http://www.elektroverkstaden.se/
Här köpte jag ett Migatronic 4 meters slangpkt med adapter för bajonettfattning till gammal kemppi 150 mig för styva 1000-ingen. Tror det var ett mycket bra pris. De har lite ombyggnadsrea...
Topchop,
Tack för tipset! Ringde själv dit och hade tur att få ett original Migatronic slangpaket i samma prisläge. Snackade med en kille som heter Johan. Denna firma är kanon att handla hos. Bra priser, kunnigt folk och för min del jättebra att de är Migatronic-återförsäljare också.
Jag fick min beställning idag, så det var lite av julafton.
Häftigt att få allt, inget restnoterat.
Original Migatronic Ergo 4m slangpaket, Lilla Lindesystemet. Kanonfinish och mycket slimmad slangbunt. Behövdes också en adapter för signalkontakten från ny=rund till äldre=fyrkantig kontakt.
Köpte även s.k. gaslinser i storlek 1,6 och 2,4. Skall köra med dessa direkt från start.
Wolframelektroderna fick bli ett 10-pack av vardera 1,6mm respektive 2,4mm Guld Plus. Går att använda både för AC och DC.
Ett litet urval av tillsatstråd för att öva sig med. 2,0mm + 2,4mm AlMG, 1,2mm Rostfritt samt 1,6mm Svart.
Lite Puls-godis. Denna Original Migatronic FPB Remote Control gör att jag kan svetsa med puls-ström från 0,5 till 33,3 Hz. De äldre transformator TIG-arna kan ej gå upp i så hög frekvens som de nya gör. Det går givetvis att ställa svetsströmmen med den också. Kabelns längd är 5m.
Passade på att köpa lite reservdelar också, Den är värd att fixa till det där lilla extra också tycker jag.
Rostfria stålborstar, svetshandskar helt i läder, samt svetsmössor att ha under hjälmen. Svetsmössorna bjöd Elektroverkstaden på. Tackar, tackar.