Hantverkare är drägg

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Det är alltid samma sak. Just nu är det 3 hantverkare som stökar runt på mitt arbete. De är inne i en f.d. toalett genom vilken det löper rör som ska bytas ut. Försöker de vara smidiga? Skojar du? En hantverkare måste ju alltid prata skithögt, ropa åt sin kollega tvärs över rummet, lämna ytterdörren öppen så att det blir svinkallt, ha en mobil med ringsignal from hell, svara den i andra änden med en röstvolym lagom för att höras femhundra meter bort, skita ner utan att städa efter sig. Var får hantverkare lära sig att bete sig som svin?

Kawakex

Stay pretty, die young.
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
Kawasaki ZXR
Nyteknik skrev:
2510370 Det är alltid samma sak. Just nu är det 3 hantverkare som stökar runt på mitt arbete. De är inne i en f.d. toalett genom vilken det löper rör som ska bytas ut. Försöker de vara smidiga? Skojar du? En hantverkare måste ju alltid prata skithögt, ropa åt sin kollega tvärs över rummet, lämna ytterdörren öppen så att det blir svinkallt, ha en mobil med ringsignal from hell, svara den i andra änden med en röstvolym lagom för att höras femhundra meter bort, skita ner utan att städa efter sig. Var får hantverkare lära sig att bete sig som svin?
Har hadt en och annan hemma hos mig, ja inte tar de av sig skorna inte.:D

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Instämmer!
Och opålitliga är dem med :mad:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Men vad skulle ni göra utan dom, inte skulle ni greja det själv.

Gnällkärringar, det är vad ni är :hihi

Kia

Guest
Har också hantverkare hemma hos mig...
Visst stökar han till och är högljudd... men det är helt okej.
:D
Det är det värt... helt klart. :tummenupp :yoparty

Kawakex

Stay pretty, die young.
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
Kawasaki ZXR
Ricken skrev:
2510386 Men vad skulle ni göra utan dom, inte skulle ni greja det själv.

Gnällkärringar, det är vad ni är :hihi
Nä det är ju det dom vet och därför vet dom att dom kan va sånna.:tungan

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Ricken skrev:
2510386 Men vad skulle ni göra utan dom, inte skulle ni greja det själv.

Jag antar att du skulle tycka det var ok om din tandläkare behandlade dig som skit, snackade mobil med sina polare under behandlingen, stank snus rätt i ansiktet på dig och var allmänt otrevligt, bufflig, högljudd.....

...jag menar, vad ska du göra utan honom? Laga dina tänder själv?
:rolleyes:

Dark_Messenger

Guest
Nyteknik skrev:
2510370 Det är alltid samma sak. Just nu är det 3 hantverkare som stökar runt på mitt arbete. De är inne i en f.d. toalett genom vilken det löper rör som ska bytas ut. Försöker de vara smidiga? Skojar du? En hantverkare måste ju alltid prata skithögt, ropa åt sin kollega tvärs över rummet, lämna ytterdörren öppen så att det blir svinkallt, ha en mobil med ringsignal from hell, svara den i andra änden med en röstvolym lagom för att höras femhundra meter bort, skita ner utan att städa efter sig. Var får hantverkare lära sig att bete sig som svin?
Tror det ingår i utbildningen.

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
VFR 800
Ja, som vanligt ska hantverkare jobba utan att synas eller höras, tänk vad jobbigt för alla kontorsmänniskor att behöva beblanda sig med arbetare. Först skriker dom över saker som är trasiga, sen ojar dom sig över att hantverkarna för oväsen när det ska lagas.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Det är väldigt dumt att generalisera men det finns otroligt mycket "hål i huvudet"-beteende hos hantverkare. De skulle aldrig i helvete bete sig på samma sätt i sin egen lägenhet/hus. Bara en sån enkel sak som att ta av sig sina leriga skor innan man går in i en lägenhet verkar vara utdöd på många håll och kanter.

Kia

Guest
Kastar in en liten tanke här bara:

Hur många här som gnäller säger verkligen till hantverkaren att "var snäll att inte gå in med skorna på, det blir så smutsigt då." och hur många går runt som den sanne svensken och surar i all tysthet....??? :va

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
tikki skrev:
2510405 Ja, som vanligt ska hantverkare jobba utan att synas eller höras, tänk vad jobbigt för alla kontorsmänniskor att behöva beblanda sig med arbetare. Först skriker dom över saker som är trasiga, sen ojar dom sig över att hantverkarna för oväsen när det ska lagas.
Hörrö du, kontorsmänniskor är också arbetare.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
tikki skrev:
2510405 Ja, som vanligt ska hantverkare jobba utan att synas eller höras, tänk vad jobbigt för alla kontorsmänniskor att behöva beblanda sig med arbetare. Först skriker dom över saker som är trasiga, sen ojar dom sig över att hantverkarna för oväsen när det ska lagas.
Vilket trams att tala om "arbetare" och...ja, vadå..."tjänstemän"? Du vet väl inte vad jag arbetar med eller ha för "socialt ursprung". Och inte förändrar det saken heller. Att arbeta med händerna är ingen ursäkt för att vara social analfabet.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Folk beter sig inte bättre än de måste, så enkelt är det, och det gäller alla yrkesgrupper. Den fettiga jävla skitstöveln med tatueringar och enorm fettomage som stod i sin pansarlänk och HD-tshirt och luktade apa i mitt kök förra hösten är ett utmärkt exempel på det, fan vad jag hatar sådana grottmänniskor. Hem till Upplands Väsby med er för helvete.

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
VFR 800
Kontorsmänniskor räknas väl som tjänstemän om jag inte har fel

Dark_Messenger

Guest
Har lite vänner som jobbar som diverse hantverkare och de storysar man hört om hur störda en del de är hemma hos är ju inte lite läskiga ibland heller.

Kan förstå en del grejer som att de kanske måste väsnas osv, men ett par dojjor måste man väl ändå kunna ta av sig. Eller försöka hålla en låg profil etc.. Håller de på så i onödan får de ju räkna med att få dåligt rykte.

:krama

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Markus skrev:
2510458 Folk beter sig inte bättre än de måste, så enkelt är det, och det gäller alla yrkesgrupper. Den fettiga jävla skitstöveln med tatueringar och enorm fettomage som stod i sin pansarlänk och HD-tshirt och luktade apa i mitt kök förra hösten är ett utmärkt exempel på det, fan vad jag hatar sådana grottmänniskor. Hem till Upplands Väsby med er för helvete.

Ja, det är i Uvby alla hantverkare bor. Fy fan.

Ett annat intressant faktum är att de tär brist på hantverkare idag. De kan välja och vraka bland sina jobb. Har vänner som haft riktigt svårt att få fram hantverkare för att göra om ett litet kök. För lite pengar inblandat.
När de till sist fick tag i en lirare så gjorde han jobbet halvklart innan han packade ihop och började med nåt annat större projekt. Där stod de med ett halvklart kök.

Mitt tips är att gör sakerna själva. Svårt i början, men man lär sig med tiden. Det blir lika bra, även om det kanske inte går lika snabbt som om en hantverkare gjort det. Dessutom slipper man leriga skor och högludda förortsbor ;)

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
VFR 800
Har jobbat som hantverkare i många år, även på kontor i lika många år. Dom absolut otrevligaste och sociala analfabeter har jag träffat på kontor. Vad jag reagerar äver är den inställningen som hantverkare möts av när dom ska jobba på andras människor arbetsplatser (blir oftast sämre behandlade än hundar). Samma typ som som titeln på den här tråden.

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
Att inte ta sv sig skorna har lite med säkerhet att göra också. Inte så jävla skoj att tappa en "Galt" (Gjutjärnsradiator) på tårna eller något annat tungt och ilsket.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln