Har man här att göra eller inte?

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Jag kan tänka mig att det sticker i ögonen på en del att du inte deltar i de mc-relaterade forumen. För mig får du gärna stanna om du känner att du trivs.

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
"En rätt slampig stockholmstjej med vad människor skulle säga normalt stora bröst som söker sällskap."

mjaa, jag tror de som är negativa till ditt fortsatta medlemsskap, har blivit dissade av dig...

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Tur att hon har dig Steffo. Upp med pollen så är det nog inte så få som delar åsikten om att detta är ett forum för folk med hojintresse. Självklart behöver man inte vara spökåkare, dödsmekaniker, gpförare eller dylikt, men nog ska man iaf vara intresserad. Vill man träffa härliga människor finns det andra forum för det.

Edit: Är dock inte lika hård som Marcus med min åsikt. Kan finnas många anledningar att man inte har hoj eller kort men ett intresse ska finnas. Ett intresse så stort att man ska besöka andra delar av forumet.

Nu var ju inte frågan om det var ett forum för folk med hojintresse. Frågan var om man måste äga en hoj eller om det räckte med att vara intresserad.
Min ståndpunkt är att det räcker med att man är intresserad.

Ur det perspektivet är det ganska självreglerande. Är man inte det minsta intresserad av hojar eller hojåka så kommer man väl aldrig att regga sig på ett sporthojsforum.

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Hoj
2015, Ducati Scrambler FT
Nu var ju inte frågan om det var ett forum för folk med hojintresse. Frågan var om man måste äga en hoj eller om det räckte med att vara intresserad.
Min ståndpunkt är att det räcker med att man är intresserad.

Ur det perspektivet är det ganska självreglerande. Är man inte det minsta intresserad av hojar eller hojåka så kommer man väl aldrig att regga sig på ett sporthojsforum.

Ja, jag håller med. Men om man inte besöker andra delar än OT så är man inte intresserad i mina ögon. Att man inte äger en hoj kan som sagt ha sin förklaring. Men om man bara är i OT kan man hänga på andra forum. Om man ska diskutera IPRED, måste man då göra det med mcfolk?

Smagatusk

Guest
Möjligt att du har rätt, men vad som också är fakta är att det här är ett sporthojsforum. Det är inte ett allmänt Lunar-forum eller ett Aftonbladet-forum så någon typ av sporthojsanknytning kan väl ändå anses vara relevant att ha?

Så Jörgen Karlsson är egentligen inte välkommen här, enligt dig?

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Ja, jag håller med. Men om man inte besöker andra delar än OT så är man inte intresserad i mina ögon. Att man inte äger en hoj kan som sagt ha sin förklaring. Men om man bara är i OT kan man hänga på andra forum. Om man ska diskutera IPRED, måste man då göra det med mcfolk?

pm'a gärna markus om din åsikt.

MissHelly

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
ingen än så länge...

Det skulle vara ganska krävande att disikera och dela upp alla ens intresseområden till strikt specifika forum för ämnena ifråga. En himla massa forumsidor skulle det bli för många av oss. Det är väl därför det nästan alltid finns en övrigt del i alla forum, för att man skall kunna prata om andra saker också. Det var ju inte jag som skapade tråden eller satte igång debatten om IPRED. Det var mig veterligen "vanligt" hojfolk där majoriteten ganska säkert även har hoj och hojkort. Men ändå var intresserade av ett helt annat ämne också. Men det ska man väl inte behöva gå till dataforum för att diskutera? Blir ett j-kla hoppande hit och dit.
För mig som Admin, även om det är ett helt annat typ av forum, är det mest irriterande när folk postar inlägg i fel forumdelar. Eller snurrar in på nya samtalsämnen och/eller inte håller sig till vad tråden handlar om. Tex om man postar inlägg om IPRED i mcrelaterat eller frågar om hk på Hayabuza i OT delen.

N/A

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2008
Hoj
SP-1
Gjorde det högst vetenskapliga garagetestet för att reda ut den här frågan.

Testresultat
Bild på någon slags hoj man äger/har ägt/vill ha/har sett/vet om/hittat på: Nej
Beskrivning på någon slags hoj man äger/har ägt/vill ha/har sett/vet om/hittat på: Nej
Bild på sig själv: Ja
Beskrivning av sig själv: Ja
Kontaktannons (?!): Ja

:huvet

krabbsaltarn

Boom shakalak
Gick med
25 Jan 2008
Hoj
XT660R / X
Klart att du ska hänga här.

Definition: Forum kallas en plats, där en viss debatt eller liknande äger rum eller skall äga rum.

Fler än tjugo inlägg senare = definitivt debatt!

Naturligtvis bör man förstås bidra med något, är det nån som undrar nåt man råkar veta så får man bidra med kunskap eller bara hitta på lite eftersom.

Det är massor som talar emot att detta är ett renodlat sporthojsforum. Det finns ett gäng trådar som inte snackar sporthoj. Nåra påstår att man måste ha en sporthoj för att hänga här. Klart jag vill ha en sporthoj oxå, just nu har jag litet intresse av att bli pungslagen av nr 1 försäkringsbolaget och sedan fysiskt av nr 2 frun när premien ska betalas :näsblod

Miss Helly, av ditt användarnamn förväntar jag mej en bild på en dalkulla i folkdräkt med en sockerkaka i famnen och en signatur med ett recept på densamma. Du passar ju klockrent, här är etik inte lika med moral (det man säger är inte det man gör).

Lycka till ! Knock yourself out !

Ps. Detta är det bästa forum som finns alla kategorier. Här kan man ställa frågor och få vettiga svar (eller inte), det är opretentiöst och äkta, oavsett om det gäller hojar, datorer, stora halsmandlar eller smaklösa skämt.

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Hoj
Det skulle vara ganska krävande att disikera och dela upp alla ens intresseområden till strikt specifika forum för ämnena ifråga. En himla massa forumsidor skulle det bli för många av oss. Det är väl därför det nästan alltid finns en övrigt del i alla forum, för att man skall kunna prata om andra saker också. Det var ju inte jag som skapade tråden eller satte igång debatten om IPRED. Det var mig veterligen "vanligt" hojfolk där majoriteten ganska säkert även har hoj och hojkort. Men ändå var intresserade av ett helt annat ämne också. Men det ska man väl inte behöva gå till dataforum för att diskutera? Blir ett j-kla hoppande hit och dit.
För mig som Admin, även om det är ett helt annat typ av forum, är det mest irriterande när folk postar inlägg i fel forumdelar. Eller snurrar in på nya samtalsämnen och/eller inte håller sig till vad tråden handlar om. Tex om man postar inlägg om IPRED i mcrelaterat eller frågar om hk på Hayabuza i OT delen.

www.flashback.info

Där har du ALLA kategorier. Som du säger har nästan alla forum en övrigt det. Varför "hänger" man då i sporthojs OT när man inte "hänger" på sporthoj?

Last edited:

MissHelly

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
ingen än så länge...
Gjorde det högst vetenskapliga garagetestet för att reda ut den här frågan.

Testresultat
Bild på någon slags hoj man äger/har ägt/vill ha/har sett/vet om/hittat på: Nej
Beskrivning på någon slags hoj man äger/har ägt/vill ha/har sett/vet om/hittat på: Nej
Bild på sig själv: Ja
Beskrivning av sig själv: Ja
Kontaktannons (?!): Ja

:huvet

Lite humor kan man väl besitta även här inne. Det faller sig ganska självklart att jag inte vet vilken hoj jag vill ha eller kommer att äga eftersom jag inte kommer kunna köpa någon inom snar framtid. Som att suga på en kaka och sedan behöva spotta ut den. Då struntar iaf Jag hellre i att suga på den där kakan jag ändå inte kommer kunna äta förrän den är för gammal.
När jag står inför köp kommer jag ganska säkert fördjupa mig mer i vilken hoj jag själv vill ha. När man kan provköra själv och jämföra osv. Men det känns rätt svårt att fatta några sådana avgörande beslut utan att kunna köra lovligt.

Catherine

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
Gixxer 750 K8
Hej MissHelly. Läste din profil. Det verkar som du vill ragga dig in i sporthojskollektivet. Jag är säker på att du kan hitta många kandidater här. Lycka till! :D

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Hoj
...point not taken dude...

Och jag förstå inte varför jag skulle skicka PM till Markus bara för att jag inte håller med honom till 100%. Han säger sin åsikt, jag säger min, alla andra säger sin. Tror jag missuppfattar dig på något sätt?

MissHelly

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
ingen än så länge...
www.flashback.info

Där har du ALLA kategorier. Som du säger har nästan alla forum en övrigt det. Varför "hänger" man då i sporthojs OT när man inte "hänger" på sporthoj?

Jag skriver på flashback också. Jag är hojintresserad och älskar att åka hoj. Därför blev jag medlem här. Att jag inte känner mig hemma i mctrådarna än har nog ganska mycket att göra med att det är rena arabiskan för mig. Jag kan ju inte gå ut i verkliga livet och jämföra olika hojjar och huruvida de passar mig osv. Jag kan och får ju inte köra i dagsläget. Men man får alltså inte diskutera andra intressen på SH, i OT delen, om man inte äger en hoj, enligt dig?

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Jag kan direkt erkänna att jag sällan är på de andra delarna av SH, det finns t.o.m. delar som jag aldrig har varit inne på och aldrig kommer att vara innne på. Finns det något jag undrar över drar jag in och kollar det, har t.o.m. hänt att jag har startat trådar om jag ansett mig behöva speciell information. Jag använder helt enkelt de andra delarna av SH som ett uppslagsverk men kan knappast påstå att jag är oerhört intresserad av nya däcksblandningar, vilka tändstift som är bäst för en GSXR eller om Ducati är bättre än Kawasaki. Däremot är jag ofta på OT för att jag tycket det är underhållande.

Problemet för mig blir helt enkelt prioritering! Jag är nämligen ganska övertygad att om jag kollade in alla andra delar av SH så skulle jag med viss säkerhet fastna där, mest för att det finns så många som har så oerhört mycket kunnande om saker som jag inte kan något om. Så för mig blir det då:
1. Besök OT för att det är kul, kolla upp annat jag behöver när jag behöver det och ha kvar min familj och mitt jobb, eller
2. Var duktig medlem och aktiv överallt men ensam och utan ett jobb.

jag väljer 1 även om någon som höll koll på mina aktiviteter skulle mena att jag inte har ett "genuint intresse"! Å om du eller någon annan har ont av det och menar att jag borde tvingas att köra en flakmoppe iförd en flurocerande gul väst genom centrala Helsingborg innan jag bannades för all framtid på SH så får jag leva med det...

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år