Har du blivit av med kk?

Har du blivit av med kk?

• Antal röstningar
    0

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Två månader pga för kort avstånd till framförvarande bil... :confused: Jag blev jätteförvånad, faktiskt. Men fick ner det till en månad med hjälp av en skrivkunnig chef med sviktande moral beträffande sanningshalter och välrenommerat företag som hävdade att mitt körkort var nödvändigt för företagets verksamhet. :rolleyes:

0,67sekunder bakom låg jag och ville köra om. Sedan dess vet jag vad de gula ränderna i vägbanan på E4 vid Infra City i Upplands Väsby betyder. :tummenupp

silvr

2 - 1 = hjula
Gick med
16 Aug 2004
Hoj
En sån med klocka :/
fezt skrev:
Var farligt nära en gång.. Nu kommer säkert en del eller många inte tro mig, men det är faktiskt sant och jag har inte brett på för att det ska låta extremt...
Jag åkte hem från jobbet ganska sent (med bil). Runt 11 så de var typ inga bilar ute. Körde på dubbelfilig 90-väg och så körde jag om en volvo v40 i typ 120.. Så märkte jag att de hängde på. Tänkte rejsa lite med dom så jag ökade, körde runt 170 och 190 som mest. Efter 2km passerade jag en "spacewagon" som oxå försökte hänga på. Efter ca 4km kom vi in mot centrum där jag bor och då slog jag av kraftigt och tänkte att de skulle få köra om mig... När de kom ikapp drog de på blåljus båda två och "spacewagonen" la sig framför och de typ låste mig som i en film. Jag höll såklart på att skita på mej... Fick en 15-min utskällning, trodde ja va ngn flykting eftersom ja körde som en idiot sa de..och sen sa de "köp en trisslott grabben, fattar du vad vi menar?"
Det var jävligt dumt av mig att köra så iof, men de va inga bilar ute å ja va ensam i bilen... Skyllde inte på ngt för polisen utan sa bara att det var dumt av mig.. Sjukt att ja fick åka.. ingen påföljd! :va
Detta är ärligt sant...

Vann du nått på trisslotten? :banana

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
fezt skrev:
Var farligt nära en gång.. Nu kommer säkert en del eller många inte tro mig, men det är faktiskt sant och jag har inte brett på för att det ska låta extremt...
Jag åkte hem från jobbet ganska sent (med bil). Runt 11 så de var typ inga bilar ute. Körde på dubbelfilig 90-väg och så körde jag om en volvo v40 i typ 120.. Så märkte jag att de hängde på. Tänkte rejsa lite med dom så jag ökade, körde runt 170 och 190 som mest. Efter 2km passerade jag en "spacewagon" som oxå försökte hänga på. Efter ca 4km kom vi in mot centrum där jag bor och då slog jag av kraftigt och tänkte att de skulle få köra om mig... När de kom ikapp drog de på blåljus båda två och "spacewagonen" la sig framför och de typ låste mig som i en film. Jag höll såklart på att skita på mej... Fick en 15-min utskällning, trodde ja va ngn flykting eftersom ja körde som en idiot sa de..och sen sa de "köp en trisslott grabben, fattar du vad vi menar?"
Det var jävligt dumt av mig att köra så iof, men de va inga bilar ute å ja va ensam i bilen... Skyllde inte på ngt för polisen utan sa bara att det var dumt av mig.. Sjukt att ja fick åka.. ingen påföljd! :va
Detta är ärligt sant...
Haha!.. schyssta poliser!. :)

Pentix

Ny medlem
Gick med
23 May 2004
Hoj
Thunderace vid namn Heffaklumpen
fick tillbaka mitt kort i onsdags, varit av med den sen 1 augusti

Super Blackbird

prospect
Gick med
8 May 2004
Hoj
Honda CBR 1100 XX Blackbird
-Du klarade kortet iaf. var det första jag fick veta. trafipax på E4 mellan Linköping o Norrköping.
ett halvår senare var det dax igen, 116 på 90 väg mitten av December.
Då bad jag dom behålla kortet för att jag inte skulle behöva visa det fler gånger. Då vart konstapeln sur :huvet .... burrnis iväg. :)

putteputs

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2005
Hoj
FZR1000 (StreetFighter? eller SkroT)
aldrig av med lappen men var nära i lumpen :)
160 på 90 väg med Dallasjeep +släp :yoparty
blev anmäld för grov vårdslöshet :hihi
men efter som jag hade körorder så var jag inte straffskyldig :tungan
fick indragen permis som straff :D

Kostet78

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2004
Hoj
Gixxer 750 K7
En gång>> 137km/h på 70 väg..... tre månader utan lapp och 2000:- i böter... tyckte det var billigt så jag rusade till posten och pröjsa :hihi

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Näpp, inte ens någon fortkörningsbot.

Men jag kör rätt sakta också.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
3xKörkortsförlust

Första gången 83km/h på 50-väg i snitt + lite annat, 3 månader spärrtid blev 4.5 månad utan kort eftersom jag hade prövotid.
Andra gången, 139km/h på 90-väg, e4 utanför kista, 3 månader.
Tredje gången 141km/h på 110-väg, e4'an mellan Norrköping-Linköping, 2 månader.
Sen har jag nog tappat räkningen på antalet fortkörningsböter och annat man samlat på sig under åren.
Har dock saktat ner en aning i trafiken numer.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln