Har du blivit tagen/stannad/kollad för trimmning på 125a?

Status
Ej öppen för fler svar.

MulleMuck

Cepe med megafon
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Växjö
Hoj
Yamaha TZR -99
Solid snake skrev:
Ajjabajja. :ajjabajja
Man får inte låtsas va sjuk. din lärare ska få höra detta lilla spratt... :hihi

Det var min mors idé med att hon skulle sjukanmäla mej =)
Jag sa jag inte pallade med Halmstad imorrn så hon kom med dom ljuvliga orden :)
 

Solid snake

Guest
RED_LiME skrev:
Det var min mors idé med att hon skulle sjukanmäla mej =)
Jag sa jag inte pallade med Halmstad imorrn så hon kom med dom ljuvliga orden :)

Då blir det sporthoj för dig hela dan imorron. :huvet

Själv ska man till prao:n och mecka med bilar.

Sen ska man köpa miniblinkers. :)
 

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Numera Linköpejng
Hoj
cbr600
Solid snake skrev:
Vad är det för nått?? :va

Största spammertråden någonsin. :rolleyes:

Om det står 11kW i papprena så är man faktiskt ganska säker ända tills man råkar ut för en allvarlig olycka. Men kör man med insidan ska inget behöva hända. :tomten
 

Mr.Dna

Slabanger
Gick med
21 Mar 2003
Ort
Malmö, Kirseberg
Hoj
Cbr 600f -99
Exakt, tyvärr... Förbjud alla bilar sommartid... specielt kvinnor vid ratten...

Annars är det ju ingen fara, vadå, tror du jag kan begå misstag? jag kör lika bra som rossi ju??

Eller inte

Är ju inte Kvinnorna som är problemet. De som är störst problem och "farligast" många gånger är alla gamlingar som.
1. inte ser en
2. tror man är en moppe (precis som många andra)
3. kör 30 km/h saktare än tillåtet vilket är farligare än man tror
4. har stora problem med sin reaktionsförmåga
5. Ser inte överhuvudtaget.
Så istället borde det vara LAG på att kolla sin hälsa och reaktionsförmåga, syn hörsel och allt annat.
Har ett antal gånger hamnat bakom tanter och gubbar som kört i 20km/h på 50 väg.

Och för att återgå till det tråden handlade om från början: Kör strypt när du övningskör och lär på så sätt att kännna hur hojen reagerar i olika situationer.
Därefter köper du ett trim system och kör. :tummenupp
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Mr.Dna skrev:
Är ju inte Kvinnorna som är problemet. De som är störst problem och "farligast" många gånger är alla gamlingar som.
...

Jag vet! Var lite ironi i det inlägget...

Idag stötte jag på en trevlig grej tex...

Va en gammal gubbe som stog i ien fickparkering och skulle åka ut, samt göra en U-sväng för o köra åt andra hållet... Jag ser att han kör ut nosen, så jag hajjar till... Bromsar in o ser vart han tar vägen, han stannar till lite, men sen bara kör han rakt ut o vänder!! Så jag tutade till på han (jag körde ju välldigt sakta frammt och det var ingen fara :) ), då slänger han sig på brommsen o glor på mig, och ser totalt livrädd ut! hehe, såg rätt roligt ut, men jag bara skakade på huvet o åkte vidare framför han, hehe... Finns idioter.... och den sissta är inte född ännu... Han va väll ingen idiot iofs, bara att han började bli gammal o trög, o ltie småsinil...


Men, om han hade svängt ut framför mig precis när jag skulel köra förbi, så jag kört in i han, då hade det ju varit hans fel, eller hur?

Skulle jag fått ersättning för moppen o personskador även om jag suttit på en trimmad 125?

Då går det ju på hans försökring, så då borde jag väll få ersättning, eller?



EDIT: cool hoj du hade :) :yoparty :tummenupp
Kunde dock varit nått år nyare o andra färger :rofl :tummenupp

:rolleyes:
 
Last edited:

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Ort
Västerås
Hoj
TL1000R
Solid snake skrev:
Innan för typ en massa år sen fick man ha hur mycket som helst i effekt.

Ja, men då var det en viktgräns på max 75 kg (tror jag det var). Du kan ju tänka dig hur hojarna såg ut! Typ 200cc, men med skitklena ramar och bromsar.. många körde ihjäl sig på den tiden.

Och sen, det är skillnad på att köra trimmat och att köra ostrypt!
 

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ljusdal
Hoj
DT125R
har aldrig blivigt stannad med 125a, däremot fick jag civilsnuten efter mig när jag provkörde RGFen utan körkort i 150 på 70väg :rolleyes: som tur var trodde dom väl det var en större hoj än 125cc för när jag körde ut på stora vägen stannade dom och vände, tur för mig :D
 

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ljusdal
Hoj
DT125R
NatoN skrev:
Ja, men då var det en viktgräns på max 75 kg (tror jag det var). Du kan ju tänka dig hur hojarna såg ut! Typ 200cc, men med skitklena ramar och bromsar.. många körde ihjäl sig på den tiden.

Och sen, det är skillnad på att köra trimmat och att köra ostrypt!

det var ju på stenåldern, typ efter 2a V-kriget :D tror det var innan -90 man fick har hur mycket krut man ville fast max 125cc, det var efter 11kw regeln som 125orna började bli sällsynta på svenska vägar :mad:
fattar inte varför dom skulle införa sånt skit, utan den regeln hade det nog funnits dubbelt så stor marknad för 125or nu.....
 

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Ort
Västerås
Hoj
TL1000R
Hammet skrev:
det var ju på stenåldern, typ efter 2a V-kriget :D tror det var innan -90 man fick har hur mycket krut man ville fast max 125cc, det var efter 11kw regeln som 125orna började bli sällsynta på svenska vägar :mad:
fattar inte varför dom skulle införa sånt skit, utan den regeln hade det nog funnits dubbelt så stor marknad för 125or nu.....

Jahaja.. det visste jag inte. Fan va skit :4skrika
 

Esquina

HV71 Svenska mästare 2004!!!
Gick med
30 Jun 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Ingen längre
Hammet skrev:
har aldrig blivigt stannad med 125a, däremot fick jag civilsnuten efter mig när jag provkörde RGFen utan körkort i 150 på 70väg :rolleyes: som tur var trodde dom väl det var en större hoj än 125cc för när jag körde ut på stora vägen stannade dom och vände, tur för mig :D

Hehe! Tur att dom inte haffade dig.
 

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ljusdal
Hoj
DT125R
NatoN skrev:
Kugga på teorin, kan man ju inte göra :tungan

näääää lite klantigt kanske, hade 50p och godkänt var på 52p fan va sur man blev, det var i början på juni, gick direkt till körskolan och begärde en ny tid.....fick i slutet av JULI!!! :tungan fast sen fick jag tag i en uppe hos farsgubben i luleå 5 dagar senare och klarade provet med kungliga 57p :)
 

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Ort
Västerås
Hoj
TL1000R
Hammet skrev:
näääää lite klantigt kanske, hade 50p och godkänt var på 52p fan va sur man blev, det var i början på juni, gick direkt till körskolan och begärde en ny tid.....fick i slutet av JULI!!! :tungan fast sen fick jag tag i en uppe hos farsgubben i luleå 5 dagar senare och klarade provet med kungliga 57p :)

Niice :) ja hade 60
 

LOV2XLR8

Love to accelerate
Gick med
13 Dec 2003
Ort
Almvik (Västervik)
Hoj
Hojlös för tillfället!
Gör som förra ägaren hade gjort på min hoj! Det finns en liten svart låda på min hoj som stryper den när jag slår över en brytare vilket e skitbra :banana men men! Vet inte redigt va den heter!! Ett tips är att ni hör er för om det finns någon sådan på marknaden för jag har brytaren vid tanken å vid besiktning slår jag bara över den så e han laglig! :hihi

Förresten bra tråd! :yoparty
 

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki TL1000R
LOV2XLR8 skrev:
Ett tips är att ni hör er för om det finns någon sådan på marknaden

Näe men shit! Finns det varkligen??? :rolleyes:

Har du hörtalas om en varvtalsregulator även kallad (blackbox)? :kocko

:D
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Top