Har du blivit fotad av fartkamera 2009?

Hur många gånger har du blivit fotad av en fartkamera 2009?

• Antal röstningar
    0

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
En gång med hojen, jag var laglig med en ank-ätare på en gammal gixxer körde om mig med en dj,,la fart och det blixtrade.
Skulle faktiskt vara kul att vet hur det ser ut på det fotot, hans hastighet eller min???

"Budda"

Budda
Gick med
28 Nov 2008
Hoj
Kraftfahrzeuge Trunkenpolz Mattighofen
Det blixtrar till av bara fan va? Har kört förbi massor i på tok för hög fart med hoj utan att man sett någon blixt. Tror aldrig de varit på.

//Dafe

Yep, det blixtrar ordentligt.
Fick se det för första gången i veckan när
den fotade en X6:a som låg framför. Har alltid undrat :)

xXCharlz

Hjärnan gick i konkurs
Gick med
5 Dec 2006
Hoj
Letar motard. Xr 600R motard -90 såld, Triumph speed triple -05 klotad och såld. Honda SBB -98 såld. Suzuki gsx 400e -82 såld.
haha :D en polare körde om en bil i lördags i Tungelsta precis innan bulten, han trigga kameran men var redan förbi när kameran blixtra till. fotot kom på gubben i sin gamla volvo som körde så laglydigt i 50.

Jobbigt va! :gnissla

Ska inte säga att det ÄR så, men såg på top gear när dom testade vilken hastighet som krävdes för att hinna före en fartkamera.
dom kom fram till att det inte finns i gatlagligt utförande.
Men det betyder jue inte att det inte ska gå.
spec. när det finns flera fordon på vägen osv.
Däremot vet jag att kameran BARA fotar ett körfält. kanske därför dom inte fick med din polare.

Har för övrigt blivit fotad 2 gånger i bil i år, men skymde med handen, så inga böter.
1 gång med hoj förra året, och då va vi fyra på rad i hög hastiget. alla blev fotade. som fyrverkeri som nån sa. satans snabba dom där.

Slif

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2009
Hoj
Honda CB 650 -81 -> Café
är det inte så att dom bara blixtrar när det är mörkt ute? och att i dagsljus så märker man inte att dom tar kort? rätta mig om jag har fel

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Hoj
Yamaha R6, 2006
Har blivit fotad en gång. Har kört förbi många gånger för fort med både bil och mc, och undrat om jag blivit fotad, men nu vet jag hur det märks... Och ja det märks. Det blixtrar till ganska bra. Dessvärre gick det nog i 170 förbi den kameran och jag antar att det spädde på fördomarna mot alla GALNA MC åkare...

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept