Handledare i sthlm sökes

Mat_hilda

ABY
Gick med
29 Aug 2005
Hoj
Honda VFR 400r
Hejsan!

Började att övningsköra i slutet av förra sommaren och hann därför inte fixa kortet då.
Teorin är fixad och jag hoppas på att ta körkortet i början av sommarn som kommer.
Har två super bra handledare men dom har tyvärr inte så mycket tid som jag skulle vilja att dom hade :tungan

Så den stora frågan:

Finns det någon här som har tid att köra med mig så fort snön försvinner? Jag bor i årsta och att bo i närheten kan ju vara en fördel. Vill bara få in rutin på min körning så tuffa runt i stan, landsvägskörning eller piska bulten är vilket som :gnissla. Har bilkörkort så trafikvana har jag...

Så, finns det någon i STOCKHOLM, gärna södra delen som är intresserad?
PM:A!! :)

//Matilda

iceaway

Forgotten Hopes
Gick med
17 May 2005
Hoj
Yamaha XT660R -07
Jag hade gärna gjort det, men har inte haft körkortet tillräckligt länge än tyvärr :( Men det borde ju finnas någon annan vänlig själ här som vill ställa upp!

Ser att du också har VFR förresten, bra val! :tummenupp

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Jag hade mer än gärna hjälpt till också, bor i närheten dessutom, men har heller inte haft kortet tillräckligt länge :( Fast vill du ha nån som kan hjälpa dig med krypkörningsövningar på nån parkering nånstans så är det bara att PM'a! :)

Mat_hilda

ABY
Gick med
29 Aug 2005
Hoj
Honda VFR 400r
iceaway skrev:
Jag hade gärna gjort det, men har inte haft körkortet tillräckligt länge än tyvärr :( Men det borde ju finnas någon annan vänlig själ här som vill ställa upp!

Ser att du också har VFR förresten, bra val! :tummenupp

Ja jag hoppas fortfarande...
VFR is da shit!! :tummenupp

Hoztic skrev:
Jag hade mer än gärna hjälpt till också, bor i närheten dessutom, men har heller inte haft kortet tillräckligt länge :( Fast vill du ha nån som kan hjälpa dig med krypkörningsövningar på nån parkering nånstans så är det bara att PM'a! :)

Tack de ska jag komma ihåg! :)

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Kanske kan du byta tjänster

Du lär nån å simma mot att denne person lär dig köra hoj :D :yoparty

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05 något modifierad av Taxi Stockholm
Mat_hilda skrev:
Hejsan!

Började att övningsköra i slutet av förra sommaren och hann därför inte fixa kortet då.
Teorin är fixad och jag hoppas på att ta körkortet i början av sommarn som kommer.
Har två super bra handledare men dom har tyvärr inte så mycket tid som jag skulle vilja att dom hade :tungan

Så den stora frågan:

Finns det någon här som har tid att köra med mig så fort snön försvinner? Jag bor i årsta och att bo i närheten kan ju vara en fördel. Vill bara få in rutin på min körning så tuffa runt i stan, landsvägskörning eller piska bulten är vilket som :gnissla. Har bilkörkort så trafikvana har jag...

//Matilda

Vet du om man får vara handledare åt fler än en åt gången? Du har PM.

Last edited:

ape

be a nice ape
Gick med
24 May 2004
Hoj
Triumph Daytona 600 04:a ***Såld.
jag bor i Årsta också :yoparty.

Däremot kommer jag vara handledare åt en annan person.
annars hade det nog inte varit något problem.

tober

Internet.
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
Triumph S3
Är det inte så där jobbigt att man nu måste gå en sån där kurs först för att vara handledare eller gick det aldrig igenom?

Kolle

Medlem
Gick med
17 Feb 2006
Hoj
900RR & R1 -07 race
Som jag har tolkat det med handledar utbildning så gäller det endast för de som skall ta körkort för bil.

Skall du övningsköra privat för mc så behöver du inte gå någon speciell handledar utbildning, om de inte har ändrat det efter januari då jag kollade upp det.

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05 något modifierad av Taxi Stockholm
mjukis skrev:
Jag har varit handledare åt 6 st samtidigt så det är nog inga problem...

Ok, tänkte mer om man får åka med två övningskörare samtidigt. Ska vara handledare åt en kompis så hon får gärna följa med då tänkte jag.

Faizty

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2005
Hoj
929 Bläjd
Magnus-Sthlm skrev:
Ok, tänkte mer om man får åka med två övningskörare samtidigt. Ska vara handledare åt en kompis så hon får gärna följa med då tänkte jag.

vad jag vet är det bara en som gäller, eftersom man annars bara kan ge halva uppmärksamheten per åkare annars!

Herman

Plockar ut en ny CBR1000RA vecka 14
Gick med
16 Jul 2004
Hoj
Honda CBR 1000RA - 2010
Mat_hilda skrev:
Hejsan!

Så den stora frågan:

//Matilda

Skulle behöva några bilder... Skulle underlätta fallet... :7peta :lol

St.Anger

Lite bättre än andra
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
Honda cbr 954, Triumph Bonneville, Yamaha yzf250, Ural
Skrev ett PM. Sommaren ska ju användas till bågen och inget annat så...

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...