Har man här att göra eller inte?

MissHelly

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
ingen än så länge...
Har lite här och var sett antydningar, och upplever mig fått pikar riktade till mig själv också någon gång emllanåt, i stil med att man inte har här att göra. till saken hör såklart att jag tillhör den lilla(?) skara som inte har hojkort eller hoj. Däremot har jag åkt med andra mycket och tycker det är Så kul! Så självklart vill jag i framtiden, när jag får möjlighet, ta hojkort själv. I och med att jag inte har hoj själv och inte står inför ett nära förestående köp av någon så har jag inte fått någon särskilt brinnande intresse för det tekniska i min "hojpassion". Jag älskar att se en schysst hoj, älskar än mer att åka med på en. Men jag har inte utvecklat något större intresse för olika märken, motorer, modeller etc etc.
Men likförbannat älskar jag att åka hoj. Och jag har även trivts väldigt bra i sällskap av hojfolk. Men till saken. Skall man alltså skita i att hänga på SH om man inte har någon hoj eller något hojkort? Har man inget här att göra om man inte kan leva ut sitt intresse till fullo just Nu? Det känns nämligen som att man får lite taggarna utåt ibland just pga detta. Då oavsett vad man skriver i för trådar.
Personligen skriver jag helst om saker jag känner att jag kan någonting om. Medan jag stannar vid att läsa när jag är mer osäker kring mina kunskaper. Jag är övertygad om att när hojkort och hojköp är mer nära i tiden så kommer jag sätta fart i de mcrelaterade forumtrådarna också. Men hittills, i dagsläget, har det stannat vid att stifta fler bekantskaper i hojkretsarna, där jag trivts mycket bra irl, samt att debattera i OT forumet.
Det beror alltså inte på att jag inte gillar att åka hoj, för det gör jag verkligen. Och att jag inte har hoj eller hojkort än har inget med bristande intresse eller ogillande att göra. Men är den allmänna inställningen att man inte har här att göra om man inte Äger hoj och/eller Innehar hojkort? Blir man automatiskt diskvalificerad då? Är man välkommen eller ovälkommen? Måste man påtvinga sig ett mer tekniskt intresse i "förtid" och surra massa i mctrådarna redan nu för att inte bli diskad?

CLEW

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2008
Hoj
Honda crm sm & Kawa zx6r
Klart du kan vara kvar :tummenupp
Själv har jag två hojar men inget kort, och vet inte ens om det blir att ta kortet inom snar framtid :näsblod
Men om du inte trivs i något forum så ska man inte vara kvar, man har ju ett eget val :rolleyes:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Upp med en poll och jag röstar nej.
Jag väntade med mitt medlemsskap tills jag köpte Klass 7.
Tycker alla som inte har eller har haft en Klass 7:a borde få sin namntext i gay-rosa precis som moderatorerna får sin i grönt, på så sätt kunde man skilja agnarna från vetet. Vidare skulle man kunna hindra er från att använda smileys eller skriva inlägg som är längre än tre meningar osv.

Självklart har inte alla en Klass 7:a året runt i flera år utan uppehåll men någon typ av dokumenterad Klass 7-erfarenhet borde vara ett minimum för fullgott medlemsskap. Det är alldeles för mycket kreti o pleti som inte ens vet hur man brassar helvet på forumet, speciellt i OT (som är den enda forumdelen värd att spendera tid i paradoxalt nog).

Dickhead

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
jävligt snabb hynda
Nä, du har faktiskt inte här att göra. Här snackas det sporthojar, som det står under loggan och så är det ju faktiskt. Jag menar, min flickvän rider (häst, bland annat), hennes hästkompisar är trevliga och vettigt folk, jag har tom. prövat att rida (häst) några gånger och det var skoj men inte fan hänger jag i OT-delen på nåt jävla hästforum för det. En sak är väl om du faktiskt hade varit intresserad av motorcyklar eller vill veta mer inför köp av den första men så är ju inte fallet, säger du ju själv. Och tro inte att det är för att du är tjej, det är ju lika löjligt med killar som hänger här trots att de inte har någon hoj.

Dessutom, de här på sporthoj som du faktiskt är kompis med, är de så jävla många att du inte kan hålla koll på dem utan att logga in på ett forum, eller vad? Finns ju annars en miljon andra forum som i princip bara är OT och det är garanterat fullt av trevliga människor där också.

Kram kram!

Liquid_shadow

100% Awesome!
Gick med
8 Aug 2008
Hoj
2008 Kawasaki ZX6R
Ja själv är jag egentligen också rätt ointresserad av motorer och teknik, men jag älskar att köra hoj både själv, med andra och att ta med en donna på en tur på bönpallen för en picknick nån stans.

Klart som fasen du ska fortsätta hänga på Sveriges bästa hojforum även om du inte har kort nu! Dessutom vet ju alla vi sporthojjare att vi är de sexigaste killarna som finns så fortsätt att lägga upp bilder så är du välkommen att stanna :yoparty

MissHelly

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
ingen än så länge...
Klart du kan vara kvar :tummenupp
Själv har jag två hojar men inget kort, och vet inte ens om det blir att ta kortet inom snar framtid :näsblod
Men om du inte trivs i något forum så ska man inte vara kvar, man har ju ett eget val :rolleyes:

Jag har trivts himla bra här. Hängde här mycket en period och kom sedan tillbaka efter ett litet uppehåll på någon månad eller så. Och kände då att man (och andra som mig) blev litegrann pikade mellan raderna för att man skriver i OT, inte har hoj och inte har hojkort.
Jag är en periodare med forum öht. (Förutom med mitt egna forum som jag ju måste kolla till mycket ofta). Nåväl, jag tycker iaf att det är tråkigt att känna/se gliringar för att man inte har hoj eller hojkort. Man skulle ju knappast hittat hit öht om man inte hade något hojintresse. Sedan att man inte skriver i de forumdelarna kan ju ha ganska logiska eller iaf förståeliga skäl.
Jag vill som sagt mer höra hur den allmänna inställningen är. För jag är inte ointresserad av hojjar, även om jag inte har någon än och även trots att jag inte skriver i mctrådarna än osv. Tycker dock inte att man ska behöva påpeka att man faktiskt har ett intresse eller motivera sitt medlemsskap för att uppnå någon form av allmän forumacceptans. Jag hänger gärna här, som fortsatt periodare, eftersom det är sådan jag är. Man har ju annat som tar upp tiden också. Men man vill ju inte hänga någonstans där man är direkt ovälkommen. Hur intresserad man än är av hojjar, bilar, båtar, katter, hundar eller vad det nu rör sig om för forum.

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Men är den allmänna inställningen att man inte har här att göra om man inte Äger hoj och/eller Innehar hojkort? Blir man automatiskt diskvalificerad då? Är man välkommen eller ovälkommen? Måste man påtvinga sig ett mer tekniskt intresse i "förtid" och surra massa i mctrådarna redan nu för att inte bli diskad?
Jag anser att man bör ha ett intresse av motorcyklar/motorcyklism (åt sporthållet). Om man har egen hoj eller kort tycker jag är ointressant. Sedan håller man sig väl i de delar av forumet man gillar/passar i.

Last edited:

MissHelly

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
ingen än så länge...
Nä, du har faktiskt inte här att göra. Här snackas det sporthojar, som det står under loggan och så är det ju faktiskt. Jag menar, min flickvän rider (häst, bland annat), hennes hästkompisar är trevliga och vettigt folk, jag har tom. prövat att rida (häst) några gånger och det var skoj men inte fan hänger jag i OT-delen på nåt jävla hästforum för det. En sak är väl om du faktiskt hade varit intresserad av motorcyklar eller vill veta mer inför köp av den första men så är ju inte fallet, säger du ju själv. Och tro inte att det är för att du är tjej, det är ju lika löjligt med killar som hänger här trots att de inte har någon hoj.

Dessutom, de här på sporthoj som du faktiskt är kompis med, är de så jävla många att du inte kan hålla koll på dem utan att logga in på ett forum, eller vad? Finns ju annars en miljon andra forum som i princip bara är OT och det är garanterat fullt av trevliga människor där också.

Kram kram!

Så det skulle göra någon radikal skillnad i ens berättigande att surra på SH bara för att man har en ägodel mer? Att jag inte har hojkort har inte med att göra huruvida jag vill ta det eller inte. Jag är ännu student och får vackert vänta tills jag har något mindre begränsningar.

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Har lite här och var sett antydningar, och upplever mig fått pikar riktade till mig själv också någon gång emllanåt, i stil med att man inte har här att göra. till saken hör såklart att jag tillhör den lilla(?) skara som inte har hojkort eller hoj. Däremot har jag åkt med andra mycket och tycker det är Så kul! Så självklart vill jag i framtiden, när jag får möjlighet, ta hojkort själv. I och med att jag inte har hoj själv och inte står inför ett nära förestående köp av någon så har jag inte fått någon särskilt brinnande intresse för det tekniska i min "hojpassion". Jag älskar att se en schysst hoj, älskar än mer att åka med på en. Men jag har inte utvecklat något större intresse för olika märken, motorer, modeller etc etc.
Men likförbannat älskar jag att åka hoj. Och jag har även trivts väldigt bra i sällskap av hojfolk. Men till saken. Skall man alltså skita i att hänga på SH om man inte har någon hoj eller något hojkort? Har man inget här att göra om man inte kan leva ut sitt intresse till fullo just Nu? Det känns nämligen som att man får lite taggarna utåt ibland just pga detta. Då oavsett vad man skriver i för trådar.
Personligen skriver jag helst om saker jag känner att jag kan någonting om. Medan jag stannar vid att läsa när jag är mer osäker kring mina kunskaper. Jag är övertygad om att när hojkort och hojköp är mer nära i tiden så kommer jag sätta fart i de mcrelaterade forumtrådarna också. Men hittills, i dagsläget, har det stannat vid att stifta fler bekantskaper i hojkretsarna, där jag trivts mycket bra irl, samt att debattera i OT forumet.
Det beror alltså inte på att jag inte gillar att åka hoj, för det gör jag verkligen. Och att jag inte har hoj eller hojkort än har inget med bristande intresse eller ogillande att göra. Men är den allmänna inställningen att man inte har här att göra om man inte Äger hoj och/eller Innehar hojkort? Blir man automatiskt diskvalificerad då? Är man välkommen eller ovälkommen? Måste man påtvinga sig ett mer tekniskt intresse i "förtid" och surra massa i mctrådarna redan nu för att inte bli diskad?

Tja. Varför skulle du inte få hänga här?
Det finns flera här som inte ännu har kort och båge. En del som hänger här har inte ens för avsikt att själva skaffa båge utan tycker det är tillräckligt roligt att sitta bakpå.
Det är en fråga om intresse och är du intresserad av hojåka så får du väl hänga här. du kan väl inte låta några miffon på internet styra vart du får och inte får surfa.
Det vore ju en annan sak om det fanns uttryckliga regler för att man måste ha hoj och kort för att få regga sig men i dagsläget så är det fritt fram för alla under förutsättning att man bara är intresserad av hojåkning.

Upp med en poll och jag röstar nej.
Jag väntade med mitt medlemsskap tills jag köpte Klass 7.
Tycker alla som inte har eller har haft en Klass 7:a borde få sin namntext i gay-rosa precis som moderatorerna får sin i grönt, på så sätt kunde man skilja agnarna från vetet. Vidare skulle man kunna hindra er från att använda smileys eller skriva inlägg som är längre än tre meningar osv.

Självklart har inte alla en Klass 7:a året runt i flera år utan uppehåll men någon typ av dokumenterad Klass 7-erfarenhet borde vara ett minimum för fullgott medlemsskap. Det är alldeles för mycket kreti o pleti som inte ens vet hur man brassar helvet på forumet, speciellt i OT (som är den enda forumdelen värd att spendera tid i paradoxalt nog).

Ääähh. Rosa borde vara reserverat för sådana som inte kan spänna sin kedja eller byta bromsbelägg. Hur ligger det till med dom kunskaperna?

Skulle man sätta krav på att man ska ha en klass 7 hoj så blir väl genast 125-delen och motard delen av forumet lite taskigt besökta.
För den delen kan det faktiskt vara nog så mycket sport att kränga en stor kromsläde längs en kurvig väg. (Även om jag inte har eller vill ha en sådan)

Last edited:

MissHelly

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
ingen än så länge...
Sedan måste jag tillägga att mitt intresse för det tekniska gått i vågor. Jag var grymt intresserad och mycket mer kunnig för ett par år sedan, då jag åkte hoj med min dåvarande dejt dagligen i princip. Jag hade hyfsat bra koll på även det tekniska då. Men nu har jag inte samma möjligheter och då har Det intresset kring hojjar svalnat av. Vilket väl är ganska logiskt eller iaf normalt. Och bara för att man inte skriver i mctrådarna innebär det ju inte att man inte läser i dem.
Det förekommer mycket i mitt egna forum också, att folk läser mycket men inte ger sig till att skriva i ens hälften av alla trådar de läser. Det är ju inget jag som Admin har några synpunkter på. Så länge man håller sig till sak i de trådar som skapas, skapar trådar i rätt forumdelar och följer forumets struktur enligt bästa förmåga och respekterar samtliga medlemmar och dess olika åsikter så är allt grönt för mig.

Last edited:

Dickhead

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
jävligt snabb hynda
Någon som blivit nobbad av damen ifråga på en SH-pub eller liknande med tanke på det bittra tilltalet?

Aldrig träffat "damen i fråga" och det är inte heller personligt riktat mot henne. Men som sagt, om man "inte har utvecklat något större intresse" för hojar så har jag svårt att se vad som lockar en till ett motorcykelforum, även om det bara är OT-delen.

Sen så, vafan, starta en tråd och fråga om man får stanna?! Hallå attention whore... Jag har inte ens noterat trådstartarens existens tidigare (kanske till stor del för att hon enligt egen utsago inte skriver i de MC-relaterade delarna av forumet) så hade hon bara kört sitt rejs och fortsätt hänga här i OT-forumet så hade jag inte heller brytt mig. Dock, eftersom trådstartaren nu har ställt frågan rakt ut så tänker jag ju inte hålla käft och falla in i ledet bland smörande singelkillar om ett fenomen som jag stört mig på tidigare.

MissHelly

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
ingen än så länge...
Kanske är jag ovanligt trög men vadå egna forum ?

Det var ett exempel som jag drar paralleller till. Jag har ett eget forum också. Sedan är jag utöver det medlem på flertalet andra ofrum, olika kategorier. Oavsett forumkategori så anser jag att de Fungerar på samma sätt. Åtminstone är det min uppfattning att det brukar vara så.

Dickhead

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
jävligt snabb hynda
Så det skulle göra någon radikal skillnad i ens berättigande att surra på SH bara för att man har en ägodel mer? Att jag inte har hojkort har inte med att göra huruvida jag vill ta det eller inte. Jag är ännu student och får vackert vänta tills jag har något mindre begränsningar.

Du tycker alltså inte att det är motiverat att äga en motorcykel om man är aktiv på ett motorcykelforum? Ok...

Jag ska nog börja hänga på forum för knyppling och virkning för att de som hänger där är trevliga människor :tummenupp

Se även mitt inlägg ovan.

Satsa på kortet så är du välkommen.

Amen to that, sister!

Last edited:

MissHelly

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
ingen än så länge...
Satsa på kortet så är du välkommen.

Så man har mindre rätt att vara här för att man inte fått råd att unna sig vare sig hojkort eller vanligt körkort? Det är ju riktigt elitistiskt t om.

Du tycker alltså inte att det är motiverat att äga en motorcykel om man är aktiv på ett motorcykelforum? Ok...

Jag ska nog börja hänga på forum för knyppling och virkning för att de som hänger där är trevliga människor :tummenupp

Se även mitt inlägg ovan.

Amen to that, sister!

Jag tycker jag varit rätt tydlig med att jag visst har ett hojintresse. Och att det faktum att jag inte har hoj eller hojkort inte har att göra med att jag inte vill ha det eller för att jag skulle vara ointresserad.

Last edited:

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Aldrig träffat "damen i fråga" och det är inte heller personligt riktat mot henne. Men som sagt, om man "inte har utvecklat något större intresse" för hojar så har jag svårt att se vad som lockar en till ett motorcykelforum, även om det bara är OT-delen.

Sen så, vafan, starta en tråd och fråga om man får stanna?! Hallå attention whore... Jag har inte ens noterat trådstartarens existens tidigare (kanske till stor del för att hon enligt egen utsago inte skriver i de MC-relaterade delarna av forumet) så hade hon bara kört sitt rejs och fortsätt hänga här i OT-forumet så hade jag inte heller brytt mig. Dock, eftersom trådstartaren nu har ställt frågan rakt ut så tänker jag ju inte hålla käft och falla in i ledet bland smörande singelkillar om ett fenomen som jag stört mig på tidigare.

Vad är det som säger att man inte kan vara intresserad av hojar eller hojåkning trots att man inte äger någon hoj? Det finns ett flertal på det här forumet som inte själva kör utan bara åker bakpå.

Jag har svårt att se vad problemet är egentligen. Det är ett forum där det diskuteras allt mellan himmel och jord även om tyngdpunkten ligger på hojar. Det ska väl räcka med att man är intresserad kan jag tycka. (Annars borde vi ju snabbt radera trådar om körkort mm och banna användaren då det ju bevisar att trådstartaren inte har kort ännu).

Slappna av lite.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...