Har du kört mot en brutal bil i trafiken??

RW

Österlens-skräck
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
TLS
Silwer skrev:
Finns annat än motorljud och kraft, de gammla jänkebilarna är just gammla, låter som resonansburkar inuti osv.
Visst en m3 ser ganska slätstruken ut, men den går bra, speciellt om det svänger lite, att det inte kan jämföras med ferrari det förstår alla, men priset är ett annat med.
Det är lite av att jämföra äpple och päron. Gammeljänkarna är snygga, låter coolt & går bra rakt fram. En M3 är underbar på en krokväg. Oavsett vilket kan en halvny hoj piska skiten ur bägge, både raktfram och när det svänger.

young_rider

sommar sommar sommar
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Bmw s1000r
en annan rolig bil som ligger nära en serieproduktion är Bugatti EB 16.4 Veyron!

dubba V8, ja du läste rätt, 16 cyl!!
1001 hk
1250 Newton meter, sekventiell låda 7 växlar
4-hjulsdrift
Toppfart 406Km/h
0-300Km/h = under 14 sekunder
Byggd i kolfiber, aluminium m.m

inte konstigt att priset ligger på ca 9,1 milj kr
:Bugar
Bara att börja spara då eller drömma eller önska :D

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
jag tycker inte att är så intressant vilken som är snabbast av bil och hoj när det går rakt fram, men det är väldigt intressant vad som händer när det svänger.

tex en av mina favoritsträckor med bil, en sträcka mellan flen och malmköping. den är en rätt smal 70-väg med mycket ojämn vägbana, krön, många kurvor, osv. denna sträcka har vi kört på 2 min 57 sek med bil som bäst, vilket ger en snittfart på ca 203km/h. det gjorde vi med en golf vr6 och då smiskade vi den uta helvete. verkligen uta helvete. jag kommer ihåg att man gled i sidled med kvidande däck i en del kurvor med 225km/h på mätaren. vi körde mycket sen på kvällen och skar kurvor som bara fan. efteråt skakade man i benen och det gav fruktansvärda adrenalinkickar.
skulle man köra denna sträcka med en bmw m3 årsmodell 93, som man kan få för kanske 120.000kr kan man putsa rätt mycket på denna tid tror jag.

jag skulle verkligen vilja se någon försöka slå denna tid med hoj. jag har kört lite där med min hoj och det finns även en annan kille som försökt. man är inte i närheten av att våga köra så fort i vissa kurvor med hojen som man gör med bil. särskilt i dom kurvor där det finns rejäla gupp. där "hoppar" man med bilen så att man ibland hamnar mer en en meter i sidled och jag vågar inte ens tänka på vad som händer när man kör så fort med hoj där.

jag känner som så här. att ifalla man tävlar hoj mot bil på bana så är det en sak, för där är det rätt jämt och det finns avåkningszoner och sånt.
när man kör hoj mot bil på en ojämn guppig 70 väg så kan man vara amatör och sätta klart bra tider med en m3, men man måste va en jäääääääääääävel på att köra hoj för att kunna köra så fort(eller väldigt våghalsig).

nu bör jag dock nämna att hojen jag körde med var den jag äger nu <----- och den andra killen som testade lite körde nån ducati. kommer inte ihåg modellbeteckningen.

om man kör med R1 har man väldigt mycket mer pulver att ösa på med på rakorna så det lär göra stor skillnad, men i kurvorna är det nog ändå rätt läskigt.

RW

Österlens-skräck
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
TLS
Tja, på grus är man också långt efter en bil även om bilen är en häckig Tanus från -78 och mc:n är en R1:a. Frågan är om jämförelsen är relevant?

Kentamannen

Ny medlem
Gick med
26 May 2003
Hoj
R1 -99
young_rider skrev:
en annan rolig bil som ligger nära en serieproduktion är Bugatti EB 16.4 Veyron!

dubba V8, ja du läste rätt, 16 cyl!!
1001 hk
1250 Newton meter, sekventiell låda 7 växlar
4-hjulsdrift
Toppfart 406Km/h
0-300Km/h = under 14 sekunder
Byggd i kolfiber, aluminium m.m

inte konstigt att priset ligger på ca 9,1 milj kr
:Bugar
Bara att börja spara då eller drömma eller önska :D

Visste du däremot att Veyronens konstruktör har nyligen sparkats? Kan du gissa varför? :va
Han hade gjort en felkonstruktion på bilen så det inte längre är världens snabbaste gatbil, toppfarten ligger nu inte på 406 km/h utan runt 360-380 eftersom bilen började att kränga när man låg i toppfarten! Jag tror att han vill :huvet

Gud vilken tragedi att den endast gör 360-380!! :rofl
Edit: Att tillägga är att min kompis inte pratar om annat än den bilen :fatta!

Last edited:

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Både engelska superbike och EVO (biltidning) skrev om uppgörelsen mellan hoj och bil.

Det var en standard Gixxer 1000, en Rizzla GSXR 1000 Superbike-spec mot en Lambo, M3-CSL, GT2 och en Radical (Lätt rejsbil med en vässad Hayabusa-motor).

Standardgixxern la varv runt 1.09 (det var på silverstone) och bilarna (alla utom Radical) låg mellan 1.10 och 1.12. Inget snack där alltså.

Radicalen gick ut och körde 1.05.7. Niall McKenzie (engelsk superbikemästare 98-99) gick ut några varv och så snart han var snabbare 1.05.4 vinkades han in. Lite tätare där men ändå vinst till hojen.

Detta bekräftar återigen det faktum att en hoj är snabbare runt en bana mot allt förutom formel-bilar där dessas kurvhastigheter pga downforce m.m omöjligt kan matchas!

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Hoj
Hayabusa Turbo
Robban_C skrev:
Jag har inte orkat läsa alla sidor i den här tråden men felet är att ni inte åker med långsving och turbo. :tummenupp
Om bilarna är redigt moddade så måste ju knarrarna också få vara det, eller hur?

Instämmer helt! Ska dom modda så ska vi oxå det....Ja har fått däng av en svart LotusOmega en gång utanför Jönköping, dock hade jag då en GSXR750-89. Inte mycket att komma med men jag blev paff ändå. Fast idag kan han få komma....Förresten nån som har en långsving å sälja??

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Don Quixote skrev:
Både engelska superbike och EVO (biltidning) skrev om uppgörelsen mellan hoj och bil.

Det var en standard Gixxer 1000, en Rizzla GSXR 1000 Superbike-spec mot en Lambo, M3-CSL, GT2 och en Radical (Lätt rejsbil med en vässad Hayabusa-motor).

Standardgixxern la varv runt 1.09 (det var på silverstone) och bilarna (alla utom Radical) låg mellan 1.10 och 1.12. Inget snack där alltså.

Radicalen gick ut och körde 1.05.7. Niall McKenzie (engelsk superbikemästare 98-99) gick ut några varv och så snart han var snabbare 1.05.4 vinkades han in. Lite tätare där men ändå vinst till hojen.

Detta bekräftar återigen det faktum att en hoj är snabbare runt en bana mot allt förutom formel-bilar där dessas kurvhastigheter pga downforce m.m omöjligt kan matchas!

Varför vinkades han in?

Bingo

&#34892;&#39387;&#21644;&#26159;&#23433;&#38748;&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Don Quixote skrev:

Radicalbilarna är ca 3 sek snabbare än motorcyklarna på Knutstorp. Banrekordet för radical är ca 58 sek för radical mot ca 1.01 för MC. Ska man jämföra, ska man göra det med duktiga förare för båda fordonen.

Själv drar jag vilken Skoda-diesel som helst på E65 mot Ystad.

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Bingo skrev:
Radicalbilarna är ca 3 sek snabbare än motorcyklarna på Knutstorp. Banrekordet för radical är ca 58 sek för radical mot ca 1.01 för MC. Ska man jämföra, ska man göra det med duktiga förare för båda fordonen.

Skulle du ha dragit en skoda diesel? Vilket skitsnack din Virago drar ju inte ens epatraktorerna´ :arsele :arsele :arsele

:D

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Bingo skrev:

Skulle du ha dragit en skoda diesel? Vilket skitsnack din Virago drar ju inte ens epatraktorerna´ :arsele :arsele :arsele

:D

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Tjena - nan som har filen som lankades till tidigare? Han gick over sin bandwidthgrans sa jag far inte hem den... FTP eller liknande skulle vara toppen eller skicka till nospam_niklas@azplund.com, ta bort "nospam_". Tack pa forhand!

Bingo skrev:

Bingo

&#34892;&#39387;&#21644;&#26159;&#23433;&#38748;&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger

Smurfer

Filosofie kandidat
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
KTM
ÄÄsch.. kom igen nu..bana hit o dit, beror juh på hur banan är upplagd. Nu ska vi inte va sånna. SKÅL! :fyllisar
Porche, ferrari hit o dit..hehe!

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...