Har du varit över 200 km/h?

Har du varit över 200km/h?

• Antal röstningar
    0
Det är farligt att kjöra mowtowsjykkel :mattias å om alla höll hastigheten skulle olyckorna minska

--

undrar btw varför alla moral-muppar ens har hoj... :fatta! :7peta :huvet chaka husvagn å smile'a när vi blåser om er å brassar i helvet me era överviktiga kärringar i passagerarsätet, å skrikande barn i baksätet...verkligen ett kulmen på värligt liv, för att sedan ta slut med hjärtinfarkt vid 55 års ålder :va var det värt det då, för lite s k stabilitet ?

Last edited:
IronMike skrev:
2170110 Det är farligt att kjöra mowtowsjykkel :mattias å om alla höll hastigheten skulle olyckorna minska

--

undrar btw varför alla moral-muppar ens har hoj... :fatta! :7peta :huvet chaka husvagn å smile'a när vi blåser om er å brassar i helvet me era överviktiga kärringar i passagerarsätet, å skrikande barn i baksätet...verkligen ett kulmen på värligt liv, för att sedan ta slut med hjärtinfarkt vid 55 års ålder :va var det värt det då, för lite s k stabilitet ?

Tjacka FFS! Hur svårt kan det vara?
Chaka Khan är en discogrupp.

avfartsgatan skrev:
2169897 Så om du tas i 200 så skall du bli frikänd, men om BMWJOHAN gör det så skall det bli fängelse.
Vi kanske skall lägga en lagproposition till regeringen där vi utryckligen skriver att Sandstream som är så otroligt duktig och ansvarsful i trafiken skall ha dispans gällande hastighetregelerna.
Men du förstår ju fortfarande inte vad det hela handlar om, helt otroligt.

Att kryssa mellan bilar i 200 är att utsätta andra för fara.
Att köra ensam i 200 på motorväg är att utsätta sig själv för fara.
Förstår du skillnaden?

Toppat hojen till 252 km/h och bilen till 220 km/h.

Men inte under särskilt lång tid och jag hade hela vägen för mig själv.

Syss skrev:
2169591 Som sagt, sötnos, du har intressanta åsikter. Men som sagt, det är upp till dig.
Och det är faktiskt väldigt intressant att du vet hur jag kör hoj.. Tankeläsare? :tummenupp

Vill minnas att någon skröt om hur hon legat i 180+ hela vägen från Norrköping till Stockholm gång på gång. Men jag kan ju också ha förväxlat det med någon annan tjej. Vad vet jag... :va

Vill även minnas att någon va i något exalterad och glad när hon åkte bakpå i "ganska fort"-tempo på Essingeleden i sommras. Men även det kan jag ju ha förväxlat med någon annan...

sandstream skrev:
2170456 Men du förstår ju fortfarande inte vad det hela handlar om, helt otroligt.

Att kryssa mellan bilar i 200 är att utsätta andra för fara.
Att köra ensam i 200 på motorväg är att utsätta sig själv för fara.
Förstår du skillnaden?

Det är ingen jävla SKILLNAD ditt FLAN. Du har ju utfarter på dessa vägar. Det är som någon annan sa nånstans i denna eller johanstråd. Det är fullkomligt bullshit det där med att man väljer sina tillfällen. En klar ren raka med åkrar runt omkring på en landsväg, ok förståligt, men det har väl aldrig dragit på på annat än sådana vägar, eller?

EBS skrev:
2170556 Vill minnas att någon skröt om hur hon legat i 180+ hela vägen från Norrköping till Stockholm gång på gång. Men jag kan ju också ha förväxlat det med någon annan tjej. Vad vet jag... :va

Vill även minnas att någon va i något exalterad och glad när hon åkte bakpå i "ganska fort"-tempo på Essingeleden i sommras. Men även det kan jag ju ha förväxlat med någon annan...
Skaffa ett rum! :)

över 250 varje gång jag kör hoj... sker dock inte på allmän väg.
Allmän väg har jag inte kört på sen en April-dag förra året när jag körde in hojen.

avfartsgatan skrev:
2169935 Nyligen var det ju en snubbe från Norge som det stod om i Aftonbladet som hade blivit tagen i 200 blås i Sverige. Enligt ett citat där skulle ha fått ett flera månader långt fängelsestraff.
För bara fartens skull ? Ja det är kanske möjligt, maxstraffet för vårdslöshet i trafik är två år så en månad är ju ett väldigt lindrigt straff i sammanhanget...

sandstream skrev:
2169675
Nu börjar du låta som min 7 åriga dotter när hon är arg: "Jag får ALDRIG göra det...." :hihi

Långt ifrån alla mina inlägg är negativ och det hade du säkert vetat om du läst lite fler :tummenupp
Nej, det var inte frågan i tråden men om du läste lite fler trådar skulle du veta att den här startades som följd av bmx-bojans tråd där han glatt berättade om de elaka poliserna som bestämde sig för att jaga honom när han faktiskt bara låg och kryssade mellan bilarna i 200 km/h.
Sen vill jag självklart skapa en diskussion, det kallas diskussionsforum...

Nej, det gör jag inte.

Det är en ganska vedertagen uppfattning på det här forumet att majoriteten av alla dina inlägg är negativa eller gnälliga. Men det är ingen disskution som passar in här. Jag lessnade bara efter att ha läst det ena gnälliga inlägget från dig efter det andra. Försök tillföra något istället för att gnälla!

EBS skrev:
2170599 Nej, det gör jag inte.

Det är en ganska vedertagen uppfattning på det här forumet att majoriteten av alla dina inlägg är negativa eller gnälliga. Men det är ingen disskution som passar in här. Jag lessnade bara efter att ha läst det ena gnälliga inlägget från dig efter det andra. Försök tillföra något istället för att gnälla!
Vem pallar med ett ryggdunkarforum?

avfartsgatan skrev:
2170564 Det är ingen jävla SKILLNAD ditt FLAN. Du har ju utfarter på dessa vägar. Det är som någon annan sa nånstans i denna eller johanstråd. Det är fullkomligt bullshit det där med att man väljer sina tillfällen. En klar ren raka med åkrar runt omkring på en landsväg, ok förståligt, men det har väl aldrig dragit på på annat än sådana vägar, eller?
Sorry, trodde du var normalbegåvad och kunde förstå något annat än dina egna resonemang.
EBS skrev:
Jag tror som sagt inte att du har läst så många av mina inlägg men i den här typen av trådar kan de nog ofta tolkas som negativ eftersom jag sällan håller med pöbeln.

EBS skrev:
2170556 Vill minnas att någon skröt om hur hon legat i 180+ hela vägen från Norrköping till Stockholm gång på gång. Men jag kan ju också ha förväxlat det med någon annan tjej. Vad vet jag... :va

:tummenupp

Japp, ca 260 med bil och lite över 340 med hoj (hayabusa). Jag snackar mätartfart här så jag har inte en aning om vad det innebär i verkligheten. Lite över 300 med hojen och kanske 240-250 med bilen kanske :confused:

avfartsgatan skrev:
2170564 Det är ingen jävla SKILLNAD ditt FLAN. Du har ju utfarter på dessa vägar. Det är som någon annan sa nånstans i denna eller johanstråd. Det är fullkomligt bullshit det där med att man väljer sina tillfällen. En klar ren raka med åkrar runt omkring på en landsväg, ok förståligt, men det har väl aldrig dragit på på annat än sådana vägar, eller?
Det är väl klart att man kan välja sina tillfällen, jag vet massvis med motorvägar där varenda av och påfart är tydligt utmärkta. Är vägen tom är det bara att gasa (och hoppas att inte hojen rasar eller nåt djur kommer ut på vägen).

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick