Har du blivit tagen/stannad/kollad för trimmning på 125a?

Status
Ej öppen för fler svar.

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Tjena!

Funderar bara lite på trimmning, et är ju mer ofarligt på en 125a än på en moppe iaf...

Min glade kompis tror att polisen tar med sig hojen så fort man blir stannad vid en rutinkontroll o dom har minsta misstanke om trimmning, ungefär, så tror jag absolut inte att det är... Lite överdrivet kanske, men ändå... [Han säger att han han inte tror inte alls så nu :) ]

För det första har dom ingen anledning o stanna än, om amn inte kört för fort eller liknande givetvis...

För det andra får väll polisen inte toppa hojjen o köra över 150 om man är på en landsväg? o om dom gör det kan dom ju ändå inte bevsia nått? får dom verkligen beslagta hojjen då?

För det tredje, tänker alla poliser alls på att det bara får a va 15 hk? :rolleyes:

Har polisen eller bilprovningen nån bromsbänk? Om inte, hur gör dom då?

Nån här som åkt dit, eller blivit frågad av polisen om hojen är trimmad? Elelr nån annan som har varit med om nått som har sammanband med detta?

/Martin :)

Last edited:

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Edholm skrev:
Inte hammnat i en enda kontroll på 250mil..

Norrland :Bugar :hihi

De va väll inte så markvärdigt?

Dom säger att 70% av alla moppar är trimmade... (jag kör visserligen orginal, EU moppe, slött, men vill inte förlora lämpet till 125an nu...)

Jag har kört 860 mil med moppen förra året, enbart på vägen, inga gångvägar... väldigt mycket inne i jönköping centrum... åker ofta med kompisar...

Och har ALDRIG blivit stannad! hehe!

EDIT: moppen går i 50-60, låter inte specielt strypt, och jag krypkör inte när jag ser en polisbil precis, tvärtom :)

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Polisen får inte så mkt som sitta på hojjen om du inte tillåter det! Än mindre köra den :fakta

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Biifer skrev:
Polisen får inte så mkt som sitta på hojjen om du inte tillåter det! Än mindre köra den :fakta

Alvarligt? Om dom mistänker att den är trimmad? måste dom ha intyg o skit då?... det lär dom ju knappast orka :)

Fast iofs, blir man stannad av mr Bad-cop, som bara vill jävlas, o man nekar dom till att prova o varva motorn, så kanske dom blir sura o fixar intyg o sånt?

Men.... vet/bryr sig poliserna om att det bara får vara 15 hk?

Men asså? dom kan väll inte bara släppa än? dom måste ju kunna få kolla det på nått sätt, eller?

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Detta har varit uppe förut. Risken är minimal! Polisen får inte peta på din hoj, nej!

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Säkert?

Om du åker dit för fortkörningsböter, kollar dom inte då heller?

kan dom inte ringa o be om tillåtelse att typ varva hojjen eller så? får dom inte beslagta den som dom gör med moppar? :)

EDIT: Dethär låter alldeles för bra för o vara sant :D

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
MRX_Martin skrev:
Säkert?

Om du åker dit för fortkörningsböter, kollar dom inte då heller?

kan dom inte ringa o be om tillåtelse att typ varva hojjen eller så? får dom inte beslagta den som dom gör med moppar? :)

Hehehe.. Vem skulle dom be och få tillåtelse ifrån? Varva bevisar inget, inte provkörning heller för den delen. Skriftligt, bevisat ska det vara. Nope beslagta får dom inte göra. Däremot kan dom ge dig en ombesiktning med bänkning, då kan du strypa den.

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
MRX_Martin skrev:
Alvarligt? Om dom mistänker att den är trimmad? måste dom ha intyg o skit då?... det lär dom ju knappast orka :)

Fast iofs, blir man stannad av mr Bad-cop, som bara vill jävlas, o man nekar dom till att prova o varva motorn, så kanske dom blir sura o fixar intyg o sånt?

Men.... vet/bryr sig poliserna om att det bara får vara 15 hk?

Men asså? dom kan väll inte bara släppa än? dom måste ju kunna få kolla det på nått sätt, eller?

För det första så vet dom allra flesta poliser inte hjur fort en 125a går :) När jag körde i sommras så skuggade en polis mig utan att jag såg det, så jag drog på som vanligt! 130 på 70 väg :huvet Men polisen nämnde aldrig något om trimning trotts att jag accelererat ganska så FULL GAS :)
O.b.s!!! Dom sa heller ingenting om mina icke godkända miniblinkers och mitt totalt utslitna bakdäck :va Det enda dom gjorde var att ge mig 1400:- i böter! Körkortet fick ja behålla :banana
För det andra så det enda dom kan göra ifall dom nu mot all fömodan misstänka några olagligheter skickar dom bara in dig på ombesiktning och då har du gott om tid att ev. strypa :tummenupp

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
cRoC skrev:
Hehehe.. Vem skulle dom be och få tillåtelse ifrån? Varva bevisar inget, inte provkörning heller för den delen. Skriftligt, bevisat ska det vara. Nope beslagta får dom inte göra. Däremot kan dom ge dig en ombesiktning med bänkning, då kan du strypa den.

Nej jag vet, det bevisar inget...men jag tycker att dom borde kunna kolla upp det om dom har misstankar... gött ifall det är så som ni säger :)

Hmm, ombesiktning? Säger dom typ att, hörrödu, vi tror att din hoj är trimmad, du åker på en ombesiktning, sen får man åka hem o sätta tebax pluggarna o åka ner dagen efter o besikta typ eller? elller hur funkar det?

Solid snake

Guest
Hur blir det i en fordonskontroll då?
Där måste dom få pilla ju.. eller? :va

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Ja? Precis, det kan inte vara så bra som ni påstår tycker jag...

eller?

BTW, vad innebär fordonskontroll exakt? :va

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
MRX_Martin skrev:
Ja? Precis, det kan inte vara så bra som ni påstår tycker jag...

eller?

BTW, vad innebär fordonskontroll exakt? :va
Tror att dom typ kollar däckmönster, bormsar, lampor, blinkers, tuta o så. Men jag är inte säker så rätta mig om jag har fel!

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Biifer skrev:
Tror att dom typ kollar däckmönster, bormsar, lampor, blinkers, tuta o så. Men jag är inte säker så rätta mig om jag har fel!

...Jaha... men... gör dom det på platts ute på vägen menar du?

Om man får en ombesiktning, får man åka vidare då så får man en tid hos bilprovningen en månad senare typ? eller?

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
MRX_Martin skrev:
...Jaha... men... gör dom det på platts ute på vägen menar du?

Om man får en ombesiktning, får man åka vidare då så får man en tid hos bilprovningen en månad senare typ? eller?

1. Ja.
2. Kanske inte en månad men det tar ett tag! Och JA du får åka vidare!

Esquina

HV71 Svenska mästare 2004!!!
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Ingen längre
Hehe min kompis fick sitt lämp uppskjutet när han brassa förbi på cyckelvägen intill en väg. Dessvärre så testade Polisen alla sina fordon (va det nu kallades igen) på vägen vid den tidpunkten han brände förbi med sin avdankade 5½ o MT5. I vilket fall så testade snuten hans hojj, med min kompis på gjorde den en 75 men med den feta polisen gjorde den 60 cirka. "Den gick väl i 60, men sen får man ju räkna till 10-15 km/h för att jag är tung". Skinkorna hängde utanför på mt5:an, stor polis han hade o göra med. :banana

I vilket fall, gäller det annat när det är moppar som går på cyckelvägar?

Solid snake

Guest
Man blir ju nästan sugen på att strypa ur hojjen nu. :banana
Om det är så bra som ni säger.
Nån som vet vad en ny strypbricka till TZR kostar? :va
Är nästan säker på att jag kommer ha sönder den gamla... :3freak

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Biifer: Men... Då är det ju lugnt, då kan dom inte bevisa att den är trimmad, o då måste man få en ombesiktning, o då kan man i lugn o ro åka hem o plocka bort trimmet...

Esquina: Moppe är ju anorlunda, båda mina kompisar som kör trimmat har åkt dit... Moppe är ju så öppenbart om den är trimmad, går den över 30/45 så är den trimmad, på lätt mc finns juingen sådan gränns...

Så, det är alltså helt riskfritt att trimma? :) Eller ?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke