Har du kört omkull/krockat?

Har DU kört omkull/krockat någon gång?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
Man of War skrev:
Med MC:n har jag bara vurpat en gång, och det var för en månad sedan ungefär. Var torr väg när jag åkte till flickan men när jag skulle köra hem dagen efter så var det ren, osaltad och osandad is. Körde inte snabbt men framhjulet stack iväg i en kurva där jag var tvungen att göra en undanmanöver då en bilistidiot inte kunde hålla sig på sin sida av gatan :mad: Slog i knät rätt rejält (dum som man är har man täckbyxor på sig). Känns fortfarande om jag ska stå på knä.
Men på moppetiden var det annorlunda. Herrejävlar vad man körde då. Vurpade gjode man men inte f*n skadade man sig något. Vurpade en gång på en smal lerig stig i lokala skogen i drygt 40 km/h, tvärstopp in i en sten, visst flög man några meter men inga skador. Likaså alla andra gångerna; på något sätt lyckades man aldrig skada sig. Måste finnas en moppegud där uppe i himlen.

håller med, körde rakt ner i ett dike i 60knyck, körde på en isfläck i en skapligt skarp kurva i 60kmh= skrapade asfalt ca 15meter med foten under moppen....
och sedan ett 10tal vurpor till på vinterväglag i många gånger en bit över 50kmh....
och hur man nu klarade sig med bara ett blåmärke eller ett skrapsår är en gåta :confused: :)

.luzt

Livsnjutare
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Superduke 05
På den tiden jag hade moped :)D) drog jag omkull en gång.
Fart på ca 10-15km/h for jag omkull, hål i byxorna, skitiga händer, repa i främre stänkskärmen.

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
RED_LiME skrev:
Jag har så jag klarar mej med styling till hojen men om jag ska ha skinnställ o skit så kommer jag få dra ner på stylingen...
Hahahaha :rofl :lol

Härligt med nån som har lite humor!!! välkommen till SH :hej

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
cbr600
Jag körde iväg med styrlåset en gång... :rolleyes:

Jag hade parkerat på konsum. När jag skulle iväg så backade jag inte ut hojen utan gjorde en garagevändning. När jag kommit runt så drog jag gasen i botten men sedan när jag skulle vrida på styret för att räta upp hojen så upptäckte jag att styrlåset var i... :rodnar

KawaF3771

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GS 500 E -99
OLJEKYLD GSXR skrev:
Inte alls märkligt, grus ger mycket mindre friktion än asfalt, ska man vurpa nånstans så är det nog på en grusväg. Lär ju ta ett bra tag att sluta glida bara.......

Tycker det e ganska svårt att vurpa på asfalt... har aldrig gjort det med något fordon :va

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
kajlyl skrev:
Krävs mkt övning, men när man väl lärt sig tricket är det svårt att sluta ;)
Exakt :fakta

har väll klarat av en 4-7 vurpor beroende på hur man räknar.

om alla gånger hojjen ligger på marken är en vurpa, så han jag med med 11 på nån timme.

så går det när man försöker lära sig nått kul nytt trick!

har "bara" vurpar ordentligt 3 gånger!

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...