Har man här att göra eller inte?

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Hoj
2015, Ducati Scrambler FT
Vill du ha rättvis bild av hur det ligger till får du lägga till en "Poll". Nu är det 177 som läst tråden och detta är det 21a (21) inlägget.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Överallt där människor samlas under en gemensam banderoll kommer det finnas personer som tävlar i att vara "mest äkta" och har åsikter på alla som inte är lika äkta som de själva!
Det spelar ingen roll om det är ett nätforum, en förening eller ett företag:

- Jag fick mitt jobb av mina föräldrar som oxå jobbade här och i vår släkt har vi 10 guldklockor!!!!!!!

- Jag fick minsan bensin i nappflaskan för jag är så djävla äkta!

- Min morfar var med och startade den här klubben!!!!!!

.....och alla som inte är lika äkta som dem kommer att få vistas där på nåder.....

......sen är det upp till dig själv att avgöra om du har något utbyte av forumet/företaget/klubben/mötesplatsen.

Kneedrag

Guest
Så man har mindre rätt att vara här för att man inte fått råd att unna sig vare sig hojkort eller vanligt körkort? Det är ju riktigt elitistiskt t om.

Jag tycker jag varit rätt tydlig med att jag visst har ett hojintresse. Och att det faktum att jag inte har hoj eller hojkort inte har att göra med att jag inte vill ha det eller för att jag skulle vara ointresserad.

Du skriver att du är hojintresserad men hänger bara i OT-delen.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Så man har mindre rätt att vara här för att man inte fått råd att unna sig vare sig hojkort eller vanligt körkort?

Precis så verkar ju många tycka, du frågade - du fick svar.

Som sagt, någon typ av sporthojsintresse som tagit sig längre än att köpa en Bike bör vara minimikriteria.

Jag reggar mig inte på ett Ferrari-forum bara för att jag tycker det är fräsiga kärrer.

Liquid_shadow

100% Awesome!
Gick med
8 Aug 2008
Hoj
2008 Kawasaki ZX6R
Well, det här är ett OT forum.

Här snackar folk politik utan att de någonsin röstat eller vet att det är Europaparlamentsval snart.
Här pratar folk om tatueringar trots att de aldrig skulle göra en själv
eller för den delen pratar om vad som gäller i juridiska frågor trots att de inte ens öppnat Svea Rikes lag någon gång i sitt liv.

Ta det för vad det är. Trivs du så stannar du, trivs du inte så ägnar du din tid åt annat.
Du behöver ju inte direkt ge tips om förgasarinställningar, vilka däck som passar körstil o så men på ett OT-forum är det inte riktigt hojsnack som är de stora samtalsämnena så ärligt så tycker jag det är intressantare vad du skriver, än vilken hoj du kör.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Överallt där människor samlas under en gemensam banderoll kommer det finnas personer som tävlar i att vara "mest äkta" och har åsikter på alla som inte är lika äkta som de själva!

Möjligt att du har rätt, men vad som också är fakta är att det här är ett sporthojsforum. Det är inte ett allmänt Lunar-forum eller ett Aftonbladet-forum så någon typ av sporthojsanknytning kan väl ändå anses vara relevant att ha?

MissHelly

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
ingen än så länge...
Det spelar ingen roll om det är ett nätforum, en förening eller ett företag:

- Jag fick mitt jobb av mina föräldrar som oxå jobbade här och i vår släkt har vi 10 guldklockor!!!!!!!

- Jag fick minsan bensin i nappflaskan för jag är så djävla äkta!

- Min morfar var med och startade den här klubben!!!!!!

.....och alla som inte är lika äkta som dem kommer att få vistas där på nåder.....

......sen är det upp till dig själv att avgöra om du har något utbyte av forumet/företaget/klubben/mötesplatsen.

Jo jag håller med dig till fullo. Och jag tycker att jag haft mycket stort utbyte här i de trådar jag debatterat i. Det diskuteras ofta mycket intressanta saker i OT. Det har varit trådar om syraoffer, ipred, diverse brottmål osv osv som jag funnit mycket intressanta och där jag upplever att jag fått ut stor stimulans av debatteringen. Sedan har man haft rätt kul, iaf ett tag, i en del mer lättsamma trådar. Men ja, jag tycker det tas upp flera högintressanta ämnen i OT delen där jag känner mig mer hemma att även skriva också.

Att man inte skriver massa i mctrådarna här på SH innebär inte att man inte har något hojintresse.

Och att kalla mig för attention whore pga denna tråd känns lite drastiskt. Det är ju inte riktigt så att det är den enda tråd jag skrivit i här på forumet. Hade jag slängt upp en nakenbild i vad säger ni killar tråden och sedan hållit käften i alla andra trådar kan jag väl förstå viss irritation. Troll är väl inte alltför uppskattade på något forum.

Last edited:

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
HD superglide sport
Möjligt att du har rätt, men vad som också är fakta är att det här är ett sporthojsforum. Det är inte ett allmänt Lunar-forum eller ett Aftonbladet-forum så någon typ av sporthojsanknytning kan väl ändå anses vara relevant att ha?

Sporthoj är väl de nya lunar?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08

Jo, men hon säger å andra sidan själv att hon:
- Har åkt mycket hoj
- Gillar att åka hoj
- Har för avsikt att köpa hoj och skaffa hojkort när plånboken tillåter.

Så frågan är vem som tillför mest. Den som har intresse av att åka hoj men saknar kort och medel för att ha en hoj eller den som har en dyr, fin och fläskig sporthoj men knappt ens klarar av att tanka den själv...

Liquid_shadow

100% Awesome!
Gick med
8 Aug 2008
Hoj
2008 Kawasaki ZX6R
Hade jag slängt upp en nakenbild i vad säger ni killar tråden och sedan hållit käften i alla andra trådar kan jag väl förstå viss irritation. Troll är väl inte alltför uppskattad på något forum.

Ta med detta i pollen så ska vi se hur många som vill att du ska stanna som ett troll

Haha ;)

MissHelly

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
ingen än så länge...
Well, det här är ett OT forum.

Här snackar folk politik utan att de någonsin röstat eller vet att det är Europaparlamentsval snart.
Här pratar folk om tatueringar trots att de aldrig skulle göra en själv
eller för den delen pratar om vad som gäller i juridiska frågor trots att de inte ens öppnat Svea Rikes lag någon gång i sitt liv.

Ta det för vad det är. Trivs du så stannar du, trivs du inte så ägnar du din tid åt annat.
Du behöver ju inte direkt ge tips om förgasarinställningar, vilka däck som passar körstil o så men på ett OT-forum är det inte riktigt hojsnack som är de stora samtalsämnena så ärligt så tycker jag det är intressantare vad du skriver, än vilken hoj du kör.

Jag håller helt med dig. Men tycker det är tråkigt och nedsättande med dessa gliringar man stöter på ibland. Är lite känslig ibland kanske. Men ser inte poängen att vara fientlig mot någon som inte varit rent ut otrevlig eller nedlåtande mot andra. Med hänvisning till de trådar jag verkligen "snöat in mig i" så Vill jag ju vara här. Men inte om man är ovälkommen oavsett vad man skriver.

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Precis så verkar ju många tycka, du frågade - du fick svar.

Som sagt, någon typ av sporthojsintresse som tagit sig längre än att köpa en Bike bör vara minimikriteria.

Jag reggar mig inte på ett Ferrari-forum bara för att jag tycker det är fräsiga kärrer.

Med det resonemanget så borde man då också förbjuda alla inlägg som inte inbegriper antingen att man sitter på bågen eller att man mekar med den.
Med andra ord skulle mer eller mindre hela SH bannas eftersom nästan alla har varit och skrivit ett inlägg som inte direkt berör deras framförande av motorcykel. Särskilt inlägg i OT delen borde vara extra illa.

du är ju själv inne och läser och skriver inlägg i OT delen som ju inte är relaterad till hojåkning. Det skulle ju innebära att du gör fel då eller?:7peta

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Upp med en poll och jag röstar nej.
Jag väntade med mitt medlemsskap tills jag köpte Klass 7.
Tycker alla som inte har eller har haft en Klass 7:a borde få sin namntext i gay-rosa precis som moderatorerna får sin i grönt, på så sätt kunde man skilja agnarna från vetet. Vidare skulle man kunna hindra er från att använda smileys eller skriva inlägg som är längre än tre meningar osv.

Självklart har inte alla en Klass 7:a året runt i flera år utan uppehåll men någon typ av dokumenterad Klass 7-erfarenhet borde vara ett minimum för fullgott medlemsskap. Det är alldeles för mycket kreti o pleti som inte ens vet hur man brassar helvet på forumet, speciellt i OT (som är den enda forumdelen värd att spendera tid i paradoxalt nog).

Spänna ett spännband, måste man kunna det? :confused:

Fan, jag är tjörd. :(

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Jag håller helt med dig. Men tycker det är tråkigt och nedsättande med dessa gliringar man stöter på ibland. Är lite känslig ibland kanske. Men ser inte poängen att vara fientlig mot någon som inte varit rent ut otrevlig eller nedlåtande mot andra. Med hänvisning till de trådar jag verkligen "snöat in mig i" så Vill jag ju vara här. Men inte om man är ovälkommen oavsett vad man skriver.

Äääh. Bry dig inte så mycket om vad ett litet fåtal skriver.
Det anses av en del som ganska coolt att vara lite häftig och outlaw här och det leder till att en del skriver coola kommentarer som inte blir så trevliga när man läser det men det är inget att bry sig om.
Du bryter inte mot några regler och du är intresserad av att vara här. Det ska räcka kan jag tycka.

newk

I eat tacos.
Gick med
6 Feb 2006
Hoj
YAMAHA TÉNÉRÉ 700 EXTREME 2024 | HONDA VFR 750FJ 1988
Så länge du är hojintresserad får du stanna för min del. :krama

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Bara för att här diskuteras sporthojar behöver man väl inte äga en sådan?:va Man kan väl vara intresserad men för fattig eller ung för att äga just en sådan hoj, eller ha en annan anledning som gör att man inte kan ha en sporthoj själv?:va För mig handlar det om intresset för motorcyklar, inte om själva ägandet av en sådan. Man kan föra givande diskussioner med människor som bara har intresset, vad spelar det sen för roll om det faktiskt står en båge i deras garage? Förändrar sagda hoj något om personen i fråga, eller är personen lika rolig och intressant att prata med utan den här klumpen av metall och plast? Tycker man om att diskutera kring ämnet motorcyklar och med andra människor som delar detta intresse just för att man har en del gemensamt med dem så tycker jag definitivt att det här är en bra plats och att man då passar in här. Kommer man dock hit med andra avsikter så är man nog lite malplacerad, oavsett om man äger en hoj eller inte.

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Hoj
2015, Ducati Scrambler FT
Äääh. Bry dig inte så mycket om vad ett litet fåtal skriver.
Det anses av en del som ganska coolt att vara lite häftig och outlaw här och det leder till att en del skriver coola kommentarer som inte blir så trevliga när man läser det men det är inget att bry sig om.
Du bryter inte mot några regler och du är intresserad av att vara här. Det ska räcka kan jag tycka.

Tur att hon har dig Steffo. Upp med pollen så är det nog inte så få som delar åsikten om att detta är ett forum för folk med hojintresse. Självklart behöver man inte vara spökåkare, dödsmekaniker, gpförare eller dylikt, men nog ska man iaf vara intresserad. Vill man träffa härliga människor finns det andra forum för det.

Edit: Är dock inte lika hård som Marcus med min åsikt. Kan finnas många anledningar att man inte har hoj eller kort men ett intresse ska finnas. Ett intresse så stort att man ska besöka andra delar av forumet.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år