Har du kört mot en brutal bil i trafiken??

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Felix skrev:
Skulle du ha dragit en skoda diesel? Vilket skitsnack din Virago drar ju inte ens epatraktorerna´ :arsele :arsele :arsele
Joho du, det gör jag visst. Fy fan, du skall bara se. De har inte en chans när vi börjar komma upp i riktiga farter. Och när vi kommer över hundra, sen. Ojoj, då är det good bye för skodorna. Inte en suck har de :banana

Ställ upp vilken epa som helst och jag lovar att förnedra den :arsele

Nä, dags att dra hem och påbörja det som Kick_Ass verkar ha sysslat med en bra stund :fyllisar

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Hoj
Hayabusa Turbo
Jag har haft uppe en Skoda Dieselpickis i 165 utför Hallandsåsen med en gammelixxer1100 på flaket, den stackars lilla dieseln varvade mindre med kopplingen nere än uppe..... :D

Micke_Lindstrom

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
Kawasaki GPZ 900R
heliac skrev:
Jag har haft uppe en Skoda Dieselpickis i 165 utför Hallandsåsen med en gammelixxer1100 på flaket, den stackars lilla dieseln varvade mindre med kopplingen nere än uppe..... :D

För ett par år sen fick jag upp en folkabuss årsmodell -78 i 135 km/h i en lång nerförbacke, den gillade inte alls att åka så fort.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Bingo skrev:
Joho du, det gör jag visst. Fy fan, du skall bara se. De har inte en chans när vi börjar komma upp i riktiga farter. Och när vi kommer över hundra, sen. Ojoj, då är det good bye för skodorna. Inte en suck har de :banana

Nä, dags att dra hem och påbörja det som Kick_Ass verkar ha sysslat med en bra stund :fyllisar

att bära hundhuvudet finns det nåt som heter.

Comi

Var god skølj
Gick med
3 May 2003
Hoj
2008 HarleyDavidson Rocker C
Har inte kört så mycket mot bilar men hade "följe" av en viper ut genom akalla korset mot oslo. Minns inte om den var knallgul eller klarröd men den såg inte ut att vara orginal.
Den hängde nästan på och när jag satte ned framhjulet vid veddesta avfarten låg den knappt 50m bakom. :rolleyes:

Comi

Var god skølj
Gick med
3 May 2003
Hoj
2008 HarleyDavidson Rocker C
RW skrev:
Tja, på grus är man också långt efter en bil även om bilen är en häckig Tanus från -78 och mc:n är en R1:a. Frågan är om jämförelsen är relevant?

Tror du tar miste, men jag förstår din poäng.
men ojojoj vad det går att köra sportcykel på grus, går brett och rätt fort. Värsta är att bromsa stopp på klumparna.

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
Comi skrev:
Tror du tar miste, men jag förstår din poäng.
men ojojoj vad det går att köra sportcykel på grus, går brett och rätt fort. Värsta är att bromsa stopp på klumparna.

Kommer ihåg i somras när du hoppa på nån sten på en gräsmatta o drog i väg på grusvägen med riktigt sjysta ställ o allt detta på en busa. Tror att du suka efter nån brud så kanske de var därför de gick undan.

Gick med
27 Aug 2003
Hoj
en deformerad skrothög
Markus Thorén skrev:
Några rekord på ringen med Porsche.
996 turbo 7.56 (-00 och nyare)
GT3 -03 7.54 (är snabbare än GT3 99-02)
993 turbo 8.08 Har jag för mig...(96-99)
Kanske bättre nu var ett tag sen jag läste dessa siffror men inte vad jag har hört...

Mannen, myten, legenden heter Helmut Dahne. 23:e maj 1993 susade han runt ringen med mc på 7:49:72 på en Honda RC30. Om man föreställer sig hur mycket bättre (troligtvis?) dagens hojar är och att rekordet står sig ännu kan så kan man förstå hans odödlighet.
Innan jag körde på ringen tyckte jag att Porsche var en tråkig sportbil. Nu är detta helt omvärderat. De första två dagarna dök de upp i backspegeln titt som tätt, men sedan blev det lugnt. De har en grym kurvhastighet! Man vill inte ha en i baken i ingången av en kurva, men efter utgången krymper de i storlek i backspegeln :hihi
Ferarri är bilar för gubbar med pengar, men inte för att göra snabba varvtider med...

Ringen är banan för jämförelser mellan bilar och mc. Bike har ju kört några sådana tester där mc:n vunnit, men det är ju alltid svårt att värdera förarnas skicklighet... Pys-och-fräs-lustgasbilar blir till kaffeved på denna bana, där inte bara rakt-fram-effekt räknas.
Helt livsfarlig bana med betongmurar och stålräcken, men man blir besatt av den...:Bugar Känslan av att stå på i en kurvig nedförsbacke och komma ner till en kompression där man trycks mot tanken i ca 250 km/h är oslagbar! :tungan

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
highsider1 skrev:
Innan jag körde på ringen tyckte jag att Porsche var en tråkig sportbil. Nu är detta helt omvärderat. De första två dagarna dök de upp i backspegeln titt som tätt, men sedan blev det lugnt. De har en grym kurvhastighet! Man vill inte ha en i baken i ingången av en kurva, men efter utgången krymper de i storlek i backspegeln :hihi
Ferarri är bilar för gubbar med pengar, men inte för att göra snabba varvtider med...

För att inte tala om alla BMW M3:eek:r som kör om dig, på innern i kurvan, med bredställ.
Man höll ju på att göra på sig när man noterade en BMW, med bredsladd, en halvmeter från en själv när man lägger ned hojen rejält. Jag har aldrig känt mig så liten och dödlig som då.
Ett par kurvor senare var han borta. Så köra snabbt på ringen kunde han.

Gick med
27 Aug 2003
Hoj
en deformerad skrothög
Wiseguy skrev:
För att inte tala om alla BMW M3:eek:r som kör om dig, på innern i kurvan, med bredställ.
Man höll ju på att göra på sig när man noterade en BMW, med bredsladd, en halvmeter från en själv när man lägger ned hojen rejält. Jag har aldrig känt mig så liten och dödlig som då.
Ett par kurvor senare var han borta. Så köra snabbt på ringen kunde han.

Ja, glömde bort M3:eek:rna. Ringen består mest av Porschar och M3:eek:r, när det gäller de som är snabba... Finns ju en hel del andra bilar också. Men Porscharna var vassare än BMW - inte så mycket ställ i kurvorna utan lite mer magiskt fastsugna i asfalten...
Jag förstår inte hur du kan bli omkörd av en bil på insidan i en kurva??? Var du ute och luktade på blommorna utanför spåret? :7peta
Däremot körde jag om en Lotus Elise på insidan i en kurva och höll på att hamna i cabben när våra spår möttes... :skrämd

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Jag har svårt att hänga med i kurvorna. I princip vilken bil som helst drar man på rakorna, men sen kommer de igen vid kurvigare partier. Men så har ju jag en ganska tung sak också...

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
highsider1 skrev:
Jag förstår inte hur du kan bli omkörd av en bil på insidan i en kurva??? Var du ute och luktade på blommorna utanför spåret? :7peta

Ingen erfarenhet gör att man håller sig borta från idealspåret när det är mycket trafik.;)

+ att man körde ju omkring med en GSX600F och inte Rettan.

Men kul var det.

Bifogat

• gsx600f_1.jpg
    gsx600f_1.jpg
    119 KB · Visningar: 50
Gick med
27 Aug 2003
Hoj
en deformerad skrothög
Wiseguy skrev:
Ingen erfarenhet gör att man håller sig borta från idealspåret när det är mycket trafik.;)

+ att man körde ju omkring med en GSX600F och inte Rettan.

Men kul var det.

Ja, det är svårt att ha roligare än att köra på ringen!!! :tungan
600F är nog inte rätt hoj för den banan, men R1:an är perfekt! Banan kräver ju mycket pulver i högfartspartierna.
Jag har alltid undrat vad F:et står för i 600F etc... Det känns som om det borde stå för Family, men det är troligtvis något annat?

HenRRik

Eurodragster.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR 945RR POS SilverTejpSpecial -92 Och en XR600R från japan -91
Nisse Järnet skrev:
Den gula med förgasare? :)

japp!

jag är med honom o mekar på rejsen.. mekar o mekar.. hetsar honom att krana på mer ladd!!

den är rask! framförallt får den sjukt bra starter.. svårt att hoppa iväg så med en sporthoj med låång 1:a..

men det är inte varje gång som han tar mig.. på gatan har han lite grepp problem... det tackar jag för.. :hihi

Fredrick

2-t ÄR livet!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia AF-1 125 Sintenesi Replica -89, Yamaha YZ 125 -01
Åkte du variago?
Hmm, kom upp till dalarna så fixar jag fram en trevlig epa så kan vi kolla vem som blir förnedrad av vem? :arsele hehe. Jag vet :)

Nä, dags att dra hem och påbörja det som Kick_Ass verkar ha sysslat med en bra stund :fyllisar[/QUOTE]

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Bingo skrev:
Radicalbilarna är ca 3 sek snabbare än motorcyklarna på Knutstorp. Banrekordet för radical är ca 58 sek för radical mot ca 1.01 för MC. Ska man jämföra, ska man göra det med duktiga förare för båda fordonen.

Själv drar jag vilken Skoda-diesel som helst på E65 mot Ystad.

Och ska man jämföra ska man inte jämföra Silverstone och Knutstorp....

Niall Mackenzie kör säkert en bra bit under 1.35 på A-torp med en Superbike.

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
Jag har inte lyckats bli ifrån åkt av en bil än men då brukar jag mest köra 0-100 och 0-200 och där har så gott som ingen en chans även fast jag har en blysläde.

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
DanTheMan71 skrev:
En gång på Slingerbulten kom jag ikapp en Ascona,,efter att jag kört om hakade han på ganska så bra o kan säga att när jag kör slingerbulten går det inte direkt sakta.Den jävla Asconan måste varit vråltrimmad o väghållningen hette duga.
DanTheMan rular SB
Förresten ..nån som tagit tid på SB ..Från Shellmacken till Rosenhill??
Har en video från tiden med 748:an ska sitta med tidtagaruret o klocka.
Var Asconan blå? Och med annan front?

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...