som om du är den enda kunden på lelles. :lol :rofl .... lelles tillverkar ju som bekant även Ackrasystem och KN filter.....prova ha firma, så ska du se hur leverantörer och leveranser fungerar. :7peta
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Kongo skrev:
2140487 Samma här, grym service ,trevlig personal. :tummenupp

Funkade faktiskt hyffsat över disk när jag bodde där, om man hade tid att vänta...

Har iofs fått fel delar över disken också och förstås inte märkt det förrän man kommit hem... :gnissla
 

LILAB

Väntar...
Gick med
29 Mar 2006
Ort
Luleå
Hoj
KTM 450 EXC/SM
Gabor skrev:
2140740 precis som om du är den enda kunden på lelles. :lol :rofl .... lelles tillverkar ju som bekant även Ackrasystem och KN filter.....prova ha firma, så ska du se hur leverantörer och leveranser fungerar. :7peta


Du kanska ska ta och göra lite efterfoskningar före du uttalar dig :fatta!
driver idagsläget två olika aktiebolag, jag har aldrig blivit så dåligt bemött av någon annan leverantör (varken privat eller i jobbet), här heller aldrig bemött en kund så dåligt.
Lelles tillverkan väll ända inte varken Acrapovic eller KN :7peta
Anser som egen företagare att den bästa reklamen man kan få är nöjda kunder.
 

rollex

Guest
För vissa tar det lång tid att fatta vilka ställen man ska undvika :va Jag har aldrig ens tänkt att handla där.....heh... Vet ett och annat om klantarna där så...... Chansen att få bra grejer, och bra service hos lelles, är lika stor som att vinna på lotto.... :lol :arsele
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Gabor skrev:
2140740 precis som om du är den enda kunden på lelles. :lol :rofl .... lelles tillverkar ju som bekant även Ackrasystem och KN filter.....prova ha firma, så ska du se hur leverantörer och leveranser fungerar. :7peta

Jag vill inte vara sån men jag tror inte Lelles tillverkar särdeles mycket av det de säljer.
Sen är det ju All Right (hemsida) som distribuerar Akrapovic i Sverige och K&N filter distribueras av Duells så det är ju knappast nåt som Lelles har ensamrätt på eller är särskilt svårt att få tag på ens.
 

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Såld
imaster skrev:
2141711 Jag vill inte vara sån men jag tror inte Lelles tillverkar särdeles mycket av det de säljer.
Sen är det ju All Right (hemsida) som distribuerar Akrapovic i Sverige och K&N filter distribueras av Duells så det är ju knappast nåt som Lelles har ensamrätt på eller är särskilt svårt att få tag på ens.

Jag tror du missade ironin... :rolleyes:
 

SFB

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
Hojen såld! Ekonomisk kris
Tror det är bäst att köpa över disk på lelles. Jag har handlat på mcbutiker med mycket rutten personal och som har haft ett skrattretande sortiment.

Jag köper inte mcprylar på postorder från lelles men ska jag ha ett nytt skinnställ eller en hjälm kanske så är det första butiken jag skulle åka till.


Vad jag vet så skall ragnar finnas här på sporthoj också :)
 

Fräd

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2005
Ort
Örebro
Hoj
Japanskt och Österrikiskt
Gav Lelles ett fjärde försök nu efter tre mer eller mindre misslyckade. Beställde bromsskiva, bromsbelägg, dödare och lite småprylar. Gjorde min beställning över nätet och skrev i kommentarsrutan "Var goda dubbelkolla varorna vid packning". Paketet skickades den fjärde enligt Posten, eftermiddagen den femte låg allt hemma på köksbordet. Alla varor stämmde och på medföljande fakturan hade någon gjort en kråka att det var dubbelkollat vid pack :tomten
 

storcken89

Allting ä relativt!!
Gick med
31 May 2005
Ort
I Verkligheten, Falun
Hoj
Tzr -91 med kromat effektblås, stålomspunnet, inflyttad skylt å baklyse, miniblink, tonat kåpglas, öppet filter osv
Offtopic, men har inte touringbutiken och lelles ungefär samma sortiment på delar??
Och som jag har förstått bekanta så funkar det bra å beställa ifrån touringbutiken. Så varför inte prova därifrån ni som har dåliga erfarenheter av att betälla ifrån lelles.
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
De skickade mig ett presentkort på ca 3500 kr som givetvis försvann. Bra att skicka ett sånt med brev på posten utan att ha nummer på presentkorten så att de går att spärra. :huvet

Fick pengar innestående hos dem iaf eftersom jag avrådde dem från att skicka ospärrbarapresentkort på posten.
 

Mr_M5

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Hemma...
Hoj
Yamaha R1 -09 Black Edition...
Fy fan för Lelles alltså. Tänk att ingenting fungerar på den där förbannade firman.

Är helt slut efter att ha strulat med dom ang 660:n jag köpte för snart 2 månader sen, och det verkar vara strul tills sista dagen man äger hojen.

Att en säljare sitter o blåljuger en rätt upp i ansiktet gång efter gång... gör mig duktigt förbannad. :mad:

Ett råd till er som funderar på att handla på Lelles: GÖR I N T E D E T. Ni kommer att ångra er.

Ett vilohem efter den här resan vore ju inte fel... :(

Kimmen.
 
Last edited:

Dasty

Ny medlem
Gick med
15 May 2006
Ort
Linköping
Hoj
CBR 600-F
croom skrev:
848300 har beställt av dom några gånger..
Och de har aldrig blivit fel :banana
Men dock har jag rignt in min order och förklarat vilka grejjer jag ska ha

Jag har oxå ringt in min order men ändå lyckats få fel grejer. Vissa har väl mer tur än andra?? :va
 

kronsberg666

För mycket är inte nog
Gick med
2 Nov 2004
Ort
Karlstad
Hoj
Hornet -08
Beställde en TM40 till Duken 11 April.
Åker fortfarande omkring me cv-skiten.
Har ringt säkert 15 gånger, mailat flertalet gånger utan att få nåt svar.
Hur kan det va så jävla svårt att få ett besked om leverans?
Rinde senast idag och fick till svar att de inte visste om den var beställd från underlev.
Fast Ragnar vet förstås, fast Ragnar sitter i telefon,är inte där........bla bla bla
Skulle handlat av korvätarna istället, billigare och levererat samma år.
 

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Har försökt få tag i dom för 100mila av min 625 jag köpt där i snart 1½månad tror jag. En kompis som var där nyligen fick höra att de visst fått min mailbeställning av service "det fixar vi", mailade direklt till den killen efteråt utan att ha fått svar...
Ska försöka boka in 100mila(som jag vill ha pga garantin) hos Olle Ohlsson som alla pratar så varmt om istället. De kanske har tid med mig och de pengar jag vill spendera, för vägrar handla på Lelles igen efter allt strul, senaste vändan trodde killen bakom disken att 625 och 660 var nån form av moped, hur dålig koll har man inte då? De har redan förlorat några tusenlappar av mig, och kommer förlora många till pga deras handikappade praktikanter vid reservdelsdisken.
Vet minst 2kompisar till som inte frivilligt kommer handla på Lelles igen.
 

SVooSh

Kör för lite
Gick med
11 May 2004
Ort
Uppsala
Hoj
RF 900R
Börjar undra ifall jag har råkat ut för samma problem...

Mejlade Ragnar för två veckor sen ang en garantiåtgärd, fick svar på några timmar att det skulle fixas vid första servicen.
Skrev då tillbaks att vi vid köpet kommit överrens om att jag skulle sköta service själv och att garantin ändå skulle gälla då jag köper grejjor (oljor, filter etc) av dom.

Sen dessa har han inte hört av sig, trots att jag mejlat för att se ifall han helt enkelt glömt bort mig i all stress.

Tycker det verkar märkligt iallafall att det tar några timmar att svara att det bara är att lämna in på service (=pengar in), till att ev fullständigt ignorera när det inte kommer in några pengar vid just den åtgärden.

Ska väl iofs inte måla fan på väggen ännu....
 

Mr_M5

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Hemma...
Hoj
Yamaha R1 -09 Black Edition...
Nej, är man inte rädd om sina kunder så ska man fan inte bedriva MC-Butik heller...

Har haft tjafs o strul med det köp(hoj) jag gjort med Ragnar på Lelles ända ifrån början, ända tills slutet. Ska man behöva gå och oroa sig och fundera(Maila) 10 ggr över varje sak Lelles lovar och fixa? O sen blir det inte så i a f som dom sagt?

Köper A L D R I G det minsta mer på Lelles MC i Uppsala. Och det kommer inte den skara vänner man umgås med o känner, heller att göra.

Fy fan.

Kimmen.
 

Lennart

finns även med tinnitus !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ny i Örebro
Hoj
Buell XB12Ss
Kongo skrev:
2140487 Samma här, grym service ,trevlig personal. :tummenupp
Kan tro att du tycker det! Dom köpte ju till och med din gamla FZR med trasig växellåda och sålde vidare till mig! :fatta!
Länge sedan nu........nästan bortglömt... :rofl
No hard feelings......jag gillade den i alla fall !!
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top