Handla PÅ Lelle? Aldrig Mer!

John_Doe

Also known as Hool
Gick med
12 Mar 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen :´(
Inte för att jag försvarar Lelles men..

Det är svårt att få tag i folk som vill jobba i butik/lager idag. De som vill kan inte mycket och det tar tid att lära sig vad som är vad och hur man ska göra i vissa situationer.

Sedan så har Lelles som alla andra företag en leverantör de tar grejerna av.

Ska man vänta på saker som importeras så kan det ta tid. Burkar kommer bort, burkar brinner upp, burkar tappas i drickat osv osv osv..

Men.. är organisationen i grunden fubar..... Så hjälper inte så mkt från fuckups..

Det är en balansgång.. För lite folk orsakar stress och misstag.. För mycket folk kostar pengar..


Och får man inte tag i färdiga proffs så måste man slipa till dem själv.. Vilket kan vara lite :huvet och :fatta! innan de uppnår :banana och kan allt.. Som får ens kunder att :Bugar och vara allmänt :)


;)
 

Rejsboy

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2003
Ort
Braås
Hoj
Yamaha YZF-R1 -10, KTM 660 SMC -06
Seeeeeega....

Har själv försökt att handla på lelles och det är fan inte lätt att göra det via postorder iaf. :pangihuve

Beställde lite grejor i april i tron om att det skulle gå pronto då dom är tämligen stora som firma. I mitten på maj damp paketet ner i lådan. :klappar
Glad som fan gick man loss med både blåslampa och spett sugen på det man beställt. Dock så visade det sig att dom givetvis hade skickat fel. :kulspruta

Det är ju samtidigt helt jävla omöjligt att å ett svar på mail, samtidigt som det är näst intill omöjligt att komma fram på telefon och få något som helst svar om vad dom tänker göra för att rätta till det som är fel.....:huvet

Jaja.... Man lär ju sig genom sina misstag....... No more Lelles for me när detta har löst sig......:arsele
 
Last edited:

Dominator-Rocks

Guest
Postorder Åtgärder när jag får problem med för långa leveranser eller fel grejer osv
1.Ring upp och snacka med dom vänligt men bestämt, funkar inte det-->
2. Ring eller maila, maila är bäst då kan man sitta och klura utt ett ricktigt ilsket och smartigt "tal" berätta för dem att man kommer recensera deras tjänster på internetforum mm där deras målgrupp hänger, copy & pasteá gärna delar ur deras
lev villkor och policiys och peka på att dom inte alls håller vad dom lovar!

Har alltid funkat för mig.

:tuttar Kopiera urln från denna tråd ock skicka til Mr Lelle :rofl

Han blir nog :mad: och :huvet :4skrika på sina anställda går in på kontoret och :fyllisar surfar lite :tuttar blir :argpådato går till sin anställda igen och :fatta! så att dom får :näsblod

Handlade moppe grejer för dryga 10 år sen på Lelles, Fick alltid rätt grejer men det var sjukt långa lev tider kommer jag ihåg.
 

Rejsboy

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2003
Ort
Braås
Hoj
Yamaha YZF-R1 -10, KTM 660 SMC -06
Lelles......var god dröj.....

Det hade ju varit en fördel om det hade funnits någon på firman som läser mailen dom får också.... :fatta!

Har hittills efter ihärdigt mailande inte kunnat få ett enda svar...... Har dom mycket att göra så år dom väl göra som andra, JOBBA ÖVER! :hördu

Får väl se om man får något svar..... Hoppet är ju det sista som överger en...:huvet
 

USID

Snön är död! Fast nu lever den igen!
Gick med
11 Feb 2006
Ort
I ett tegelhus
Hoj
Turistbuss för grus.
Instämmer i klagokören, dock blev jag otrevligt bemött i butiken. Personalen var inte det minsta "service minded" och verkade inte vilja sälja något. :mad:

Tur att man har en hoj som inte lelle säljer delar till nu :hihi Tacka vet ja min lokala mc-nasare där man är känd och tilltalas vid namn.
 

Rejsboy

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2003
Ort
Braås
Hoj
Yamaha YZF-R1 -10, KTM 660 SMC -06
USID skrev:
2210630 Instämmer i klagokören, dock blev jag otrevligt bemött i butiken. Personalen var inte det minsta "service minded" och verkade inte vilja sälja något. :mad:

Tur att man har en hoj som inte lelle säljer delar till nu :hihi Tacka vet ja min lokala mc-nasare där man är känd och tilltalas vid namn.


Kan tänka mig att mindre handlare är måna om sin kundkrets. Dock borde väl firmor som Lelles vara måna om sitt rykte med, eller? :va

Dock så ger dom onekligen sken av att inte bry sig och det är skittrist. :arsele
 

Rejsboy

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2003
Ort
Braås
Hoj
Yamaha YZF-R1 -10, KTM 660 SMC -06
Äntligen!

Efter otaliga mail, ett knippe meningslösa telefonsamtal samt ett helvetiskt faxande så inträffar plötsligt det omöjliga!!! Sitter på kneget när telefonen ringer och det är ett uppsalanummer i rutan!!! :gnissla
Till min stora förvåning var det någon snubbe på lelles som förklarade ang. mina returer ect. Tänkte att det är väl dötugg som det har varit samtliga tel. samtal innan. Men till min stora förvåning när jag kom hem och vitjade brevlådan så fanns utbetalning på min retur där samt en korrekt packad order!! :Bugar

Jaja....Slutet gott.....iaf för mig, men jag kommer att dra mig från att handla där fler gånger. Man vill ju shoppa smidigt jue!!!:fyllisar
 

semper

Wheeliebars är fegt
Gick med
3 Apr 2003
Ort
08 + 1 813
Hoj
Panigale
Jag måste säga att jag har bara possetiva erfarenheter av lelles, och har handlat väldigt mkt där, inklusive en hoj och service, alltid trevligt bemött, och alltid fått (tycker jag) bra pris.. inga problem alls.

Dock har jag inte provat postordergrejjan.
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
beställde precis drevämne.(50t)
har alltid gått bra förr.
får se nu då. jag litar på dom en så länge :)
 

Ben_Dover

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
Såld
Jag var med en kompis till Lelles för han skulle köpa skinnställ... Han är ca 170 och väger runt 85 (Inte fet, utan grov och bredaxlad)... Kommer fram en rossi-wannabe som gissningsvis väger (utan att överdriva) 45-46 kg... Kompisen frågar vad han ska ha för storlek, och killen släpar fram ett med storlek 46... "Jo, jo, du ska ha det här, för jag kör med 46 och det ska ju sitta tight" säger han... Jag kunde inte hålla mig för skratt då, men vi provade att kränga på honom det.... Vid vaderna var det stopp!!! "Jag skulle gärna prova ett 50 eller 52" säger min kompis! "Nä, men ett 48 kan du prova, för du ska absolut inte ha större... Jag kör ju med 46" säger mini-Rossi igen :rofl
Han provar motvilligt det, och det fick vi efter mycket packande, tänjande, vridande i honom med benen och armarna, men med överlappande skulderblad och axlarna ihoptryckt bakom ryggen, och då säger killen (Det finns alltså inte en möjlighet att få i hela honom och dra igen dragkedjan) "Jo, det där sitter bra, så det ska du ha" :död
Blev inget ställ där!!!
 

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Flytt Sthlm
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Ben_Dover skrev:
2225799 köpa skinnställ... Han är ca 170 och väger runt 85 och killen släpar fram ett med storlek 46... "Jo, jo, du ska ha det här, för jag kör med 46 och det ska ju sitta tight" säger han..

"Jag skulle gärna prova ett 50 eller 52" säger min kompis! "Nä, men ett 48 kan du prova, för du ska absolut inte ha större... Jag kör ju med 46" säger mini-Rossi igen :rofl

men med överlappande skulderblad och axlarna ihoptryckt bakom ryggen, och då säger killen (Det finns alltså inte en möjlighet att få i hela honom och dra igen dragkedjan) "Jo, det där sitter bra, så det ska du ha" :död
Blev inget ställ där!!!

:hihi :rofl :rofl hahahahaha, faan vad rolig läsning!!!!

Men nu till saken.

En kompis beställde en packning för 14-20 dagar sen (från berörd firma), i Onsdags så hade han inte fått den (ringt och undrat lite tidigare oxå) och ringde. SVAR: den är restad från leverantör! HAN: då avbeställer jag den. Han ringer en lokal MC-firma och får svaret: Nä en sån har jag inte, men mot 150 spänn i tillägg så tar vi expressleverans och har en hemma på Fredag!
Nu är det Fredag och han har sin packning!!!! :banana
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Kawwa skrev:
2226201 :hihi :rofl :rofl hahahahaha, faan vad rolig läsning!!!!

Men nu till saken.

En kompis beställde en packning för 14-20 dagar sen (från berörd firma), i Onsdags så hade han inte fått den (ringt och undrat lite tidigare oxå) och ringde. SVAR: den är restad från leverantör! HAN: då avbeställer jag den. Han ringer en lokal MC-firma och får svaret: Nä en sån har jag inte, men mot 150 spänn i tillägg så tar vi expressleverans och har en hemma på Fredag!
Nu är det Fredag och han har sin packning!!!! :banana

kan ha vart restad i sverige..mc-firman kan ha beställt från typ danmark el likn..


beställde ju drev i tors o igår fick jhag mail att de va ivägskickat..kommer förmodligen mån-tis.
5 eller 6 gången de funkar för mig isf.
 

Rejsboy

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2003
Ort
Braås
Hoj
Yamaha YZF-R1 -10, KTM 660 SMC -06
semper skrev:
2223002 Jag måste säga att jag har bara possetiva erfarenheter av lelles, och har handlat väldigt mkt där, inklusive en hoj och service, alltid trevligt bemött, och alltid fått (tycker jag) bra pris.. inga problem alls.

Dock har jag inte provat postordergrejjan.

Är ju glädjande att någon/några har positiva erfarenheter av ovan nämnda firma... Det som är trist är att inte alla eller åtminstonde merparten har det! Roligare när man inte behöver gnälla ju!
 

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Flytt Sthlm
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
ozeo skrev:
2226628 kan ha vart restad i sverige..mc-firman kan ha beställt från typ danmark el likn.!



Men då kan man vara ärlig från början och tala om att man inte vet när den kommer! Och sen så kan man söka på annat håll om den nu är restad hos den leverantören. Men allt för många verkar ointresserade av att sälja, man gör inget extra för att tillfredställa kunden utan väntar bara på den restade packningen från den vanliga leverantören.





Rejsboy skrev:
2226756 Är ju glädjande att någon/några har positiva erfarenheter av ovan nämnda firma... Det som är trist är att inte alla eller åtminstonde merparten har det! Roligare när man inte behöver gnälla ju!!



Jag jobbar som maskinreparatör och detta fenomen (inlägget ovan) genomsyrar hela maskinförsäljningbranchen. Jag kan ringa maskinleverantör och be om pris och leveranstid på reservdel. 2 dagar senare så har JAG spårat delen från källan och beställt reservdelen. Jag har fortfarande inte hört något från maskinleverantören. 4 dagar senare så har jag reservdelen i min hand och 5:e dagen så sitter den på plats i maskin. OCH jag har fortfarande inte hört något från maskinleverantören!
 
Last edited:

SVooSh

Kör för lite
Gick med
11 May 2004
Ort
Uppsala
Hoj
RF 900R
Trotsade vädret idag och åkte till Lelles för en inbokad tid för att göra garantiåtgärd på hojen. När jag kom dit märkte jag att två spännen på mina Dainese stövlar som jag köpt där för ca två månader sen hade gått av.
Gick då upp i butiken och förklarade för tjejen i kassan att spännena på mina stövlar som jag köpt där för ca två månader sedan hade gått sönder på vägen till dom, killen som stod bredvid frågade då om det var Dainese stövlar och när jag svarade ja så skrattade dom båda. Dom spännena går tydligen som smör i solen en varm dag pga dålig kvalitet. Tjejen plockar då fram ett paket med två nya spännen och säger
-Det blir 75kr.

Jag - Nähe det är ju garanti, stövlarna är ju köpta här för två månader sen sa jag ju.

Hon - Nej dom går inte på garantin.

Jag - Det är väl klart dom går på garantin?!

Hon - Nej då får du prata med Kalle (killen som tidigare stod bredvid).

Jag - Ok, hämta honom.


Dom kommer tillbaks och Kalle säger lite snabbt att spännen inte täcks av garantin och sedan vänder han sig snabbt för att gå därifrån.

Jag - Det godtar jag inte. Det är klart dom ska gå på garanti, stövlarna kostar ju närmare 3000kr och dom är ju bara ca två månader gamla!

Kalle - Nej dom går inte på garantin för dom går sönder så ofta.

Jag - Va!!? Då får dom väl ta och tillverka spännen med lite kvalitet då.

Kalle - Jag kan inte göra något då får du prata med Anita.

Jag - Ok, hämta då Anita.

Kalle - Hon kommer senare.

Jag - När kommer hon då?

Kalle - På onsdag.

Jag - På onsdag!?

Vi fortsätter "diskutera" ett bra tag till tills han slutligen uppgivet säger till tjejen bredvid. -Ge honom spännena.

Är ju helt sjukt. Hur kan man ens komma på att säga att garantin inte gäller eftersom att spännena går sönder så ofta?


Självklart ska oflytet fortsätta. Det har blivit något fel på beställningen av den del som ska bytas ut i kopplingen och delen är restad på KTM.
Ingen skugga åt mecken, han var trevlig i sitt bemötande och det är ju knappast hans fel att reservdelarna inte finns.



//Svoosh


Edit. Är ju Sidi stövlar jag har.
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
SVooSh skrev:
2294945 Trotsade vädret idag och åkte till Lelles för en inbokad tid för att göra garantiåtgärd på hojen. När jag kom dit märkte jag att två spännen på mina Dainese stövlar som jag köpt där för ca två månader sen hade gått av.... (osv, kortar ner lite)


//Svoosh

Självklart ska spännena gå på garantin, att dom ens tjafsar om en produkt som dom ger 45:- i inköp för (om ens det)
Dessutom om dom samlar trasiga spännen i en hink och skickar tillbaka dom till tillverkaren så får dom nya alldelens gratis.
Vad dom försökte göra här var att tjäna pengar på någonting tillverkaren säkerligen är medveten om och ersätter löpande utan att butiken ens skickar returer.

Sen att dina delar till hojen tar tid är ju också tråkigt, men när dom väl kommer står säkert din hoj inte först i kön heller eftersom du (med all rätt) ställde dom på pottkanten med spännena...
 

Danne980

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2006
Ort
Luthagen
Hoj
KTM
Jag har jobbat lite på lelles, var glad ni som fått ordrar, rörigaste stället jag sett. I lagret kan man hitta prylar med olika priser på bland annat kanske det som hänt dig som tjänade 45 kr.
Största problemet är nog inställningen till nyanställda, Lelle är för snål och verkar inte vilja satsa på de nyanställda. De behandlar de nya så som att det kommer en ny likadan om 2 månader (och det är inte så konstigt att det då blir så). Jag sa upp mig efter 2 dagar då jag har ett jobb jag trivs med och inte behöver pengarna. Folket där var helt ok förutom Lelle själv.
 

SVooSh

Kör för lite
Gick med
11 May 2004
Ort
Uppsala
Hoj
RF 900R
GuW skrev:
2295066 Självklart ska spännena gå på garantin, att dom ens tjafsar om en produkt som dom ger 45:- i inköp för (om ens det)
Dessutom om dom samlar trasiga spännen i en hink och skickar tillbaka dom till tillverkaren så får dom nya alldelens gratis.
Vad dom försökte göra här var att tjäna pengar på någonting tillverkaren säkerligen är medveten om och ersätter löpande utan att butiken ens skickar returer.

Sen att dina delar till hojen tar tid är ju också tråkigt, men när dom väl kommer står säkert din hoj inte först i kön heller eftersom du (med all rätt) ställde dom på pottkanten med spännena...



Misstänker precis det du säger, alltså att dom får nya spännen löpande och sen ändå säljer dom. Kanske dom gör så med flera egentliga garantifall, stora bissnizz säkert.

Hoppas verkligen det inte blir några problem ytterligare med kopplingen, har ju tagit en bra stund att få en tid för åtgärd. Men som sagt mecken verkade hygglo.


Såg föresten att jag skrivit Dainese när jag egentligen kör med Sidi stövlar
:D
 

Trasan

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
...
Jag brukar bli bra bemött på Lelles (trevligt att traska runt på kläder och få hjälp med allt av nån brud) sen har jag beställt rätt mkt moppe och crossgrejer och det brukar gå bra (något har vart restat nån gång).

Svårt det här, en del verkar få all skit via Lelles och andra ingen alls. MEN man bör åka dit och handla! :gnissla
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top