Har man här att göra eller inte?

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600
Man kanske skulle testa "Jag är en tjej från sthlm som älskar att åka hoj, men Tyvärr kan jag bara åka med bakpå än. :( Jag kan ju inte köra hoj själv än men vet du vilken hoj jag borde ha sedan så kan du ju skicka PM och bildlänk."

Fast nä, det faller mig inte i smaken att skriva något sådant. Skulle känna mig smått löjlig och känna mig som att jag annonserar om en plats på bönpallen för kommande sommar. Inte min kopp te. Hur kul det än är att åka.

det är lungt jag accepterar dig även fast du inte har hoj!

MissHelly

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
ingen än så länge...
Jag förstår inte varför andras åsikter som du inte känner spelar någon som helst roll?
Är man inte rätt svag som person om man tar åt sig så fruktansvärt mycket av vad andra skriver till en på ett forum?

Svag är det sista jag är. Men jag har känslor och Kan ta illa upp om folk hoppar på en utan att man själv varit taskig. Nu är det inget som varit frekvent återkommande så fort man skriver något. Men tycker det är tråkigt att se gliringar, även om de inte nödvändigtvis är riktade mot en själv personligen. Speciellt om man upplever att man haft stort utbyte och fått stor stimulans i flertalet diskutioner. Men det går helt klart att emellanåt ana en trend om "varför skriver du öht på SH, du som varken har hoj eller hojkort", detta oavsett vad man skrivit och i vilken tråd, och helt oavsett att/om ens inlägg varit till nytta för andra.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
...någon som är anti-allting, är jobbigare än någon som inte har hoj...

Jo det finns onekligen ett lass av medlemmar som i mina ögon i likhet med Markus mestadels skriver nedsablande och provokativt här har jag noterat: Hoonkie, Deecati, Chronic, Valen, Bosozuki och allt vad de heter. Bara för att nämna några.

Jag sympatiserer kanske inte med alla av Markus inlägg/åsikter, men till skillnad från en del andra som gillar att hetsa folk till vansinne så är Markus inlägg ofta skriva med en viss självdistans och självironi. Det tycker jag är roligt. Annars skulle det bara vara drygt.

I allmänhet så tror jag att det är viktigt att forum håller iaf lite på sin kärnidé.
Annars blir det till slut bara spam, men jag tycker att SH har en lagom avvägning. Möjligtvis att jag inte riktigt ser behover av ot-dumpforumet iofs.

Sedan kan jag tycka att det är en smula självcentrerat och uppmärksamhetstörstande att starta en tråd där ämnet är att hela forumet ska ta ställning till om en enda individ är välkommen eller ej.

Troll som verkligen ställer till rabalder och späder ut forumet med en massa ot likt tex smartman, ja de skulle ju aldrig ens bry sig om att fråga om de var välkomna eller ej.

phatbastard

Lindblad
Gick med
15 Jun 2008
Hoj
SukiSuki Tusen Nolltre
Absolut, ut med alla som inte har hoj, körkort, nyaste alpinestars ställ och shoeipotta och dessutom kräver jag att alla som inte har turbo på hojjen och inte drar över 250kg i marklyft stängs av på omedelbar verkan! :)

Seriöst, klart man ska få hänga här om man vill prata hoj, det är väl det som är själva tanken med cirkusen.

Last edited:

MissHelly

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
ingen än så länge...
Jo det finns onekligen ett lass av medlemmar som i mina ögon i likhet med Markus mestadels skriver nedsablande och provokativt här har jag noterat: Hoonkie, Deecati, Chronic, Valen, Bosozuki och allt vad de heter. Bara för att nämna några.

Jag sympatiserer kanske inte med alla av Markus inlägg/åsikter, men till skillnad från en del andra som gillar att hetsa folk till vansinne så är Markus inlägg ofta skriva med en viss självdistans och självironi. Det tycker jag är roligt. Annars skulle det bara vara drygt.

I allmänhet så tror jag att det är viktigt att forum håller iaf lite på sin kärnidé.
Annars blir det till slut bara spam, men jag tycker att SH har en lagom avvägning. Möjligtvis att jag inte riktigt ser behover av ot-dumpforumet iofs.

Sedan kan jag tycka att det är en smula självcentrerat och uppmärksamhetstörstande att starta en tråd där ämnet är att hela forumet ska ta ställning till om en enda individ är välkommen eller ej.

Troll som verkligen ställer till rabalder och späder ut forumet med en massa ot likt tex smartman, ja de skulle ju aldrig ens bry sig om att fråga om de var välkomna eller ej.

Nu var frågan inte enbart rörande mig, för jag tror det finns många andra här som inte har hoj eller hojkort i dagsläget. Men de kanske inte känner sig så manade att skriva med dessa gliringar. Men jag kan ju inte tala mer ingående för andra än för mig själv. Huvudfrågan var inte om just jag har "rätt" att vara här, utan om man rent allmänt är välkommen eller ej även om man inte har hoj eller hojkort, utan bara är hojintresserad och gillar/älskar att åka hoj. Det känns som att "alla" som skriver i OT utan att ha hoj blir lite stämplade som ointresserade, trots att så inte behöver vara fallet.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag ser ingen hy, bilden är ej klickbar.
Om du inte haft kåp-hoj kommer jag inte längre anse dig vara sporthojsförare.
Har du ller har du inte haft en kåp-hoj?
Inte jävla fånig TL1000S-kåpa, vi snackar helkåpa eller inget! :fakta

Nej jag har aldrig haft en kåphoj, det är fjoll. Plastkåpor, plastbåtar mm är för trendängsliga och plastiga killar. Jag är ju en bra och genuin människa! :dummer

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Helly tjejen, jag förstår inte varför du bryr dig?

Jag har också fått en hel del gliringar från vissa och då har det varit killar. Tjejerna här är alltid lika goa och trevliga enligt mig. Skulle dock aldrig få för mig att ta åt mig eller ens kommentera en sån sak eftersom man måste kunna ta det med en klackspark. Det kommer alltid finnas folk som kallar saker för, "killgrejer" vs "tjejgrejer", "killyrken" vs "tjejyrken" men vem bryr sig, det är ju något gammalt som ligger kvar helt enkelt och inget att bli upprörd för. Killar och tjejer kommer som tur är enligt mig alltid vara olika, det är ju det som är kul. :)

Sålänge man har ett intresse av motorcyklar och av att åka så skitsamma i vilka trådar man kladdar mest.

//Pippi

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
Jag tycker det räcker bra med ett rejält hojintresse annas vore det väl lite konstigt att ens hänga här.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Nu var frågan inte enbart rörande mig, för jag tror det finns många andra här som inte har hoj eller hojkort i dagsläget. Men de kanske inte känner sig så manade att skriva med dessa gliringar. Men jag kan ju inte tala mer ingående för andra än för mig själv. Huvudfrågan var inte om just jag har "rätt" att vara här, utan om man rent allmänt är välkommen eller ej även om man inte har hoj eller hojkort, utan bara är hojintresserad och gillar/älskar att åka hoj. Det känns som att "alla" som skriver i OT utan att ha hoj blir lite stämplade som ointresserade, trots att så inte behöver vara fallet.

De gliringar du säger dig ha erfarit är nog mycket ett resultat av att många ser en trend i ett visst klientel av dessa hojlösa medlemmar: De unga uppmärksamhetstörstande och manipulativa tjejer med ofta utmanade och fördelaktiga bilder på sig själva. Som attraheras av "farliga" killar. Typ WT-killar med tribals och 1000cc sporthoj. Efter ngt år har bönpallstjejen varit ihop med ett antal hojkillar i samma umgängeskrets och naturligtvis slutar det med infekterade svartsjukehistorier i den tilltagande gruppen av gamla dumpade ragg och nytillströmmande kåta hanar. Men så var det ju iofs på sveavägen redan på 80-talet, långt före internet.

Men det är ju olyckligt om man som seriös hojintresserad men hojlös tjej får det arvet slaget i huvet när man reggar sig. Så jag tycker du ska fortsätta här och bevisa motsatsen

Hur menar du nu? :confused:

Annika Östberg fick komma hem! :banana :tungan

Last edited:

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600
De gliringar du säger dig ha erfarit är nog mycket ett resultat av att många ser en trend i ett visst klientel av dessa hojlösa medlemmar: De unga uppmärksamhetstörstande och manipulativa tjejer med ofta utmanade och fördelaktiga bilder på sig själva. hem! :banana :tungan

Jag ser inte nackdelen?!

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
De gliringar du säger dig ha erfarit är nog mycket ett resultat av att många ser en trend i ett visst klientel av dessa hojlösa medlemmar: De unga uppmärksamhetstörstande och manipulativa tjejer med ofta utmanade och fördelaktiga bilder på sig själva. Som attraheras av "farliga" killar. Typ WT-killar med tribals och 1000cc sporthoj. Efter ngt år har bönpallstjejen varit ihop med ett antal hojkillar i samma umgängeskrets och naturligtvis slutar det med infekterade svartsjukehistorier i den tilltagande gruppen av gamla dumpade ragg och nytillströmmande kåta hanar. Men så var det ju iofs på sveavägen redan på 80-talet, långt före internet.

Men det är ju olyckligt om man som seriös hojintresserad men hojlös tjej får det arvet slaget i huvet när man reggar sig. Så jag tycker du ska fortsätta här och bevisa motsatsen

Med risk för att låta som Sam (se Dagens-gay grej tråden) så måste jag säga att det här var riktigt vackert skrivet. Det enda det kunde kompletterats med vore något raljant om Södermalm och Pitbullar men det hade varit lök på laxen.

:Bugar

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Med risk för att låta som Sam (se Dagens-gay grej tråden) så måste jag säga att det här var riktigt vackert skrivet. Det enda det kunde kompletterats med vore något raljant om Södermalm och Pitbullar men det hade varit lök på laxen.

:Bugar

Det är fritt fram för dig att fylla på :D

Nu ska jag kvista till garaget så at jag får ihop hojen ngn gång:gnissla

GAMMA

Trasig
Gick med
24 Mar 2003
Hoj
Promenadhoj, forthoj, smutshoj.
Ha ha denna tråd tog verkigen fart:D

Jag orkade inte läsa igenom alla svar men om Helly är intresserad och har en passion för motorcyklar, sporthojar så är hon välkommen på forumet med eller utan motorcykelkörkort.....eller nåt'....tycker jag. Varför svarar jag i denna tråd egentligen?

phatbastard

Lindblad
Gick med
15 Jun 2008
Hoj
SukiSuki Tusen Nolltre
Hojlösa medlemmar: De unga uppmärksamhetstörstande och manipulativa tjejer med ofta utmanade och fördelaktiga bilder på sig själva

Nackdelen är att de unga hormonstinna gossarna råkar i luven på varann och tillslut blir det bara en enda stor pajkastning. Se garaget.org vad det blivit på senare år. Så nej, ovan nämnda spättor vill man inte ha på något forum, möjligen på tv efter sena Aktuellt.

Wizzard

Village Idiots MC
Gick med
14 Dec 2003
Hoj
GSX-R 1100 -92; GSX1300R Hayabusa 2014
Men alla kan ju inte göra filmer varje gång dom är ute med bågen eller varmkör den i garaget för att få uppmärksamhet som du :)

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Hojlösa medlemmar: De unga uppmärksamhetstörstande och manipulativa tjejer med ofta utmanade och fördelaktiga bilder på sig själva

Jag har väl inte tagit ställning till den gruppen. :confused: Jag är ju inte ens straight

Jag säger bara att de negativa inlägg om hojlösa bönpallstjejer ofta kommer från killar som har känslomässigt negativa erfarenheter från just undergruppen manipulativa vagabonderande bönpallstjejer.

Men alla kan ju inte göra filmer varje gång dom är ute med bågen eller varmkör den i garaget för att få uppmärksamhet som du :)

Precis! :D
Men det är ju hojen det. Och det är inte ens jag som gjort filmerna. :tungan

Dessutom är de alla på önskemål från byggtråden. Från folk som vill se och höra cykeln gå. http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=4198663&postcount=1969

Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...