Har jag råd att köra något roligare?

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Har just nu en GSF650 (naken hojen) från 2009.
Den är väl ganska snabb upp till typ 180 och sen efter det är det mest obekvämt och tråkigt upp till 210-220 där man når "toppfarten"

Haft hojkort i mer än 2 år och 2014 blir det det 3:e året.
Bor i centrala malmö och parkerar hojen på innergården på sommaren, står i morbrorns garage just nu.

Betalar sjukt mkt i försäkring typ 1600/mån hel (avställningsbar)

Vill ha en hoj som är bekväm på längre resor, som gärna tar passagerare, lite packning (typ bagagehållare) och den ska vara snygg!

Prisklass 30-45K.
Försäkring är ju det som kostar mest för mig...
Tacksam för svar/eller blocket länkar.

Hittar jag inget lämpligt så fortsätter jag med hojen jag har :(

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Byt försäkringsbolag....
:tungan

Det enda e ju att kolla blocket efter hojar (regnr.) du e intresserad av och sedan ringa runt alla fb så har du ju svart på vitt va du får ge i försäkring.

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
1600 avst är inte mycket. 5600 / mån avst är mycket. :tummenupp

stecktech

Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
1600 avst är inte mycket. 5600 / mån avst är mycket. :tummenupp

Det är 1600/mån när den är påslagen hehe ;)
Nu betalar jag väl någon hundralapp i månaden :p

Finns inga literklubbor som är förmånliga då? R1:eek:r o dyl vill ju inga försäkringsbolag ens ta i...

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Är det sporthoj eller nakenhoj du söker?
Det faktum att den ska vara bekväm på långresor, trevlig med passagerare och kunna ta packning stryker väl sporthojar? ;)

Kolla på FJR, tidiga såna kan du få för bra pengar, och du får mycket prestanda för pengarna, även om det kanske finns smidigare hojar att kasta runt på byns krokigaste väg. Men en bekväm landsvägsätare är det helt klart :tummenupp

Peter_E

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2006
Hoj
1999 - Yamaha Thunderace
Varför inte en Honda VFR 800 V-Tech
Billig i försäkring, rapp, snygg, kan packa väl och skön på långresor och framförallt - det är en Honda

Roberth

Jag är egentligen ganska snäll.
Gick med
3 Oct 2004
Hoj
Kawasaki ZZR1100. Yamaha R1
ZZR1100 93-94. Går som f-n och går att klassikförsäkra per år för den summan du betalar i månaden. "Moderna" däckdimensioner så det går att få tag på bra gummi.

stecktech

Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Tack för svar =) ska kolla in de olika förslagen

Behöver inte vara onödigt bekväm, tvärtom, hellre någon kombination sport/touring variant.

Typ er6:an fast större och med mer umff..

Gärna inte heller nakenhojar, tycker de är snygga men det blåser något fruktansvärt över 150

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Hoj
YBR125
En 20 år gammal vfr kommer kosta dig 1600kr/år helförsäkring och du får en pålitlig, snabb å rolig hoj som är smidig nog för att pröva på en bandag eller två och bekväm nog för europa runt resa.

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22, Husky 701, Yamaha 660 XTR
Gå upp en storlek till Bandit 1250. Betalar 4500 hel/hel märkesförsäkring via länsförsäkringar.

stecktech

Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Varför inte en Honda VFR 800 V-Tech
Billig i försäkring, rapp, snygg, kan packa väl och skön på långresor och framförallt - det är en Honda

Hona VFR 800 är definitivt något intressant, sitter och kollar och läser lite om den! :) Något i det stuket

stecktech

Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
En 20 år gammal vfr kommer kosta dig 1600kr/år helförsäkring och du får en pålitlig, snabb å rolig hoj som är smidig nog för att pröva på en bandag eller två och bekväm nog för europa runt resa.

Det kanske är ett rimligt alternativ, tycker dock de modernarna ser snyggare ut än de. Men jag antar att de från sent 90-tal var ganska snygga =)

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Triumph Sprint RS/ST 955i. Tror att de tillverkades till 2005. Jag betalade straxt över 4000/år helförsäkrad och påställd för min som blev inlöst av försäkringsbolaget. Prismässigt ligger de bra till. Jag påstår att modellen är underskattad och ett mycket gott alternativ till Hondas VFR.

Funkar bra på både bana och gata oavsett ensam eller med passagerare. Längsta dagsetappen jag körde var Södra Stockholm-Norra Öland med tre korta stopp på vägen. Hade inte nämnvärt ont någonstans efter den trippen.

Och se på fan! Där är den. http://www.blocket.se/stockholm/Triumph_Sprint_RS_50964138.htm?ca=11&w=1 Har ni frågor om den så svarar jag gärna via PM. Alla originaldelarna lämnades till butiken...

Last edited:

stecktech

Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Triumph Sprint RS/ST 955i. Tror att de tillverkades till 2005. Jag betalade straxt över 4000/år helförsäkrad och påställd för min som blev inlöst av försäkringsbolaget. Prismässigt ligger de bra till. Jag påstår att modellen är underskattad och ett mycket gott alternativ till Hondas VFR.

Funkar bra på både bana och gata oavsett ensam eller med passagerare. Längsta dagsetappen jag körde var Södra Stockholm-Norra Öland med tre korta stopp på vägen. Hade inte nämnvärt ont någonstans efter den trippen.

Och se på fan! Där är den. http://www.blocket.se/stockholm/Triumph_Sprint_RS_50964138.htm?ca=11&w=1 Har ni frågor om den så svarar jag gärna via PM. Alla originaldelarna lämnades till butiken...

35664:-/år i helförsäkring....
16000 i trafik... hos Svedea. klart det kan finnas billigare, men är det ens lönt att försöka?

Är det OK om mc:n är försäkrad på min morbror men det är tillåtet för andra att framföra fordonet?

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
35664:-/år i helförsäkring....
16000 i trafik... hos Svedea. klart det kan finnas billigare, men är det ens lönt att försöka?

Kolla med Gjensidige, där hade jag den. Trygg-Hansa skulle jag landa på dryga 500 i månaden påställd.

(Försäkringsjurudik/ägandeförhållanden lämnar jag till andra att förklara.)

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Köp en blackbird, förortsgangstrarna i Malmö förstår sig varken på dessa maskiner eller ens har muskelkraften att lyfta dem så du kommer troligtvis ha den i fred samtidigt som du och dina passagerare kommer glida som kungar :tummenupp

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
TL1000, klassas som touringhoj hos fbolagen, som 20-åring så fick jag premie på ~5000hel/hel från IF tror jag det var.
Och ifall det är jävlarannama du är på jakt efter så kommer den inte göra dig besviken, drar som en tomahawkrobot från stillastående till varvbryt på 6an :crash

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år