Har du läst "A twist of the wrist I & II"?

Blev du snabbare av "A twist of the wrist I & II"?

• Antal röstningar
    0

sandstream

Guest
Är det mycket bilder i böckerna eller bara ren text?

Att jag frågar beror på att jag var hemma hos en polare igår och han hade en liknande bok om cross som innehöll väldigt mycket bilder som förklarade kurvteknik, starter, hopp mm mm.

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
sandstream skrev:
Är det mycket bilder i böckerna eller bara ren text?

Att jag frågar beror på att jag var hemma hos en polare igår och han hade en liknande bok om cross som innehöll väldigt mycket bilder som förklarade kurvteknik, starter, hopp mm mm.

Finns tecknade bilder men de är inte särskilt upplysande. Mer för att det inte ska bli bara text. Som jag skrev så har jag bara läst ettan, men den innehåller i princip ingenting om körteknik, bara hur man ska tänka för att själv lägga märke till hur man kör. Eeeehh, låter kanske flummigt, men det handlar helt enkelt om att ju mer medveten man är när man kör, desto snabbare blir man.

RG500-Johannes

Telefonstolpe vs Johannes 1-0
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki RG500 "Aim and squirt" + Aprilia SXV550 "Slide and burn"
Största behållningen tycker jag var biten om hur mycket uppmärksamhet man har tillgänglig och hur man spenderar den när man kör. Väldigt sant. Annars tycker jag att de inte är tillräckligt konkreta, tyvärr. Sen är iof hojkörning något man framförallt utvecklar i sadeln, gärna med någon duktig snibbe som kan köra bakom och tipsa om vad man gör fel.

/J

sandstream

Guest
P@trik skrev:
Vilket format ?
Dom finns som audioböcker oxå, skulle va perfekt på jobbet..
Tyvärr bara som PDF.
Hade varit grym som ljudbok på väg till banorna i sommar :)
(Jag kanske ska läsa in den :tungan )

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
Har läst en del av tvåan, och gått steg ett (kursen alltså). Många "aha-upplevelser". Om jag blev snabbare? Både ja och nej, man får åtminstone något att gå tillbaka till. Det jag menar är att när jag började köra rr så hade jag ingen grund att stå på eller gå tillbaka till. Jag körde bara och allt var frid å fröjd, man visste inte bättre liksom. Sen fick man lite motvind, krascha lite och vips så visste man knappt åt vilket håll man vrider rullen åt... Tror att det är en bra bok att läsa, men att praktisera roadracing är nyckeln till framgång, sen finns det många här inne som säkert kan tala om för dig hur du ska köra. Snacka kan många, leverera är oftast den tuffa och väsentliga biten.

RedTop

Se sei incerto, tieni aperto !
Gick med
16 Aug 2004
Hoj
Bimota DB2
Satsa på tvåan och komplettera med Sport-Riding Techniques av Nick Ienatsch. Båda finns på Adlibris för under 200kr.

Sport Riding techniques är en påkostad bok i färgtryck med många fina bilder. Twist of the wrist känns mer som ett kompendium. Båda är har dock väldigt läsvärda med många bra tips, och jag fick många aha-upplevelser när jag läste dem.

/RedTop

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Om vi bortser från den uppenbara koppling till Scientologin så är de faktiskt riktigt bra. Många "Aha"-upplevelser tyckte jag.

Godspeed

Inschenjör
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
CBR600F (gammal & billig...)
Fler boktips

Jag kan starkt rekommendera "Thunder from down under" :Bugar för recingintresserade. Jag har även läst "Driving Force" om Schumacher men den var klart sämre (lite bögig faktiskt...många bilder på MS i jeans och bar överkropp...uppskattas kanske av tyskar?)

Fler boktips?

sandstream

Guest
Freppa skrev:
Om vi bortser från den uppenbara koppling till Scientologin så är de faktiskt riktigt bra. Många "Aha"-upplevelser tyckte jag.
Ingen risk att man säljer hus och hem för att ha råd med dyra kurser efter att ha läst boken?
Inga dolda meddelanden som går in undermedvetet?
:hihi

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
sandstream skrev:
Ingen risk att man säljer hus och hem för att ha råd med dyra kurser efter att ha läst boken?
Inga dolda meddelanden som går in undermedvetet?

Jag har inte upplevt några sådana tendenser än i alla fall, och jag har ändå läst 2:an ett par gånger.

sandstream

Guest
PacMan skrev:
Jag har inte upplevt några sådana tendenser än i alla fall, och jag har ändå läst 2:an ett par gånger.
Du bor i Göteborg och kör Kawasaki, sånna lite jag inte på. Du har säkert en bild på Tom Cruise i plånboken ;) :D

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...