PutteLiten
Twins have more fun
Rigge skrev:Det var inte Darius Datsun 240Z då? Cheva 350 med kompressor
Rigge skrev:Det var inte Darius Datsun 240Z då? Cheva 350 med kompressor
Biturbo på M5:an? Eller kompressor? Mer info tack!KickAss_Prod´s skrev:Tråden kanske har varit uppe innan...
D eju mycke snack om hur mycke bättre en mc accar mot en bil osv.
Har mött en Ferrari 575 Maranello ca.600hp och vid ett annat tillfälle en trimmad BMW M5 Alpina ca.850 hp
Var helt jämt mot M5:an. Ferrarin fick jag en lucka på kanske 30m efter 2mils vansinne. Då har bilen krängt över hela vägen o ändå inte kommit närmare i kurvor. Inget man vill göra om!
Möter du en riktigt hårig bil så e d inte så lätt o ibland e d helkört. Är ju ensak o läsa på pappret men när du väl e där så...
kajlyl skrev:Det var väl 2 på forumet som fick duktigt med pisk av en Porsche GT2 i sommras...
Men mot den bilen finns det inte mkt att göra
Wiseguy skrev:Jag säger som jag har sagt tidigare.
Rada upp några snabba hojar och några snabba bilar och mät upp vem som är snabbast i följande intervaller.
0-100 km/h
0-200 km/h
0-250 km/h
0-300 km/h (ifall någon nu kommer upp i det)
50-150 km/h
100-200 km/h
150-250 km/h
200-250 km/h
0-201 m
0-402 m
0-1000 m
toppfart, osv.
+gärna någon liten bansträcka med kurvor. Konbana eller en bana typ den som SM-folket brukar köra ute på Tierp flygrakans taxi-banesträckning.
Vinnaren blir King of the street
Triggerhappy skrev:Läs senaste Superbike, den engelska tidningen.
Trimmad Gixxer1000
Std Gixxer 1000
Mot:
Lambo
M3 specialaren -CLS ??
Porsche GT2 -tror jag det var
Radical- ren rejsbil med nummerplåt. (Jag har provkört den äldre modellen )
M3 csl var det nog Grym bil!Triggerhappy skrev:Läs senaste Superbike, den engelska tidningen.
Trimmad Gixxer1000
Std Gixxer 1000
Mot:
Lambo
M3 specialaren -CLS ??
Porsche GT2 -tror jag det var
Radical- ren rejsbil med nummerplåt. (Jag har provkört den äldre modellen )
Hehe jobbigt!loop skrev:Var ute och körde med tanten och dottern i bilen... Stannar vid rödljus och ser i ögonvrån att det står en liten vit bil, kanske en äldre peugot eller reanult, med tre yngre grabbar i... Grönt ljus... Drar iväg lite på 1:an, ( jag kör V40 T4 helt orginal, 200 hk ) vita bilen hänger efter snett bakom mig... Då säger tanten helt plötsligt: Dra på nu då! De vill ju rejsa! Visa dem att vi kör T4!!! (Hon som brukar skrika åt en att köra lungt ). Sagt och gjort, i med 2:an, full gas, turbon slår in, drar ut på varven. Hinner precis lägga in 3:an. Då hör jag att det viner till och sen en liten puff... Öhh, låter som backventil, tänker jag... Ser den lilla vita fara förbi med bra fart... Viner till igen och en liten puff, sen var de långt bort...
Ehh, oj då, trodde ju...
Man lär sig nå nytt varje dag...
Wiseguy skrev:Jag säger som jag har sagt tidigare.
Rada upp några snabba hojar och några snabba bilar och mät upp vem som är snabbast i följande intervaller.
0-100 km/h
0-200 km/h
0-250 km/h
0-300 km/h (ifall någon nu kommer upp i det)
50-150 km/h
100-200 km/h
150-250 km/h
200-250 km/h
0-201 m
0-402 m
0-1000 m
toppfart, osv.
+gärna någon liten bansträcka med kurvor. Konbana eller en bana typ den som SM-folket brukar köra ute på Tierp flygrakans taxi-banesträckning.
Vinnaren blir King of the street
Markus Thorén skrev:Lite fakta om roliga bilar...
En GT2 har föjkande siffror
0 - 40 Km/h 1,3 s
0 - 60 Km/h 2 s
0 - 80 Km/h 3,1 s
0 - 100 Km/h 4 s
0 - 120 Km/h 5,6 s
0 - 140 Km/h 6,8 s
0 - 160 Km/h 8,2 s
0 - 180 Km/h 10,4 s
0 - 200 Km/h 12,4 s
Top Speed Vmax 320 Km/h
En GT3 från -99-02 (360hk)
0 - 40 Km/h 1,4 s
0 - 60 Km/h 2,5 s
0 - 80 Km/h 3,6 s
0 - 100 Km/h 4,8 s
0 - 120 Km/h 6,2 s
0 - 140 Km/h 8,1 s
0 - 160 Km/h 10,2 s
0 - 180 Km/h 12,9 s
0 - 200 Km/h 16,1 s
Top Speed Vmax 302 Km/h
En Ferrari 575marenello -03
0 - 40 Km/h 1,7 s
0 - 60 Km/h 2,5 s
0 - 80 Km/h 3,7 s
0 - 100 Km/h 4,6 s
0 - 120 Km/h 6,2 s
0 - 140 Km/h 7,5 s
0 - 160 Km/h 9,7 s
0 - 180 Km/h 11,4 s
0 - 200 Km/h 13,9 s
Top Speed Vmax 325 Km/h
Till sist en riktig supersportbil en Pagani Zonda S -02 à la 4000 000kr
0 - 40 Km/h 1,3 s
0 - 60 Km/h 2 s
0 - 80 Km/h 2,7 s
0 - 100 Km/h 3,8 s
0 - 120 Km/h 5 s
0 - 140 Km/h 6,1 s
0 - 160 Km/h 7,9 s
0 - 180 Km/h 9,3 s
0 - 200 Km/h 11,2 s
Top Speed Vmax 335 Km/h
Allt taket från den mycket bra sidan om sportbilar www.track-challenge.com
Har för mig att en std1000r med Kevin S i sadeln gjorde 402meter på 9.? och hade 233km/h i slutfart så nog krävs det en sportbil av dignitet för att slå en hoj om denna har en något så när duktig chaufför.
Silwer skrev:gt3 är ju en värre 996 turbo har jag för mig, så den lär gå bättre än en 993 turbo.
Men jag är inte direkt Porschekunnig.
Rigge skrev:http://servinitup.com/videos/240z.mpeg Tror det är den här rullen...
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |