Har du blivit tagen/stannad/kollad för trimmning på 125a?

Status
Ej öppen för fler svar.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Min gamle lärare planade min moppetopp, det kan vara värt att fråga. Åk till en verkstad annars, kanske kostar en 50lapp.

Solid snake

Guest
¨Förresten CrOc skulle du flytta till Löddeköpinge eller? :va

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
MRX_Martin skrev:
Så, det är alltså helt riskfritt att trimma? :) Eller ?

:ajjabajja
Kom ihåg att det är båda oansvarigt och olagligt att trimma! En annan aspekt är jue om du kotar så kommer föräkringsbolaget göra allt som står i deras makt för att slippa betala ut en massa pengar! Det kan dom eftersom en bergningsbil antagligen hämtar hojjen! Då är det kört! :huvet Om polisen tror att den är trimmad plockar dom bara isär den (vilket dom får om det finns en anmälan och en utredning pågår) Om dom då kan bevisa att hojjen kördes olagligt vid olyckstillfället åker du dit för olåvlig körning och då kan du inte räkna med alldeles för mktr pengar från försäkringen.

MulleMuck

Cepe med megafon
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Yamaha TZR -99
cRoC skrev:
Ca 5kr på gjärnhandeln. Gassvetsa bort den gamla så pajar du den itne.

Jag snakkade med dom på Verona om strypning...
Dom sa att man MÅSTE köpa en strypningssats för 1500kr.. :4skrika
Det är alla papper som följer med som kostar o man får med typ 2 brickor.. :gnissla

Om man skulle strypa själv så var man tvungen att bänka den och få intyg och grjjer från bänkningen för att få besiktiga. :mad:

Men om man fifflar lite med en som har "bänk" o får han att skriva intyg för en femhundring när man satt på brickorna själv? :)
Hörde nåt om det.. :yoparty

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
RED_LiME skrev:
Jag snakkade med dom på Verona om strypning...
Dom sa att man MÅSTE köpa en strypningssats för 1500kr.. :4skrika
Det är alla papper som följer med som kostar o man får med typ 2 brickor.. :gnissla

Om man skulle strypa själv så var man tvungen att bänka den och få intyg och grjjer från bänkningen för att få besiktiga. :mad:

Men om man fifflar lite med en som har "bänk" o får han att skriva intyg för en femhundring när man satt på brickorna själv? :)
Hörde nåt om det.. :yoparty
Eftesom det troligen redan står att det är styrpt i registreringsbeviset så behöver du troligen inte köpa en hel strypningsats.

MulleMuck

Cepe med megafon
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Yamaha TZR -99
Biifer skrev:
Eftesom det troligen redan står att det är styrpt i registreringsbeviset så behöver du troligen inte köpa en hel strypningsats.

Jo, kanske så det är....
Men min e på 20kW i papperna :huvet

Edit: Jag måste ju göra den "laglig" :)

Lingonpoeten

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
Cbr 400 rr
RED_LiME skrev:
Jo, kanske så det är....
Men min e på 20kW i papperna :huvet

Edit: Jag måste ju göra den "laglig" :)

brassar runt med min med 20kw i papperna också... enda problemet med det är väl om man skulle krocka och får problem med försäkringsbolaget? eller är det värt att fixa till så man får 11kw i sina papper? känns så himla jobbigt bara och stålar har man inte gott om :(

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Biifer skrev:
:ajjabajja
Kom ihåg att det är båda oansvarigt och olagligt att trimma! En annan aspekt är jue om.... KLIPP

Jo givetvis :rolleyes:

Du kör trimmat, eller hur? :) :tummenupp

Överväger man fördelar o nackdelar tycker jag det lutar starkt åt att trimma, eller vad säger du? :va

Solid snake :ajjabajja Sluta spamma ner min fina tråd :ajjabajja

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
MRX_Martin skrev:
Jo givetvis :rolleyes:

Du kör trimmat, eller hur? :) :tummenupp

Överväger man fördelar o nackdelar tycker jag det lutar starkt åt att trimma, eller vad säger du? :va

Biifer säger: GAAASSSSAAAA :banana :D

MulleMuck

Cepe med megafon
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Yamaha TZR -99
RED_LiME säger: Gör som JAG.. Sätt på strypningar och få ner hojen till lagliga papper och sen ta bort dom eller byt rör till ett ostrypt. :)

Solid snake

Guest
Tycker det är jä*ligt onödigt att ha en lag som säger att det max får vara 11 kw. :tummenner

Innan för typ en massa år sen fick man ha hur mycket som helst i effekt.

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Haha, typsikt galna 16åringar som skiter i allt vad ansvar o sån skit heter... "vadå, skulle jag krocka? jag som kör så bra?"...hehe :tummenupp :)

Solid snake

Guest
MRX_Martin skrev:
Haha, typsikt galna 16åringar som skiter i allt vad ansvar o sån skit heter... "vadå, skulle jag krocka? jag som kör så bra?"...hehe :tummenupp :)

Man behöver kanske inte köra in i en bil, det är kanske en bil som kör på en själv.

Lingonpoeten

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
Cbr 400 rr
MRX_Martin skrev:

Hahah... man är väl kungen bakom styret :tungan Men red lime, ska du svetsa in en egen bricka då och sedan reg. besiktiga om den? är väl enda sättet?
tjena vad alla sitter uppe sent och skriver då... ig-barn hela bunten? :tungan :hihi

MulleMuck

Cepe med megafon
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Yamaha TZR -99
Lingonpoeten skrev:
Hahah... man är väl kungen bakom styret :tungan Men red lime, ska du svetsa in en egen bricka då och sedan reg. besiktiga om den? är väl enda sättet?
tjena vad alla sitter uppe sent och skriver då... ig-barn hela bunten? :tungan :hihi

Ska ringa runt lite mer o höra vad som gäller... Finns regler på hur man stryper och allt sånt :/

E ledig imorrn :)
Alla på skolan ska iväg o bada o ha sej i Halmstad, men jag pallar inte.. Är ju "sjuk" imorrn :)

Solid snake

Guest
Ajjabajja. :ajjabajja
Man får inte låtsas va sjuk. din lärare ska få höra detta lilla spratt... :hihi

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Solid snake skrev:
Man behöver kanske inte köra in i en bil, det är kanske en bil som kör på en själv.

Exakt, tyvärr... Förbjud alla bilar sommartid... specielt kvinnor vid ratten... :tummenupp :D :rolleyes:

Annars är det ju ingen fara, vadå, tror du jag kan begå misstag? jag kör lika bra som rossi ju??

Eller inte :rolleyes:

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...