Har du kört mot en brutal bil i trafiken??

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Silwer skrev:
nån tokvässad sak?

Annars är det jhu så att exrema sportbilar går fortre än våra hojar, så när mna kommer upp i höga farter 250+ så seglar de om i vilket fall.
Vet inga exakta värden, men en orginal GT2 gör 0-100 på runt 4sec (inte många som klarar med hoj) 0-200 på ca 9sec och toppar över 315km/h :Bugar

det sätter väl allt utom turbo byggen på plats iaf :p

bo$ken

HarleyF0rum.se
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
H-D, Choppa
Visst får man rast av de fetare bilarna, MEN man får mer ös/kul för pengarna med en hoj...10st R1or eller en Porsche...sen gråter man när man skall byta 4 st 18" däck...

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Jag drog mot en 71:ans skoda och hade inte en suck, j-a kommunistbilar att va snabba altså :kocko

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Hoj
TL1000R
kajlyl skrev:
Vet inga exakta värden, men en orginal GT2 gör 0-100 på runt 4sec (inte många som klarar med hoj) 0-200 på ca 9sec och toppar över 315km/h :Bugar

Ja, mer och billigare turbos åt mc-folket :brynad :hoppa

TokJohan

Medlem
Gick med
15 Jul 2003
Hoj
290 hk...Fast på 4 hjul
Pirro skrev:
Har en kompis som bor i spånga, för dem som inte vet ligger detta nära rinkeby,tensta... Där ska fan alla rejsa mot en, oavsett om de har en nissan micra eller en BMW M5. Ganska kul faktiskt, man vet att det är först till nästa rödljus som gäller. Har inte förlorat än....

Kan bara skratta och hålla med !!!!

I dem där trakterna e folk inte riktigt kloka :kocko
Hur ofta hör man inte när man stannat vid ett rödljuse.....eyy kompis köörr på "backjulet".
jag brukar peka :finger å sen draaaaaa därifrån..

// TOK :fyllisar

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
kajlyl skrev:

Glöm inte kompressorbyggen!!! ;) Bilen(kompressor) jag körde samma dag jag blev av kortet gör 0-300km/h betydligt snabbare än GT2, Maranello, Lamborgini mfl.

Jag har kört ifrån en Ducce 998R med en Porsche Turbo S. Det gick inte helt smärtfritt men efter 200km/h så försvann han i backspegeln.
:arsele

Last edited:

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
kajlyl skrev:

alla litershojar ligger ju där med och hyabusa o zx12 har bättre tider, men det kräver förstås duktiga förare.
Toppfarten är däremot svårslagen som jag sa.

acura

Root
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
-
Jag höll på å få duktigt med stryk av en lastbil igår. Var ute på en ordonnans. Fick möte med en lastbil som körde om en annan lastbil. Det var inte kul.

TokJohan

Medlem
Gick med
15 Jul 2003
Hoj
290 hk...Fast på 4 hjul
En trimmad Volvo S60 R med typ 350 hk.
Det värsta utav allt var att han var en civilare.265 km/h på 90 väg
Det bästa av allt var att släppte mig. :Bugar :hihi (true story)

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
Körde nån volvo jävel som dom brukar köra dragrace me. jävla va den gick. åkte runt o leta gangsters på e4a o rejsa mot men de va inge napp så jag fick gasa själv o fort gick det... Har kört snabbare med hoj ett antal gånger men jag tycker nog att närmare 250 i bil känns ruskigt fort. Konstigt men har ni tänkt på att 200 me hoj inte känns lika fort som om du gasar upp en bil i den farten?

Däcken släppte i 160 när man gasa visserligen var vägen blöt men ändå.

TokJohan

Medlem
Gick med
15 Jul 2003
Hoj
290 hk...Fast på 4 hjul
Silwer skrev:
Vad körde du då?
Körde han ifrån dig eller vad hände?
Körde min zx9.

Jag kom åkandes på en stor å fin väg, låg i typ 160-180 kör om tre bilar å sen ut på en ca 3-4 km lång raksträcka där jag vrider fullt.
När jag sedan släper gasen å motorbromsar till ca 200 sätter jag mig upp å tittar i backspegeln. :skrämd där ligger en silverfärgad s60.
Å han som sitter i viftar med sin spade.
Eftersom jag när det hände haft mc-kortet i typ 2 månader kände jag inte att jag vågade gasa ifrån honom med tanke på hur JÄVLA snabbt han kom ifatt mig..

Men efter lite snack med den snälle polisenmannen så släppte han mig med en "varning" :Bugar

Han sa att han haft bilen i 4 dagar och ville inte berätta exakt hur många hk bilen hade, men sa att det var en bra bit över 300...
Han fick den dagen reda på att bilen var god för nästan 280 blås som han gasat upp den till när han började jaga mig...

Last edited:

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Jag säger som jag har sagt tidigare.
Rada upp några snabba hojar och några snabba bilar och mät upp vem som är snabbast i följande intervaller.

0-100 km/h
0-200 km/h
0-250 km/h
0-300 km/h (ifall någon nu kommer upp i det)
50-150 km/h
100-200 km/h
150-250 km/h
200-250 km/h
0-201 m
0-402 m
0-1000 m
toppfart, osv.
+gärna någon liten bansträcka med kurvor. Konbana eller en bana typ den som SM-folket brukar köra ute på Tierp flygrakans taxi-banesträckning.

Vinnaren blir King of the street

TokJohan

Medlem
Gick med
15 Jul 2003
Hoj
290 hk...Fast på 4 hjul
Silwer skrev:
jaha, jo det klart det kan vara risk att gasa, men du hade klippt honom i vilket fall tror jag.

Möjligt men ville/vågade inte chansa !
Och med facit i hand kan man ju lungt säga att jag gjorde rätt !!

Perra

SRH
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 525EXC-07
Hade ett race mot en Ferrari 360 på motorvägen ifrån 100 km/h till 290 km/h. Låg före han så jag såg inte hur mycket jag drog ifrån men det var lite iaf :D
Han hade som mest 270-280 km/h på mätaren.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept