Den där listan plus några till, (typ Dreggel, Stuff + några till sköningar, det är nästan så jag vill skriva Kantian) är ju de som livar upp tristessen och torrheten härinne ju. Personligen tar jag det hela som en komplimang.
Jag tycker du verkar var en vettig kille men lite väl moraliserande ibland. Jag förstår inte hur du, Korvgubbe och Bonny mfl orkar spela så duktiga hela tiden. Låt folk få sticka ut litet. Livet blir ju så tråkigt annars...
Tack
Ja Stuff glömde jag, han med den festliga karatebilden.
De gången jag moraliserar är oftast när det är beteenden som sabbar för fler än den som har kul. Som när vi käbblade om att dra ned vid hus och omkörningar av bilar på tex bulten, att ist löda där de det inte märks av så många. Många yngre tror ju inte att det går på många hojåkares räkning hur man kör. Men det kan gå ganska fort, som denna vår tex. Polisen satsar rätt stort mot hojåkare nu här i sthlm.
Många som blir förbannade på oss äldre tror ju att vi bryr oss om dom. Det är ju ofta mer egoistiskt: att man inte vill att ens eget mångåriga favoritintresse ska hämmas pga av människor som bara kör hoj som en adrealinpryl i tre år innan de lägger av för att satsa på ngt annat eller kört ihjäl sig. Sen sörjer jag förstås alla hojbekanta ur den snabba skaran som jag aldrig mer får träffa. Men det är ju självförvållat i de flesta fall. Det kan ju fö hända även en sölkorv som mig imorgon (om jag hade fått ihop hojen dvs
)
Jag tycker annars att det är skitkul med folk som sticker ut. Kaxiga unga killar (och tjejer) tycker jag är uppfriskande. Ibland är deras bravader mod, ibland är det bara okunskap, men det är ju ofta kul i båda fallen. Precis som vi äldre kan vara mer återhållsamma, ibland för att vi är fegare. Men många ggr kanske gör som vi gör av erfarenhet. Och i en 60-årings ögon kan nog jag vara en omdömeslös självupptagen pratkvarn.
En sak har jag dock lärt mig, vill man ha uppmärksamhet av yngre så ska man inte prata utan lyssna på dom. Det är det ju annars inte så många äldre som gör. Men ibland är det bra svårt att hålla käften, när det börjar bli för djävla vansinnigt
Ett tag undrade jag faktiskt om inte du var ett av Markus alter egon, en skenreggning för att hetsa ännu fler.