j0cke
Retired
- Gick med
- 16 Sep 2012
- Ort
- Stockholm
- Hoj
- Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
Jag har köpt ställ, ryggskydd + en Shoei-hjälm och känner mig ganska redo för våren men har börjat att fundera lite.
Jag fick dessa handskar i present:
http://www.24mx.se/mc/p/mc-handske-richa-wp-racing-sport/15024/mc-handskar/k292/
Och har fått ett par touringstövlar som är i bra skick som jag tänkte använda.
Frågan är: Hur bra behöver grejerna vara för körning i stadsmiljö till och från jobb? Kommer säkert köra snabbt på E4an ibland också men aldrig någon bankörning.
Alla tester jag läser är alltid vinklade med bankörning i åtanke vilket gör att jag undrar om tex mina handskar duger gott och väl för en krasch i 110(...) på E4an eller behöver jag tex ett par Handroid från Knox som satt riktigt bra när jag testade dom.
Samma gäller stövlar, vad ska man tänka på där? Jag kollar tex på ett par Alpinestars Sm x plus, men duger det att krascha i ett par S-mx5?
Ni förstår hur jag tänker. Jag tycker självklart att jag ska skydda mig så gott som möjligt, men vad rekommenderas?
Jag fick dessa handskar i present:
http://www.24mx.se/mc/p/mc-handske-richa-wp-racing-sport/15024/mc-handskar/k292/
Och har fått ett par touringstövlar som är i bra skick som jag tänkte använda.
Frågan är: Hur bra behöver grejerna vara för körning i stadsmiljö till och från jobb? Kommer säkert köra snabbt på E4an ibland också men aldrig någon bankörning.
Alla tester jag läser är alltid vinklade med bankörning i åtanke vilket gör att jag undrar om tex mina handskar duger gott och väl för en krasch i 110(...) på E4an eller behöver jag tex ett par Handroid från Knox som satt riktigt bra när jag testade dom.
Samma gäller stövlar, vad ska man tänka på där? Jag kollar tex på ett par Alpinestars Sm x plus, men duger det att krascha i ett par S-mx5?
Ni förstår hur jag tänker. Jag tycker självklart att jag ska skydda mig så gott som möjligt, men vad rekommenderas?