Har man här att göra eller inte?

4:20

Ett fuckobarn...
Gick med
16 Mar 2008
Hoj
Såld: ZX6RR "BanEdition" lolz RVF NC35 *såld
Klart du ska vara kvar?
varför ska du inte hänga är?
det är ett forum?
alla får hänga här!?
det finns ingen lag eller oskriven lag som säger att du inte ska få vara här, du ser ju nästan bra ut, så jag ser mer en gärna att du är kvar, och förgyller detta forum med ditt fina face :kär

vi behöver snygga brudar på hoj.. finns så få utav dom, så alla är mer en välkomna, i min himmelsäng eller jag menar detta forum. :banana

!edit!

och alla andra tjejer här inne som är negativa till att du är här, dom är bara avundsjuka...:sissy

Last edited:

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Hoj
Fnatti
Frågan är vad syftet med tråden är. De som klagar på att du inte har hojkort kommer inte ändra på sig, de som tycker att du är välkommen kommer inte ändra på sig.

Vad är syftet, och vad vill du uppnå?

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Hoj
2020 Harley-Davidson Ultra Limited
Fattar inte grejen med att vara medlem på ett forum om man inte utövar sitt intresse. Jag är hästintresserad och har ägt häst men är inte medlem på bukefalos för jag har ingen häst nu. Det intresserar mig inte att skriva i ett forum när jag inte kan utöva det jag är intresserad av. Även om det finns ett OT forum så spelar det ingen roll, varför hänga på forumet när sjävla poängen med forumet är att man har ett gemensamt intresse och kan dela sin erfarenhet, ideer och tankar om just det valda intresset.

Har du planer att i FRAMTIDEN skaffa hoj och hojkort så kan du ju bli medlem då när du är i gång med det. Inte X antal år i förväg, för du ställer ju inga frågor om något som har med ditt framtida kort/hoj att göra.

Jag är inte heller medlem i det där Buk-fallos, för jag har inget intresse av att sitta bak på någon häst när någon annan rider, och dessutom har jag fördomar mot hästar eftersom jag tycker att dom är opålitliga. :gnissla

Miss Helly gillar ju att åka hoj, och att umgås med hojåkare. Det är ju en viss skillnad tycker jag.

Jag har dessutom inga som helst planer på att skaffa någon häst, och är som sagt inte det minsta intresserad.

Miss Helly har ju enligt egen utsago hojintresse och planer på både hoj och kort när tiden är den rätta. Och varför ska vi förutsätta att det inte stämmer det hon säger? Ska vi döma på förhand bara för att vi tror att vederbörande snackar skit.

Att jag sedan tycker att hennes presentation, och "se-på-mig!-beteendet" just i detta fall balanserar på gränsen mellan dålig humor och narcissism har ju ingenting med hennes berättigande att vara medlem på Sporthoj.com att göra.

Och till trådskaparen, återigen, kör ditt eget race och var inte så jävla beroende av vad alla andra tycker!

Du kommer snart att bilda dig en uppfattning om vilka du trivs att konversera med.

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Men d e ju ungefär som såna rockgruopies. Alla rockstjärnor tar sina groupies för lättfotade små luder, typ. Det är en förutfattad mening och den har skapats pga att det kanske är/varit så?! Då kan man säga att Helly är en hojgroupie, undra om hon tycker det är en mer passande term. Kanske borde starta en egen forumdel, Sporthojsgroupies. :tummenupp

Miss Helly blev medlem för 3 år sen!! 3 ÅR sen! Fortfarande inget kort eller något större hojintresse. :va Som sagt tidigare, VARFÖR inte bli medlem när man väl har ett större intresse än bara snacka skit på OT forumet? Tycker hon det är ball att åka bakpå och att träffa hojfolk behöver hon knappast sporthoj.com för det.

Jag blev medlem ett år innan jag tog sjlva kortet, men jag övningskörde och pratade massa hoj med massa folk. Inte behövde jag 3 år för att komma till skott. ;)

Jag är inte heller medlem i det där Buk-fallos, för jag har inget intresse av att sitta bak på någon häst när någon annan rider, och dessutom har jag fördomar mot hästar eftersom jag tycker att dom är opålitliga. :gnissla

Miss Helly gillar ju att åka hoj, och att umgås med hojåkare. Det är ju en viss skillnad tycker jag.

Jag har dessutom inga som helst planer på att skaffa någon häst, och är som sagt inte det minsta intresserad.

Miss Helly har ju enligt egen utsago hojintresse och planer på både hoj och kort när tiden är den rätta. Och varför ska vi förutsätta att det inte stämmer det hon säger? Ska vi döma på förhand bara för att vi tror att vederbörande snackar skit.

Att jag sedan tycker att hennes presentation, och "se-på-mig!-beteendet" just i detta fall balanserar på gränsen mellan dålig humor och narcissism har ju ingenting med hennes berättigande att vara medlem på Sporthoj.com att göra.

Och till trådskaparen, återigen, kör ditt eget race och var inte så jävla beroende av vad alla andra tycker!

Du kommer snart att bilda dig en uppfattning om vilka du trivs att konversera med.

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Hoj
Men d e ju ungefär som såna rockgruopies. Alla rockstjärnor tar sina groupies för lättfotade små luder, typ. Det är en förutfattad mening och den har skapats pga att det kanske är/varit så?! Då kan man säga att Helly är en hojgroupie, undra om hon tycker det är en mer passande term. Kanske borde starta en egen forumdel, Sporthojsgroupies. :tummenupp

Miss Helly blev medlem för 3 år sen!! 3 ÅR sen! Fortfarande inget kort eller något större hojintresse. :va Som sagt tidigare, VARFÖR inte bli medlem när man väl har ett större intresse än bara snacka skit på OT forumet? Tycker hon det är ball att åka bakpå och att träffa hojfolk behöver hon knappast sporthoj.com för det.

Jag blev medlem ett år innan jag tog sjlva kortet, men jag övningskörde och pratade massa hoj med massa folk. Inte behövde jag 3 år för att komma till skott. ;)

Visst... Men, vilka är vi att sitta och bedöma att tre år är för länge?

Herregud, om någon vill vara medlem och hänga på OT-avdelningen så må det väl vara hänt? Om någon har åsikter om det och känner sig illa berörd av att någon saknar hoj så tycker jag att det är löjligt.

-Varför ens bry sig? Det är ju inte direkt så att det drabbar någon.

Langis

Asfaltsget
Gick med
18 Aug 2008
Hoj
Bandit 1250 och en kinky
Vad fan håller ni på med?

Istället för att välkomna en ny människa in i hojkollektivet så sitter ni som självgoda, pompösa småpåvar och dunkar varandra i ryggen och blåser upp er så ni nästan spricker.

Det spelar väl ingen roll om människan är kille, tjej, homosexuell jude, bisexuell eskimå som röstar på Socialdemokraterna och Mona Sahlin, eller en, -i sann Sporthojsanda, politiskt korrekt, totalt straight moderat som svänger sin kappa efter den allra minsta vindpust för att desperat försöka passa in i den debatt den just för tillfället deltager i.

Hur i hela fridens namn kan man ens komma på tanken att ifrågasätta sin eller någon annans existensberättigande på ett forum, då personen i fråga inte begått något fel?

Till trådskaparen: Skärp till dig och sluta gnälla, vill du vara här så var det och bry dig inte så jävla mycket om vad alla andra tycker, du kommer aldrig att kunna acceptera eller bli accepterad av alla ändå.

Till er andra som gnällt på flickstackaren: Lägg av... Har ni inget bättre att komma med än att hon inte har en hoj och kan meka? Ett visst intresse verkar i alla fall finnas. Välkomna en blivande hojsyster in i gemenskapen istället för att frysa ut henne.

Själv har jag under tiden jag varit medlem här ägt följande tvåhjulingar:

Thriumph Thruxton
Thriumph Tiger 955
Thriumph Sprint ST abs
Harley Davidson Superglide
Yamaha Wildstar
Honda Blackbird
BMW R1200 GS Adventure

Och, nuvarande Suzuki GSXR 600 och Gilera Runner EU-moppe...

Gör det mig till en sämre människa att jag åkt allt från custom, via touring och äventyrshoj till sporttouring och nuvarande racehoj, och, -hemska tanke, -en MOPED!

Jag har då aldrig, någonsin, varit med om att folk är så jävla självgoda och besitter en sådan dubbelmoral, som vissa här på SH...

Och då har jag i flera års tid varit moderator på ett av dom största märkesforumen för ett personbilsmärke i Skandinavien.

Fy fan. Man blir förbannad, för att använda ett par slitna gamla uttryck. :mad:

Vad jag har läst mig till så finns det väl dem som tycker att hon skall vara kvar och dem som tycker tvärt om. Precis som att hon inte är accepterad av några och accepterad av andra så får nog även du räkna med att alla både kan få medhåll eller inte, särskillt när man ställer en specifik fråga till dem som känner sig manade att svara.
Så jag fattar inte varför du blir förbannad, eller varför vi ska lägga av när TS just undrar vad vi tycker..
Själv har jag dock ingen exakt åsikt då jag själv inte äger en renodlad sporthoj. Däremot så trivs jag på SH forumet då det finns så stor spännvidd på åsikterna här.
Om jag sticker ut hakan tillräckligt långt på ett forum som detta så räknar jag med reaktion, från en del possitivt men från en del givetvis negativ.
Jag respekterar din åsikt men tycker inte att du skall behöva ta åt dig så mycket att du blir förbannad...
Har du dessutom varit moderator så länge på ett forum och inte stött på något liknande som "folk" här på SH så kanske det är det som begränsat ditt spectra av att se den breda skala av olikt tänkande och tyckande.

Det är i alla fall det jag uppskattar!!!

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Vissa borde läsa under bli medlem

"Forumregler och Medlemssavtal
ENDAST FÖR SPORTHOJÄGARE!
OBS! Kör du moped, cross, minimoto eller nått under 125cc eller cross så är du inte välkommen på denna sajten. Vänligen besök en annan sida som passar dig bättre tills du passar kriterierna! Ditt konto tas bort helt."

Har man inget borde det väl falla under överstående.

Får jag chansen på dig?

Svar:

Ja

Nej

Ringa in ditt svar. :krama

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
VFR 800
Fattar inte grejen med att vara medlem på ett forum om man inte utövar sitt intresse. Jag är hästintresserad och har ägt häst men är inte medlem på bukefalos för jag har ingen häst nu. Det intresserar mig inte att skriva i ett forum när jag inte kan utöva det jag är intresserad av. Även om det finns ett OT forum så spelar det ingen roll, varför hänga på forumet när sjävla poängen med forumet är att man har ett gemensamt intresse och kan dela sin erfarenhet, ideer och tankar om just det valda intresset.

Jag har ingen hoj just nu, tycker du att jag ska avregga mig omgående?

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj

Jag har ingen hoj just nu, tycker du att jag ska avregga mig omgående?

Självklart!! Med omedelbar verkan!

Jag har inte haft häst på ett par år, menar inte just denna veckan eller denna säsongen. Shit happends och man kan bli hojlös men intresset är där och livsstilen. För det är en livsstil. Men har man inte ägt en hoj eller visat något större intresse för att gilla hoj så är det en annan femma.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Vaffan. Det är ingen som vill ha mig här, men jag är här endå. Vem bryr sig!? :D

edge

Exilmas
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2004, Honda CBR 900
Ny regel:

För att få vara medlem så måste alla scanna in sitt regbevis och skicka in till Swedie.

Har man ingen sporthoj så får man 6 månaders prövotid 1 gång, om man har ambitionen att skaffa sporthoj eller om man precis sålt för att skaffa en ny.
Annars är det permanentbanning som gäller.

Är det rätt väg att gå ?? :banana

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Hoj
Vad jag har läst mig till så finns det väl dem som tycker att hon skall vara kvar och dem som tycker tvärt om. Precis som att hon inte är accepterad av några och accepterad av andra så får nog även du räkna med att alla både kan få medhåll eller inte, särskillt när man ställer en specifik fråga till dem som känner sig manade att svara.
Så jag fattar inte varför du blir förbannad, eller varför vi ska lägga av när TS just undrar vad vi tycker..
Själv har jag dock ingen exakt åsikt då jag själv inte äger en renodlad sporthoj. Däremot så trivs jag på SH forumet då det finns så stor spännvidd på åsikterna här.
Om jag sticker ut hakan tillräckligt långt på ett forum som detta så räknar jag med reaktion, från en del possitivt men från en del givetvis negativ.
Jag respekterar din åsikt men tycker inte att du skall behöva ta åt dig så mycket att du blir förbannad...
Har du dessutom varit moderator så länge på ett forum och inte stött på något liknande som "folk" här på SH så kanske det är det som begränsat ditt spectra av att se den breda skala av olikt tänkande och tyckande.

Det är i alla fall det jag uppskattar!!!

Det jag retar upp mig på är att det alltid ska vara en så stor hype att passa in.

Ett fåtal individer verkar alltid sitta på helspänn och ha järnkoll på vad som är korrekt att tycka just för stunden, så till den milda grad att det blir så genomskinligt så det blir patetiskt.

Visst uppskattar jag ett brett spectra av människor från olika bakgrund och med olika erfarenheter i bagaget, men jag uppskattar inte personangrepp och grova påhopp utan en viss glimt i ögat.

Det har vi sluppit på det forum jag modererat eftersom vi har hållit en väldigt strikt linje, utan att för den del blivit tråkiga.

Jag tror SH är väldigt unikt i den meningen att det både finns mycket duktigt och kompetent folk samtidigt som det är näst intill fria tyglar i OT-avdelningen.

De flesta forum brukar ettdera vara väldigt seriösa eller rena sandlådan. Här på SH har vi både och, och allt där emellan, och det är, -precis som du gör, det jag uppskattar.

Men när folk börjar tycka att dom själva är mer värda som forumanvändare och registrerade medlemmar bara för att dom bättre passar in i den målgrupp som forumet främst riktar sig till så reagerar jag.

Det måste ju stå varje enskild medlem fritt att deltaga i diskussioner och välja om man vill vara aktiv på forumet oavsett om man överrenstämmer med mallen eller ej.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år