Har man här att göra eller inte?

Biker Bitch

This Bitch Bites!
Gick med
15 Feb 2008
Där landsvägen slutar och oändligheten börjar! Mit
Hoj
Bensinvärdinna till en HONDA CBR600 Repsola.
Att du ens frågar! Det hade inte jag gjort!

Känner du att SH ger dig inspiration, tips/trix samt kunskap, så bör du som vem som helst få lov att vara här!

Jargongen är bara att köpa: Hårt, rakt och ärligt och som andra behandlar dig, behandlar du andra!

Jag har åkt hoj sen jag inte minns, jag har ett stort intresse för motorer(inte bara hoj)...kan långt ifrån allt, men jag lär mig ständigt och jag är nyfiken. SH fungerar framför allt annat som en uppslagsbok för mig!

Dock skaffade jag inte min första hoj förrän förra året och i samband med detta blev jag medlem här eftersom min profil/blogg fungerar även som en körlogg i väntan på vad som komma ska.

Se det såhär: Om du inte har något alls slags intresse av hoj, då hade du tröttnat fort på SH och då skulle du inte vara medlem här och att tillägga, framför allt inte som tjej!

Last edited:

Perris

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
Honda plastraket a´la nittiotal!
Tycker mest synd om alla kvinnor i den här tråden som minsann gjort sig till och haft körlektioner i svettiga skinnställ och skrapat ihop deg till motorcykel och stått i av bara den för att bli sedda av korvskinnsahannarna på sina ädla testosterontransportörer, och så smiter det in konkurrenter köksvägen som får spegla sig ändå. Nedrans.

Ehrm.

Vi är någorlunda vuxna, storhandlande, bullbakande, belånade, heltidsarbetande, vabbande, förebildande människor som helt plötsligt sitter med kladdiga munnar och färgglada shorts på en innergård och kastar sand i ögonen på varandra. Hela den här tråden påminner lite om den fräna lukt som gymnastiksalen i mellanstadiet hade. Men det är ganska roligt! Ni är för fina ändå.

/perris

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Tillfälligt avbrott
Snart löst när vi skaffat fram tillräckligt med pengar för att hyra den där landsskapsbortgrävaren och totalt avskurit oss från pölseätarna. :tungan :sissy
Ja tack, inte mig emot..

"Hmm, Sweden.. Oh yeah, the country of retarded royalty and uptight population"

Skåne till Danmark.. nu!

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Tycker mest synd om alla kvinnor i den här tråden som minsann gjort sig till och haft körlektioner i svettiga skinnställ och skrapat ihop deg till motorcykel och stått i av bara den för att bli sedda av korvskinnsahannarna på sina ädla testosterontransportörer, och så smiter det in konkurrenter köksvägen som får spegla sig ändå. Nedrans.

Ehrm.

Vi är någorlunda vuxna, storhandlande, bullbakande, belånade, heltidsarbetande, vabbande, förebildande människor som helt plötsligt sitter med kladdiga munnar och färgglada shorts på en innergård och kastar sand i ögonen på varandra. Hela den här tråden påminner lite om den fräna lukt som gymnastiksalen i mellanstadiet hade. Men det är ganska roligt! Ni är för fina ändå.

/perris

Underbart skrivet:D:klappar

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag får en svag känsla av att du antyder något negativt, har jag rätt? Jag är som tur är inte alltför seriös och det är oroväckande skojigt att väcka anstöt mot mindre vetande personer på detta forum. Tyvärr.

Ja alltså du brukar ju nästan enbart skriva i OT och oftast gilla att skriva kategoriska inlägg med illa dold förhoppning att reta gallfeber på ngn. Det brukar du ju som sagt tom ofta tillägga med jämna mellanrum :D

Jag lägger ingen värdering i det och har ju ibland själv haft roliga dialoger med dig i OT.

Att jag exemplifierade med bla ditt namn var för att jag tycker bara det är jobbigt med folk som slänger ur sig svävande inlägg av typen "Gud vad många moralkärringar det är i den här tråden" osv. Jag tycker att man ska exemplifiera vad/vilka man menar och stå för det. Därför valde jag att nämna några exempel på personer jag uppfattar som roade av att hetsa. Det hade inte till syfte att hetsa upp dig eller ngn annan jag nämde. Men det tror jag heller inte att du/ni blev.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
det som dessutom är kul i dina ögon, behöver inte nödvändigtsvis vara det i andras. måhända att du känner markus väldigt väl och har hängt med en hel del i diverse trådar, men det har inte alla här på sh och bristen på respekt för de som är nya eller inte 'förstår' eller bara tycker annorlunda, är ganska låg.

Det håller jag helt med om, att jag tycker att några inlägg är humoristiska är ju inget försvar om samma inlägg sårar och indignerar en stor del av läsarna. Det är väl egentligen bara moderatorerna (som kan se resp medlems negativa/positiva poängsumma) som har en översiktlig bild av hur rsp medlem uppfattas i allmänhet.

Men nu är vi långt ifrån trådämnet och jag ber om ursäkt för detta stickspår.

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Lika kränkt som du blev av spännbandet?

SLUTA stafva fel med flit föresten! :mad:

Alltså, en grej för din och trehundra andra medlemmars kännedom bara:
Det där med spännbandet var inget illasinnat avslöjande av någon opponent till mig, det var faktiskt med vilje jag skapade den tråden.
Ibland får jag nämligen känslan att folk tror att det där är en öm tå, vilket det så klart inte är.
Hade du däremot nämnt min hemmabioanläggningskoppling eller när min Audi blev ovän med en biltvätt 1999 eller något annat ur min o-tekniska bakgrund hade jag blitt spritt språngande galen! :mad:

MissHelly

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
ingen än så länge...
Men d e ju ungefär som såna rockgruopies. Alla rockstjärnor tar sina groupies för lättfotade små luder, typ. Det är en förutfattad mening och den har skapats pga att det kanske är/varit så?! Då kan man säga att Helly är en hojgroupie, undra om hon tycker det är en mer passande term. Kanske borde starta en egen forumdel, Sporthojsgroupies. :tummenupp

Miss Helly blev medlem för 3 år sen!! 3 ÅR sen! Fortfarande inget kort eller något större hojintresse. :va Som sagt tidigare, VARFÖR inte bli medlem när man väl har ett större intresse än bara snacka skit på OT forumet? Tycker hon det är ball att åka bakpå och att träffa hojfolk behöver hon knappast sporthoj.com för det.

Jag blev medlem ett år innan jag tog sjlva kortet, men jag övningskörde och pratade massa hoj med massa folk. Inte behövde jag 3 år för att komma till skott. ;)

Bara för att du kunde skaffa hoj, hojkort och allt därtill tidigare finns det väl ingen anledning att se ned på andra för det? Vi är olika och har olika liv och tillvaro osv. Varför denna elitism? Jo, jag reggade mig här för 2 år sen, hela 6 år efter att jag fick min hojpassion. Dvs 8 år efter att jag dejtade En hojkille och därmed första gången åkte med på en hoj.
Och jag kollar fortfarande in forumet. Förmodligen har jag inget hojintresse alls. Och att jag skulle sitta här och ragga är ju riktigt patetiskt. Jag saknar riktigt genuint att åka hoj, och jag skulle gärna vilja ha möjlighet att köra själv. Känna pirret i magen, ilningarna längs ryggraden när man gasar på... Men att sitta och ragga hojkillar för att kunna åka med bakpå har jag aldrig ägnat mig åt.

Jag har också ridit i en himla massa år, jag har aldrig varit aktiv på bukefalos och kommer nog aldrig bli det heller. Även om jag kanske köper häst om en 10-15 år. Har dock aldrig känt mig särskilt hemma med hästfolk, även om jag verkligen gillar att rida. Men hellre hoj än häst för min del.

Och återigen. Till alla som inte lagt märke till det. Tråden var en allmän fråga, den var inte menad att syfta på enbart mig själv eller mitt egna "berättigande" att vara här. Jag tycker bara det är tråkigt människor dömer ut och stämplar andra människor rakt av.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Hade du däremot nämnt min hemmabioanläggningskoppling eller när min Audi blev ovän med en biltvätt 1999 eller något annat ur min o-tekniska bakgrund hade jag blitt spritt språngande galen! :mad:

Här finns en guldgruva att ösa ur, det hör ju jag det!

Jag kan trösta dig med att när jag hade nyköpt min Golf (innan jag upptäckte att den inte tål vatten) körde jag den i en biltvätt.
Helt plötsligt hördes en jävla smäll, och när jag kom ut ur tvätten hängde ett extraljus i kablarna och dinglade....

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
:D "djupt krengkt " :D

Apropå sidospår och krengkt, du vet han Dn-journalisten Maciej Zaremba? Jag har snott det från hans artikelserie om Lärarutbildningen i Sverige.

En månad senare, i november 2005, anmäler studentskan Swartz att hon känner sig "krängt" av Lärarhögskolan. Om läsaren förundras över lärarkandidatens stavning bör läsaren veta att hon är dyslektiker. Av det skälet fick hon en timme extra på sig under tentamen. Men när de andra studenterna, som blivit klara, började prassla med papper och prata med varandra blev det för störande för Swartz. Det finns ingen anledning att tvivla på att hon blev distraherad. Men det är diskriminering som hon anmäler.

http://www.dn.se/kultur-noje/debatt-essa/forst-krankt-vinner-1.534968

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...