TurboBuser
NR Racing
Tuff kille!
Tufft? jo, fruktansvärt
Tuff kille!
En äldre herre körde 85 på 90-väg, och bakom denne herre låg en civilbil.
Jag ville inte köra 85, så jag körde om och släppte sedan på gasen.
Tittar i backspegeln och ser en polis som mer eller mindre lastar upp varenda lampa han har och knäpper på dom. Blinkar och lyser som en julgran.
Tja, stannade och fick beskedet att dom klockat mig för 117km/h på 90-väg. Erkände jag? Tja, jag gjorde en omkörning, och jag körde ju en SAAB turbo så, visst, det är möjligt jag var uppe i dom hastigheterna, men jag släppte på gasen efter omkörningen.
"Spelar ingen roll... vad är det för hastighetsbegränsning på den här vägen?" fick jag som svar.
Påtalade att jag tyckte det var oschysst av dom att klocka mig under en omkörning. Dom hade väl kunnat vänta och se att jag faktiskt släppte på gasen och bara ville om snabbt och säkert.
Men nej, det gick inte.
Det var några rå sedan, så det blev "bara" 1600kr i böter. Tror det väl är det dubbla i dagsläget.
/H
Frågade men det gick inte. förutom om det gick till rätten då jag hade rätt att ta del av bevismaterialet eller vad dom nu sa.. kunde nästan varit värt den lilla extrakostnaden.
600 var väl ändå rätt billigt.. Hört folk snacka om 500:- / meter svartstreck man gör. Det stämde som tur var inte.
Laser 60 på 50väg= 2000kr i böter // Civilbil 110 på 50väg (Körde om civilbilen sen blev det 50)= Utskällning // Målad bil 110 på 90väg= Utskällning // Civilbil 130 på 70väg (Hann ej mäta mig)= Utskällning.....Med detta facit över dom ggr jag blivit stoppad kan jag ju konstatera att lasern är djävulsk och folk i bil är mer "snälla" alternativt inte hunnit med att klocka mig.....
Tur ska man ha, det är ju en sak som är säker!!!!
Blev lasrad på 30 väg i 83km/h. Men drog det till tinget och blev frikänd..
Reb0
Ojsan.. hur gick det till?
Jag hade en Bmw bakomför mej här om dagen utan att märka det och jag körde rätt lungt men polarn drog på. Och jag hakade på efter ett tag och sen stanna jag i ett röd ljus och körde sakta och leta efter han. Sen så stod jag och skulle över en väg då kom en MC bakanför en bil och då tänkte jag att det nog var han. Han körde upp brevid mej i korsingen och sa åt mej att köra över vägen och parkera. Tänkte både en och två gånger att jag skulle fortsätta åka men värför kule jag det han var ju flera kilometer bakomför mej och den plats jag bfann mej är polarn stack. Enda han fråga var vem killen på andra hojen var,( Inte vet jag) han som gasade så fort han såg mej var han jag ville ha tag på. Sen sa han att man skulle köra 70 inte 170 på 70väg och skratta och att jag skulle gasa där jag kunde. Troligtvis så hade hon nog börjat klocka polarn. Och inte mej. Men hur funka det när dom klocka?
Lastbilen vi körde om hann inte svänga ut och köra om mig och snutbilen, så han fick stanna och bakom lastbilen låg en Hästtransport...
Dessa tjejer kör upp i vänster filen och skäller ut snutarna i nån minut... för de har fått nita... och tvärnita med hästar som last förstår tom jag att det är inte så bra...
"Hur faaaan kan ni vara så jääävla dumma i huvet och stanna honom här?!" "Hur bra tror du våra hästar mår?" "Hur faaan tänker ni?!" osv osv...
Polisen hade varit Ubercool om han sagt till brudarna att det verkar som om ni legat för nära framförvarande fordon det blir 1200-: i böter.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|