Har man här att göra eller inte?

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Det håller jag helt med om, att jag tycker att några inlägg är humoristiska är ju inget försvar om samma inlägg sårar och indignerar en stor del av läsarna. Det är väl egentligen bara moderatorerna (som kan se resp medlems negativa/positiva poängsumma) som har en översiktlig bild av hur rsp medlem uppfattas i allmänhet.

Men nu är vi långt ifrån trådämnet och jag ber om ursäkt för detta stickspår.

mjaa, att vara långt ifrån trådämnet, är regel här på sh.

och vad gäller humoristiska kontra sårande/indignerande inlägg, är det enklare att utse honom till sh's egen alex schulman, så vet folk mer på förhand vad som komma skall. en snabb tripp till buttericks för inhandlandet av lustiga tänder, kan och bör göras :lol

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Apropå sidospår och krengkt, du vet han Dn-journalisten Maciej Zaremba? Jag har snott det från hans artikelserie om Lärarutbildningen i Sverige.

En månad senare, i november 2005, anmäler studentskan Swartz att hon känner sig "krängt" av Lärarhögskolan. Om läsaren förundras över lärarkandidatens stavning bör läsaren veta att hon är dyslektiker. Av det skälet fick hon en timme extra på sig under tentamen. Men när de andra studenterna, som blivit klara, började prassla med papper och prata med varandra blev det för störande för Swartz. Det finns ingen anledning att tvivla på att hon blev distraherad. Men det är diskriminering som hon anmäler.

http://www.dn.se/kultur-noje/debatt-essa/forst-krankt-vinner-1.534968

Sjukt kul! :D Only på lärarhögskolan! :rofl

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Ja alltså du brukar ju nästan enbart skriva i OT och oftast gilla att skriva kategoriska inlägg med illa dold förhoppning att reta gallfeber på ngn. Det brukar du ju som sagt tom ofta tillägga med jämna mellanrum :D

Det hade inte till syfte att hetsa upp dig eller ngn annan jag nämnde. Men det tror jag heller inte att du/ni blev.

Som sagt, numera så känns det bortkastat att skriva i de seriösare delarna av forumet då det inte är vad det var.
Jag känner mig hedrad av att du använder mig som skolexempel :D
Inte skulle jag ta illa upp av något sådant, speciellt inte när det kommer från dig då vi vet var vi har varandra.

Saker jag tar med mig till en öde ö:
Markus
Jürgen
+ ett fåtal favoriter till och sen avslutningsvis en låda med rom.

Och varför fortgår diskussionen? Klargjorde vi inte det på sidan två, eller missade jag något under filmen?
Btw, ni behöver inte se "7 pounds", för han dör i slutet. Seg film, för lite skjutande.

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Alltid kul med folk säger dom Älskar minsann o göra dittan o datten.
Men sen har dom inget utav av det...

Om du nu Älskar o åka hojj som du säger varför inte bara skaffa kortet och köpa en hojj..

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Vad jag har läst mig till så finns det väl dem som tycker att hon skall vara kvar och dem som tycker tvärt om. Precis som att hon inte är accepterad av några och accepterad av andra så får nog även du räkna med att alla både kan få medhåll eller inte, särskillt när man ställer en specifik fråga till dem som känner sig manade att svara.
Så jag fattar inte varför du blir förbannad, eller varför vi ska lägga av när TS just undrar vad vi tycker..
Själv har jag dock ingen exakt åsikt då jag själv inte äger en renodlad sporthoj. Däremot så trivs jag på SH forumet då det finns så stor spännvidd på åsikterna här.
Om jag sticker ut hakan tillräckligt långt på ett forum som detta så räknar jag med reaktion, från en del possitivt men från en del givetvis negativ.
Jag respekterar din åsikt men tycker inte att du skall behöva ta åt dig så mycket att du blir förbannad...
Har du dessutom varit moderator så länge på ett forum och inte stött på något liknande som "folk" här på SH så kanske det är det som begränsat ditt spectra av att se den breda skala av olikt tänkande och tyckande.

Det är i alla fall det jag uppskattar!!!

Jag misstänker att jag vet vilket forum det är frågan om och om jag har rätt så kan jag säga att det inte alls är samma ton där. Påhopp och liknande förekommer i princip aldrig. Flameande är också väldigt ovanligt.

Dock är det inte enbart av godo/ondo. Jag hänger på det andra forumet med och det är enormt välfyllt med mektips, felsökningshjälp och diskussioner om allt möjligt. Så ur rent tekniskt hänseende är det forumet bättre.

SH i sin tur är mer spritt vad gäller vad diskussionerna handlar om och det har ett större nöjesvärde just för att det förekommer en del smärre dumheter, flameande och liknande. Dock har jag lite svårt för att förstå påhoppen som ibland förekommer här.

MissHelly

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
ingen än så länge...
Alltid kul med folk säger dom Älskar minsann o göra dittan o datten.
Men sen har dom inget utav av det...

Om du nu Älskar o åka hojj som du säger varför inte bara skaffa kortet och köpa en hojj..

Det tror jag bestämt att jag redan nämnt. Jag har inte ekonomisk möjlighet. Vare sig för att ta kortet eller köpa hojjen och allt därtill. Jag är student och har mina begränsningar ett tag till. Det är inte "bara att skaffa" allt man vill. Det resonemanget låter som om alla nöjen är gratis och att alla har råd med allt, hela tiden. Tyvärr är det inte så.

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Det här är helt enkelt ett manligare forum :fakta

Haha. Ja, för på det andra forumet håller det sig ganska strikt till diskussioner om hur man demonterar bilar i molekyler för att sedan sätta ihop dom igen lite bättre. Det om något är väl urtypiskt manligt.
SH är nog faktiskt mer sandlåda. Men jag gillar det.

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Det tror jag bestämt att jag redan nämnt. Jag har inte ekonomisk möjlighet. Vare sig för att ta kortet eller köpa hojjen och allt därtill. Jag är student och har mina begränsningar ett tag till. Det är inte "bara att skaffa" allt man vill. Det resonemanget låter som om alla nöjen är gratis och att alla har råd med allt, hela tiden. Tyvärr är det inte så.

Jag hade inte råd.

Jag skaffade mig råd. Man kan inte ha allt. Prioriteringar lilla gumman. Man kanske får hoppa över trerättersmiddagen och den där bion varje fredag.

Du anar inte hur lite man kan lägga på mat t.ex. :näsblod
Kläder finns billigt :fakta

Edit: Nu kastar jag ju visserligen sten i glashus eftersom jag inte har bytt upp mig än. Men det beror mest på att jag anser att hojarna inte är värda vad de kostar nu på våren. Lite senare på säsongen blir det dock köp om inte himmlen trillar ner.

Last edited:

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
självklart får du vara här och svina lika mkt som alla andra. va så odräglig som möjligt och bli hatat av så många du kan så får du en rolig tid här inne:)

undra hur lång denna tråden hade blivit på denna tiden om det varit en dude som hade startat den?:rolleyes:

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Jo det finns onekligen ett lass av medlemmar som i mina ögon i likhet med Markus mestadels skriver nedsablande och provokativt här har jag noterat: Hoonkie, Deecati, Chronic, Valen, Bosozuki och allt vad de heter. Bara för att nämna några. .

:D Den där listan plus några till, (typ Dreggel, Stuff + några till sköningar, det är nästan så jag vill skriva Kantian) är ju de som livar upp tristessen och torrheten härinne ju. Personligen tar jag det hela som en komplimang.

Jag tycker att du verkar var en rätt vettig kille men du kan vara lite väl moraliserande ibland. Jag förstår inte hur du, Korvgubbe och Bonny mfl orkar spela så duktiga hela tiden. Låt folk få sticka ut litet. Livet blir ju så tråkigt annars.

Sedan kan jag tycka att det är en smula självcentrerat och uppmärksamhetstörstande att starta en tråd där ämnet är att hela forumet ska ta ställning till om en enda individ är välkommen eller ej. .

Men varför skriver du i den här tråden för då? Då får hon ju den uppmärksamhet som du hävdar att hon eftersökte. :va

Det här måste tamejfan vara en av de största sandlådetrådarna i SH:s historia.

Klart att bruden kan hänga här om hon vill. Skäms på er allihop! :tungan

Last edited:

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Tjej känner sig utsatt.
Tjej ryter ifrån.
Jakten är ett faktum.

Det hela känns väldigt mycket Benny Hill :tummenupp

[YOUTUBE-ID]JasnRyDN1ZQ&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
:D Den där listan plus några till, (typ Dreggel, Stuff + några till sköningar, det är nästan så jag vill skriva Kantian) är ju de som livar upp tristessen och torrheten härinne ju. Personligen tar jag det hela som en komplimang.

Jag tycker du verkar var en vettig kille men lite väl moraliserande ibland. Jag förstår inte hur du, Korvgubbe och Bonny mfl orkar spela så duktiga hela tiden. Låt folk få sticka ut litet. Livet blir ju så tråkigt annars...
Tack

Ja Stuff glömde jag, han med den festliga karatebilden. :D

De gången jag moraliserar är oftast när det är beteenden som sabbar för fler än den som har kul. Som när vi käbblade om att dra ned vid hus och omkörningar av bilar på tex bulten, att ist löda där de det inte märks av så många. Många yngre tror ju inte att det går på många hojåkares räkning hur man kör. Men det kan gå ganska fort, som denna vår tex. Polisen satsar rätt stort mot hojåkare nu här i sthlm.

Många som blir förbannade på oss äldre tror ju att vi bryr oss om dom. Det är ju ofta mer egoistiskt: att man inte vill att ens eget mångåriga favoritintresse ska hämmas pga av människor som bara kör hoj som en adrealinpryl i tre år innan de lägger av för att satsa på ngt annat eller kört ihjäl sig. Sen sörjer jag förstås alla hojbekanta ur den snabba skaran som jag aldrig mer får träffa. Men det är ju självförvållat i de flesta fall. Det kan ju fö hända även en sölkorv som mig imorgon (om jag hade fått ihop hojen dvs :mad: )

Jag tycker annars att det är skitkul med folk som sticker ut. Kaxiga unga killar (och tjejer) tycker jag är uppfriskande. Ibland är deras bravader mod, ibland är det bara okunskap, men det är ju ofta kul i båda fallen. Precis som vi äldre kan vara mer återhållsamma, ibland för att vi är fegare. Men många ggr kanske gör som vi gör av erfarenhet. Och i en 60-årings ögon kan nog jag vara en omdömeslös självupptagen pratkvarn. :D

En sak har jag dock lärt mig, vill man ha uppmärksamhet av yngre så ska man inte prata utan lyssna på dom. Det är det ju annars inte så många äldre som gör. Men ibland är det bra svårt att hålla käften, när det börjar bli för djävla vansinnigt :D

Ett tag undrade jag faktiskt om inte du var ett av Markus alter egon, en skenreggning för att hetsa ännu fler. :D

Last edited:

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Problemet med tjejer som registrerar sig utan hoj är egentligen inte att de inte har en motorcykel. Problemet är att de flesta aldrig varit på ett internetforum och har ingen aning om hur man beter sig. Så är det för alla när de börjar hänga på ett internetforum för första gånger.

Grejen är däremot att vilken skit de än skriver så blir de uppmuntrade av alla kåta Stefan & Krister fans som vi har på forumet så att de aldrig lär sig saker som att tänka efter innan man skriver eller att inte spamma sönder trådar med diskussioner om sex. En och en är det inte så irriterande men vissa årstider kommer det så många att man blir fullkomligt vansinnig när hälften av trådarna på forumet blir sönderspammade.

Man behöver självklart inte vara nedvärderande och dryg som jag själv är men det finns vissa oskrivna regler om hur man för sig och beter sig på internet som vissa aldrig verkar lära sig. Det gäller även många män på forumet.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
En sak har jag dock lärt mig, vill man ha uppmärksamhet av yngre så ska man inte prata utan lyssna på dom. Det är det ju annars inte så många äldre som gör. Men ibland är det bra svårt att hålla käften, när det börjar bli för djävla vansinnigt :D

Fast vi som är på din "dödslista" :tungan är ju i trettioårsåldern. De flesta iaf, tror jag. Så det är ju inte tonåringar precis. Vi är bara jävligt omogna, haha.

Ett tag undrade jag faktiskt om inte du var ett av Markus alter egon, en skenreggning för att hetsa ännu fler. :D

Ja, han är ju helt klart en välformulerad ung man den gode Mackan så jag kan förstå att du blandar ihop oss. Menar du att han har fler alter egon än mig?

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Grejen är däremot att vilken skit de än skriver så blir de uppmuntrade av alla kåta Stefan & Krister fans som vi har på forumet

:rofl

Jag har aldrig förstått sån humor som SoK men tycker ändå att det dyker upp alldeles för få nakenbilder på de kvinnliga användarna här på SH. Synd och skam är det. :tummenner

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Fast vi som är på din "dödslista" :tungan är ju i trettioårsåldern. De flesta iaf, tror jag. Så det är ju inte tonåringar precis. Vi är bara jävligt omogna, haha.

Jag har ingen dödslista. Ja det måste vara mental ålder helt klart :D
UT var ju en av de mest tokroliga här, och han var ju tom äldre än mig tror jag

Ja, han är ju helt klart en välformulerad ung man den gode Mackan så jag kan förstå att du blandar ihop oss. Menar du att han har fler alter egon än mig?
Så du erkänner alltså att du är Mackan ;)

Närå, jag tänkte faktiskt inte på att jag uttryckte mig i pluralis, jag har ingen aning om han har flera profiler reggade. Jag tror inte det. Fråga spektaklet himself vetja! :D

Last edited:

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
*S* så här står det i kontaktannonsen:

En rätt slampig stockholmstjej med vad människor skulle säga normalt stora bröst som söker sällskap.
Jag är inte mycket för avancerat sex så det räcker att du på tre sekunder kan byta från ställningen missionären till spanska stolen och därifrån till sextionian.
Jag bor i en smutsig lägenhet på Söder men kan flytta om du har större än 87 kvadrat och har eget företag som omsätter minst 10 miljoner per år. Mitt drömjobb är hemmafru utan barn men med rätt många djur. Observera att du ska gilla att sova på soffan eftersom jag redan har en sovkamrat i form av en dregglig hårig tjej.

Jag letar efter män, inte metrosexuella fjollor utan riktiga män som dödar drakar och kan minst två Björn Rosenström låtar utantill. Ditt tredagarsstubb skall räcka ned till knäna och du ska svära och gärna ha suttit i fängelset. Du skall gilla att diska, städa och tvätta eller åtminstone tycka om att betala någon som gör det. Ålder spelar inte så stor roll så länge det blir ungt om man tar åldern delat med penisens storlek, utseende spelar inte heller någon roll så länge vi kan tapetsera upp real madrids målvakt Casilla's posters på väggarna.
Denna medlem har ej skapat någon motorcykel och kan därmed inte kommenteras.

rätt kul formulerat på ett SPORTHOJSFORUM; ););)

jag säger stanna, jag skulle behöva hjälp med hojen, mekhjälp!?! kan du tvätta hojen för lite popcorn??? *S*:):)

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år