Har du blivit av med kk?

Har du blivit av med kk?


  • Antal röstningar
    0

tok_jocke

nybörjare
Gick med
27 Aug 2004
Ort
Skellefteå
Hoj
KTM 640 LC4 SM -04, zx6r -98
sportarn skrev:
... Men men man ska aldrig säga aldrig. Har aldrig åkt dit med hoj, ...

hehe, det lät lite roligt.

Eftersom jag tog A-kortet i somras så har jag inte hunnit med så många mil på två hjul .. iof. inte så jädra många på fyra hjul heller kanske, men lite mer ivf.

I bil så brukar jag köra "ganska" lagligt, man tjänar inte många minuter på att köra 110 istället för 90 om man bara ska köra 2-3mil och om det är mörkt ute så kan även 90 vara alldeles för hög hastighet den gången en älg/rådjur vill komma till andra sidan vägen - förra vintern hade jag ett rådjur ungefär 2cm från framskärmen på bilen, det va en 50-väg, men jag såg inte rådjuret förrän det nästan var ute på vägen, då vaknade man till!

På hojjen så är det lätt att hastigheten springer iväg lite har jag hunnit upptäcka, jag tycker dock att det är mer spännande att köra lagomt fort på kurviga vägar än att köra jättefort rakt fram.

svar nej, har aldrig förlorat kortet.

/J
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Elgasen skrev:
Ni som svarat "ja", hur är eran övertalningsförmåga egentligen? :hihi :tungan
Bara att :tungan :arsele i 30min så löser sig saken... :tummenupp

Uppenbarligen inte så bra, tycker dock att jag kom lindrigt undan ändå :)
När polisen själva erkänner att de inte hade några "hårda" bevis så kunde man ju vägrat skriva under. Har dock alltid trott att polismans ord ska gälla över mitt när man kommer till åklagaren, dessutom trodde jag att deras bilar var snabbare, i dag har man alltid fulltankat när man ger sej ut (undrar varför?) :hihi
 

DanneP

Flegmatisk...
Gick med
7 Jun 2003
Ort
Centrum
Hoj
Yamaha R6:a
jodå... 1 ggr, 2 månader & 2000:- fattigare... 109 på 70, inte tufft alls, sög fetballe... aldrig mer tack...


MVH
 

IsaE

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Uppsala/Östersund
Hoj
hade en Gsx-r 750
En gång med bil, aldrig med hojen.
Blev av med det med en Polo från -80. Tråkigt, men blev nog mest chockad över att bilen kunde gå så bra.
Men men, bara att bita ihop och göra om/göra rätt. Tänkte behålla det framöver, var inget kul att vara utan.
 

blub

bar asfalt är bra asfalt
Gick med
15 Nov 2003
Ort
Uppsala
Hoj
zxr 750
123 på 90 väg, lite surt att det inte gick 4 km/h långsammare, men inte så hemskt surt med tanke på att jag låg i 170 när jag såg dom och började bromsa. 10 dagar utan kort och 1000kr böter :hihi (billigt om man räknar kr/antal mil jag kört för fort).
 

talib

Ny medlem
Gick med
25 May 2004
Ort
Åland
Hoj
Yamaha FZR 600
93 på 50väg tredje dagen man hadde lättviktarkort.
10dagars körförbud 2000kr i böter.

lyckat va?
 

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vimmerby
Hoj
Kawa GPZ900T
Två gånger, båda för fortkörning på MC. Första 4 månader, andra 2.
 

Tri Leffe

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Eklången / Eskilstuna
Hoj
R6 02 Banhoj + Blackbird -97 + Lifan 125
Har loosat lappen två ggr båda med bil, ena gången på väg hem en onsdag från lumpen för att besöka lilla damen..... 191 km/h på 70 sträckan utanför simonstorp vid Katrineholm (inte illa för en 140) länsman var inte ett dugg nöjd med den fina noteringen, den andra gången var inne i ett 50 område där stannade mätutrustningen på 88km/h två månader båda gångerna. Sen har det "bara" blivit penningböter 14 ggr.

// Leffe
 

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Ort
I ett litet hus vid skogens slut.
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
2 ggr. En gång med bil och en gång med hoj.
Sen har jag "bara" fått böter några ggr också.

Men åker jag hoj, så stannar jag inte nu för tiden.
De är helt enkelt för lätt att skaka av sig dom, och dom visar i regel ingen som helst barmhertighet, och släpper en fri när man åker sporthoj.
Troligtvis för att det är så sällan dom får fast sådana.
 

busz

Killen med oljetryck!
Gick med
17 Feb 2004
Ort
Trosa
Hoj
StreetTriple R -10
Men hörni! Om man nu kör i ca 200 blås på motorvägen och ser en snutbil som skjuter med laser... är det då nån idé att stanna? Har nån råkat ut för sånt? Nu menar jag om det bara är en polisbil som står, inga polishojar, för då antar jag att man inte har nån chans... Eller? :)
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Hade jäkligt skoj fast jag vart av med körkortet 5 månader. Scootermoppe är askul och mycke busåka på flygfält. Nästan bra att man vart av med det så det vart hårdträning på slangen.
 

freddg

Kompis
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Östersund
Hoj
Yamaha TT600R -98, Honda CB650f -14
Känns skönt att bo i en del av landet där det är glest mellan poliserna, i sommras såg jag totalt två polisbilar i trafiken. Den ena låg bakom mig i 200 m, den andra stog i diket med punka. Ingen av dom delade ut inbetalningskort .
 

speedman

Ny medlem
Gick med
2 Feb 2005
Ort
Norrköping
Hoj
R1 -06
Toppade morsans saab-turbo på E4an utanför linköping.. j-ligt korkat :kocko .. sveriges trafikpolistätaste stad..
6 månader blev det men nu är det tillbaka :tungan
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top