Har AWA Mc svårt att sälja hojar?

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Såg på fordonskammarens hemsida speciellt en Yamaha TRX850 som man såg skymta en liten lapp med awa mc logga. Den hojen har stått länge osåld. Det var ett antal hojar både glidare-enduro-cross-landsväg som skulle säljas nästa vecka!

Är de så dåliga på att sälja beg hojar awa mc?

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
De har ju gjort sig ett namn som den sämsta MC butiken i Stockholmsområdet iaf så, ja det skulle jag nog säga att de är.

Str3 R

Guest
Ja det förstår jag! Jag skulle ha en reservdel till min BMW, ringde BMW men de hänvisade mig till AVA MC så jag kollade med dom. De skulle ha 1050 kr för den där lilla skitgrejen. Då ringde jag MC Proffsen, tycker att 415 kr för samma del lät bättre och billigare så jag handlar där istället om jag ska ha nåt. Behöver jag service senare så lär jag ringa MC Proffsen. :)

MC Doktorn

Guest
ALLA mc handlare har svårare att sälja jfr med föregående år.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Jag knallade runt på Ava och kollade nya hojar, klämde lite på en spretans gixxer 750 när en säljare kom fram å undrade om jag skulle köpa något. Jag svarade att jag visst var sugen, men att det kanske va lite mycket pengar, och att framför allt försäkringen skulle bli för dyr. Då fick jag en utskällning för att jag klagade i onödan, för i Tyskland var det så mycket dyrare, så det var billigt i Sverige i jämförelse. Jaha? :confused: Det skiter väl jag i?! Om jag tycker att det är för dyrt för mig, här i Sverige, då är det väl skit samma vad det kostar i resten av världen?! Har jag inte råd/anser mig inte ha råd, då är det väl mina förutsättningar som gäller! Jag gick...
All heder till Svampe dock, han har lite bättre sätt att möta sina kunder på! Killarna vid reservdelar är också sjysta, fast nån borde berätta för dom hur man ska göra när den sk telefonen ringer :huvet

Dark_Messenger

Guest
Lustigt att AVA inte fått klappat ihop butiken vid det här laget. Jag tror bara jag har hört skit om det stället? Blev halvdåligt bemött av en dryg säljare själv där en gång också.

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Lustigt att AVA inte fått klappat ihop butiken vid det här laget. Jag tror bara jag har hört skit om det stället? Blev halvdåligt bemött av en dryg säljare själv där en gång också.

Jag tycker att folk går och köper hojar av dom till höger och vänster. Samma folk som här på sh.com först gnäller över hur dåliga dom är. Go figure. :va Så klappa igen lär de knappast behöva göra.

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Jag har varit där rätt många gånger och jag har aldrig blivit bemött av en säljare, (Har iof inte jagat ny hoj varje gång, men vid ett par av besöken). Håller med övriga: reservdelar där funkar bra.

Försäljningen verkar som någon skrev gå riktigt dåligt hos alla nu.

PatrikL

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2005
Hoj
Kawasaki ZX12R, 1427 PSB. Honda CRF 450 R
Har köpt hoj på AWA en gång, tyckte de var så dryga, så jag kommer aldrig att handla hoj där mera. Finns ju Suzuki på andra sidan stan, därde är trevliga och med en kanonverkstad (Din MC). Tycker överlag att hojhandlare verkar smådryga och stöddiga tyvärr.

Str3 R

Guest
Då har du inte varit hos Triumph Center i Skogås, där blir man minsann bortskämd av mycket god service.

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Är väl förvisso ingen överdrivet förvånande uppgift. Iof är Ava:s MC-försäljare horribla, men å andra sidan blir ekonomin allt svagare och säsongen går sakta mot sitt slut. Det blir mer och mer köparens marknad, vilket även inkluderar butikerna. Kanske blir Ava än mer drabbat då folk till slut tröttnat på deras uppförande, men det låter jag vara osagt.

För vad det är värt skulle jag själv aldrig köpa en hoj på Ava.

Johan31

Medlem
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
Suzuki RGV 250 VJ23, Honda RC45, Suzuki GSX-R 750, Suzuki GSX-R 50, Kawasaki Ninja 400, Suzuki RMZ 450
Jag knallade runt på Ava och kollade nya hojar, klämde lite på en spretans gixxer 750 när en säljare kom fram å undrade om jag skulle köpa något. Jag svarade att jag visst var sugen, men att det kanske va lite mycket pengar, och att framför allt försäkringen skulle bli för dyr. Då fick jag en utskällning för att jag klagade i onödan, för i Tyskland var det så mycket dyrare, så det var billigt i Sverige i jämförelse. Jaha? :confused: Det skiter väl jag i?! Om jag tycker att det är för dyrt för mig, här i Sverige, då är det väl skit samma vad det kostar i resten av världen?! Har jag inte råd/anser mig inte ha råd, då är det väl mina förutsättningar som gäller! Jag gick...
All heder till Svampe dock, han har lite bättre sätt att möta sina kunder på! Killarna vid reservdelar är också sjysta, fast nån borde berätta för dom hur man ska göra när den sk telefonen ringer :huvet

Haha...ja det verkar vara en riktig toppsäljare:confused:
Skälla ut kunden är väl det bästa man kan göra.....vilken dåre!!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Mitt intryck är att ALL försäljning har gått tungt i år, så självklart också MC försäljningen.
När det är dålig snurr på försäljningen så försvinner dom butiker som har dåligt rykte först.

Jag skulle tro att priserna sjunker rejält under senhösten/vintern för att företagen vill få igen lite pengar som är bundet i lager, till vårän är nog optimismen tillbaka och priserna stiger igen.

Har man pengar och ska ha en en ny 07/08 så kan man nog fynda i vinter.

minmicke

Ny medlem
Gick med
12 Jan 2007
Hoj
2 st Kawa ZX9 -95 -94
DR pepper: jag har varit där rätt många gånger och jag har aldrig blivit bemött av en säljare

Låter ju inte jätte bra iofs all aldrig ha blivit bemött när man kommer dit ;)

Air100

Även dom som inte lever dör någongång
Gick med
16 Apr 2007
Hoj
Yamaha Tracer - 15. Kxf250 -09
Jag har oxå bara knass att förtälja därifrån !

Inte behövde jag en extra ryggplatta till mitt bröstcrossskydd inte, behövs verkligen inte....jag lyssnade inte på dom orden kör med extra platta!!!!

Tappad hjälm är lika med köpt hjälm står det på en skylt.
Visst det är drygt om nån tappar en hjälm, men som kund är man försiktig men olyckor drabbar alla männiksor och skulle jag slinta med fingrarna skulle jag bli riktigt ledsen.
Men att som butiksägare sätta upp en sån skylt vad menar man då ?
Olyckor händer och saker går sönder och jag undrar bara i mitt stilla sinne om "tappade hjälmar" i deras budget är en sååå ofantligt stor post??

Jag provar inte deras hjälmar och köper ingen heller...

Majjen07

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2006
Hoj
Harley Davidson XR 1200-08
AWa Mc

Hej allihop!

Förstår inte varför folk går dit, jag ville ha hjälp med reparation av en scoter i vintras. Det vägrade de att utföra då de endast servade "hojar" som de själva sålt. Min kamrat som har en Kawa 1500 cc "glidare" lät dem förvara hojen för 350 kr/månad över vintern, de gjorde också en vårservice på hojen. Servicen kostade över 3000 kr trots att han fick 20% rabatt på den då han haft hojen där. När vi tog den första hojturen i våras så fungerade hans bromsar inte alls. De var helt slut både fram och bak, oljan var för låg, det läcker olja från ventilpackningen. Däcken både fram och bak är dåliga. När han ringde AWA för att fråga varför de ej bytt ut oljan m.m samt informerat om däcken svarade de att de faktiskt fixat det viktigaste på vårservicen. De hade t ex bytt ut en trasig blinkerslampa!:rolleyes:

Han frågade nu om de kunde fixa till bromsarna och vad det skulle kosta extra. AWA gav han nu ett förmånligt pris på 1100 kr fram och bak + material.
För att fylla på olja skulle de ha ytterligare 600 kr + material. De hade dock mycket att göra då det är högsäsong så en väntetid på några veckor fick han räkna med.

Jag bad honom då istället ta kontakt med min Aprilia handlare i haninge, vi åkte dit i tisdags kl 10.00 kl 11.10 var bromsarna bytta, oljan fixad!
Priset var hela 800 kr inklusiv material!:tummenupp

Han kommer att lämna in den igen för byte av däck m.m, han kommer även att lämna in den där för vinterförvaring. Okey det kostar bara 50 kr mindre per månad att förvara hojen där mot AWA, men man får också 30% rabatt på vårservicen i stället för 20%. Servicen är också mer omfattande än byte av en lampa för 3000 pix.
Mvh
Majjen

Last edited:

sideline

Gick med
18 Jun 2008
Hoj
Gatmoppe: ER-6n -09 Banmoppe: cbr600rr -04
Jag har oxå bara knass att förtälja därifrån !
...
Tappad hjälm är lika med köpt hjälm står det på en skylt.
Visst det är drygt om nån tappar en hjälm, men som kund är man försiktig men olyckor drabbar alla männiksor och skulle jag slinta med fingrarna skulle jag bli riktigt ledsen.
Men att som butiksägare sätta upp en sån skylt vad menar man då ?
Olyckor händer och saker går sönder och jag undrar bara i mitt stilla sinne om "tappade hjälmar" i deras budget är en sååå ofantligt stor post??

Jag provar inte deras hjälmar och köper ingen heller...

Inte alltför ovanligt må jag säga. Har sett på de flesta ställen att de har en lapp som säger Tappad hjälm är lika med köpt hjälm! Förstår dem delvis men samtidigt håller jag delvis med dig också. Man kan bli lite småkinkig på sådant.

Str3 R

Guest
Har sett på de flesta ställen att de har en lapp som säger Tappad hjälm är lika med köpt hjälm! Förstår dem delvis men samtidigt håller jag delvis med dig också. Man kan bli lite småkinkig på sådant.
Då har jag en idé: man låter den tappade hjälmen vara kvar på hyllan för provningar. Varför ta fram en ny som också den tappas i oturen? :va
Tycker det där låter som ett uselt försäljningstrick. :tummenner

Dioxin

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
Aprilia RSV Factory
Undrar också över att de (AVA mc) fortfarande finns kvar!
Det som förvånar mest är VARFÖR i all världen behandlar de sina (potentiella)kunder på det sättet!??

Tror de glömt varför de en gång i tiden startade en mc-butik! Man är i denna branchen för att tjäna pengar ja, men också för att träffa trevliga människor som har samma intresse som en själv.

Till er som har blivit bemött på "fel" sätt.. tycker ni ska handla på annat håll !

//Dio

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...