Hantverkare är drägg

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Inte? Jag trodde det var jättesvårt. Finns det mycket som är svårare att komma in på?

Det brukar krävas 20,0 från gymnasiet men det räcker med 1,6-1,7 på högskoleprovet och då är läkare/tandläkare/veterinär/jurist (vissa lärosäten) samt några tekniska utbildningar svårare att komma in på.

Ap Ap!
Säg nu inte att det inte är rikemansbarn som går på HHS!
Långhåriga pomaderade med bakåtkammat a´la finansminister, eller kotlettfrilla. OFTA oxå en klubblazer med broderat märke av tillräckligt snobbigt snitt (säsongsanpassat).
Så jodå, nog har de taxeringskalendern som antagningsparameter, för att se vad pappa tjänar (och ev kan sponsra med).

;)

Det är 10% av de antagna som är där på vad skolan kallar "särskilda meriter" resten har kommit in på betyg eller högskoleprovet.

Innan jag kom på att jag ville bli läkare sökte jag och kom in fast valde att åka till Ungern istället....
 
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Det brukar krävas 20,0 från gymnasiet men det räcker med 1,6-1,7 på högskoleprovet och då är läkare/tandläkare/veterinär/jurist (vissa lärosäten) samt några tekniska utbildningar svårare att komma in på.

Fast den där nazistiske mördaren kom ju in på läkarlinjen mha lite självstudier i kriminalvårdens regi :gnissla
 

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
Söker man på:

Trevlig+Hantverkare =113 000
trevlig+IT-Konsult = 3 690
Trevlig+Banktjänsteman = 12 400
Trevlig+Kulturvetare = 1 230

Hanterkare är trevliga.
 

Dr.Bike

Guest
Jag har en känsla av att Arklöv inte är den typen av människa som prickar in 1,9 på högskoleprovet... :lol

Det var precis min reflektion oxå...

Dessutom var han den enda nazistiske mördare jag kunde komma på (i närtid i Sverige)

Hanterkare är trevliga.

Ja. Det är de.
Men dräggiga.

Hampus Hellekant hette han väl. Men Jackie kanske också intresserat sig för läkekonsten :va

Det har han väl iaf sen han fick den där stekpannan i huvudet nyligen? :D
 
Last edited:

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Just Handelshögskolan var ett urbota dåligt exempel då det är en av få skolor med verklighetsanknytning i skolan i och med deras band till näringslivet, som i praktiken styr både antagning gissar jag och utbud i viss mån. Tror heller inte de får några skattepengar då de får Wallenbergmiljoner som i sin tur skördar de bästa talangerna till svenskt näringsliv.
Kommunistställen likt Stockholms Universitet däremot, det är en riktig plantskola för VPK det.
Bud Fox: This is really a nice club, Mr. Gekko.
Gordon Gekko: Yeah, not bad for City College boy. I bought my way in, now all these Ivy league schmucks are sucking my kneecaps.

Gordon Gekko: Most of these Harvard MBA types - they don't add up to dogshit. Give me City College guys that are poor, smart, hungry - and no feelings."

:tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top