Har man här att göra eller inte?

Perris

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
Honda plastraket a´la nittiotal!
Minns hur jag köpte motorcykeln och körde hem den noga fastsurrad på statoilsläpet. Jag minns kvällen innan den stora dagen när jag visste att ägarbytet skulle ske dagen efter, hur jag vred och vände mig som en larv i mina lakan, ömsom upphetsad, ömsom euforisk av lycka. Det blev inte många timmars sömn den natten. Klockan var säkert bara fem, de första trevande sommarsolstrålarna landade på mina darrande händer när jag skrev in mitt önskade användarnamn på sporthoj.com. Det första inlägget var redan uttänkt sedan månader tillbaka, in till minsta stavelse. Ska man choka länge?, hade jag funderat under våren på att inleda med, men till slut bestämt jag mig för; att choka är bra. Ventilhatt.

Motorcykeln brukar jag mest förvara mina ovanliga indiska krukväxter på. Men nu kanske nån vill köpa den då, om det ska vara på det viset att DEN TYDLIGEN INTE BEHÖVS. Jävla folkpartister!

/perris

Wizzard

Village Idiots MC
Gick med
14 Dec 2003
Hoj
GSX-R 1100 -92; GSX1300R Hayabusa 2014

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Skulle inte du gå o skruva ihop bågen, så vi får snacka skit utan att du direkt bemöter det:banana

Jo, jag ska möta Dr Bike i garaget om 30 minuter, nu blir jag sen och han blir stel och tråkig. Bäst att skynda! :gnissla

Ciao

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Jo det finns onekligen ett lass av medlemmar som i mina ögon i likhet med Markus mestadels skriver nedsablande och provokativt här har jag noterat: Hoonkie, Deecati, Chronic, Valen, Bosozuki och allt vad de heter. Bara för att nämna några.

Jag sympatiserer kanske inte med alla av Markus inlägg/åsikter, men till skillnad från en del andra som gillar att hetsa folk till vansinne så är Markus inlägg ofta skriva med en viss självdistans och självironi. Det tycker jag är roligt. Annars skulle det bara vara drygt.

I allmänhet så tror jag att det är viktigt att forum håller iaf lite på sin kärnidé.
Annars blir det till slut bara spam, men jag tycker att SH har en lagom avvägning. Möjligtvis att jag inte riktigt ser behover av ot-dumpforumet iofs.

Sedan kan jag tycka att det är en smula självcentrerat och uppmärksamhetstörstande att starta en tråd där ämnet är att hela forumet ska ta ställning till om en enda individ är välkommen eller ej.

Troll som verkligen ställer till rabalder och späder ut forumet med en massa ot likt tex smartman, ja de skulle ju aldrig ens bry sig om att fråga om de var välkomna eller ej.

återigen; någon som är anti-allting, är jobbigare än den som inte har hoj.

att ständigt bara mala på om samma saker och älta det fram och tillbaka, inte ha någon egentlig argumentation eller retorik heller för den delen, blir i längden bara trist för att fatta mig kort och har inte så mycket med att 'våga såga'. snarare är det en fanatiker som talar. det om något är 'självcentrerat' och 'uppmärksamhetstörstande'.

det som dessutom är kul i dina ögon, behöver inte nödvändigtsvis vara det i andras. måhända att du känner markus väldigt väl och har hängt med en hel del i diverse trådar, men det har inte alla här på sh och bristen på respekt för de som är nya eller inte 'förstår' eller bara tycker annorlunda, är ganska låg.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Minns hur jag köpte motorcykeln och körde hem den noga fastsurrad på statoilsläpet. Jag minns kvällen innan den stora dagen när jag visste att ägarbytet skulle ske dagen efter, hur jag vred och vände mig som en larv i mina lakan, ömsom upphetsad, ömsom euforisk av lycka. Det blev inte många timmars sömn den natten. Klockan var säkert bara fem, de första trevande sommarsolstrålarna landade på mina darrande händer när jag skrev in mitt önskade användarnamn på sporthoj.com. Det första inlägget var redan uttänkt sedan månader tillbaka, in till minsta stavelse. Ska man choka länge?, hade jag funderat under våren på att inleda med, men till slut bestämt jag mig för; att choka är bra. Ventilhatt.

Motorcykeln brukar jag mest förvara mina ovanliga indiska krukväxter på. Men nu kanske nån vill köpa den då, om det ska vara på det viset att DEN TYDLIGEN INTE BEHÖVS. Jävla folkpartister!

/perris

Bra skrivet! Precis så var det för mig också, med skillnaden att det var 20cm snö ute när jag köpte min första fjanthoj (men ändå klass 7, dock endast bögiga 600cc). Hade en kollega som var medlem på den tiden så jag kunde be honom om något innan jag var värdig att registrera mig. Själv drog jag till med en tråd om skenförsäkringar direkt, tänkte att det var lika bra att visa var skåpet skulle stå direkt.
Sedan dess har jag skrivit spaltmil med värdefull text faktiskt. :mattias

Dickhead

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
jävligt snabb hynda
Helly tjejen, jag förstår inte varför du bryr dig?

Jag har också fått en hel del gliringar från vissa och då har det varit killar. Tjejerna här är alltid lika goa och trevliga enligt mig. Skulle dock aldrig få för mig att ta åt mig eller ens kommentera en sån sak eftersom man måste kunna ta det med en klackspark. Det kommer alltid finnas folk som kallar saker för, "killgrejer" vs "tjejgrejer", "killyrken" vs "tjejyrken" men vem bryr sig, det är ju något gammalt som ligger kvar helt enkelt och inget att bli upprörd för. Killar och tjejer kommer som tur är enligt mig alltid vara olika, det är ju det som är kul. :)

Sålänge man har ett intresse av motorcyklar och av att åka så skitsamma i vilka trådar man kladdar mest.

//Pippi

Varifrån fick du att det skulle vara en kille vs. tjej-grej? Jag tycker det är grymt med tjejer som kör hoj, ju fler dess bättre, så det har absolut inget könsroller eller nåt annat sånt tjafs att göra. Det är iofs rätt typiskt tjejer som blir attackerade för en åsikt att vända allt till "men det är för att jag är tjeeeej, buhuuu".

Det handlar om att gilla motorcyklar eller inte. Visst, man behöver inte vara insatt i hur en motorcykel är uppbyggd på molekylnivå för att gilla hojar men om man säger att man vill ha hojkort "i framtiden" så borde man väl åtminstone ha ett visst intresse av vad för hoj man isf skulle vilja köra? Att starta en "duger jag?"-tråd känns inte heller helt seriöst, som redan påtalats i tråden. MissHelly verkar ju haft gott om fans redan innan hon startade denna tråd så det borde väl räcka för att känna sig accepterad. Kan man tycka.

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
Hornet 606
Nej, man har inget här att göra ifall man tar åt sig.

Ny på Internet eller?

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Hoj
2020 Harley-Davidson Ultra Limited
Vad fan håller ni på med?

Istället för att välkomna en ny människa in i hojkollektivet så sitter ni som självgoda, pompösa småpåvar och dunkar varandra i ryggen och blåser upp er så ni nästan spricker.

Det spelar väl ingen roll om människan är kille, tjej, homosexuell jude, bisexuell eskimå som röstar på Socialdemokraterna och Mona Sahlin, eller en, -i sann Sporthojsanda, politiskt korrekt, totalt straight moderat som svänger sin kappa efter den allra minsta vindpust för att desperat försöka passa in i den debatt den just för tillfället deltager i.

Hur i hela fridens namn kan man ens komma på tanken att ifrågasätta sin eller någon annans existensberättigande på ett forum, då personen i fråga inte begått något fel?

Till trådskaparen: Skärp till dig och sluta gnälla, vill du vara här så var det och bry dig inte så jävla mycket om vad alla andra tycker, du kommer aldrig att kunna acceptera eller bli accepterad av alla ändå.

Till er andra som gnällt på flickstackaren: Lägg av... Har ni inget bättre att komma med än att hon inte har en hoj och kan meka? Ett visst intresse verkar i alla fall finnas. Välkomna en blivande hojsyster in i gemenskapen istället för att frysa ut henne.

Själv har jag under tiden jag varit medlem här ägt följande tvåhjulingar:

Thriumph Thruxton
Thriumph Tiger 955
Thriumph Sprint ST abs
Harley Davidson Superglide
Yamaha Wildstar
Honda Blackbird
BMW R1200 GS Adventure

Och, nuvarande Suzuki GSXR 600 och Gilera Runner EU-moppe...

Gör det mig till en sämre människa att jag åkt allt från custom, via touring och äventyrshoj till sporttouring och nuvarande racehoj, och, -hemska tanke, -en MOPED!

Jag har då aldrig, någonsin, varit med om att folk är så jävla självgoda och besitter en sådan dubbelmoral, som vissa här på SH...

Och då har jag i flera års tid varit moderator på ett av dom största märkesforumen för ett personbilsmärke i Skandinavien.

Fy fan. Man blir förbannad, för att använda ett par slitna gamla uttryck. :mad:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Seriöst, med tanke på hur många idioter det finns här MED körkort så behövs det en del icke-idioter UTAN körkort. Det jag har sett dig skriva känns som att det passar in här, vare sig du har kort eller hoj. Intresset finns ju och det är huvudsaken.
Jag hade heller ingen hoj när jag joinade samma vecka Swedie startade forumet. Inget kort heller. Sen köpte jag hoj och efter ytterligare något år så hade jag kort också, det är nog många här som har gjort samma sak.

Jo det finns onekligen ett lass av medlemmar som i mina ögon i likhet med Markus mestadels skriver nedsablande och provokativt här har jag noterat: Hoonkie, Deecati, Chronic, Valen, Bosozuki och allt vad de heter. Bara för att nämna några.

Jag får en svag känsla av att du antyder något negativt, har jag rätt? Jag är som tur är inte alltför seriös och det är oroväckande skojigt att väcka anstöt mot mindre vetande personer på detta forum. Tyvärr.

Last edited:

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
Vissa borde läsa under bli medlem

"Forumregler och Medlemssavtal
ENDAST FÖR SPORTHOJÄGARE!
OBS! Kör du moped, cross, minimoto eller nått under 125cc eller cross så är du inte välkommen på denna sajten. Vänligen besök en annan sida som passar dig bättre tills du passar kriterierna! Ditt konto tas bort helt."

Har man inget borde det väl falla under överstående.

Kneedrag

Guest
Vad tror ni? Kan man göra sig en hacka om man startar hojdejting.se?:D

Vissa borde läsa under bli medlem

"Forumregler och Medlemssavtal
ENDAST FÖR SPORTHOJÄGARE!
OBS! Kör du moped, cross, minimoto eller nått under 125cc eller cross så är du inte välkommen på denna sajten. Vänligen besök en annan sida som passar dig bättre tills du passar kriterierna! Ditt konto tas bort helt."

Har man inget borde det väl falla under överstående.

Faktiskt lite trött på alla tjejer som reggar sig här och bara är här för att ragga. Snacket men jag ska skaffa hoj och körkort när jag får råd bla bla Den har man hört minst 20 gånger och inte någon gång var det sant. När trådar som vad för hoj ska man ha / trafikkola tips m.m dyker upp. Då visar man ju att det inte bara är tomt snack.

Last edited:

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Hoj
2020 Harley-Davidson Ultra Limited

Definitivt! :tummenupp

Det tror jag faktiskt skulle funka. -Seriöst.
Största problemet skulle nog vara att ni tjejer tyvärr är kraftigt underrepresenterade, men jag tror faktiskt att det skulle fungera att starta en sådan dating-sida.

Och, nej, jag är lyckligt gift, så jag är inte positiv för egen vinnings skull.

carro86

längtar till våren...
Gick med
25 Apr 2009
Hoj
Honda cbr600F

Faktiskt lite trött på alla tjejer som reggar sig här och bara är här för att ragga. Snacket men jag ska skaffa hoj och körkort när jag får råd bla bla Den har man hört minst 20 gånger och inte någon gång var det sant. När trådar som vad för hoj ska man ha / trafikkola tips m.m dyker upp. Då visar man ju att det inte bara är tomt snack.
'

jag håller på ditt lag!!

men samtidigt vill jag säga: kul att se fler tjejer här men kanske med lite bättre entre än att börja "hetsa" folk elelr vad nu detta är.

Last edited:

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Varifrån fick du att det skulle vara en kille vs. tjej-grej? Jag tycker det är grymt med tjejer som kör hoj, ju fler dess bättre, så det har absolut inget könsroller eller nåt annat sånt tjafs att göra. Det är iofs rätt typiskt tjejer som blir attackerade för en åsikt att vända allt till "men det är för att jag är tjeeeej, buhuuu".

Det handlar om att gilla motorcyklar eller inte. Visst, man behöver inte vara insatt i hur en motorcykel är uppbyggd på molekylnivå för att gilla hojar men om man säger att man vill ha hojkort "i framtiden" så borde man väl åtminstone ha ett visst intresse av vad för hoj man isf skulle vilja köra? Att starta en "duger jag?"-tråd känns inte heller helt seriöst, som redan påtalats i tråden. MissHelly verkar ju haft gott om fans redan innan hon startade denna tråd så det borde väl räcka för att känna sig accepterad. Kan man tycka.

Det va snarare det jag ville framhålla att det inte var, någon nämner nästan alltid när något sånt här kommer upp att det är tjejer som klankar ner på andra tjejer vilket jag ville säga att i mitt fall så har det inte varit så. Jag tycker snarare att de flesta härinne har varit både schyssta och välkomnande, sen får man nog ta en hel del ironi. Kan man inte ta ironi har man nog däremot inget här att göra. ;)

Låt folk tycka vad de vill och stå för den du är istället Helly, du vet ju själv att du är stark.

Jag bokade uppkörningstid idag :banana så JA jag gör något åt det. ;)

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
att få hänga här eller inte beror väl in om man har ett plastkort med ett A på i bakfickan eller om det står en tvåhjuling i garaget?
det har väl med vad man har innanför pannbenet å göra?

-om jag snackar med en person på SH så skiter jag fullständigt i om personen i fråga uppfyller kraven KK + hoj? det jag är ute efter är ett vettigt svar från en likasinnad?

det finns många med och utan körkort/hoj som inte borde hänga här
TS du är inte en utav dom, fortsätt häng här :krama

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Fattar inte grejen med att vara medlem på ett forum om man inte utövar sitt intresse. Jag är hästintresserad och har ägt häst men är inte medlem på bukefalos för jag har ingen häst nu. Det intresserar mig inte att skriva i ett forum när jag inte kan utöva det jag är intresserad av. Även om det finns ett OT forum så spelar det ingen roll, varför hänga på forumet när sjävla poängen med forumet är att man har ett gemensamt intresse och kan dela sin erfarenhet, ideer och tankar om just det valda intresset.

Har du planer att i FRAMTIDEN skaffa hoj och hojkort så kan du ju bli medlem då när du är i gång med det. Inte X antal år i förväg, för du ställer ju inga frågor om något som har med ditt framtida kort/hoj att göra.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år