Man of War skrev:Med MC:n har jag bara vurpat en gång, och det var för en månad sedan ungefär. Var torr väg när jag åkte till flickan men när jag skulle köra hem dagen efter så var det ren, osaltad och osandad is. Körde inte snabbt men framhjulet stack iväg i en kurva där jag var tvungen att göra en undanmanöver då en bilistidiot inte kunde hålla sig på sin sida av gatan Slog i knät rätt rejält (dum som man är har man täckbyxor på sig). Känns fortfarande om jag ska stå på knä.
Men på moppetiden var det annorlunda. Herrejävlar vad man körde då. Vurpade gjode man men inte f*n skadade man sig något. Vurpade en gång på en smal lerig stig i lokala skogen i drygt 40 km/h, tvärstopp in i en sten, visst flög man några meter men inga skador. Likaså alla andra gångerna; på något sätt lyckades man aldrig skada sig. Måste finnas en moppegud där uppe i himlen.
håller med, körde rakt ner i ett dike i 60knyck, körde på en isfläck i en skapligt skarp kurva i 60kmh= skrapade asfalt ca 15meter med foten under moppen....
och sedan ett 10tal vurpor till på vinterväglag i många gånger en bit över 50kmh....
och hur man nu klarade sig med bara ett blåmärke eller ett skrapsår är en gåta