Har man inte rätt till åsikter längre?

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
Goodstuff skrev:
När jag skrev att jag var störd och när jag skrev Inget bajs Sherlock så skämtade jag. Kanske inte så roligt men jag försöker ju goddammit! :tungan

När jag skrev att jag tycker man skulle ha mer mc-relaterade ämnen och mindre kattnamnstrådar så var jag allvarlig.
Så svårt kan det väl inte vara att se skillnaden? Tjurig är jag ibland men jag är inte bitter.
För gammal för att klättra i träd - det är ju farligt ju.

Ja "inget bajs"-skämtet var ju roligt :näsblod

Jag ska starta en humorskola för dom som inte kan. Sen.
Det kommer ingå sär skrivning och annat nyttigt och roligt.
Betala i förväg om du är för gammal, så du inte går och dör och platsen blir tom o ja... du förstår :7peta

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kona CC 04
Ugluk skrev:
Huruvida det var rätt eller fel har vi inte ett skit med att göra, det är mellan Swedie och Mavve. Det är Swedies site och Mavve kan välja mellan att följa de regler Swedie bestämmer eller bli bannad. Samma sak gäller oss alla.

Vad jag inte tycker är okej är att lägga upp en poll där det frågas om det var rätt gjort. Det är att hänga ut någon och det kan inte vara kul att se hur många som säger sig vilja bli av med en.
Om Swedie känt sig osäker på sitt beslut hade säkert Mattias kunnat ge bättre råd än en poll.

Håller fast vid ovanstående ...som sagts tidigare.

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kona CC 04
KIRE skrev:
OT forumet ska inte bort!!
Det som ska bort är små dumma kommentarer i seriösa trådar.
Kommentarer som för bort fokus från ämnet och retar upp andra.
Förstör tråden helt enkelt.

Där har vi något väldigt essentiellt i den här frågan.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Bj skrev:
he,he.... det är möjligt, men om nån annan sedan ser det och skriver "jag har ingen aning och MIN hoj är GUL!!" så är det igång sen....
Jag fattar att dessa personer känner sig lite skojfriska och kanske vill liva upp lite, men det hjälper tyvärr sällan trådstartaren, undantag finns ju naturligtvis.
OBS detta gäller faktaforumen framförallt
Jo, "ping-pong-inlägg" är verkligen störande. Men de förekomer mest här på OT.

smiler

Skrapar knän dagligen.....
Gick med
6 Mar 2003
858km söder om Kiruna... Dvs Sundsvall...
Hoj
-
Varför kan man inte få snacka om annat än sporthojar jämt??
Låt OT vara OT å låt oss skriva om va F*n vi vill!!!
E man inte intresserad så behöver man ju inte besöka den delen.......

Finns ju annat å snacka om än hojar, fast me sporthojsägare......

Så de så!! :banana

MikkE

Guest
Goodstuff skrev:
Watson --> Varför stör det dig så mycket att jag har den åsikten jag har? Du kan ju bara skita i att läsa vad jag skriver....

Men då kan ju faktiskt du skita i att hänga på OT då och dega på Mc-relaterade delen :fakta

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Jag tycker att OT-delen ska få vara kvar. Det är som Watson sa. Jag är inte heller intresserad av 125forumet men då struntar jag ju helt enkelt i att läsa där.

Genom att den här OT-delen finns så går det att prata om andra saker än bara motorcyklar. Jag är inget teknikproffs utan kan på min höjd tanka bettan, vad har jag att komma med när det drar igång riktigt tuffa mc-frågor?
Vi har ju ett liv trots att vi kör hoj och ibland är det kul att få lufta sina frågor/åsikter eller dylikt.

Vissa människor går över gränsen och visst, om de får varningar och ändå inte slutar finns det väl ingen annan utväg. Men det finns också riktigt onödiga trådar som handlar om vad man åt till frukost, att man minsann hittade navelludd i naveln eller dyl.

Visst, det är vinter och då spammas det ännu mer än vad det brukar. Men såna här mcforum är ändå en mötespunkt för alla som delar samma intresse. Det blir trist om moderatorerna tar bort OT-delen
Men då finns det alltid andra forum man kan gå till istället...

[Varför inte ta o varna folk som spammar sig till döds snart? Runt 100 inlägg per dag kan inte vara nyttigt.]

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
jag tycker att alla trådar som inte upphöjer mig någon slags halvgud ska bort..

/B

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Bj.O.rn skrev:
jag tycker att alla trådar som inte upphöjer mig någon slags halvgud ska bort..

/B

Där har vi OT som är roligt :)

Men tycker ändå det varit lite väl mycket dynga, trådar som liknar NSDAP-propaganda och liknande som får ligga kvar.
Inlägg där "fakta" kring invandrare som är taget från Sverigedemokraterna, som sällan har någon verklighetsgrund. "sanningar" att invandrare står för 99% av hojstölderna osv. Visst kan man ha åsikter, både om saker och folk, men när det kommer till rena generaliseringar, där man drar folk över en kam osv, tycker jag ska bort.
Det _behövs_ inte folk med rasistiska åsikter, eller folk som med ovårdat språk sårar andra. Eller som snackar skit om folk som inte kan försvara sig. Ett exempel på tråd är den tråden som helt vansinnigt kastade skit på fürsten medan han var i england.. Där ett helt gäng personer utan någon vetskap om händelserna ändå las sig i och kastade mängder med dynga.

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
oFFkeFF skrev:
<snip>
Eller som snackar skit om folk som inte kan försvara sig. Ett exempel på tråd är den tråden som helt vansinnigt kastade skit på fürsten medan han var i england.. Där ett helt gäng personer utan någon vetskap om händelserna ändå las sig i och kastade mängder med dynga.
Min personliga uppfattning är att dyngan är välförtjänt.

Baby-ninja

youliveaslongasiletyou
Gick med
3 Aug 2003
Hoj
Baby ninja
Med risk för att hamna på samma lista som mavve...

Svensken! Dålig stil å hänga ut pojkstackarn sådär med en poll!
Men ja får känslan av att dina argument för att banna honom inte va tillräckliga, utan du ville ha lite medhåll så du kan sova gott om nätterna..

Chefen har inte alltid rätt, å i det här fallet så e han helt ute å plockar kantareller... :1pajas

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Ugluk skrev:
Min personliga uppfattning är att dyngan är välförtjänt.

Även om den var totalt osaklig? Vad skulle du anse om jag drog igång en tråd där jag kastade skit på dig, där du inte har möjlighet att svara på det, samt att 10-20 pers som inte vet något om "ärendet" dessutom lägger sig i och kastar mer dynga på dig?

Min personliga uppfattning har man ingen kännedom om "problemen" ska man inte lägga sig i, för annars blir det som fjolliga tonårsslagsmål på krogen, när 40 pers lägger sig i bråk...

Men visst, vill ni göra det här forumet till ett ställe där man pratar skit om varandra/andra och sprida osakliga rykten, varsågoda...

Ugluk

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
oFFkeFF skrev:
Även om den var totalt osaklig? Vad skulle du anse om jag drog igång en tråd där jag kastade skit på dig, där du inte har möjlighet att svara på det, samt att 10-20 pers som inte vet något om "ärendet" dessutom lägger sig i och kastar mer dynga på dig?

Min personliga uppfattning har man ingen kännedom om "problemen" ska man inte lägga sig i, för annars blir det som fjolliga tonårsslagsmål på krogen, när 40 pers lägger sig i bråk...

Men visst, vill ni göra det här forumet till ett ställe där man pratar skit om varandra/andra och sprida osakliga rykten, varsågoda...
Den tråden startades inte som dynga, utan som högst befogad kritik. Vill No1 inte svara på Pm eller på sitt eget forum har jag full förståelse för att en dök upp här på SH.
Vad gäller ryktesbiten försvarade jag No1, mina synpunkter har gällt hanteringen av däcken och filmernas negativa PR.
Jag tar inget ansvar för vad andra skriver, och jag tål dynga bra.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Ugluk skrev:
Den tråden startades inte som dynga, utan som högst befogad kritik. Vill No1 inte svara på Pm eller på sitt eget forum har jag full förståelse för att en dök upp här på SH.
Vad gäller ryktesbiten försvarade jag No1, mina synpunkter har gällt hanteringen av däcken och filmernas negativa PR.
Jag tar inget ansvar för vad andra skriver, och jag tål dynga bra.

Jaså gjorde den det?
Jag var med på gr-dagen1. Killen som åkte rollerblades åkte bakom min polare och vi gjorde stunts tillsammans faktiskt, Carlo körde hayabusan, jag satt bakpå baklänges, vi åkte på bakhjulet med dåren bakom på rollerbladesen. Problemet där var att ingen visste vad han hette, eller inget telefonnummer. Den andre personen som åkte rollerblades, ebbe, var där, men vann inget däck vad jag vet.
Men någon ringde patrik och utgav sig för att vara rollerbladeåkaren och det lämnades ut däck för vinsten, visserligen lång tid efter gr-dagen.
Sen om nu detta inte var rätt person eller annat återstår väl att se, eller om det bara är en person som ansåg sig ha vunnit utan att ha gjort det.
Den helgen vet jag iaf att Carlo vann däck och fick dem, jag vet att killen från västerås, gick direkt och hämtade sitt däck på plats. 125-åkaren fick sitt däck osv. Så från att "INGEN" fått sina däck så visar det ju sig att de flesta fått dem, och att no1 _inte_ är någon bluffmakare som du och andra i tråden påstod.
Det må vara så att du inte gillar det no1 gör eller står för. Men det ger dig ingen rätt att kasta osaklig dynga.

Jag kan också ta skit, om jag gör något fel, men tro fan inte jag tar skit för saker jag inte råder över, och det tror jag inte du gör heller..

Ugluk

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
oFFkeFF skrev:
Jaså gjorde den det?
Jag var med på gr-dagen1. Killen som åkte rollerblades åkte bakom min polare och vi gjorde stunts tillsammans faktiskt, Carlo körde hayabusan, jag satt bakpå baklänges, vi åkte på bakhjulet med dåren bakom på rollerbladesen. Problemet där var att ingen visste vad han hette, eller inget telefonnummer. Den andre personen som åkte rollerblades, ebbe, var där, men vann inget däck vad jag vet.
Men någon ringde patrik och utgav sig för att vara rollerbladeåkaren och det lämnades ut däck för vinsten, visserligen lång tid efter gr-dagen.
Sen om nu detta inte var rätt person eller annat återstår väl att se, eller om det bara är en person som ansåg sig ha vunnit utan att ha gjort det.
Den helgen vet jag iaf att Carlo vann däck och fick dem, jag vet att killen från västerås, gick direkt och hämtade sitt däck på plats. 125-åkaren fick sitt däck osv. Så från att "INGEN" fått sina däck så visar det ju sig att de flesta fått dem, och att no1 _inte_ är någon bluffmakare som du och andra i tråden påstod.
Det må vara så att du inte gillar det no1 gör eller står för. Men det ger dig ingen rätt att kasta osaklig dynga.

Jag kan också ta skit, om jag gör något fel, men tro fan inte jag tar skit för saker jag inte råder över, och det tror jag inte du gör heller..
I det du skriver här finns mycket nyttigt som borde ha kommit fram i däckstråden. Jag påstod aldrig att ingen fått ut något däck, utan ifrågasatte på ett kanske väl spydigt sätt vilken vilja som fanns för att göra rätt för sig. När nu uttrycksfulle No1 valt att inte svara på frågor om det här drar man ju naturligtvis slutsatsen att den saknas.
Du kunde faktiskt ha styrt upp däckstråden med det här istället för att skriva ett halvlamt inlägg som du gjorde.

Edit: Ok sorry, jag vill inte låta förebrående. No1 skulle ha skrivit det och inte du.

Last edited:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Ugluk skrev:
I det du skriver här finns mycket nyttigt som borde ha kommit fram i däckstråden. Jag påstod aldrig att ingen fått ut något däck, utan ifrågasatte på ett kanske väl spydigt sätt vilken vilja som fanns för att göra rätt för sig. När nu uttrycksfulle No1 valt att inte svara på frågor om det här drar man ju naturligtvis slutsatsen att den saknas.
Du kunde faktiskt ha styrt upp däckstråden med det här istället för att skriva ett halvlamt inlägg som du gjorde.

Tja, jag skrev vad jag tyckte där, men kedjan var redan igång. Folk som inte visste något la sig i. Man ignorerade det faktum att personen i fråga inte var på plats osv. Tyckte det hela liknade den gamla vanliga lynchmobben.
Dessutom, så hade jag inte alla fakta i däckstråden, utan visste bara om vissa saker när det gällde gr-dagen1. Ogillar dessutom starkt "internet-rättegångar", där då återigen, folk som inte har med saken att göra ska alltid komma med åsikter om ditten eller datten, utan fakta.

Ok, om jag tycker mig vara dåligt behandlad av en person eller ett företag, så kan jag tänka mig hänga ut den personen/företaget.
Men, jag skulle tycka det var pinsamt om andra gjorde det åt mig, som kanske inte är helt insatta. D.v.s fakta förvrängs när det går genom flera led, även om uppsåtet från början var gott.

När "valde" no1 exempelvis att inte svara på frågor?? När han inte var på plats framför en dator, utan i england på en mässa??

Vill egentligen inte ta upp det enskilda fallet här, för det är egentligen rätt ointressant. Utan det är hur folk beter sig på nätet, vad vanlig hederlig netiquette är för något.

Tänk efter 3 gånger innan man postar ett inlägg, vad har det inlägget för betydelse, hur kan det tolkas/misstolkas, vad du vill med inlägget, om du attackerar en person, kan den personen ifråga försvara sig, har du fakta du kan lita på och även försvara, inte att ens kompis kompis, brorsas faster minsann sa att det var så..

Har personligen hållt på med internet nu i snart 15 år, har insett för länge sedan, att just det skrivna på språket på internet och hur folk beter sig här avsevärt skiljer sig från verkliga livet, även skillnaden hur man uppfattar folk på internet och i verkligheten.
På internet gäller det att välja sina ord _mycket_ väl, för kan det missuppfattas, så gör det det. Det tar en stund innan folk "lär" sig prata på nätet, det blir oftast en skillnad om folket träffas IRL, till det bättre.

Haft den här diskussionen tidigare ett flertal ggr på sporthoj, och den känns så onödig. Hoppa över offentliga personangrepp, de leder inte till något vettigt alls...

thunderdog

Ny medlem
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Yamaha
Detta är andra gången jag skriver samma inlägg, dock är det förkortat då det försvann första gången.

Hur kan man skriva sådana dumma saker många gjorde i Swedies poll om Maverick_750rr?
Jag antar att du, Swedie, tog bort pollen skamsen!!!

Där såg man tydligt vilka det var som var de riktiga fegisarna.
Ett inlägg är inte skäl nog för att banna någon. Att Mavve skriver i alla trådar har han full rätt till. Så länge det inte handlar om personliga påhopp som många andra skulle ta till när de fick chansen.

Swedie kan ju se hur kul hans perfekta forum skall bli om han bannar alla de som sticker ut.

Jag har aldrig velat regga mig här för att merparten är riktigt pinsamma och patetiska. Det är min uppfattning av de personer som skriver hur fel allting är och hur rätt de alltid har. Skulle man döma personer efter vad de skriver här vågar man sig inte ut på vägarna längre.

Här finns mycket vettigt på sh och ot-sidan är en vettig del i det hela. Ni som vill ta bort den vet inte vad ni pratar om.
Behåll folk som har humor men inte de som skriver en massa personliga påhopp!

Ugluk

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Thunderdog: Hur avgör du vad som är påhopp och vad som är internskämt? Hur definierar du humor? Det måste finnas sakliga skäl till banning.
Jag håller däremot med dig om att pollen var dålig stil.

oFFkeFF: Du har rätt, jag ska försöka bli lite vänligare överlag.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
kanske ska sluta med att skilja på folk med så blir det än bättre.
Utläggen om No1 och det är sant, men det är lika sant att många hävde ur sig bra mycket värre om mavve o andra, men då är det helt i sin ordning för de är ju inte viktiga.

mavve mfl är själva kanske kaxiga o ska få ta en del men det är No1 med, det mesta är ju reklam eller arga inlägg om saker o ting därifrån, jag inser att han är en profil och att det är fel att snacka skit om honom om man inet känner honom, detta borde dock gälla alla. Menm då finns inga ursökter på lager tycker jag.
Ni väljer vilka ni vill se på forumen, javisst, men vilka tycks de bli, oftast de som tillför noll o ingenting för har nån stuckit ut hakan är alltid nån eller några sura på denne.
Kappvändande är heller inte min stil som så många andras, dock är det ett forum så man får ta det med en klackspark.

nog om detta ha det bra.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...