Har stundom liknande. Samma sak med en specifik frekvens. Träning (även yoga, för rörligheten), funkar bra. Inte för tunga saker på gymmet utan mer jobba med medeltungt, ordentlig uppvärmning innan passen. Tror att mitt kommer från nån gammal highsider där rygg fick sig en känga. Kommer vid hög arbetsbelastning, långa dagar, lite sömn, dåliga stolar, dåliga sängar etc. Dvs där jag suttit och spänt mig utan att direkt tänka på det. Antingen har jag vant mig eller så sköter jag helt enkelt träningen bättre, för märker inte av det mer än nån gång per år nu, mot varje dag första åren.Har ni några speciella saker som filtrerar ljudet?
För mig är det att spola vattnet i kran eller duscha. Då är det som att det typ försvinner helt. Ljudet neutraliseras.
Massera bakre delen av huvet kan också få ljudet att minska eller avta.
En del käkar ångestdämpande piller, är det något att fundera på? För att liksom inte trigga så mycket på ljudet då det är där hela tiden?
...eller träna lätt bara så att lite svett kommer fram och kör 15 - 45 minuter, absolut inte mer. Bra för ämnesomsättningen med skonsam och lätt fysisk stress dvs lätt aktivitet. Typ cykla i max 20 km/h på trevliga stigar. Njut av våren!Men du bör säkert ta något för att få ner blodtrycket tills du har fått till en fungerande livsstil.
Var du his en kiropraktor @Swedie ?
Tantcykel funkar nog bäst för kontemplation i lummiga vårlundar.Och när jag är ute och MTB
Whatever works, men att kalla det "musik" ?Har länge kämpat med tinnitus-symptom sedan jag spelade trummor i ett band och slarvade med hörselskydd. På senare tid har jag hittat bakgrundsmusik som jag tycker filtrerar bort ljudet på ett bra sätt. Det tog mig dock ett bra tag och alla är vi olika. Men jag tycker att det måste vara väldigt brusigt med lite rundgång – men inga trummor. Den här musiken saknar melodier och fungerar därför enligt mig, gärna på låg volym såklart. Jag läste någonstans att sångaren i Sonic Youth brukar ha den på när han ska sova:
Det som är bröl för en kan vara "musik" för en annan!Whatever works, men att kalla det "musik" ?
Jag vet så väl men när jag hörde "det" kunde jag liksom inte låta bli att kommentera ?Det som är bröl för en kan vara "musik" för en annan!
Jag har haft hörselskador sedan jag jobbade på ett gjuteri, när jag är övertrött, stressad, sjuk eller allmänt bara ur gängorna så brusar, viner eller skriker det i huvudet. Eller allt på en gång.Liten uppdatering i mitt fall är att det klingat av lite, eller att hjärnan mer accepterat ljudet. Just när det är tyst runt en så "ilar" mitt ljud. Tinnitus är iaf ett helvete. Trist vetskap det finns inget att göra åt det mer än individuella lösningar med olika ljud mm.
Organiserat kaos ?Whatever works, men att kalla det "musik" ?
Intrudern kapar vindbruset (på något mystiskt vis) väldigt effektivt, däremot inte Banditerna. Kör med "antika" gula skumproppar och tycker det funkar bra då det mest är det högfrekventa bullret som dämpas.Jag vill inte ha öronproppar som många rekommenderar, då hör jag ju inte motorn lika bra.
It appears that no single treatment can help or cure all forms of tinnitus.
Of the 22 patients with tinnitus, 15 patients (68.2%) bene!ted from niacin treatment.
The high taurine dose significantly attenuated tinnitus, which returned to near pre-treatment levels following washout.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|