Har du blivigt Haffad av Traffepaxen?

ocke

jefe mecánico
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
retta(Pitch Black) kx250 (vego)
Första och enda gången på mc var när jag körde med id-kort och den lilla vita lappen från vägverket(ung och odödlig). Hade varigt och fikat hos en kompis och skulle vara lite ball, så fort jag fick grönt vid ljusen utanför så var det full rulle 1:an 2:an och en bit in på trean. (Han blev skit impad!) :yoparty
Efter en liten bit så blev det rött och jag stannade och fibblade med visiret lite och såg inte farbror blå som kom i överljudsfart och handbromsade in framför mig. Ut springer dom båda två, den ena ställer sig gränsle över mitt framhjul och håller kramptag runt styret som om det vore en tjur som skulle stå still.
Vi så dig nog när du körde för fort bla bla bla....
Det var den längsta moralpredikan jag hört eller känner till. Det tog minst 25 minuter för gubben att tömma sitt hjärta om vad han tyckte om mig och sånna som mig. Jag spelade jätte ångersam och såg ut som en hundvalp, allt för att få behålla kortet jag inte hunnit få. Det slutade med att jag kom därifrån utan att behöva lämna kort eller en krona till staten!
Sådan tur har man nog bara en gång.

999

Jag erkänner aldrig något för någon..C U
Gick med
17 Sep 2006
Hoj
Ducati 999
jäpp

5 ggr som jag fått böta för 4 gg bil en på båge, +1 gång som överklagades där jag vann.
Detta på 16 år + antal utskällninagar.
Oftast är fabror blå snäll antal ggr har man skrivit ner faten med både 15 och 20 km bara att pynta och se glad ut :D

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Hoj
Såld
Blivit stoppad 2 ggr en gång när jag va fylle taxi o svängde in på en gata med motortrafik förbjuden (va bara på dagarna förut men dom hadde ändrat) så jag spela dum o sa oj va inte det bara på dagen?
"Nää sa han det är 600 pix i böter men du klarar dig idag"
så ville han se Körkortet oops jag glömde det visst hemma skulle bara skjutsa in kompisarna som va party sugna =/
"ok sa han har du annat leg då?"
Nepp =/
"nehe det måste man ha"
Kom undan där me så kollar han upp bilen o kommer o frågar
"Du heter Joakim Lindström lr?"
blev lite förvånad faktiskt men svara ja för fan =P
o så fick jag dom efter mig en gång när jag åkte förbi en utfart där dom skulle svänga ut ifrån lite för fort men hadde tur o såg att det blänkte till lite blått så va bara o snällt ligga o hålla hastigheten så blinkar kastar han igång allt Ljud o blink o stoppar mig i ett rödljus ser lite små sur ut men fick bara blåsa o så muttra han att jag skulle ta det lungt =P

//Joakim

Mona

Vill inget,kan desto mer
Gick med
2 Nov 2005
Hoj
BMW F650GS alias Roland!
En äldre herre körde 85 på 90-väg, och bakom denne herre låg en civilbil.
Jag ville inte köra 85, så jag körde om och släppte sedan på gasen.

Tittar i backspegeln och ser en polis som mer eller mindre lastar upp varenda lampa han har och knäpper på dom. Blinkar och lyser som en julgran.

Tja, stannade och fick beskedet att dom klockat mig för 117km/h på 90-väg. Erkände jag? Tja, jag gjorde en omkörning, och jag körde ju en SAAB turbo så, visst, det är möjligt jag var uppe i dom hastigheterna, men jag släppte på gasen efter omkörningen.

"Spelar ingen roll... vad är det för hastighetsbegränsning på den här vägen?" fick jag som svar.

Påtalade att jag tyckte det var oschysst av dom att klocka mig under en omkörning. Dom hade väl kunnat vänta och se att jag faktiskt släppte på gasen och bara ville om snabbt och säkert.

Men nej, det gick inte.

Det var några rå sedan, så det blev "bara" 1600kr i böter. Tror det väl är det dubbla i dagsläget.

/H

Jag blev också stoppad vid en omkörning på 110-väg förra fredagen. Jag körde 130 och dom mätte mej på 126. 2400 kr i böter....... :4skrika

Fast för "hundra" år sen jobbade jag som väktare och hade lite bråttom - körde 140 på 70 väg och blev stoppad. Fick mej jordens jävla utskällning, men inget mer...

raiderpatz

homoside in presinkti
Gick med
1 Feb 2006
Hoj
äss
Frågade men det gick inte. förutom om det gick till rätten då jag hade rätt att ta del av bevismaterialet eller vad dom nu sa.. kunde nästan varit värt den lilla extrakostnaden. :D

600 var väl ändå rätt billigt.. Hört folk snacka om 500:- / meter svartstreck man gör. Det stämde som tur var inte. :tummenupp

spelar ingen roll om det går till rätten eller inte, du har rätt att ta del av bevisning. Ring rikspolisstyr. och fråga vart du ska vända dig.

Jag fick skriva en skriftlig begäran med namn, regnummer, plats samt tidpunkt. Tog ett par veckor tills jag fick ett brev med en cdskiva. På den finns en .avi-film.

Klart du ska få det förevigat på film om du betalt för det :)

XANDER

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2005
Hoj
Gsx-R1000 Turbo K5*Såld*
Hur fan Funka det när dom klocka en?

Laser 60 på 50väg= 2000kr i böter // Civilbil 110 på 50väg (Körde om civilbilen sen blev det 50)= Utskällning // Målad bil 110 på 90väg= Utskällning // Civilbil 130 på 70väg (Hann ej mäta mig)= Utskällning.....Med detta facit över dom ggr jag blivit stoppad kan jag ju konstatera att lasern är djävulsk och folk i bil är mer "snälla" alternativt inte hunnit med att klocka mig.....

Tur ska man ha, det är ju en sak som är säker!!!!

Jag hade en Bmw bakomför mej här om dagen utan att märka det och jag körde rätt lungt men polarn drog på. Och jag hakade på efter ett tag och sen stanna jag i ett röd ljus och körde sakta och leta efter han. Sen så stod jag och skulle över en väg då kom en MC bakanför en bil och då tänkte jag att det nog var han. Han körde upp brevid mej i korsingen och sa åt mej att köra över vägen och parkera. Tänkte både en och två gånger att jag skulle fortsätta åka men värför kule jag det han var ju flera kilometer bakomför mej och den plats jag bfann mej är polarn stack. Enda han fråga var vem killen på andra hojen var,( Inte vet jag):) han som gasade så fort han såg mej var han jag ville ha tag på. Sen sa han att man skulle köra 70 inte 170 på 70väg och skratta och att jag skulle gasa där jag kunde. Troligtvis så hade hon nog börjat klocka polarn. Och inte mej. Men hur funka det när dom klocka?

RebelZero

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
CBR 1000 RR
Blev lasrad på 30 väg i 83km/h. Men drog det till tinget och blev frikänd..

Reb0

RebelZero

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
CBR 1000 RR
Ojsan.. hur gick det till? :confused:

Vilket av dom.. att jag körde för fort eller att jag blev frikänd? :)

Om du menar att jag blev frikänd, så är ett tips att alltid begära in alla protokoll och papper, och sedan leta efter misstag.

Hur man vet vad man skall leta efter får man reda på rikspolisstyrelsens hemsida, där finns all information om hur det skall vara gjort för att vara korrekt.

Reb0

Olsson84

S. Blisken
Gick med
26 Jun 2006
Hoj
Hojlös....Suzuki RF600R Såld, KTM 950SM Såld, KTM 640 Såld!
Jag hade en Bmw bakomför mej här om dagen utan att märka det och jag körde rätt lungt men polarn drog på. Och jag hakade på efter ett tag och sen stanna jag i ett röd ljus och körde sakta och leta efter han. Sen så stod jag och skulle över en väg då kom en MC bakanför en bil och då tänkte jag att det nog var han. Han körde upp brevid mej i korsingen och sa åt mej att köra över vägen och parkera. Tänkte både en och två gånger att jag skulle fortsätta åka men värför kule jag det han var ju flera kilometer bakomför mej och den plats jag bfann mej är polarn stack. Enda han fråga var vem killen på andra hojen var,( Inte vet jag):) han som gasade så fort han såg mej var han jag ville ha tag på. Sen sa han att man skulle köra 70 inte 170 på 70väg och skratta och att jag skulle gasa där jag kunde. Troligtvis så hade hon nog börjat klocka polarn. Och inte mej. Men hur funka det när dom klocka?

När dom klockar så börjar dom mäta med instrument i bilen vid ett visst "vägmärke" kan vara vad som hellst och sen mäter dom (Minst 500meter måste det vara)....sen stoppar dom dig......Om du är säker på att det inte är 500meter så är det bara att tokneka om du inte tänkt göra det från början! Eller lägga sig på slangen och ge jääääärnet!

Last edited:

lakepipes

game over mc
Gick med
25 Apr 2006
Hoj
gsxr 1000 -03
skjutsa in polarn till stan i hans gamla diesel merca, körde 70 på 50-väg. plötsligt hade ja en civilare i arslet... inget körkort med mig, lite bakis, inget bälte och för fort som sagt. efter att ja fått bevis vem ja va och att ja hade körkort så fick ja åka kort o pengar i behåll.

för nån månad sen vart ja stoppad med bogsering i 70 och fick 3200 i böter.
dem kunde bara klocka det till 55.
han kunde fan satt ditt oss värre då vi höll på o sjuka oss o sladda o greja.:yoparty

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Xtra Terrestrial 660

Lastbilen vi körde om hann inte svänga ut och köra om mig och snutbilen, så han fick stanna och bakom lastbilen låg en Hästtransport...

Dessa tjejer kör upp i vänster filen och skäller ut snutarna i nån minut... för de har fått nita... och tvärnita med hästar som last förstår tom jag att det är inte så bra...

"Hur faaaan kan ni vara så jääävla dumma i huvet och stanna honom här?!" "Hur bra tror du våra hästar mår?" "Hur faaan tänker ni?!" osv osv...

Polisen hade varit Ubercool om han sagt till brudarna att det verkar som om ni legat för nära framförvarande fordon det blir 1200-: i böter.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024