Testa en Shoei istället. den kanske passar din huvudform bättre.
Det kan ju hända att just skalstorlekarna på den här modellen inte passar helt. Dvs att du ligger precis mellan medium och large och ingen av dem kommer att sitta bra, ena för liten och den andra för stor. Så var det för mig med olika Shoei. Testa någon av de andra modellerna Arai har och se om någon annan verkar passa bättre. Att börja modifiera hjälmen tycker jag inte låter som en bra idé.Nej, ingen speciell punkt. Varför jag inte reflekterade över det i butikerna. Det kommer som sagt efter en tids användning. Jag har i vart fall en Arai-skalle. Shoei XR-1000 i large trycker som f-n på en band från pannan och bakåt.
Tackar, tackar. Jag hade egentligen siktat på "silver frost" varianten för att kunna spara en lusentapp. Men när jag såg den i butik så tyckte jag inte den såg färdig ut (vilket den ju inte är eftersom den saknar klarlack).PS!. Helt rätt dekorval på arai chasern.. avundsjuk. DS!//Jocke
Njaaa... Tipset är bra men jag har redan sommarpäls! Isf skulle jag vara tvungen att slätraka skallen men det får jag inte för frugan.Eller så testar du att klippa bort lite hår på skallen , då brukar hjälmen passa bättre om det känns trångt
Min hjälm sitter skitbra när jag är nyklippt sen efter 10 veckor när garnet är allmänt skitfult (fulare än vanligt) , ja då sitter hjälmen lite trångt
Bara att boka en klipptid alltså, eller ta maskinen själv o fixa efterstom gratis e gott
/Nitrous
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |